Sesongavslutningen i Neglebiterligaen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr.Bird
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2009
    • 76

    Faen til negative folk er da! Er glad det ikke er dere som skal ut på matta på søndag, for da hadde det gått til helvete. Per dags dato har vi ikke sikret plassen, men vi har heller ikke rykket ned!

    Kjedelig om spillerene leser her inne før søndag. De burde ha hele romerike i ryggen når de går ut på der. Jeg vet vi klarer det, men da må ALLE gi 100%! Jeg støtter dere uansett!!
    MCMXVII

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Opprinnelig skrevet av KEBABavSVIN
      Kunne du fått slengt opp øyeblikket rundt scoringa til Arild på Youtube?
      Skal se hva jeg får til, driver å deler opp klippet nå, så skal jeg få lastet opp.



      edit : Slang opp Myklebust sin perle i samme slengen!

      Last edited by Xavi; 20.10.2009, 23:28.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Med tanke på at lag nr. 14 i Eliteserien først må ut i hjemmekamp mot lag nr. 5 i Adecco, og først deretter (eventuelt) møte vinneren av adecco-lag nr. 3 og 4 over to kamper, er nok det for optimistisk.
        Ok, ser den.

        Men selv med ca 30 % sannsynlig kval-plass (nr.14), og bare ca 70 % sjans for å overleve kvalik'en når vi først er der, vil det gi pluss minus 91 % sannsynlighet for TIPPELIGA 2010! Jippi!

        (0,3 * 0,3 = 0,09 = 9 % sjans for nedrykkine-dåsa te Hoff'arn.)

        Edit: Matematikk er ikke alltid matematikk. Noen ganger er det kjærlighet.

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          Et moment som gjør det hele så mye verre for min del er det faktum at med 3 poeng i neste kamp så er vi ikke 100% sikre. Det var ikke tilfellet mot Ræv, 3 poeng der og jubelen kunne slippes løs.

          Glem det pisset om at vi sees i 1.div, har du noen år på baken så verdsetter du vår enestående rekord for det den er verdt og innser at intet annet enn TL spill i 2010 gjelder. Jeg har selv stilt meg positivt til et nedrykk tidligere i sesongen. Ah ja, vi tar en Stabæk. Dette er piss fra min og alle andres side. Nedrykk om det skulle skje, vil være en skandale!!!!
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Liker ikke denne sangen..Its time too say goodbye.
            Det spørs hva du sier goodbye til - her var det goodbye til nedrykk i 2008.

            Overrasket over hvor negative folk er og hvor lite tro man har på at dette går veien. Er det man ønsker å signalisere ovenfor spillere og klubben? Kom igjen nå. Slutt å snakk om Alta bort, kvalik og slikt negativt piss. Vis heller klubben at du vet dem banker Brann hjemme på Åråsen på søndag! Få litt glød og entusiasmen - ikke bare surmuling og værste tenkte mulig utgang tanker.

            Når jeg kjørte motocross, var det en ting som telte mer enn noe annet når jeg kjørte. Sette blikket ditt man skulle. Er det en stein foran deg, se på veien forbi steinen. Ser du på steinen, treffer du den bare... Se oppover på tabellen, ikke nedover.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Detta blir fryktelig! Kommer til å besøke skåla på det lille rommet ca hver 2. time fram til en endelig avgjørelse i dette. Klarer desverre ikke å ha en avslappende og veldig positiv holdning til de neste rundene. Brann kampen er for meg helt åpen. Her kan alt skje. Tror vi må ha hjelp fra oven...

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Opprinnelig skrevet av general
                Et moment som gjør det hele så mye verre for min del er det faktum at med 3 poeng i neste kamp så er vi ikke 100% sikre. Det var ikke tilfellet mot Ræv, 3 poeng der og jubelen kunne slippes løs.
                Dette stemmer vel ikke helt? Mener å huske vi var avhengig av at et par andre lag avga poeng samtidig som vi slo trøndera. AaFK møtte vel Lyn på Ullevaal, og jeg husker jeg prata om at jeg ikke stolte på Lyn i forkant.

                Nå er vi vel i praksis sikra om vi vinner på søndag, ettersom Aalesund ikke vinner på Lerkendal.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                  ... ettersom Aalesund ikke vinner på Lerkendal.
                  Det er en drøy påstand. Hvordan tror du innsatsen er på RBK's treningsfelt om dagen? Tøddla klarte jo ikke score på Viking engang, meg bekjent trenger du bare å sende en ball i posten til myhre for at den skal bli fomla i mål...

                  Noen i Ålesund hadde dessuten en konkurranse hvor vekta til Rekdal skulle tippes. Fyren gikk på badevekta i blamerende offentlighet og klokket inn til vektige 103 kg - på tross av at han var rimelig pubtynn. Folk undret seg over hvor kiloene var gjemt, men det er intet mysterium: Mannen bærer på 20-30 kilo med rent hat, og dette hatet skal ut! Trolig kommer han til å piske veivesenet som en gal for å sikre en anstendig sesongslutt. Å slå RBK på Lersjkendal vil være rene terapien for Rekdal.

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Meg helle kaldt vann i blodet på blekansikter!
                    Meg mene at det ikke er noen automatikk i at vi slå Brann fordi om vi slå RBK i samme situasjon for ett år siden.

                    Og ihvertfall ikke om laget og alle rundt legger all sin tillit til at mirakelet vil skje igjen. Det er tre ting som må ligge i bunn: innsats, innsats og innsats. Både på banen og tribunen.

                    Lurer på om det går an å hente inn Ståle Stensaas bare for denne ene kampen....? Dæven for et innlegg til Legenden.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      FFK-Molde. Har selv skrevet at FFK er pill råtne, men mot Odd viste de tenner. De kommer sannsynligvis til å trøkke til igjen. Dette bør passe Molde som hånd i handske siden de er et ekstremt bra kontringslag. I hvertfall var de det på våren. Håper 4-0 seieren over Stabæk viser at de er på rett vei og sikrer sølvet med seier over FFK. Det er ikke mange lag som har slått Stabæk 4-0 de siste årene. Håper Molde forbereder seg like godt til denne som de gjorde til kamper på vårparten.

                      Godset-Viking. Rösler er presset, noe han har vært med jevne mellomrom de to siste årene. Ofte har Viking begynt å vinne igjen etter dette og vi kan håpe at de begynner å gjøre det igjen. Spørsmålet er om de gjør det for n'te gang etter at det har ulmet i Stavanger. Kampen går på kunstrgress og godset har spilt meget bra der den siste tiden. Men mot et såpass svakt lag som Glimt tok det lang tid før spillet satt. En ny taktisk triumf til Rösler?

                      Med fullt mannskap skal det være mulig å vinne mot Brann, i hvertfall ett poeng. Jeg tar med i aftenbønnen at Nosa holder seg skadefri resten av uka. Vedkommende som evt skader ham bør få annulert kontrakten pronto. Vi må trøkke til og ta kommando. Forventer en monsterkamp av Kiko. Den mannen har overhode ikke levert det lønna tilsier i år. Håper Bergmann får mer spilletid enn det han fikk mot Sandefjord. (jævla uflaks at han ikke ble matchvinner mot Sandefjord forresten, Damn der hadde Bugge flaks!)

                      Ligger vi under mot slutten, setter vi Occean, Kippe, Johnsen, Sundgot og Bergmann på topp og teppebomber Brann med innlegg. Essediri på høyre og Nosa på venstre.

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        Runde 29.

                        RBK-AaFK 3-1
                        Tromsø - Start 2-1
                        LSK - Brann 1-1
                        Odd - Lyn 3-0
                        Godset - Viking 1-0
                        Stabæk - Bodø/Glimt 2-0
                        VIF - SF 2-0
                        FFK - Molde 2-3

                        Runde 30.

                        Viking - Tromsø 0-1
                        Start - VIF 1-1
                        AaFK - Godset 1-0
                        Brann - RBK 2-2
                        Molde - LSK 3-0
                        Lyn - FFK 1-3
                        Bodø/Glimt - Odd 1-3
                        SF - Stabæk 1-1

                        Tabellen:

                        RBK 69.
                        Molde 56.
                        Stabæk 51.
                        Odd 48.
                        Brann 45.
                        VIF 44.
                        Tromsø 43.
                        SF 38.
                        Start 38.
                        AaFK 38.
                        Viking 35.
                        Godset 35.
                        Lillestrøm Sportsklubb 35.
                        FFK 34.
                        Bodø/Glimt 27
                        Lyn 16.

                        Sånn tror jeg dette ender. Håper selvfølgelig at vi redder plassen på søndag.

                        Kommentar

                        • Robban
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2006
                          • 56

                          Nå som plassen endelig er sikret må det være lov å kommentere det - Neglebiterligaen har vært helt absurd i år. Mitt beste argument for å utvide til 16 lag var nettopp å få et større spenn i ligaen; større avstand mellom topp og bunn. I stedet ender vi opp med en situasjon der vi i løpet av 90 minutter går fra en overhengende fare for nedrykk til å ha los på 6. plassen når én kamp gjenstår.
                          Det har i det minste ikke blitt mange "betydningsløse" kamper i år, selv om de fleste av oss heller tar 4-5 uviktige kamper om 6-7-8-9-passen på slutten av sesongen enn dette helvete vi har vært gjennom nå...
                          Robban


                          Mr Owl ate my metal worm

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            Hyggelig å se at den uendelige rekka av pessimister på denne tråden tok feil. Det er jeg sikker på de er enige i også.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av stian
                              Sto i dagens utgave av aftenposten(engaposten) at LSK vil havne på nedrykk. De har da sett inn i en eller annen glasskule og sett at alle resultatene går mot lillestrøm, finner ikke noe link til dette desverre.
                              Henter frem denne i ren skadefryd over at Aftenposten tok feil :mrgreen:

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7048

                                Jeg budsjetterte jo med 35 poeng før i høst, og etter seieren mot Odd har vi ligget to poeng foran det skjemaet hele veien, selv om blodpumpa mi har levd farlig de siste ukene.

                                Gutta imponerte meg virkelig i går!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • stian
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2004
                                  • 156

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Henter frem denne i ren skadefryd over at Aftenposten tok feil :mrgreen:
                                  Jeg fikk faktisk rødt kort for det inlegget, men det ser ut til å være borte nå:P
                                  stian;);)

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                                    Hvor mange ganger har LSK vært i denne gjørma? MANGE ganger. Tipper vi overkjører Brann 3-0, FFK klarer så vidt uavgjort mot Molde og plassen er sikra. No stress.
                                    Må si jeg er fornøyd med tippinga :-)
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3186

                                      Kan du ikke bare ganske enkelt tippe samme gunstige utfall for kampene Molde-LSK, Start-Søpla, Viking-Tromsø og Sandefjord-Stabæk ?

                                      Da er det mange flere enn deg som også blir fornøyde.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Kan du ikke bare ganske enkelt tippe samme gunstige utfall for kampene Molde-LSK, Start-Søpla, Viking-Tromsø og Sandefjord-Stabæk ?

                                        Da er det mange flere enn deg som også blir fornøyde.

                                        gilbert
                                        Regner nesten med at Thioune, Hoseth og kanskje mame biram blir spart til cupfinalen så denne vinner vi. Men tror ikke vi skal regne med at Start gjør jobben mot enga. to siste er ganske lotto, men tipper viking seier og uavgjort/stabæk-seier i sandefjord.
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Kan du ikke bare ganske enkelt tippe samme gunstige utfall for kampene Molde-LSK, Start-Søpla, Viking-Tromsø og Sandefjord-Stabæk ?

                                          Da er det mange flere enn deg som også blir fornøyde.

                                          gilbert
                                          Oddsen blir forøvrig pene 72,63 på Unibet på at vi vinner, søpla, sandefjord og start taper.
                                          Begynner man å spille på resultater, så begynner vi å snakke gjeldsfri og slutte i jobben-odds. (Jeg bestemte meg for å satse høyt her, og satset en hel krone på 2-0 til oss, start og stabæk, og 3-0 til viking - Odds, 179520,0)
                                          Last edited by LasseN; 30.10.2009, 13:22.
                                          LasseN

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎