Grønlund, Bjarmann og Berg må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #81
    Opprinnelig skrevet av reka
    Kanskje du kan fortelle meg hvorfor "Grønlund må gå"? Jeg er ikke uvillig til å si meg enig, men da må jeg jo først ha en grunn?

    Kan du i samme slengen fortelle meg hvilke områder klubben har forholdt seg passiv på etter fjoråret?

    Sist men ikke minst: Hvem er disse "noen" og hva galt har de gjort? Eller er det slik at det ikke er røyk uten ild?
    Det er mange grunner til det. Først og fremst fordi han som daglig leder må ta sin del av ansvaret for alt som har gått galt. Og det er virkelig mye som har gått galt. Millionoverskridelser, uhøre lønninger, dårlig personalbehandling, osv - og ikke minst nazi-utspillet.

    Noen vil kanskje si at Fjøra var ansvarlig for noe av dette. Sant nok, men også han arbeidet vel etter rammebetingelser og hadde en sjef over seg. I min jobb er min sjef ansvarlig også for mine handlinger, og driter jeg meg ut går sjefen min inn og tar ansvar. Det samme burde Frank ha gjort.

    Klubben er i en alvorlig sportslig krise og økonomien virker skakkjørt. Ingenting lært med andre ord fra forrige krise, og det er ganske utrolig all den tid den er rimelig nær i tid. I min verden er en god leder en som gjerne kan gjøre feil, men ikke to ganger.

    Jeg ser ingen grunn til å komme med innspill på hvor klubben har holdt seg passiv sist år, slik du ber om. Sist år var vel en sammenhengende ekseris i kriseøvelser og vi reddet oss i siste liten. Problemene med svak økonomi og dårlig styring på alt fra treneransettelser til spilleravganger til sesongkort til medisinsk støtteapparat har bygget seg opp mye lenger enn sist år.
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #82
      Opprinnelig skrevet av chrissp
      Uday er ute. Fjøra er ute. Grønlund nettopp argumenter for i annen tråd. Per Mathisen vet jeg ikke hele "sannheten" om, men han er vel litt lenger unna klubbens daglige virke enn det Frank er. Så vil gjerne også vite hva Per Mathisen også har gjort riktig eller galt.
      Opprinnelig skrevet av chrissp
      Det er mange grunner til det. Først og fremst fordi han som daglig leder må ta sin del av ansvaret for alt som har gått galt. Og det er virkelig mye som har gått galt. Millionoverskridelser, uhøre lønninger, dårlig personalbehandling, osv - og ikke minst nazi-utspillet.

      Noen vil kanskje si at Fjøra var ansvarlig for noe av dette. Sant nok, men også han arbeidet vel etter rammebetingelser og hadde en sjef over seg. I min jobb er min sjef ansvarlig også for mine handlinger, og driter jeg meg ut går sjefen min inn og tar ansvar. Det samme burde Frank ha gjort.

      Klubben er i en alvorlig sportslig krise og økonomien virker skakkjørt. Ingenting lært med andre ord fra forrige krise, og det er ganske utrolig all den tid den er rimelig nær i tid. I min verden er en god leder en som gjerne kan gjøre feil, men ikke to ganger.

      Jeg ser ingen grunn til å komme med innspill på hvor klubben har holdt seg passiv sist år, slik du ber om. Sist år var vel en sammenhengende ekseris i kriseøvelser og vi reddet oss i siste liten. Problemene med svak økonomi og dårlig styring på alt fra treneransettelser til spilleravganger til sesongkort til medisinsk støtteapparat har bygget seg opp mye lenger enn sist år.
      For en håpløs argumentasjon - Frank var også med på snuoperasjonen etter (nesten-)kollapsen i starten av årtusenet og oppbyggingen av klubben fra en liten og uprofesjonell organsisasjon til en av Norges beste klubber organisatorisk. (Ja, LSK er faktisk en av norges mest profesjonelle klubber, noe vi har vært i 30 år.) Uten dette ville vi vært i 2. div for lenge siden.

      Men for all del, kast erfaringen ut vinduet og start på nytt...
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #83
        Jeg ser mange personer her snakker om at med et nedrykk kan vi slå nedenfra. Jeg siterer hva lederen i den Norske fanklubben (Norske fanklubber for utenlanske lag ønsker jeg dit peppern gror. Det er KUN LSK) for Newcastle har å si:

        – Hva vil et nedrykk bety for Newcastle?

        – Da må det mobiliseres ut fra det. Kanskje blir det orden på en ny eierstruktur? Og sannsynligvis må det selges spillere og kuttes i de ekstremt høye lønningene. Men først og fremst må Newcastle finne de store talentene igjen. Det er store muligheter for det i nordøst-England. Her er det færre storklubber og ikke så stor konkurranse. Et nedrykk kan være sunt i form av et en kan starte litt på nytt igjen, tror supporterleder Weiseth
        Kutt i spillerlønninger , mindre prestisje , langt svakere merkevare , 4000 tilskuere på kamp? , Inntekter på 30millioner, Utgifter på 120millioner? Som jeg og så mange andre har påpekt så er nedrykk en katastrofe rent økonomisk og vi vil miste flere spillere som enten ikke vil forlenge kontrakter eller slite med å lønne de vi har slik at det blir regnet som kontraktsbrudd og disse går gratis. Disse spillerne er nok fornøyde uansett , man kan tyne LSK for masse penger og deretter gå på Nav og heve maks trygdebeløp (6G?).


        Det blir litt dumt når personer sier at personer ansatt av LSK bare "lusker rundt i gangene" på Åråsen , uten å vite hva denne personen gjør. Vi spekulerer i hva en person jobber med ,men hva vet vi egentlig? Jeg er 100% sikker på at LSK har et kvalitetsikringsystem med stillingsbeskrivelser og ikke minst ansvarsområder. Blir vanskelig å vurdere jobben til en person når vi ikke vet hva hans arbeidsområde er, selvom det er liten tvil om at Nordlie og JÅF sammen med sportslig utvalg burde ta seg en bolle.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #84
          Hva sier lyn kompisene dine nå Benny?
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #85
            Ja, det lurer jaggu jeg på også. Det er vel neppe noen tvil om at Lyn har fått det mye bedre etter at Berg forlot skuta.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #86
              Opprinnelig skrevet av Skinke
              Hva sier lyn kompisene dine nå Benny?
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Ja, det lurer jaggu jeg på også. Det er vel neppe noen tvil om at Lyn har fått det mye bedre etter at Berg forlot skuta.
              Mine flosshatt-bekledde venner er selvsagt alt annet enn fornøyde. Som dere sikkert vet balanserer Lyn på konkursens rand, og har gjort det en stund. Uavhengig av trener har det vært ganske klart at Lyn kommer til å slite tungt i år. De kan knapt betale lønn, langt mindre styrke stallen.

              Når det er sagt ble det også påpekt fra noen av Lyn-gutta at "Bergersen faktisk er enda værre enn Berg". Dette var allerede da vi så Start-LSK på Katedralen. Helst skulle de selvsagt hatt en erfaren trener inn, men det var det ikke penger til.

              Snakka forresten med en av Lyn-gutta i går. Vi satser på å gjenopplive en gammel tradisjon med felles vorspiel før Lyn-LSK. Med godt vær blir det øl og grillings på St.Hanshaugen eller i Stensparken. Ved dårlig vær lukter det Collett eller Abel. Uansett blir det drekking, juging og gode muligheter til å få servert usensurert kritikk av diverse spillere, trenere og ledere i Tippeligaen. Følg med i Oslo-Kanaris tråden. Vel møtt!
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #87
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Snakka forresten med en av Lyn-gutta i går. Vi satser på å gjenopplive en gammel tradisjon med felles vorspiel før Lyn-LSK. Med godt vær blir det øl og grillings på St.Hanshaugen eller i Stensparken. Ved dårlig vær lukter det Collett eller Abel. Uansett blir det drekking, juging og gode muligheter til å få servert usensurert kritikk av diverse spillere, trenere og ledere i Tippeligaen. Følg med i Oslo-Kanaris tråden. Vel møtt!
                Skulle ikke dine kompiser fortelle oss i denne tråden hva grunnlaget for slakten av Berg og Bjarmann var?

                Hvis de ikke vil det, ser jeg gjerne at du redegjør for synspunktene deres, siden du ved denne tråden forårsaket en helt unødvendig uro og konflikt rundt klubben med høylytte krav om trener- og managerskifte, uten å komme med forslag til hvem som burde ta over (hvis du fortsatt står for synspunktet at Berg og Bjarmann må avskjediges etter at vi nå har vunnet to kamper på rad).
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Med godt vær blir det øl og grillings på St.Hanshaugen eller i Stensparken.
                  Her må det da gå an for lyn-folket å få med seg Kenta? Ingenting hadde vært hyggeligere en en oppladning på St. Hanshaugen med en lett bedugga Kenta i trang grilldress og tresko? Ser for meg ham halvveis liggende foran engangsgrillen med en grønn kiwipose med tilbudspils, våt flekk i skrevet og ivrig hoiende etter alle forbipasserende kvinnfolk. Kenta stiller sikkert om lynsupporterne lover å la kården og bandykølla være igjen hjemme, laget hans klarer seg nok godt uten ham. Han kan jo få noen til å spraye litt Old Spice i garderoben og si han måtte dra tidlig pga. rennaræv eller spysjuken?

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Skulle ikke dine kompiser fortelle oss i denne tråden hva grunnlaget for slakten av Berg og Bjarmann var?

                    Hvis de ikke vil det, ser jeg gjerne at du redegjør for synspunktene deres,
                    Som tidligere nevnt håpet en av de å gjøre det ganske snart. Som du ser av tabellen har de nok litt prioritet på å egen klubb om dagen.

                    Jeg kan trøste deg med at du er hjertelig velkommen til vorspiel Lyn-LSK, så kan du få høre det direkte. Skulle du ikke ha lyst eller anledning, så skal jeg personlig garantere et referat her.

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    siden du ved denne tråden forårsaket en helt unødvendig uro og konflikt rundt klubben med høylytte krav om trener- og managerskifte,
                    Unødvendig? Etter ni kamper på rad uten seier, bunnplassering og møkkaspill?

                    Ærlig talt. Jeg tror både ledelse og spillere hadde gått av å få kjenne litt mer trøkk mot seg (uten at jeg tillegger meg selv og denne tråden enorm betydning, slik enkelte gjør). Samme som i søpla, der har de også begynt å plukke poeng etter at varmen ble skrudd opp.

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    uten å komme med forslag til hvem som burde ta over
                    Foreslår at du leser tråden litt mer nøye. Primært ønsker jeg en eldre utlending som er sterk strategisk og taktisk, noen alle våre trenere har manglet de siste 10-15 årene. Ettersom jeg ble presset på navn, så dro jeg også en TL-trener frem som et alternativ som ikke burde være for dyrt. Hvis du var på Åråsen i går kan jeg si så mye som at tampen brant.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Foreslår at du leser tråden litt mer nøye. Primært ønsker jeg en eldre utlending som er sterk strategisk og taktisk, noen alle våre trenere har manglet de siste 10-15 årene. Ettersom jeg ble presset på navn, så dro jeg også en TL-trener frem som et alternativ som ikke burde være for dyrt. Hvis du var på Åråsen i går kan jeg si så mye som at tampen brant.
                      Da har du ett år etter første utfordring kommet opp med 1 (??) navn til å erstatte de 10-15 hodene du mener må gå. Det er åpenbart lett å skrike på endring og hoderulling, men veldig vanskelig å komme med alternativer.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Da har du ett år etter første utfordring kommet opp med 1 (??) navn til å erstatte de 10-15 hodene du mener må gå. Det er åpenbart lett å skrike på endring og hoderulling, men veldig vanskelig å komme med alternativer.
                        Nå er jeg av den oppfatningen at vi ikke trener 10-15 trenere i klubben, ei heller så mange som de vi har i dag, men det er egentlig en annen debatt. Grodås og Belsvik har jeg (foreløpig) ikke gått ut mot, så de kan bli. Judas er et eget tema, men han må selvsagt gå. Og Erland Johnsen, kan noen fortelle hva han egentlig fyller dagene sine med? Vil noen savne han om han blir borte fra jobb noen uker?

                        Og ja, det er selvsagt langt lettere å si hvem som må gå, enn nøyaktig hvem man vil ha. Jeg har beklageligvis ikke oversikt over alle potensielle trenere fra England, USA, Øst-Europa osv. som kunne ha gjort en god jobb.

                        Det er derfor jeg prøver å skissere en profil for en mulig trener. Etter min mening, og det gjelder ikke kun LSK, men tippeligaen generelt, så er det alt for mange unge, taktisk uskolert trenere i TL. De går sjelden eller aldri gradene fra lavere divisjoner, slik at man kan luke ut de som ikke duger. Alt for mange eks-spillere hentes mer eller mindre direkte inn fra gata. Dette er nok blant en av flere årsaker til at nivået på TL har falt de siste årene. En skikkelig tulleliga er det blitt.

                        Angående det å hente inn ledere: bruk et proft byrå, slik andre store organisasjoner gjør. LSK har blitt en alt for stor og kompleks organisasjon, med alt for høy omsetning, til at den kan styres av gamle venner og kjente på hobbybasis.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #92
                          Tenk om vi kunne få tak i en trener med bakgrunn fra en av de beste lagene i en av de beste ligaene, en som har lært av en av verdens beste trenere og som vet hva som kreves på aller høyeste nivå? Kanskje en som har trent et tippeligalag i noen år med gode resultater? Men drawbacket vil jo være at han ikke har plukket opp alt det taktisk finslepne man kan lære ved å gå gradene i klubber som Fløy og Randaberg? Dette trenervalget er vanskelig gitt.

                          Forresten bra idé å hyre manpower e.l. for å rekruttere ledere til LSK. Meg bekjent er det ikke en eneste toppleder i norsk næringsliv hentet på bakgrunn av vennskap og gamle kjente.

                          Kommentar

                          • pasirasimus
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Apr 2009
                            • 13

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Og ja, det er selvsagt langt lettere å si hvem som må gå, enn nøyaktig hvem man vil ha. Jeg har beklageligvis ikke oversikt over alle potensielle trenere fra England, USA, Øst-Europa osv. som kunne ha gjort en god jobb.
                            Fantastisk, BennyLem. Her er det bare en mann som må gå, og det er deg. Makan til sammensurium av konspirasjonsteorier og flosshattkompiser har jeg aldri lest. Engangsgrillvorspiel er tydeligvis viktigere enn å forklare seg i forhold til påstander.

                            Stiller du forresten opp med penga det vil koste å frigi Bjarmann og Berg fra kontrakten inkludert kompensasjon?

                            Gøyalt assa..

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7055

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Som tidligere nevnt håpet en av de å gjøre det ganske snart. Som du ser av tabellen har de nok litt prioritet på å egen klubb om dagen. Jeg kan trøste deg med at du er hjertelig velkommen til vorspiel Lyn-LSK, så kan du få høre det direkte. Skulle du ikke ha lyst eller anledning, så skal jeg personlig garantere et referat her.
                              Takk for vorspielinvitasjon, men noen må holde landet i gang.

                              Og beklager hvis du syns jeg er ufin nå, men jeg lar meg faktisk sjokkere av at du ikke ser en sammenheng mellom "møkkaspillet" og skadelista. Du slenger ut krav med basis i påstander fra et knippe Lyn-fans du kjenner, uten at du fremdeles, nå snart en uke etter, har konkretisert hva disse påstandene går ut på.

                              Og nå må man møte opp på vorspiel for å få høre hva pannebåndene har på hjertet, etter at du har lovet i det lange og det brede en redegjørelse for årets desidert mest bombastiske gung-ho-tråd her på forumet.

                              Så: Gikk du til krig mot klubbledelsen på forumet på dette grunnlaget? Det virker tynt, veldig tynt, og selvsagt, for sju poeng siden hadde du en viss ammunisjon, også.

                              Nå har vi gjennomført tre gode kamper på rad, og poengene triller inn. Skadelista har krympet betraktelig. Spillet sitter og i går var LSK veldig gode i en time. Står du fortsatt på at Berg og Bjarmann må gå, eller ei? Hvis ikke kan jo tråden bare stenges, og Lyn-vennene dine konsentrere seg om lykkepillene sine.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                #95
                                Hadde jeg midlene som Grønland har hatt tilgjengelig... og hadde jeg levert det som Grønland har levert så langt.... så hadde jeg fått sparken for lenge siden uansett hvilket yrke jeg jobbet i.

                                Han sitter trygt... sikkert på en lønn godt over 1 mil, pluss bonus og de andre "add-ons" (mobil, bil, reiseutgifter dekket, osv)....

                                Og det stinker.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                  Hadde jeg midlene som Grønland har hatt tilgjengelig... .
                                  ??? Tror vel innbyggerne der synes Danmark kunne spyttet litt mer i kassa.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Og beklager hvis du syns jeg er ufin nå, men jeg lar meg faktisk sjokkere av at du ikke ser en sammenheng mellom "møkkaspillet" og skadelista.
                                    Dette er ikke ufint. Tross alt, jeg står rimelig høyt på banen her, med "flyvende keeper", så noen kontringer i mot regner jeg med.

                                    Jeg ser skadelista, og den er justerende, selv om jeg nok kanskje ikke har tillagt den nok vekt. Imidlertid føler jeg at det er en god del annet som ikke har stemt.

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Du slenger ut krav med basis i påstander fra et knippe Lyn-fans du kjenner, uten at du fremdeles, nå snart en uke etter, har konkretisert hva disse påstandene går ut på.

                                    Og nå må man møte opp på vorspiel for å få høre hva pannebåndene har på hjertet, etter at du har lovet i det lange og det brede en redegjørelse for årets desidert mest bombastiske gung-ho-tråd her på forumet.
                                    Denne tråden hadde blitt opprettet uavhengig av hva jeg hørte på Paddy's. Den var varslet på forhånd. Inklusjonen av Bjarmann derimot, den kan du tilskrive Lyn-gutta.

                                    Som jeg har forsøkt å formidle flere ganger, så ønsker jeg at de skal fremlegge kritikken sin direkte, slik at den ikke filtreres av meg. Nå er det til og med et stående tilbud om å snakke med de, og det må vel være endra bedre. Så ser dere at det ikke er folk jeg dikter opp. Og, som lovet, så skal jeg komme med et lite referat for de som ikke har anledning som jeg nevner over. Oppmøte på vorspiel er et tilbud, ikke et krav.

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Så: Gikk du til krig mot klubbledelsen på forumet på dette grunnlaget? Det virker tynt, veldig tynt, og selvsagt, for sju poeng siden hadde du en viss ammunisjon, også.

                                    Nå har vi gjennomført tre gode kamper på rad, og poengene triller inn. Skadelista har krympet betraktelig. Spillet sitter og i går var LSK veldig gode i en time.
                                    Jeg gikk til "krig" etter kampen mot Odd, som jeg synes stinket. Etter det har vi to seiere av to mulige. Det er lyspunkter mot Godset og Sandefjord, men som du husker fra kamptråden mot Godset, så er vi nok uenige i hva de består av.

                                    Vi var det jeg kaller gode 10-15 minutter mot Godset, og frem til Sandefjords scoring i går. Resten var solid forsvarsspill, og spesielt Kippe har gjort en god figur. At det ble seks poeng skyldes solide bidrag fra Moldskred og Bugge, men vi har også hatt vår egen andel av keeper-brølere hittil i år.

                                    Det mest gledelige i de to siste kampene er innsatsen, at "gamle" spillere leverer og at vi unngår tabber. Berg skal også ha kredit for å unngå bajas-bytter som Essidiri på venstreback og Søgård på venstrekant. Men det burde være en selvfølge.

                                    Det jeg derimot ikke ser de to siste matchene, og her er mitt hovedpunkt mot Berg, er en egen spillefilosofi. Hva er det vi egentlig prøver på fremover? Jeg så det ikke i treningskamper, og jeg ser det ikke i serien. Dødballer og tilfeldigheter er tydeligvis det vi skal score på.

                                    Spesielt skuffende er det på 2-0 i går. Vi er gode og heldige, og har årets første tomålsledelse, atpåtil hjemme. Da burde det være mulig å ta ned kula og spille litt fotball. Men det skjer ikke. Ingen strategi for vingspill, ikke for sentral midtbane, og Nosa er meget ad-hoc. Etter hvert går man over til å mæle ballen, uten noe vinkel, opp mot Sundgot. Han taper hver bidige hodeduell mot en stopper som er et hode lavere (og riktignok flink til å klatre).

                                    Vi svekkes selvsagt av at Riise og Eriksen gir seg, men det burde vi kunne kompensere for andre steder. Når høyresiden "dør" blir det ekstra tydelig at vi ikke har noen venstreside. Og når Sandefjord står høyt, så blir det meget tydelig at vi ikke har gode pasningsleggere på midten, og at spissene/vingene timer løp helt feil. Vi er mer eller mindre nakne på kontringer.

                                    Uansett, som jeg skrev før matchen i går, så er det fullt mulig med fem seiere på rad nå:

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Når det er sagt, så føler jeg meg ganske komfortabel på at vi vinner i dag, Myklebust eller ingen Myklebust. For første gang i år gleder jeg meg til kamp, og det er som regel et godt tegn. Unngår vi personlige feil bakover, og bajas-bytter som Essidiri på venstreback, så bør dette gå ganske greit.

                                    Med Lyn, FFK og B/G i de neste matchene, så anser jeg det heller ikke som totalt utenkelig at poengfangsten fremover blir meget god. Det forutsetter fortsatt holdningsendring fra spillere, og litt mer klokhet i strategi og taktikk fra benken, men ingenting er umulig. Fem seiere på rad er faktisk godt innenfor rekkevidde.
                                    Det er mange dårlige lag i tippeligaen i år, så man trenger ikke nødvendigvis spille god fotball for å overleve. Det skal vi være glade for.

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Står du fortsatt på at Berg og Bjarmann må gå, eller ei? Hvis ikke kan jo tråden bare stenges, og Lyn-vennene dine konsentrere seg om lykkepillene sine.
                                    Jeg står for det jeg skriver her fortsatt: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...4&postcount=61

                                    I et langsiktig perspektiv tror jeg ikke Berg er rett mann. Om han går nå eller i løpet av sesongen er strengt tatt ikke det viktigste. Som jeg beskriver i det lange innlegget jeg linker til over, så er det selvsagt 100% utenkelig at Berg får sparken. Det kommer derfor ikke til å kjøres noen ytterligere kampanje fra min side hvis. Jeg har sagt mitt om saken på en god stund.

                                    En liten ting er kanskje verdt å nevne: mange har påpekt kostnadene ved å sparke Berg. Men, det er også en annen mulighet, nemlig at Berg frivillig ønsker å gå til en annen klubb. Mange klubber og agenter har stadig følere ute etter trenere. Ikke utenkelig at klubber i Sverige, Danmark eller til og med Championship (Berg har fortsatt et godt navn i England) kan være interessert. Da er det bare å slå til, og la de løse han fra kontrakten. Søkt helt klart, men langt i fra umulig. Penger inn, Berg ut.

                                    Det er for øvrig ikke jeg som reåpner denne tråden i dag. Antar den dør av seg selv når folk slutter å skrive, slik som med alle andre tråder. Undertegnede kommer i hvert fall ikke til å skrive her på en stund.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • OptimistFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 462

                                      #98
                                      Benny, det er mulig å finne noe negativt i det meste her i verden om du leter. Du leter godt.

                                      Kommentar

                                      • Bekkis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 441

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        At det ble seks poeng skyldes solide bidrag fra Moldskred og Bugge
                                        Uenig! Bugge leverer en bra kamp på søndag. vanskelig for keeper å ane hvor ballen skal gå etter stussen fra arild. ser dumt ut, men ville heller klandret forsvaret som lar arild gå opp alene. Bugge har forresten en matchvinnerredning på skuddet som mykle curler bort ved stolperoten, vi snakker van der Saar-klasse...

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Og hva med de to latterlige redningene til Moldskred? Det ble seks poeng fordi vi var best i begge kampene, som vi har vært det i 8 av 11 kamper i år. Eneste forskjellen var at disse to gangene hadde vi marginene og rettferdigheten med oss.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎