IK Start - Lillestrøm SK, Tor 6 mai kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #21
    Opprinnelig skrevet av reka
    Ujha herjet i 3 div for rekruttlaget. Han bør også være med, men enig at occean er fus.
    Så Occean fus, Ujah and og Edwin tred.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Med de problemene Start viste frem mot Vegvesenet kan Rånern bli en særdeles viktig spiller på torsdag. Om han skal hviles i nær fremtid så bør det etter min mening ikke skje på torsdag.
      Knurr...

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #23
        Tett kampprogram gjør at jeg håper på følgende endringer. Occean inn for Sundgot, Ujah inn for BBS, Khaled inn for søgaard og Ringstad inn for Nosa. Strider mot "never change a winning team" men mener vi har stallen til det og at vi høster gevinst i neste kamp som kommer allerede på søndag mot topplaget Godset.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          De fem bak er untocuhable. Ser heller ingen grunn til å gjøre endringer på midtbanen, selv om Ringstad trenger litt spilletid i tiden som kommer for å være "startklar" etter VM-pausen. På topp virker det som Ujah er tiltenkt en bakromsrolle i denne kampen, og da er Bergmann det opplagte valget som makker. Sundgot kan ta over for en sliten Bergmann etter 60 min.

          Hvile kan gutta gjøre når vi møter Hauerseter!

          Kommentar

          • SAEDbeger
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 421

            #25
            lagt merke til at det er typisk detta forumet å genierklære spillere som kommer inn og spiller helt ok i fem min. klart jeg også ble litt rørt når occean kom inn å scora men rett inn på første ellevern basert på kampen på søndag er å ta litt i. Greit kanskje selvtilliten hans er høy nå, men vi har vel alle sett hvor fort den havner i kjellern igjen etter et par misser.
            Med de ordene sagt så er det ikke verdens dummeste ide å starte med ocean.
            Sundgot har vist at han ikke klarer å score når han starter kamper, så etter 60 min på sør arena kan han komme inn for en sliten occean og putte et par

            Kommentar

            • MartinRE
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2008
              • 738

              #26
              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Tett kampprogram gjør at jeg håper på følgende endringer. Occean inn for Sundgot, Ujah inn for BBS, Khaled inn for søgaard og Ringstad inn for Nosa. Strider mot "never change a winning team" men mener vi har stallen til det og at vi høster gevinst i neste kamp som kommer allerede på søndag mot topplaget Godset.
              Tommel ned, ahhhh deilig å ha deg tilbake
              "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Å erstatte Sundgot med Occean blir som å erstatte paracet med imodium. De to har helt forskjellige bruksområder. Ser faktisk ingen likheter mellom dem bortsett fra at begge er gode i lufta.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 964

                  #28
                  Så kampen mellom Gjelleråsen og fugla i går. Eneste spilleren som virkelig imponerte i går var Ringstad. Utrolig vanskelig å stoppe når han først setter fart fremover.

                  En ting vi bør tenke på er hva har vi av spillere etter en drøy måneds tid når Tarik forsvinner igjen?

                  Knudtzon? Ikke god nok per dags dato og ihvertfall ikke stabil nok enda i mine øyne?

                  Mouheli? Ikke noe kantspiller.

                  Nosa? Heller ikke noe kantspiller men kanskje det er det eneste og beste løsningen. Noe jeg ikke håper.

                  Bolly? Langt fra bra nok ENDA.

                  Essedirri? Tror kanskje det er det beste alternativet. MEN veldig dumt å rokere på forsvarsfireren når de gjør det så bra. Og Karim har vel for LSK spilt bedre som back enn kant. Men det er absolut en mulighet med tanke på at vi kan kjøre Pedersen ut som back og PSA eller Johnsen inn som midtstopper sammen med Kippe-

                  Det jeg ville fram til er at Ringstad må få prøve seg som kantspiller fortere enn svin ellers kan vi få et seriøst kantproblem IGJEN når Tarik forsvinner tilbake.

                  Mener derfor vi bør spille med 4-4-1-1

                  Logi

                  Karim-Pedersen-Kippe-Eriksen

                  Tarik-Søgård-Tam-Ringstad

                  Nosa

                  Bergmann

                  eller spille 4-1-4-1 for å ta ut Kleiven og Bolanos med Nosa i en litt fri/offensiv rolle

                  Logi

                  Karim-Pedersen-Kippe-LKE

                  Tam

                  Tarik-Søgård-Nosa-Ringstad

                  Bergmann

                  Ujah, Occean, Mouheli og Sundgot er høyaktuelle innbyttere alt etter utfallet av kampen.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #29
                    De ti minuttene Occean fikk, sier ikke all verden. Han fikk masse plass og rom på stillingen 2-0.

                    Hver kamp lever sitt eget liv og Start vil nok revansjere en dårlig kamp. Vi har ikke scoret på utebane enda så den statistikken må ryke nå.

                    Godset tapte 4-0, mens enga vant 6-1 i runden før de møttes. Godset vant 1-0 når de møttes på lørdag. Håper at vi ikke går i fella og tror på en grei seier. Blir nok som mot Sandefjord, krigen må vinnes før målene kommer.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Holder vi nullen her må vel historiboka opp? Har vel ikke skjedd at LSK har holdt nullen i 8 av 10 spilte kamper?
                      For perioden 1975 - 2010.

                      Årets mannskap nærmer seg klubbrekorden med stormskritt:
                      Flest seriekamper uten baklengs i en sesong – Holdt nullen i 13 av 22 kamper i 1977, 1985 og 1989.

                      Tidenes dårligst resultat kom i fjorårets sesong:
                      Færrest seriekamper uten baklengs i en sesong – Holdt nullen i kun 1 av 30 kamper i 2009

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Må holde nullen i 18 av 30 kamper om vi skal sette en sammenlignbar rekord.

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          #32
                          virker nesten litt som om at folk tror Start matchen blir en lett affære...

                          jeg er redd.. virkelig redd.. det finnes mye farlige angreps våpen i det laget det.. mot oss er jeg spesielt redd for Bolaños som jeg tror kan vise seg å være litt for rask og teknisk mot LKE, med andre ord, så trenger vi en spiller som kan være med og dra det defensive lasset på vingen.. Nosa har jo bevist at han er så lat at det snart gror mose ut av fotball støvlene hans... jeg er som sagt virkelig redd.

                          MEN; skal jo sies at vi er litt i slaget fremover selv..ser gjerne kosebjørn istedet for legenden, og Ocean på topp, så kan de jobbe og slite livet ut av forsvaret til Start, spesielt Goodsen, før Arildo og Ujah kommer inn og setter nådestøtet de siste 25!

                          Håper forsåvidt på Ringstad på ving, grunnet hans defensive ferdigheter + at han jo har en utrolig bra innleggs ben! en ung, rask, teknisk og venstre bent essidirii i fremmarsj.. bare å mate på med baller mot meterns vakre panne som står og venter på straffe merket, og kosebjørn som kommer flyvende mot bakerste stolpe...
                          aiaiai, får gåsehud av å se for meg det hele.. og vips inn kommer nosa og dribler alle mann på ræva og settern i krysset..
                          aiaiai, hadde jeg vært Henning Berg...
                          da hadde jeg hatt mindre hår da..
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Må holde nullen i 18 av 30 kamper om vi skal sette en sammenlignbar rekord.
                            I så fall er rekorden fra 1974: 12 seriekamper av 18 uten baklengsmål. Årets utgave av LSK må da holde nullen i 20 av 30 seriekamper hvis du legger prosentregning til grunn.

                            Er det ikke lettere å telle kampene enkeltvis, uansett hvor mange seriekamper man spiller i en sesong?

                            PS: Jeg regner med at hvis du sjekker alle serietabeller fra 1917 til i dag, vil du helt sikkert finne sesonger hvor LSK har holdt nullen i 90% av kampene.

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Å erstatte Sundgot med Occean blir som å erstatte paracet med imodium. De to har helt forskjellige bruksområder. Ser faktisk ingen likheter mellom dem bortsett fra at begge er gode i lufta.
                              Du kan umulig ha sett sist kamp, Sundgot var nok en gang ræva, Occean bør få starte!

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #35
                                Og du kan umulig ha lest (forstått) innlegget mitt. Sundgot var rævva, men de to er fortsatt helt ulike spillertyper og vurderes dermed i to forskjellige roller.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Og du kan umulig ha lest (forstått) innlegget mitt. Sundgot var rævva, men de to er fortsatt helt ulike spillertyper og vurderes dermed i to forskjellige roller.
                                  Roller og roller, tror Occean og Ujah vil utfylle hverandre godt. BBS får nødvendig hvile, det samme med Arildo:-)

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 845

                                    #37
                                    Svein Oddvar Moen er satt opp som dommer...

                                    Vi skal klare å ta med oss poeng hjem fra denne kampen fordi vi har det gjerrigste forsvaret så langt i sesongen. Så jeg tror vi skal klare å holde nullen eller i verste fall slippe inn 1 mål. I tillegg tror jeg vi klarer å score minst 1 mål. Starts resultater på hjemmebane er ca 2-1 i snitt pr. hjemmekamp. Hvis vi ser bort ifra 1. runde i år har vi ikke sluppet inn mål på 3 bortekamper (mot på papiret sterke lag som Viking og RBK). Vi har heller ikke scoret borte i år på 4 kamper.

                                    Jeg er sterk i trua og tror på seier, men har dessverre tilsvarende kamp i fjor friskt i minne (0-3-tap), forøvrig startet BBS og Nosa som spisser i den kampen (ser noen har ønsket dette spissparet i år også).
                                    Noen ønsker også å gjøre store forandringer på laget for å hvile sentrale spillere, det blir feil. Mai i fjor var like hektisk med omtrent samme kampdatoer som i år. Fra Brann away i fjor (1-3-tap, runde 7) til Start away i fjor (runde 8) gjorde vi 5 bytter i start11'ern i tillegg til rokkeringer på plassene. Så rokkeringer og utskiftninger har jeg liten tro på dersom vi skal ta med oss poeng hjem igjen.

                                    Med 1 eller 3 poeng i kr.sand så går vi forbi søpla på tabellen hvis dem klarer kunststykket å tape hjemme mot HBK.
                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      #38
                                      Mot dette Start-forsvaret bør vi satse på fart. Det må være et av de mest temposvake i eliteserien. Antall baklengsmål er med å bekrefte det. Milicevic og Freeman må være en av de enkleste backene å komme forbi, og Borgersen og Goodson er kun gode hvis de får spillet foran seg. Her tror jeg Knudtzon kunne fått spilt på seg selvtillit mot Freeman - synd han ikke er i bedre form. Jeg tror samme midtbane som sist, og Ujah og Bergmann på topp, vil skape størst problemer. Arild sleit mot gode duellspillere sist, og midtstopperne til Start er ikke noe dårligere. En feil spiller å bruke mot dem i den formen Arild er i. Bergmanns fleksiblitet og Ujah dundrende inn i bakrom vil nok sette dem på langt større prøve enn å starte med Arild eller Occean, selv om sistnevnte viser stigende form. Så lenge Owello og Fevang er ute vil jeg anse oss som favoritter. Owello er god til å plukke andreballer, så han svekker dem nok ytterligere defensivt. Jeg tror vi har gode muligheter for poeng. I alle fall har vi helt andre forutsetninger for å ta poeng i år.

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        #39
                                        Jeg sier det en gang til jeg. Jeg tror HB vet hva han driver med. Og hvis det er Ringstad som er den mest kapable til å ta over for Tarik når han drar, så vil han nok få prøve seg frem til VM. Så jo hvordan det var med Bergmann, plutselig så startet han to kamper på rad. Dette kan også hende med Ringstad
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          #40
                                          Det jeg frykter med denne kampen er at Start kanskje har de beste skytterne i ligaen på midtbanen. Jeg synes vi i stort sett alle kampene har falt veldig langt ned med forsvaret, noe som har fungert bra mot lag som vil rundt på kant, men mot Start som har spesiellt Chirster Kleiven og Bolanos på midten tror jeg vi må være mye tidligere oppe i de.
                                          Derfor håper jeg på at Tam og Søgård starter på midten igjen, og tar på seg jobben med å forstyrre disse gutta.
                                          Steinar og Kippe har nok god kontroll på Årst i lufta.

                                          Noen som vet hva som skjer med Geir Ludvig Fevang? Ser at han ikke har spilt i de siste kampene. Er han skadet?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎