Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2857

    Hva med Uranik Seferi? Har hørt at han gjør sine saker bra på utlån. Kanskje en åpning i LSK dersom Knudsen forsvinner?

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1452

      Opprinnelig skrevet av Lillelord
      Noen som vet hva som skjer med Skaarud om dagen? Skadet?
      Lillestrøm SK twitret at han var skadet 2. juni.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4284

        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Hva med Uranik Seferi? Har hørt at han gjør sine saker bra på utlån. Kanskje en åpning i LSK dersom Knudsen forsvinner?
        Uranik har etter rapportene vært blant Strømmens beste i år. Veldig fin assist mot Stjørdals/Blink i helga og satte ei perle mot Mjøndalen i cupen.

        Samtidig er det jo ikke noe nytt at Seferi leverer i PostNord. Var jo derfor vi henta ham fra Kvik Halden i sin tid. Spørsmålet er heller om han klarer å ta et steg opp. Kontrakten hans går ut 2024, så han må begynne å levere nå om han skal ha en framtid hos oss. Jeg tror faktisk han kan ha ganske gode forutsetninger for å bli en god vingback i systemet vårt. Vi får se hva som skjer, men noen erstatter for Magnus tror jeg ikke han er. Enten er han ving i 3-4-3 eller vingback i 3-5-2.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4284

          Skogvold og Murugesapillai, som er på utlån i Træff, er tatt ut i U19-troppen som skal spille EM på Malta 3. - 16. juli. Vi gratulerer!

          Kommentar

          • Nosferatu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 667

            Raskt innsmett: mot slutten av i skrivende stund siste Harde Mottak (altså etter Ham-Kam; jeg regner med at episoden etter TIL er i kjømda) nevner de noe langs linjene av "det virker ikke som Balatoni vil ta opp en plass tilsvarende Slørdahl i neste sesongs A-tropp" eller noe i den dur, ordlyd fritt etter hukommelsen - hva legges i det? Har Balatoni stagnert, eller er det noe annet, eller henspeiler det bare på at han ikke har vært i en eneste førstelagstropp så langt i år (som i og for seg godt kan være fullstendig udramatisk og velbegrunnet)?
            Your importance in this world is incalculable.

            Now get some sleep.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4284

              Opprinnelig skrevet av Nosferatu
              Raskt innsmett: mot slutten av i skrivende stund siste Harde Mottak (altså etter Ham-Kam; jeg regner med at episoden etter TIL er i kjømda) nevner de noe langs linjene av "det virker ikke som Balatoni vil ta opp en plass tilsvarende Slørdahl i neste sesongs A-tropp" eller noe i den dur, ordlyd fritt etter hukommelsen - hva legges i det? Har Balatoni stagnert, eller er det noe annet, eller henspeiler det bare på at han ikke har vært i en eneste førstelagstropp så langt i år (som i og for seg godt kan være fullstendig udramatisk og velbegrunnet)?
              Akkurat nå virker Herman Hagen (f. 2006) nærmere. Totalt uskrevet blad for min del, men så LSK hadde et intervju med ham her forrige dagen. Vært med på treninger den siste tiden på bekostning av Balatoni.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 619

                Med de fleste tilgjengelig drar G-19 laget til Skien og taper 8-1. Veldig lite man får igjen for satsingen og investeringene i akademiet for øyeblikket.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av Pad
                  Med de fleste tilgjengelig drar G-19 laget til Skien og taper 8-1. Veldig lite man får igjen for satsingen og investeringene i akademiet for øyeblikket.
                  Også uvanlig få LSK-spillere på u-landslag om dagen. Pleier alltid å være med 2-3 spillere på hver årgang. Men på equinor sin samling har vi bare med 3 spillere på lagene for sent utviklede spillere (Filip og Harald på g15 og Rosmarin på g14). https://www.fotball.no/barn-og-ungdo...tleir-gutter2/

                  G16 hadde ingen, men her hadde kanskje Skaarud vært med om han var skadefri?
                  G16-landslaget skal spille tre kamper i mesterskapet i Finland. Direktesport.no sender kampene.


                  G17 hadde ingen i kvalifiseringen:
                  G17-landslagstrener Jan Peder Jalland har tatt ut troppen til eliterunden i Sarpsborg og Fredrikstad i perioden 19. - 29. mars.


                  G18 hadde ingen:


                  Kommentar

                  • Diamanten
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Nov 2006
                    • 67

                    2 stk med i U19 EM
                    Mats i U21

                    Samt flere på linken

                    Balatoni, Hagen, Skaarud, Henriksrud med div problemer i år men fortsatt der.


                    Er ikke helt mørkt kanskje. Skulle gjerne hatt flere i alle tropper, men tror det drives godt over middels og bedre enn på leeeenge
                    To G15-tropper og to G14-tropper er tatt ut til talentleiren i Porsgrunn. Se oversikten over de uttatte her.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      De på equinor er med i troppen for sent utviklede med potensial. Bra det også selvfølgelig, men det er den andre troppen som har de som normalt er med på en landslagssamling.

                      jeg nevnte den samlingen og de tre spillerne i første avsnitt i innlegget mitt.

                      Noen er med, og spesielt på eldre landslag. Spillere som har kommet opp for en del år siden og vært med på landslagskullene. Men jeg kan aldri huske at vi har hatt så lite som 3 spillere i u-landslagstroppene, så det er ikke noe styrketegn at vi ikke får opp nye spillere som er med når de yngste årgangene starter opp.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2001

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        De på equinor er med i troppen for sent utviklede med potensial. Bra det også selvfølgelig, men det er den andre troppen som har de som normalt er med på en landslagssamling.

                        jeg nevnte den samlingen og de tre spillerne i første avsnitt i innlegget mitt.

                        Noen er med, og spesielt på eldre landslag. Spillere som har kommet opp for en del år siden og vært med på landslagskullene. Men jeg kan aldri huske at vi har hatt så lite som 3 spillere i u-landslagstroppene, så det er ikke noe styrketegn at vi ikke får opp nye spillere som er med når de yngste årgangene starter opp.
                        Lillestrøm har vel også vært tydelig på sin strategi: De lar spillerne være lenger i sin lokalklubb før de henter dem til akademiet, og de støvsuger ikke lokalmarkedet slik enkelte andre klubber gjør (eks Trøim IF) Skulle gjerne hatt flere fra 16-17 år og oppover. Lenger ned enn det er det kanskje like greit om de får være i sine lokalmiljøer. Det viktige er at vi etablerer oss enda sterkere som den utviklingsklubben lokale talenter vil gå til.

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 619

                          Tur til Fana denne helgen for 2.laget. Et lag som ligger midt på tabellen, men man drar hjem med et 7-1 tap. Det må være lov å sette spørsmåltegn ved arbeidet som blir gjort.

                          Kommentar

                          • Lillelord
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2004
                            • 60

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Lillestrøm har vel også vært tydelig på sin strategi: De lar spillerne være lenger i sin lokalklubb før de henter dem til akademiet, og de støvsuger ikke lokalmarkedet slik enkelte andre klubber gjør (eks Trøim IF) Skulle gjerne hatt flere fra 16-17 år og oppover. Lenger ned enn det er det kanskje like greit om de får være i sine lokalmiljøer. Det viktige er at vi etablerer oss enda sterkere som den utviklingsklubben lokale talenter vil gå til.
                            Dette høres ut som en fin strategi hvis andre toppklubber er med på det samme. I motsatt fall risikerer vi at markedet er støvsugd for de største talentene når vi er klare. Nytter ikke å være idealist i toppidretten, dessverre.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 445

                              Opprinnelig skrevet av Lillelord

                              Dette høres ut som en fin strategi hvis andre toppklubber er med på det samme. I motsatt fall risikerer vi at markedet er støvsugd for de største talentene når vi er klare. Nytter ikke å være idealist i toppidretten, dessverre.
                              Da Ordinas ble ansatt var det mye snakk om akkurat det her, at lsk hadde et litt store-ulv rykte blant breddeklubber og at ordinas var og prata med flere av dem om en ny vei videre. Det virker veldig som ordinas og gjengen hans er på ball (mann/gutt) tidlig og legger en plan for utviklinga i moderklubben, og når det vil være riktig å gå til lsk for å få god nok matching både på trening og i kamp. Alle gode unge talenter i breddeklubber får spille og med de som er eldre, det er ikke alltid noe poeng i å hente alle så tidlig som mulig. Så lenge kontakten mellom klubbene, spiller og foreldre er god ser jeg ingen grunn til at de plutselig vil ombestemme seg og gå til trøims dør-til-dør støvsugefirma bare fordi de banker på døra med en stor og dyr maskin.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2281

                                Dette er en dog eat dog business. Med en slik dumsnill policy sitter vi igjen med svarte-Per. I verste på langt sikt blir vi en farmerklubb for trøims venner

                                Kommentar

                                • Lillelord
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2004
                                  • 60

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                  Da Ordinas ble ansatt var det mye snakk om akkurat det her, at lsk hadde et litt store-ulv rykte blant breddeklubber og at ordinas var og prata med flere av dem om en ny vei videre. Det virker veldig som ordinas og gjengen hans er på ball (mann/gutt) tidlig og legger en plan for utviklinga i moderklubben, og når det vil være riktig å gå til lsk for å få god nok matching både på trening og i kamp. Alle gode unge talenter i breddeklubber får spille og med de som er eldre, det er ikke alltid noe poeng i å hente alle så tidlig som mulig. Så lenge kontakten mellom klubbene, spiller og foreldre er god ser jeg ingen grunn til at de plutselig vil ombestemme seg og gå til trøims dør-til-dør støvsugefirma bare fordi de banker på døra med en stor og dyr maskin.
                                  Ja, jeg kan forstå at det er sikkert populært blant breddeklubbene i nærområdet at LSK ikke henter de beste spillerne deres. Det er sikkert populært blant breddeklubber over hele landet. Men det må være lov til å stille spørsmål ved strategien. Ordinas har vært her i 4 år, og jeg kan ikke se at den bærer veldige frukter for oss ennå i hvert fall.

                                  Våre to klart største talenter (Skogvold, Skaarud) har vel begge vært i klubben siden barnsben av, det samme gjelder Edh før dem. Og bak dem er det vanskelig å se hvem som egentlig er på vei, uten at jeg skal skryte på meg å kjenne dette i detalj. Men som jeg skrev i en annen tråd - andre klubber har masse 16, 17 og 18 åringer som både får spilletid og får starte. Våre får en plass på benken fordi vi har 7 mann ute med skader og karantene, og settes innpå i 93 minutt for å få en kamp.

                                  Og det er naivt å tro at vi bare blir en farmerkklubb for Trøims venner - alle toppklubber i Europa henter yngre og yngre spillere, også fra Norge. Denne artikkelen fra aftenposten bekrefter trenden: https://www.nrk.no/sport/slar-alarm-...ter-1.16110587.














                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    Opprinnelig skrevet av Lillelord
                                    Og det er naivt å tro at vi bare blir en farmerkklubb for Trøims venner - alle toppklubber i Europa henter yngre og yngre spillere, også fra Norge.
                                    Jeg mente at vi kan bli en farmerklubb for enga hvis vi fortsetter med denne dumsnille politikken og la andre klubber "stjele" talenter for nesa våres.
                                    Plutselig kan de begynne selge mange spillere dyrt og bygge opp en solid org og et bra lag. Mens vi er i bakleksa. Da blir det enda verre for oss å hente talenter

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 445

                                      Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                      Ja, jeg kan forstå at det er sikkert populært blant breddeklubbene i nærområdet at LSK ikke henter de beste spillerne deres. Det er sikkert populært blant breddeklubber over hele landet. Men det må være lov til å stille spørsmål ved strategien.
                                      Det er vel få om noen 14-15åringer som er de beste spillerne i breddeklubbene sine, det er nettopp derfor de ikke trenger å hentes med én gang, fordi de har noe å strekke seg etter i moderklubben.
                                      Jeg tror det er mange 14-15åringer som har mye bedre av å spille under trygge rammer i klubben sin fremfor å busse fram og tilbake lillestrøm flere ganger i uka for å konkurrere om en startplass blant alle de andre gode unge i lokalområdet på LSK. Vi kan uansett bare stille med 11 om gangen, så på ett tidspunkt må støvsugerposen bli full også.

                                      Kommentar

                                      • Lillelord
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2004
                                        • 60

                                        Opprinnelig skrevet av kunden

                                        Jeg mente at vi kan bli en farmerklubb for enga hvis vi fortsetter med denne dumsnille politikken og la andre klubber "stjele" talenter for nesa våres.
                                        Plutselig kan de begynne selge mange spillere dyrt og bygge opp en solid org og et bra lag. Mens vi er i bakleksa. Da blir det enda verre for oss å hente talenter
                                        Skjønte det, poenget mitt var at det er flere en enga som står klar til å snappe talentene!

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3319

                                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                          Det er vel få om noen 14-15åringer som er de beste spillerne i breddeklubbene sine, det er nettopp derfor de ikke trenger å hentes med én gang, fordi de har noe å strekke seg etter i moderklubben.
                                          Jeg tror det er mange 14-15åringer som har mye bedre av å spille under trygge rammer i klubben sin fremfor å busse fram og tilbake lillestrøm flere ganger i uka for å konkurrere om en startplass blant alle de andre gode unge i lokalområdet på LSK. Vi kan uansett bare stille med 11 om gangen, så på ett tidspunkt må støvsugerposen bli full også.
                                          Spørsmålet blir også hvor god matching får våre talenter dersom de overkjører alle lagene i serien?
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎