Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

    BennyLem bør bli, men

    Otto Fredrikson må gå
    Lars Kristian Eriksen må gå
    Håvard Nordtveit må gå
    John Anders Bjørkøy må gå
    Hassane Dosso må gå
    Espen Søgård må gå
    Bjørn Bergmann Sigurdarson må gå
    Vidar Riseth må gå
    Bjørn Helge Semundseth Riise må gå
    Magnus Waade Myklebust må gå
    Frode Kippe må gå
    Ewin Eziyidawe må gå
    Oliviier Occean må gå
    Andrè Hansen må gå
    Khaled Mouheli må gå
    Pål Steffen Andresen må gå
    Karim Essediri må gå
    Arild Sundgot må gå
    Emanuiell Nosa Igiebor må gå
    Marius Johnsen må gå
    Lunan Ruben Gabrielsen må gå
    Kristoffer Tokstad må gå
    Stian Ringstad må gå
    Mathis Bolly må gå
    Henning Berg må gå
    Petter Belsvik må gå
    Andrè Bergdølmo må gå
    Geir Kåsene må gå
    Frode Grodås må gå
    Erland Johnsen må gå
    Torgeir Bjarman må gå
    Frank Grønlund må gå
    Gullik må gå

    Og det er sikkert enda flere som må gå . .

    (ps. ironi)
    woody

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      Hva skjedde med de lyn-kompisa dine Benny? Kommer de innom snart? De har kanskje nok med å sparke alle i skiklubben? Mener du fortsatt at Grønlund, Bjarmann og Berg må gå?

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Ser at Lyn-fansen ikke bare har en "må gå"-tråd om lynende intelligente Kenta, de har attpåtil kalt den "Kenta må gå planken". Fortrinnsvis med noe tungt om beina I presume, om ikke vekta av gullenkene er nok til å dra ham under?

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Hva skjedde med de lyn-kompisa dine Benny? Kommer de innom snart? De har kanskje nok med å sparke alle i skiklubben? Mener du fortsatt at Grønlund, Bjarmann og Berg må gå?
          Du skulle kommet innom før matchen mot Lyn, så skulle du fått høre. Bare Loddet og en kompis som kom fra forumet, og da dreide praten seg automatisk inn mot Meter'n, Jan-Halvor, dansing og horer. (Ekstremt mye bra historier forresten!)

          For min del snur jeg selvsagt ikke kappen etter vinden. Jeg regnet med god poengfangst allerede før matchen mot Sandefjord:

          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Med Lyn, FFK og B/G i de neste matchene, så anser jeg det heller ikke som totalt utenkelig at poengfangsten fremover blir meget god. ... Fem seiere på rad er faktisk godt innenfor rekkevidde.
          Nå ble det riktignok kun et poeng mot Lyn, men poengfangsten har vært god. Men, det jeg fortsatt etterlyser er god fotball, og fornuftige beslutninger på benken. Spesielt vingspillet og kontringsspillet vårt stinker totalt.

          La gå at man kommer langt med dødballer og tilfeldigheter mot dårlige lag, men det holder neppe mot toppen.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Berg må gå

            Håper dagens farsepregede forestilling fikk folk til å få opp øynene.

            1. Vi har absolutt ingenting å by på av eget spill. Til og med positive Skeie påpekte dette i dag. Jeg beskrev dette allerede etter treningskampen mot Molde. 28 kamper og ingen spillestil...

            2. Berg kjører feigere enn feig taktikk. Nytter ikke å forsvare seg til poeng, selv om Kjeppe og de andre bak gjør en OK jobb. 4-5-1. Mokk-og-mæl. Patetisk.

            3. Feil spiller, feil plass nok en gang. Eriksen, Myklebust, Esset og Tokstad spiller samtlige på feil plass. Ikke rart det stokker seg.

            4. Mangel på tiltak når vi ligger under. Hva skjer? Ingenting! Hva med å dytte inn på Meter'n de siste ti da?

            5. Sutring, sipping og bortforklaringer. Det er du som taper i dag Berg, ingen andre!
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Jeg ingen fan av å halshugge Berg, men nå begynner det å bli en ganske så slitt strikk han henger i... For sant som du sier, er det virkelig mulig å trene ett lag ett helt år uten å lære dem offensiv samhandling og gi laget ett egent spill?!!!
              Hjelpesløse spillere er jo akkurat det verste man kan ha på banen, men det er jo så og si ingen som evner å holde på ballen, drible eller spille noen smarte pasninger... All fremgang i spillet skjer gjennom langballer eller frispark/innkast/cornere!!!!

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                Det skal først og fremst sies at jeg aldri har vært noen Berg-fan. Med riktignok små ressurser gjorde han det beste han kunne ut av det han hadde i Lyn, men han var svært så flink til å ta æren for det andre hadde lagt grunnlaget for.

                Nå har han riktignok hatt de samme ressursproblemene, men jeg sliter med å se mål, mening og disposisjoner. Mannen bør få tid, men det skulle være mulig å se retningen på langtidsarbeidet hans nå og det gjør jeg virkelig ikke.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Hel1017
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2008
                  • 196

                  Jeg øynet et svakt lysglimt for ikke så alt for lenge siden.

                  Men etter to møkkakamper på rad, hvor alt er tilbake til normalen så er også min tilitt til HB svekket kraftig.

                  En ting er at samspillet i laget er fullstendig fraværende, men dette kan faktisk tilskrives spillere som Søgård, Myklebust, Kiko, Eriksen, som rett og slett ikke har de tekniske ferdighetene som kreves i dagens Tippeliga.

                  Men Berg evner jo overhodet ikke å ta grep i kamper som vippe og som kan avgjøres til fordel LSK med riktige og kloke avgjørelser.
                  Da er han fullstendig handlingslammet!

                  Hvis, og jeg gjentar, hvis vi redder plassen og starten på tippeligaen 2010 fortsetter i samme sporet som vi er inne i og som det har vært i hele år, så bør det skje noe på trener fronten kjappt!!!
                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                  Kommentar

                  • Kanarizz2
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 355

                    Ja til Arne Erlandsen og 7 plasser!!
                    ------Sørum kanaris------

                    100% Støtte

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      4. Mangel på tiltak når vi ligger under. Hva skjer? Ingenting! Hva med å dytte inn på Meter'n de siste ti da?
                      Metern var ikke på benken i dag. Kanskje ikke kampklar?

                      Opprinnelig skrevet av Hel1017
                      Jeg øynet et svakt lysglimt for ikke så alt for lenge siden.

                      Men etter to møkkakamper på rad, hvor alt er tilbake til normalen så er også min tilitt til HB svekket kraftig.

                      En ting er at samspillet i laget er fullstendig fraværende, men dette kan faktisk tilskrives spillere som Søgård, Myklebust, Kiko, Eriksen, som rett og slett ikke har de tekniske ferdighetene som kreves i dagens Tippeliga.

                      Men Berg evner jo overhodet ikke å ta grep i kamper som vippe og som kan avgjøres til fordel LSK med riktige og kloke avgjørelser.
                      Da er han fullstendig handlingslammet!

                      Hvis, og jeg gjentar, hvis vi redder plassen og starten på tippeligaen 2010 fortsetter i samme sporet som vi er inne i og som det har vært i hele år, så bør det skje noe på trener fronten kjappt!!!
                      Jeg etterlyser konkrete forslag til hva Berg kunne foretatt seg. Med en benk bestående av Dosso, Reid, Bolly(kanskje årets mest utskjelte spiller etter Occean), Gulbrandsen, Nosa og Ruben, ser jeg ikke all verdens tiltak som kan forsterke det vi hadde utpå banen. Nosa blir kasta inn ca 15 minutter før slutt, antagelig fordi han ikke var klar for mer spilletid. Reid, Dosso, Ruben og Gulbrandsen har særdeles lite Tippeligaerfaring, mens det antagelig hadde blitt drama om Bolly hadde kommet inn og levert nok et dårlig innhopp.

                      Kampen i dag bærer preg av en midtbane som ikke evner å ta hånd om kampen. Det var ikke sjelden man fant samtlige midtbanespillere inni midtsirkelen fordi Myklebust og Tokstad ikke holdt bredden. Tokstad melder seg relativt ut av kampen, synd ettersom han hadde gode involveringer de gangene han hadde ball. Myklebust mislykkes stort sett i alt han prøvde på framover, men dette burde vel ikke være noe nytt.

                      Jeg tviler på at Lyn vil spille mye dårligere enn Fredrikstad. Med unntak av arbeidsinnsats har jeg sjelden sett dårligere lag. Det er selvsagt synd at vi nok en gang leverer elendig, men det er viktig å ikke glemme at vi har hatt en rekke gode omganger og ligger omtrent midt på tabellen dersom en tar tabellen fra etter 10 serierunde. Dette tyder på at vi har hatt en utvikling i spillet vårt selv om mange kanskje vil hevde det motsatte. Vi har dessverre fortsatt igjen en del gråstein som må ut og fokuset må derfor være å berge plassen i år og fortsette oppryddinga etter tidligere sjefer på Åråsen. Realitetene er nok dessverre at det vil ta flere år før LSK er tilbake i toppen og kjemper om medaljer.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Ingen av spillerne på benken kunne gjort det noe dårligere hvertfall...
                        Når laget spiller så ræva, så MÅ det gjøres bytter, ett eller annet må de vel klare å finne på.
                        Bolly har i hvertfall fremtiden forran seg, det er i mine øyne mye bedre å spille med han da fremfor en eller annen som hverken har ferdigheter eller fremiden på riktig side. Ja stallen er dårligere enn hva man skulle ønske, men stallen inneholder da noen lyspunkter..
                        Som Nosa, hvorfor er han i god nok form til å spille de siste 15 men ikke de første 15... Er mye bedre å starte med det beste laget, evt få overtak og en god feeling, for så å bytte ut den eller de som ikke orker mer. Og hvordan er det egentlig mulig å vite på forhånd hvor lenge han holder? Ja du har såååå vondt, ja da holder du de siste 15... Tenk om han kun hadde holdt 1 min og laget ikke hadde hatt fler bytter, hva da?!!!
                        Nei det har hvert noen få gode taktiske vurderinger fra Berg i år, det skal han ha.... men de dårlige, de har stort sett hvert der hver kamp, hvertfall nesten.
                        Så sum a summarum så ligger han ett godt stykke ut på minus siden....

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Klovnete tråd, klovnete folk.

                          Ta en titt på norsk og svensk fotball de senere årene. De lagene som har oppnådd suksess er stort sett klubber som har gitt treneren tillit og bygd lag med langsiktig perspektiv. Den prosessene er ikke bare en dans på roser, og selvfølgelig får man nedturer fra tid til annen. Og prossesen forenkles ikke av utgangspunktet B&B hadde. Tålmodighet og fornuft folkens, vi er da faen ikke Brann-fans? Ærlig talt; lærte dere ingenting av Röslers exit? Vår utålmodighet i jakten på suksess sendte klubben ned i totalkrise. Denne krisen kjenner vi fortsatt effekten av, og derfor tvinges vi til å drive på en måte som krever litt mer tid og tillit enn tidligere.

                          Historieløse mennesker...
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2121

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Jeg etterlyser konkrete forslag til hva Berg kunne foretatt seg. Med en benk bestående av Dosso, Reid, Bolly(kanskje årets mest utskjelte spiller etter Occean), Gulbrandsen, Nosa og Ruben, ser jeg ikke all verdens tiltak som kan forsterke det vi hadde utpå banen. Nosa blir kasta inn ca 15 minutter før slutt, antagelig fordi han ikke var klar for mer spilletid. Reid, Dosso, Ruben og Gulbrandsen har særdeles lite Tippeligaerfaring, mens det antagelig hadde blitt drama om Bolly hadde kommet inn og levert nok et dårlig innhopp.
                            Vel, man kunne i alle fall gjort et hederlig forsøk på å vinne kampen. Her virka det som om 0-0 var det vi gikk for. Dessuten hadde det vel vært vanskelig for de på benken å levere noe svakere enn de som var ute på banen.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Arind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2006
                              • 459

                              Har sakt det før og jeg syns fortsatt dette er en dustetråd. Laget spilte en møkka-kamp uten like, men tror neppe at det løsner så mye som en fjert å sparke verken den ene eller den andre.
                              Taktikken i dag virket overraskende destruktiv, men med et lag som ikke innhar tilstrekkelig ballferdigheter, så er det ikke så mye glafotball å spille på. Etter min mening er det der skoen trykker......de må trene og bli bedre enn de er i dag......
                              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Vel, man kunne i alle fall gjort et hederlig forsøk på å vinne kampen. Her virka det som om 0-0 var det vi gikk for. Dessuten hadde det vel vært vanskelig for de på benken å levere noe svakere enn de som var ute på banen.
                                Er det ingen som husker 0-4-kampen fra i fjor? Det bør være beviset på at det går an å prestere langt dårligere enn i dag.
                                Last edited by Torolf; 26.09.2009, 20:03.

                                Kommentar

                                • Ellef
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Feb 2006
                                  • 112

                                  Resultatmessig ja... Forskjellen fra i fjor var at FFK er mye dårligere i år, lenge siden jeg har sett fugla så svake som i dag. HELT JÆVLIG. Men la det være klart at jeg har 100% tillit til at Berg skal bygge opp noe bra på sikt, ingen tvil. La trenerapparatet få ro, og tid til å bygge opp denne stallen!!
                                  Wenche Myhre

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Ønsker ikke at noen skal Gå,men lurer på hvorfor Henning velger Tokstad som faktisk ikke har spilt for 2 laget på 3 kamper framfor formspilleren og den eneste som kan dra av en mann på midten Nosa. Ja Nosa er kanskje litt slapp i returløpet men hva så så lenge han er livsfarlig hver gang framover så kan jeg leve med at vi har 1 spiller som ikke alltid jobber hjem. Henning jeg lurer noen ganger på hva du tenker på.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Selv om trådtittel er litt vel hard, så må det da være lov å diskutere? Når treneren tydligvis gjør stikk i strid med den mange andre ville gjort, så blir folk frustrerte, selv om ikke alle vil henge noen a den grunn... Høyt under taket på åråsen har det alltid hvert, det syntes jeg det er fint at man kan fortsette med..

                                      Kommentar

                                      • MedlemNR35
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 905

                                        Jeg tar 110% avstand fra denne tråden her. Denne tråden er et bevis på at ENKELTE fotballsupportere ikke vet hva det dreier seg om å drive/drifte en fotballklubb. Faktisk er denne tråden så på trynet at det nesten er morsomt. Jeg sier ikke at det skal være forbud mot å diskutere eventuelle feilvalg man gjør i klubben, men dette blir dramaqueeneri på sitt aller ypperste.

                                        Er rett og slett flau over at en slik tråd står øverst på forumet til Lillestrøms offesielle supporterklubb.

                                        Kontinuitet, et stikkord!

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                          Jeg tar 110% avstand fra denne tråden her. Denne tråden er et bevis på at ENKELTE fotballsupportere ikke vet hva det dreier seg om å drive/drifte en fotballklubb. Faktisk er denne tråden så på trynet at det nesten er morsomt. Jeg sier ikke at det skal være forbud mot å diskutere eventuelle feilvalg man gjør i klubben, men dette blir dramaqueeneri på sitt aller ypperste.

                                          Er rett og slett flau over at en slik tråd står øverst på forumet til Lillestrøms offesielle supporterklubb.

                                          Kontinuitet, et stikkord!
                                          Unnskyld meg, men har man gitt taleforbud mot enkelte temaer i dette forumet? Er Bergs disposisjoner tabu? Er treneren hellig?

                                          Forstår godt at man tar avstand fra å henge ut treneren etter en dårlig kamp, men så vidt jeg vet har folk fått rødt kort for å foreslå at en tråd skal stenges. Kan man så la være å sette seg på sin høye hest og la diskusjonen pågå, uten å prøve å fortelle folk hva som er flaut å mene og ikke?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎