LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #61
    Dette er så provoserende at jeg kjenner jeg begynner å koke.

    Våre fotballspillere er guttunger som ikke er spesielt gode til jobben sin. De blir dyrket som helter og popstjerner. De tjener vesentlig bedre enn hva all sunn fornuft skulle tilsi. At de har generelt begrenset intelligens var jeg klar over, men at det skorter så mye på den sosiale intelligensen at de velger å gå på byen etter en slik forestilling - det skuffer og overrasker.

    At Lillestrøm Sportsklubb har en ukultur gående i organisasjonen har jeg sett lenge, og nesten ukentlig kommer det sterke bekreftelser på at jeg har rett. Alt fra mediauttalelser til organisasjonspolitikk til elendig ledelse av klubb, styre og AS.

    Jeg begynner å bli kritisk til Henning Berg på mange områder nå. Jeg føler det må stilles sterkere krav fra den sportslige ledelsen. Helvete heller, dette er en prestasjonsbedrift! Ingen gutteklubb for de på bakerste benk med snus og kebab! En ukultur sprer seg gjerne ovenfra og ned. Jeg tror det snart er på tide å få inn ledere som ikke nødvendigvis kommer fra den innerste krets av tidligere fotballspillere. Ledere som forstår utrykk som krav, mål, disiplin og som klarer kunsten å balansere en T-konto.

    Jeg vet ikke om LSK's ledere gjør dette, men dere kan få noen tips av meg: Den sportslige ledelsen kan ta seg en tur til proffe sykkellag, proffe langrennslag osv. Hvordan trenes det der? Hva med kosthold? Hva med krav til utøvere, målsettinger, evaluering etc? Den administrative ledelsen kan se utenfor fotballen. Hvordan jobber suksessfulle bedrifter med organisasjon, ledelse, administrasjon, IT, salg og media?

    Knapt nok noen annen "bransje" har mer inkompetanse pr investerte krone enn fotballen, og LSK kan se ut til å være en av værstingene.

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #62
      Nå vurderer jeg faktisk å kreve tilbake pengene for sesongkortet.
      Jeg forventer profesjonalitet av spillerene. Det jeg betaler for.

      Dette er latterlig, ingenting annet.
      FY FAEN så provosert jeg er nå. Dette finner jeg meg faen ikke i!!!!!!

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #63
        Jeg håper dette er unntaket snarere enn regelen, men jeg har vel mine tvil.

        Her bør noen snarest ta tak i spillernes matvaner, og innføre kostholdsrutiner passende en godt lønnet prestasjonsgruppe. Det gir resultater, alltid.
        Last edited by Henrik; 27.07.2009, 15:42.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #64
          Kan dere bekrefte at det var Pizza de spiste? Finnes sunn mat på Egon også.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

            #65
            Dette er vel ikke noe unntak desverre. Etter Lyn borte(helligdag) møtte jeg både Riseth og Gilbert på byen i Oslo. Førstnevnte mer i slag enn nr to.

            Dette var på en mandag.

            Det skal sies at ved annen anledning møtte jeg halve Ham-Kam og noen søpla spillere. Kan også bekrefte det Rønnern sier, er det noen som er "konger" på byen så er det VIF gutta. Mistenker Fredeheim Holm for å melde overgang til Aalborg kun for å få gå på byen i Jomfru Anes gade.

            Forøvrig synes jeg det nesten er litt patetisk, at man gidder å løpe etter de som noen helter. Hva faan har spillerene som er i klubben idag oppnådd av resultater?

            Det er klubben jeg elsker!
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

            Kommentar

            • JonAsc
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2008
              • 267

              #66
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Kan dere bekrefte at det var Pizza de spiste? Finnes sunn mat på Egon også.
              Jepp, det kan bekreftes. Så blant annet Occean lessa på 3-4 stykker.

              Kommentar

              • gutt94
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2007
                • 3271

                #67
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Kan dere bekrefte at det var Pizza de spiste? Finnes sunn mat på Egon også.
                LSK laget og trenert team siste Egons Pizza buffet med spis så mye Pizza du øm\nsker og salat.

                De hadde i allefall en slik pizza"tralle" med pizza og salat, så må være noe alla det.
                KnutHSolberg

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #68
                  For meg virker det totalt hjernedødt å spise Pizza to timer før kampstart. Kan aldri tenke med Emil Hegle Svendsen spiser pizza to timer før en 20-km.

                  Selv føler jeg meg oppblåst og daff etter 2 pizzaslice fra Peppes. Jævli ekkelt å "gulpe" sånn Peppes-krydder under treningsøkten også. Dette tror jeg kan påvirke prestasjon og innsats negativt.

                  F.eks havregrøt, frokostblanding, pasta og vanlig brødmat er en god kilde til karbohydrater og tildels proteiner før prestasjon.

                  Pizza er ok ETTER trening som restitusjon.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #69
                    Nok er nok!

                    Var jeg ikke forbanna fra før av, så er jeg det virkelig nå. Det er ille nok om mindre begavede spillere sniker til seg en Kabab eller noen halvlitere på eget initiativ en nattestime.

                    Men det bekrefter totalt systemsvikt når det organiseres lavpannet og usunn Pizza-buffet før match. Ikke rart spillerne går tomme, og blir overkjørt utover i kampen. Og når LSK-spillere fester samlet etter nok et tap, så antar jeg også det er akseptert av klubben. Glem RHO, LSK må feie for egen dør for mangel på resultater.

                    Hva inn i svarte granskauen er det Berg, Bjarmann og de andre tenker på? Som kjent har jeg allerede gjort opp min mening om ledelsen i klubben. Den må vekk. Dette er nok et bevis i arkivet mitt. Det gjelder for øvrig mange av spillerne også, kanskje bortsett fra de unge (Ringstad, Gabrielsen, Tokstad osv.).

                    Håper for all del disse talentene ikke blir bedervet av den elendige mat- og fyllekulturen i klubben. De bør kanskje utstyres med anstand på tur, for å ikke havne på Kebabfylla med Meter'n eller drita i en bobil med Berg. Jeg ser at man sender bussverter og Politi med fansen for å holde orden. Er det noen som virkelig trenger oppassere, så er det ledelse og spillere.

                    Denne klubben bør faan meg settes under administrasjon ASAP. Man høster som man sår...
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av gutt94
                      Jeg kan vell innformere om at hele laget i går var på Egon i Trondheim og spiste pizza før kampen i går!

                      ca kl 17:00 var jeg nede på do og like ved doene satt hele laget på et avsperret område spiste pizza,noen timer før kampstart.

                      Det hadde jeg aldri trodd! Pizza før kamp :s
                      Det her er faktisk sjokkerende. Man kan jo ikke forvente at hjernedøde fotballspillere selv skal ta ansvar når galskapen allerede er satt i system av klubben. Dette hadde ikke vært snakk om når jeg var småguttspiller engang. Fokus da var rett væskeballanse og lett mat. Det er så elemtært, så sinnsykt elementært.

                      Forøvrig forsvarer det ikke en dritt at andre lags spillere også drar på fylla midt i sesongen. Det viser bare at hele fotballnorge har et enormt profesjonaliseringsbehov. Hvor mange som bør gå er det vel bare Benny som har svaret på, men det er faen meg ikke få
                      Last edited by Loddet; 27.07.2009, 19:35. Begrunnelse: liten trykkfeil

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        #71
                        De burde kanskje lære litt av Ole Einar Bjørndalen når det gjelder og være en toppidrettsutøver. Han under seg faktisk ikke et eneste glass vin under sesongen! Hørte en historie om når han skulle feire julaften. Da var det feiring fra 18.00 - 20.00 og etter det en treningsøkt. Tipper nesten alle gutta på LSK ligger dritings under juletreet på julaften!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #72
                          Enda mer merkverdig er det at klubben skryter av talentarbeidet. Hva slags talentarbeid er det å innarbeide så usunne holdninger og vaner blant spillerne?

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #73
                            Kosthold og livsstil er vel i første rekke et uttrykk for en ukultur innenfor lagidretter innen ballsport generelt, fremfor å være en spesifik ukultur i LSK. Tror det er viktig å ha i bakhue når man skal skyte på alt og alle av ledere, trenere, erfarne spillere og støtteapparat for å gi skyld for at ting er som de er. Det at kritiske røster mot kosthold aldri rettes i perioder laget vinner kamper, er i seg selv en minst like opprettholdende faktor...

                            Håper likevel LSK-ledelsen tar debatten, og blir en foregangsklubb også på kostholdsfronten. Hjelper ikke å være best i landet på talentsatsing, hvis ikke holdninger og verdier er innbakt i opplæringspakka...

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              #74
                              Fullstendig uakseptabelt at ræva holdninger og livsstil skal skape et dårlig utviklingsmiljø for nye talenter eller nye spillere. Dette må det settes fokus på med en gang. Det overrasker meg stort at ikke trenings- og læringsvilligheten er bedre. Fotballspillere er enormt priviligerte, og jeg forventer at de ekstremt bevisst på kombinasjon livsstil og toppidrett.

                              Detaljer er viktig for å lykkes i toppidretten. I LSK kan det virke som det er helt likegyldig og uinteressant. Det er ikke bare skremmende, det er et hån mot dem som betaler for å se nettopp toppidrett. Jeg trodde dette var et problem forbeholdt junioravdelingene, der garantert ikke alle har vilje eller lyst til å forsake ukentlig helgefyll og andre "ungdomsaktiviteter" - og fotballen ennå er amatøridrett. Hvis det viser seg at problemet er i a-stallen, er det både alvorlig og overraskende.

                              Men det var ikke lenge siden Erlandsen tok et oppgjør med spillerkulturen i norsk fotball. (Feite spillere og dårlige ledere). Litt av sitatene her forsterker bare inntrykket av den dårlige holdninger mange har. Siste linje er viktig: "Arbeidsgivere og ledere må styre hverdagen til spillerne på en helt annen måte". Fullstendig enig med Erlandsen.

                              Bekymringsverdig at også få ikke legger inn mer innsats enn fellestreningene istedenfor å trene opp ferdighetene i time etter time. Det skulle bare mangle etter min mening! Terping. Sammenlignet med andre idretter og de som er i toppen, er treningsmengden veldig liten.

                              Ukultur.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Kosthold og livsstil er vel i første rekke et uttrykk for en ukultur innenfor lagidretter innen ballsport generelt, fremfor å være en spesifik ukultur i LSK. Tror det er viktig å ha i bakhue når man skal skyte på alt og alle av ledere, trenere, erfarne spillere og støtteapparat for å gi skyld for at ting er som de er. Det at kritiske røster mot kosthold aldri rettes i perioder laget vinner kamper, er i seg selv en minst like opprettholdende faktor...

                                Håper likevel LSK-ledelsen tar debatten, og blir en foregangsklubb også på kostholdsfronten. Hjelper ikke å være best i landet på talentsatsing, hvis ikke holdninger og verdier er innbakt i opplæringspakka...
                                Dette er mye, mye verre enn et livsstilsproblem.

                                Dynge innpå fettete og tung pizza et par timer før kamp? Er faenmeg så kriminelt idiotisk at selv ikke den mest rånete norway-cup deltager ville gjort noe lignende.

                                På byen & fylla i all offentlighet etter et nederlag som kan sende oss ned i addecco? Kan de ikke likegodt stille seg opp og pisse på Tom Lund statuen? Snakk om å dolke supportere og frivillige i ryggen. Neste gang de takker oss for kampen etter et tap er det godt mulig det kommer et par halvspiste kebaber og noen tomme ølbokser susende.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #76
                                  Legger inn denne lenken om noe av det Hamrén har tatt tak i i RBK:

                                  Kommentar

                                  • maurakanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 635

                                    #77
                                    Virket som det var mer proffesjonelt når Uwe Røsler var trener. Mener jeg husker noe om regler for når de skulle være på hotellrommet om kvelden osv. I tillegg var han meget nøye med kosthold, restitusjon/søvn. De tok seg vel et par øl etter seieren i Trondheim, men det fortjente de jaggu. I tillegg fikk han vel rapporter hvis spillere drakk på Martin`s o.l. Har man valgt fotballspiller som yrke, må man regne med og ikke kunne drikke og spise hva man vil til enhver tid. Klarer man ikke det får man heller begynne som snekker, tjene 1/4 og gjøre som de vil.
                                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #78
                                      Fotball norge spør seg dumt hvorfor svenskene her til lands har så mye mer suksess enn de norske trenerne........
                                      Mulig svenskene er litt lenger fremme enn nordmenn på akkurat dette!
                                      De som ikke skjønner viktigheten av ett sunt og riktig kosthold bør IKKE drive med toppidrett.
                                      På tide å få fingra vekk fra burgern og begynne å ta grep!
                                      Neste hjemmekamp og alle andre kamper ut året bør det kun brukes en banner; Kålrot og vann for alle mann!!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                        Virket som det var mer proffesjonelt når Uwe Røsler var trener. Mener jeg husker noe om regler for når de skulle være på hotellrommet om kvelden osv. I tillegg var han meget nøye med kosthold, restitusjon/søvn. De tok seg vel et par øl etter seieren i Trondheim, men det fortjente de jaggu. I tillegg fikk han vel rapporter hvis spillere drakk på Martin`s o.l. Har man valgt fotballspiller som yrke, må man regne med og ikke kunne drikke og spise hva man vil til enhver tid. Klarer man ikke det får man heller begynne som snekker, tjene 1/4 og gjøre som de vil.
                                        Første Røsler gjorde som trener var å fjerne boller og brus fra garderoben.. Det første Tom Nordlie gjorde var å finne frem bollene igjen!!!!

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          De burde kanskje lære litt av Ole Einar Bjørndalen når det gjelder og være en toppidrettsutøver. Han under seg faktisk ikke et eneste glass vin under sesongen!
                                          Jeg mener å ha lest/hørt at han ikke drikker alkohol I DET HELE TATT så lenge han er aktiv skiskytter. Dessverre har jeg ingen link.
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎