Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    #41
    Kan du være så snill å tolke den tommel ned Armando?

    Er du uenig i at det er enkelte poster her er helt på grensen for hva som kan regnes som et personangrep?
    Er du uenig i at man burde få mer utfyllende og velbegrunnet argumentasjon? (Kanskje spesiellt fra lemmet)
    Er du uenig i at vi burde få vite hva Grønlund faktisk gjør på Åråsen?
    Er du uenig i at klubben er dårlig drevet? Vi må budsjettere med spillersalg og salg av eiendom.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • Stabellmaster
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • May 2008
      • 112

      #42
      Nå er må du det faktisk gå an å se litt bak resultatene. ca 30-40 % av dem som startet har aldri spilt tippeliga før. laget iforrhold fra før er veldig mye yngre. vi spiller bedre fotball en vi noen gang har gjort så lenge jeg har levd. men det har vært veldig mye i perioder. En ting er sikkert og det er at det kommer bare til å bli bedre. og vi har godt glipp mange poeng som vi egentlig burde hatt. det er egentlig det eneste jeg ser berg har gjort feil. Han (laget) blir veldig feige.

      Men med berg som laget vil det bare bli bedre. og jeg er en av dem som føler meg sikker på at vi ikke rykker ned. Det er veldig mye spennede på gang.

      Jostein stabell

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #43
        Opprinnelig skrevet av Armando
        Så at det var feil og jeg har prøvd i en halvtime og prøve å endre på det nå, men serveren på forumet er så latterlig tregt. Jeg beklager for misforståelsen, mente å gi tommel opp for et positivt innlegg.
        Serveren på forumet er moden for oppgradering/brukerbegrensning for uregistrerte brukere. Det er ingenting å beklage ,men det finnes ingenting værre enn en tommel ned uten noe videre begrunnelse hvor det ikke er et "Ja/nei" svar

        Nå ser jeg fremover til Neste kamp og jeg mener å ha sett en positiv trend i laget. Man har relativt god kontroll på kamper ,men feiler å stå distansen ut. Her mener jeg Berg har en jobb å gjøre og jeg håper virkelig ikke det er han som står bak taktikken "Legge seg bakpå etter at vi har scoret og la motstanderen angripe og håpe på det beste".
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #44
          Jostein stabell[/QUOTE]

          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
          Hva er det du ikke forstår?
          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
          Nå er må du det faktisk gå an å se litt bak resultatene. ca 30-40 % av dem som startet har aldri spilt tippeliga før. laget iforrhold fra før er veldig mye yngre. vi spiller bedre fotball en vi noen gang har gjort så lenge jeg har levd. men det har vært veldig mye i perioder. En ting er sikkert og det er at det kommer bare til å bli bedre. og vi har godt glipp mange poeng som vi egentlig burde hatt. det er egentlig det eneste jeg ser berg har gjort feil. Han (laget) blir veldig feige.

          Men med berg som laget vil det bare bli bedre
          . og jeg er en av dem som føler meg sikker på at vi ikke rykker ned. Det er veldig mye spennede på gang.
          Jeg tror og håper at du mener ting er på gang, og at det faktisk finnes lys i den mørke tunnelen Sportsklubben er inne i nå, og isåfall så er jeg helt og holdent 100% enig med deg!

          Dette uføret som vi er inne i må jo snart snu, og i mine øyne er det få andre enn Henning Berg som er den rette mannen til å få LSK tilbake der vi hører hjemme.

          Selv er jeg en stor tilhenger av kontinuitet, kontinuitet og atter kontinuitet, fremfor det å skifte ut hovedtreneren straks vinden snur og en møter motvind. Satsingen på talenter varmer også mitt hjerte, og jeg håper og tror at vi snart ser resultatene av dette, med positivt fortegn.

          Hilsen Anders
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • oddleif
            Medlem
            Hoffnarr
            • Dec 2007
            • 49

            #45
            For mange kokker

            Går det bra, kan du ha mange sjefer i en fotballklubb

            Men når det går dårlig, da kan du ha maks to, helst bare en som bestemmer!

            Jeg er redd at Berg x 2, Mathisen, Grønlund, Bjarmann,
            Grodås, Bergdølmo, Belsvik & company vil få det innmari tøft hvis
            ikke første 3-poenger kommer innen et par uker.......

            Kommentar

            • Stabellmaster
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • May 2008
              • 112

              #46
              Opprinnelig skrevet av holmiz
              Jostein stabell




              Jeg tror og håper at du mener ting er på gang, og at det faktisk finnes lys i den mørke tunnelen Sportsklubben er inne i nå, og isåfall så er jeg helt og holdent 100% enig med deg!

              Dette uføret som vi er inne i må jo snart snu, og i mine øyne er det få andre enn Henning Berg som er den rette mannen til å få LSK tilbake der vi hører hjemme.

              Selv er jeg en stor tilhenger av kontinuitet, kontinuitet og atter kontinuitet, fremfor det å skifte ut hovedtreneren straks vinden snur og en møter motvind. Satsingen på talenter varmer også mitt hjerte, og jeg håper og tror at vi snart ser resultatene av dette, med positivt fortegn.

              Hilsen Anders[/QUOTE]


              Da klarte du og forstå det da.

              Kommentar

              • Stabellmaster
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • May 2008
                • 112

                #47
                Opprinnelig skrevet av oddleif
                Går det bra, kan du ha mange sjefer i en fotballklubb

                Men når det går dårlig, da kan du ha maks to, helst bare en som bestemmer!

                Jeg er redd at Berg x 2, Mathisen, Grønlund, Bjarmann,
                Grodås, Bergdølmo, Belsvik & company vil få det innmari tøft hvis
                ikke første 3-poenger kommer innen et par uker.......

                nå var jo grunnen til at vi kvittet oss med fjøra og nordlie nettopp dette. så jeg velger og tror at dem ikke ansetter så mange sjefer i neste runde. og det virker som det er ganske klar hvem som er sjefen. hvertfall utifra det jeg har sett på trening, så er det en sjef. og flere hjelpere.

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av CFD
                  Jeg mener at enkelte innlegg her er på grensen (om ikke over grensen) for personangrep. Det å kalle folk amøber og flere andre ting ser jeg helst at ikke forekommer her på forumet. Man kan godt angripe saken til en person ,men det er bare forferdelige diskusjonsteknikker når jeg ser flere personer angriper en person istedet for selve budskapet.
                  Når du kaller Torgeir Bjarmann en hjernedød amøbe fortjener du litt tyn. Om det er noe jeg helst ikke ser på forumet er det slike karakteristikker av en LSK-legende. Denne tråden er et godt eksempel på ordtaket om at man høster som man sår.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                    Berg hadde nokså likt spillermateriale i Lyn, men gjorde det mye bedre der. Nordlie gjorde det bra med Start, og nå med KIL. Uwe står vel ikke for samba-fotball i Stavanger, men leverer ihvertfall greie resultalter.

                    Må jo være en grunn til at alle gjør det dårligere med enn gang de leder LSK? Kanskje vi bør skifte navn? Skifte stadion? Draktleverandør? Skoleverandør? Kantinemat?
                    Uwe kan vel ikke gå under denne kategorien? Han har vel gjort det bedre med LSK enn han gjør i Stavanger? 2 4.plasser og en cupfinale.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 487

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av stiandahl
                      Jeg har i lengre tid sagt det. Spillerne som representerer LSK har sluppet alt for billig de siste årene. Fokus har vært på trenere og administrasjon.
                      Det er egentlig helt utrolig at spillerne har sluppet unna raseri og aggresjon fra supporterne. Enkelte ganger burde spillerne blitt møtt av sinte og aggresive supportere på treningsfeltet. Da hadde man vært fall våkna opp, for våkene har de ikke vært i år. Dessuten burde spillerne i LSK vært de første som kuttet lønna i serien. Makan til dritt de har levert de siste årene skal man lete lenge etter.
                      Tror du resepten er å gjøre spillerne redde for oss som skal være den 12 mann på banen? Nei sinte og aggresive supportere mot egne spillere vil være en skam mot den supporterånden som KFL har opparbeidet seg. Vi støtter LSK i motgang og medgang, aller mest i motgang. Det er da spillerne og klubben trenger oss.

                      Så er det noen som gjennomfører en slik aksjon så kan de bare finne seg en annen klubb å holde med.

                      Nå vet jeg ikke om du går på skole eller jobber, men tenk deg att du kommer på skolen eller jobben etter å ha gjort er dårlig jobb i de siste ukene, med hatmeldinger skrikende til deg som fortalte deg hvor dårlig du har vært. Tror du att du ville ha fortsatt på den skolen/jobben og gjort en bedre jobb etter en slik behandling??
                      Last edited by Ranakanaris; 18.05.2009, 21:47.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #51
                        Hva er dette for en tråd?
                        Snakket vi ikke om å gi gutta tid?

                        Vi har slanket stallen kraftig, vi spiller med mange juniorer og vi har vært uheldige i mange kamper som vi har ledet men ikke klart å holde helt inn desverre(Stabæk, Viking, Odd og tildels søpla). Jeg ser fortsatt lys i tunnelen selvom åpningen blir mindre og mindre. Jeg gir Berg og co min fulle støtte.

                        I tilegg har vi harr utrolig med skadeplager....

                        Støtt gutta og vi har 6 nye poeng før neste uke.

                        Kommentar

                        • Hel1017
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2008
                          • 196

                          #52
                          Det var en gang for lenge siden...

                          at det stod en gjeng supportere i danmark på treningsfeltet å sang for å bli kvitt Ståle i København.

                          Tenker de holder skikkelig kjeft i år!

                          Nei, her gjelder det bare for gutta å fortsette å jobbe og jobbe. Resultatene vil komme, helt sikkert. Men kanskje for seint, det blir spennende å se.

                          Uansett så vil sparking av HB og TB ikke medføre noe som helst bra for klubben.

                          Mange gode spillere på vei tilbake etter skade gjør at jeg ser lysere på situasjonen framover.
                          Det skal sies at ingen må tro at nedrykk ikke er en mulighet, for det er i aller høyeste grad mulig!

                          Men jeg gleder meg til i dag hvor Benny skal lansere mirakelkuren som skal redde LSK fra nedrykk.
                          Og ikke minst hvordan man skal finasiere trenerbytte!

                          Gleder meg virkelig til å lese dette....
                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                          Kommentar

                          • fuglestaten
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2006
                            • 58

                            #53
                            ettersom hva jeg har skjønt så er HB en de beste til å ta seg av unge spillere, så hvem er det Benny mener skal gjøre det istedet for ham? Ham selv?

                            Nå bryr ikke jeg meg så mye om hva venna hans fra vestkanten mener om LSk. Han er vell det man kan kalle delvis lyn suporter. Det virker som at lyn venna til benny er redd for at HB og TB i sin nye klubb skal gå forbi lyn

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av fuglestaten
                              ettersom hva jeg har skjønt så er HB en de beste til å ta seg av unge spillere, så hvem er det Benny mener skal gjøre det istedet for ham? Ham selv?

                              Nå bryr ikke jeg meg så mye om hva venna hans fra vestkanten mener om LSk. Han er vell det man kan kalle delvis lyn suporter. Det virker som at lyn venna til benny er redd for at HB og TB i sin nye klubb skal gå forbi lyn
                              Du kan beskylde Benny for mye, men å si at han er noe annet en 100% fuglasupporter er skivebom.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Arind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2006
                                • 459

                                #55
                                Trådstarter er nok fuglagutt som noen han, men denne tråden føler jeg er mer et uttrykk for intens frustrasjon over manglende resultater, enn en vettug tankerekke. Sånn føler vi det nok alle......"jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet....."
                                Det blir bare en skivebom uten like å prate om å kaste trenere og klubbledelse nå! Andre har nevnt det meste her, men jeg gjentar to ting :

                                1. HB og Bjarmann har gode ting på gang med et ungt lag. Jeg har ståltro på de kvalitetene Henning har som trener og teamet som spillerutviklere. Det vi trenger er et par oppturer hvor margingene ramler vår vei, og så kan all pessimisme være snudd.

                                2. Det finnes ingen alternativer til det treneraparatet vi har i dag, og iallefall ingen penger til det. Å tenke i de baner nå vil være å fire flagget på halv stang og legge seg ned og vente på Adecco. Alternativene måtte å såfall være Wenger som trener, Solskjær som sportsdirektør og Adebayor som spiss.....og der er vi vel ikke helt......

                                En kanarifugl kjemper og sloss.......og en kanarifugl reiser seg alltid og vinner igjen! ......og det gjør vi ikke ved å vingle mer nå......
                                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1224

                                  #56
                                  Selv har jeg spydd ut mye eder og galle her på forumet men Benny trenger sårt en ferie på landet noen måneder. I Kongsvinger området er det noen riktig fine spa Benny, for hvile og rekrasjon. Visstnok gjør fotballaget til Kongsvinger det ganske bra om dagen så litt fotball får du sikkert med deg også.

                                  Kommentar

                                  • Hel1017
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2008
                                    • 196

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem

                                    Resten av innleggene i tråden her skal jeg besvare i løpet av morgendagen.
                                    Venter i spenning...
                                    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Du kan beskylde Benny for mye, men å si at han er noe annet en 100% fuglasupporter er skivebom.
                                      Når du kaller en av klubbens største legender for en amøbe og hjernedød er det berettiget å stille spørsmålstegn ved dybden av engasjementet. Jeg vet ikke helt hvilken bås jeg skal plassere et slikt utspill i (med unntak av Forrest-Gump båsen), og forventer vel egentlig en god gammledags unnskyldning på vegne av alle de supporterne som føler seg støtt. Ikke nok med at vi skal serveres dette syltynne pisset fra lyn-land som om det var en flaske Pétrus, vi skal også godta at dette kommer ut igjen som urin på klubbfargene.

                                      I bunn og grunn har jeg hatt glede av BennyLems kritiske innspill, selv om åpenbare skivebom som Grønlund-jakta ødelegger det som kunne vært grunnlag for en saklig diskusjon. I denne tråden er imidlertid kritikken på et så lavt saklighetsnivå at det ikke kvalifiserer som mer enn god, gammeldags drittslenging. VG-debatt er stedet for slike tråder, ikke hovedforumet på KFL.

                                      Til sist om saklighetsnivået her inne: Da jeg registrerte meg her inne i 2005 holdt hovedforumet i mine øyne en langt høyere kvalitet. Det er flere nick jeg dessverre alt for sjelden ser i dag som var hyppige bidragsytere dengang da. I mine øyne har forumnisser, som undertegnede, langt på vei jaget vekk de som står tettere innpå klubben på alle måter med med en konstant strøm av mer eller mindre usaklige utspill fundert på svært tynt grunnlag. Det er blitt mange "jeg mener" og "jeg tror"-tråder, mens "jeg vet" ser ut til å drukne i myra. Ekstra irriterende er det at evneveike utspill fra lynsupportere kan presenteres som cold, hard facts i debatter her på forumet. Underholdende javel, men i det lange løp destruktivt.

                                      Løsningen er (naturligvis) ikke å presse ut brukere som meg, tross alt bør forumet være for alle med hjertet i LSK. Men det må da gå an å flytte tråder til backstage hvor misforholdet mellom påstander og belegg er så gigantisk som i denne tråden. Ved å moderere med utgangspunkt i saklighet og ved å drepe slike dusteutspill som denne tråden i en tidlig fase kan vi kanskje lokke tilbake de som vet hva Dennis Schiller hadde på brødskiva den 8.10.89. Jeg er iallefall sikker på at de rister på hodet over en del av det som serveres her inne.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7055

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Resten av innleggene i tråden her skal jeg besvare i løpet av morgendagen.
                                        Jeg venter fortsatt.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • S.Skywalker
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Oct 2007
                                          • 79

                                          #60
                                          Er helt naturlig at stillingene til Berg og Bjarmann burde bli vurdert. Forstår ikke helt hvorfor disse skal være så mye mere fredet en det Tom Nordlie og Fjøra var. Uwe fikk fyken etter en 4 plass RL finale og Cupfinale. Sikker på alle her savner de tidene nå. Grønnlund burde jo gått for lenge siden.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎