IK Start - Lillestrøm SK, Tor 6 mai kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #61
    Frykter at metern ikke blir noen suksess. Liker ikke at det blir rullert på spissene hver gang noen kommer innpå og får til noe. Occean trenger sikkert flere kamper for å komme tilbake (?) i skikkelig slag. Blir det exit Ollie etter 45/60 svake min. er jeg redd vi skusler bort tre poeng i dag.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #62
      Opprinnelig skrevet av andee
      Nå er ikke denne direkte myntet på deg, general, men syns det er pussig at Occean nærmest får tyn, i hvert fall ikke spesielt mye kred, for skåringa si nå på søndag! Det er en ventrebeinsavslutning fra noe skrått hold, på ei humpete Åråsen-matte, med kanskje Tippeligaens beste shot-stopper i goalen. Hallo? Vi brenner straffespark og bommer på åpent mål gang på gang, da må da Ollie kunne høste litt honnør for goalen.

      Bare et lite hjertesukk. Vi har brent altfor mange digre sjanser i disse begredelige 0:0-kampene til at laget skal få stå uforandra.
      Word. Det er en meget god prestasjon av Meter'n. Mottak, balanse, avslutning presist med venstre. Alt stemmer.

      Noterer meg at enkelte skryter av Sundgot, og sier Meter'n aldri ville slått en slik pasning.

      La meg snu litt på det:
      * Ville Sundgot hatt et slikt løp?
      * Ville Sundgot hatt et slikt mottak?
      * Ville Sundgot hatt en slik avslutning?

      Ikke på det vi har sett hittil i år. Sundgot hadde nok stoppet ballen i stedet for medtak, vendt seg inn i banen for å få den over på høyre, og skutt rett inn i blokkerende motspiller.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • merch
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2007
        • 938

        #63
        I kveld skal det ihvertfall ikke stå på motivasjonen:
        4plass og tabelledelse over VIF burde være mer enn nok motivasjon for fugla til å gå for alle 3poengene i kveld.

        Noen som forøvrig vet hvem som dømmer i kveld? Kunne ikke finne ut av det her!
        lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
        sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

        Kommentar

        • Ballen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 227

          #64
          Opprinnelig skrevet av andee
          Nå er ikke denne direkte myntet på deg, general, men syns det er pussig at Occean nærmest får tyn, i hvert fall ikke spesielt mye kred, for skåringa si nå på søndag! Det er en ventrebeinsavslutning fra noe skrått hold, på ei humpete Åråsen-matte, med kanskje Tippeligaens beste shot-stopper i goalen. Hallo? Vi brenner straffespark og bommer på åpent mål gang på gang, da må da Ollie kunne høste litt honnør for goalen.

          Bare et lite hjertesukk. Vi har brent altfor mange digre sjanser i disse begredelige 0:0-kampene til at laget skal få stå uforandra.

          Han skal ha kred for den goalen, men synes det er et litt tynt grunnlag å gi han plass i startoppstillinga på. Ujah scora vel 4 på 45 for reservelaget i uka også. Tror det beste for både laget og Occean hadde vært om han hadde fått et nytt innhopp i dag.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #65
            Opprinnelig skrevet av Ballen
            Han skal ha kred for den goalen, men synes det er et litt tynt grunnlag å gi han plass i startoppstillinga på. Ujah scora vel 4 på 45 for reservelaget i uka også. Tror det beste for både laget og Occean hadde vært om han hadde fått et nytt innhopp i dag.
            Interessant at mange tar det for gitt at 4-0 målet mot hvalene er eneste grunnen til at Metern får spille i morgen.

            Kan det tenkes at han har også prestert bra og vist innsats på treningene og derfor får prøve seg? Tar Berg kun alle avgjørelser ut i fra hva hva man ser på stadion eller på tv?

            Etter en helhetsvurdering har nok Berg funnet ut at Bergmann og Metern har fortjent å starte. Vi får se i kveld om han har tatt en riktig avgjørelse.

            Edit: quotingen var tilfeldig. Dette er ikke noe angrep på deg.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #66
              Opprinnelig skrevet av Ballen
              Han skal ha kred for den goalen, men synes det er et litt tynt grunnlag å gi han plass i startoppstillinga på. Ujah scora vel 4 på 45 for reservelaget i uka også. Tror det beste for både laget og Occean hadde vært om han hadde fått et nytt innhopp i dag.
              Nå er det sikkert like mye at laget hadde dunka én goal på siste fem matchene som gjør at enkelte ønsker forandringer, som at Ujah putta fire på 45 min i 3. div., og Occean gjorde et positivt kvarter mot slitne Sandefjord-bein. Det holder rett og slett ikke å skåre ett mål på rundt 25 målsjanser, da må noe gjøres. Holder ikke si at vi kommer til sjansene. En del sjanser kommer nesten av seg sjøl i Tippetuppligaen, gjelder bare å ha folk til å sette dem, og da gjerne noen andre enn stopperne. Vi har hatt et spillemessig overtak i åtte av ni matcher, og har satt alt for lite i forhold til ballinnhav, dødballer og innleggsmuligheter.

              Og mener ikke nødvendigvis at Ollie skal rett inn i startoppstillinga etter det friske kvarteret mot Sandefjord, hadde nesten håpa på BBS og Ujuh ute på den store, deilige Otera-matta der nede, mot noe treige Start-stoppere. Svaret får vi i kveld; de sju bakerste virker jo bunnsolide, så da er det opp til de fire fremste + hjelp å sette den nødvendige skåringa eller to for å hente tre etterlengta bortepoeng.
              Last edited by andee; 06.05.2010, 12:05.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • erikh
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2008
                • 443

                #67
                Et interessant moment i dag er jo muligheten for at hverken borgersen eller goodson starter. kan tenkes Berg gambler paa at med saa mye duellstyrke ute av kampen loenner det seg med noen kilo canadiske muskler?

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #68
                  Synd ikke Ujah og BBS får prøve seg sammen, jeg har virkelig tro på de to som et spisspar.

                  Ellers så er jeg som andre her enig i at det er underlig at Occean får prøve seg i en kamp hvor det virker som om vi skal spille uten typiske kantspillere...

                  Kommentar

                  • merch
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2007
                    • 938

                    #69
                    http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493947

                    Slik stiller Start mot LSK

                    Sjekk hvem som åpner mot Lillestrøm klokka 1800.


                    Knut Tørum har tatt ut følgende lag:

                    Kenneth Høie

                    Hunter Freeman - Bård Borgersen - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl

                    Christian Bolaños - Christer Kleiven - Petter Bruer Hanssen - Espen Børufsen

                    Ole Martin Årst - Mads Stokkelien

                    Innbyttere: Rune Nilssen, Espen Knudsen, Knut Henry Haraldsen, Avni Pepa, Morten Hæstad, Olufemi Oladapo, Branislav Milicevice.

                    Det betyr altså at Start må greie seg uten Clarence Goodson. Klokka 1100 i formiddag ble han og Bård Borgersen testet. Resultatet ble altså at Clay ikke ble kampklar, mens Borgersen er på plass i midtforsvaret.

                    Ellers er det svært gledelig at Petter Bruer Hanssen er tilbake fra start for Start. Dette blir første Tippeligakamp for han i 2010.




                    sorry ble litt stor skrift her men, ser potensialle i høyresiden vår med Esset og Tarik mot start sine utvalgte Håper det vil gå veien. Legger også merke til at Stokkelien er tilbake fra skade men han har jo ikke vært den samme i år som i fjor. Får håpe han ikke er 100%. Uansett er dette et lag vi kan vinne mot og fy fan så godt det hadde vært!


                    også litt statistikk fra tv2-sporten.no:

                    Sør Arena, kl. 18.00:
                    Start – Lillestrøm, TV 2 Zebra
                    Innbyrdes
                    Lagene møtes for 28. gang i Kristiansand. Status: 11-8-8

                    Start har tatt ti poeng på de fire siste hjemmekampene mot Lillestrøm.

                    Lillestrøm har reist målløs fra Kristiansand de tre siste besøkene.

                    Start
                    Start har 3-2-0 på eget gress inneværende sesong.

                    Til tross for 0-2 i Ålesund var Start fortsatt mestscorende i Tippeligaen etter ni runder.

                    Start har sluppet inn fire ganger så mange mål som Lillestrøm i årets Tippeliga.

                    Etter elleve poeng på sesongens fem første oppgjør har Start kun vunnet én av de fire siste kampene.

                    Spillerstatistikk:
                    Best på spillerbørsen: Solomon James Owello - 5,29.

                    Toppscorer: Christer Kleiven - 6 mål.

                    Flest assist: Christian Bolaños og Ole Martin Årst - 3 assist.

                    Flest gule kort: Rolf Daniel Vikstøl - 4 gule kort.

                    Flest ganger på rundens lag: Clarence Goodson 2 ganger.

                    Lillestrøm
                    Lillestrøm er ubeseiret på åtte Tippeliga-kamper.

                    Lillestrøm har Tippeligaens tetteste forsvar med kun fire baklengsmål.

                    Tre av Lillestrøms fire baklengsmål kom i sesongens første seriekamp.

                    Lillestrøm har delt poengene i tre av sesongens fire bortekamper.

                    Lillestrøm har fortsatt til gode å score på fremmed gress i årets Tippeliga.

                    Sju kamper har gått siden Lillestrøm sist vant på bortebane i serien.

                    Åtte spillere har scoret for Lillestrøm i Tippeligaen 2010, men ingen har flere enn to fulltreffere.

                    Fem av Lillestrøms spillere har vært på banen i samtlige minutter i årets Tippeliga (Magnusson, Eriksen, Pedersen, Kippe og Essediri).

                    Spillerstatistikk:
                    Best på spillerbørsen: Frode Kippe - 5,78.

                    Toppscorer: Arild Sundgot, Frode Kippe, Anthony Ujah Steinar Pedersen og Tarik Elyounoussi - 2 mål.

                    Flest assist: Karim Essediri - 3 assist.

                    Flest gule kort: Espen Søgård og Nosa Emanuel Igiebor - 2 gule kort.

                    Flest ganger på rundens lag: Frode Kippe - 2 ganger.
                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                    Kommentar

                    • Pingla
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 370

                      #70
                      Ta makrellene i bakrommet!

                      Mot det midtstopperparet Start da stiller med (hvis vi skal tro forrige innlegg), ser jeg gjerne at vi får en bakrommsspiller på topp idag. Må vel være en glimrende arena for Ujah? Ihvertfall hvis Start, som de vel har vane for, sender mye folk fremover og jakter mål.
                      Håper derfor enten på Gilbert i hengerollen, med Ujah eller BBS i bakrom.
                      Eventuelt BBS i hengerollen, med Ujah i bakrom.
                      ¯\_(ツ)_/¯

                      Kommentar

                      • *46*

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Jeg vil se Jesper Mathisen tilbake i backrekka til Start. Hadde jeg sett ham på lagoppstillinga til Start nå hadde jeg hivi meg i bilen ned til sørlandet.
                        Rekker du frem i tide? Jmf posten til "merch".

                        Kommentar

                        • antikris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 520

                          #72
                          Håper på følgende lag:

                          Logi
                          karim-ped-kipp-lassie
                          tarik-tam-espen-nosa
                          ujah--ollie/arild


                          Syns BB burde hvile i denne kampen i og med at vi mest sannsynlig vil trenge en hurtig spiss og en hodesterk spiss. Kamp på søndag også.. Burde vel kunne prøve Ujah og Occean, men har sett for lite av metrn til å uttale meg egentlig..

                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633

                            #73
                            HÅPER på:


                            Logi
                            Karim-Pedersen-Kippe-LKE
                            Tarik-Nosa-Tam-Ringstad
                            Bergmann-Ujah

                            Arild må på benken. Enkelt og greit.

                            Syns det blir feil å sette inn Occean fra start i denne kampen. Det jeg har sett av han i 3. div har ikke ikke imponert meg veldig. Forventer at en som skal spille for a-laget skal prege de kampa mer enn han har gjort.
                            Det er noe Ujah og Ringstad har gjort flere ganger i år og burde derfor få sjangsen.

                            Trur Ujah er spillesugen etter noen matcher på benken, og mot ett Start lag som kommer til å presse på for mål, kan det fort bli gode kontringsmuligheter/bakrom.

                            Ringstad har virkelig imponert meg i vår. Gode dribleferdigheter, gode innlegg og bra fart. Mot en Bolansjos som vil være veldig offensiv kan han fort få plass og tid til og utrette noe.
                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Rekker du frem i tide? Jmf posten til "merch".
                              Nei, ble så kram av Starts lagoppstilling at jeg ikke kommer inn bak rattet. Eneste som bekymrer meg er Freeman, han sparker ned folk i hytt og pine. Er redd for buestreng-leggene til Nosa.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #75
                                Mange bra kombinasjoner å teste i dag. Viktigste blir å spille Ringen varm i trøya. Kjempetalent.

                                Opprinnelig skrevet av antikris
                                men har sett for lite av metrn til å uttale meg egentlig..
                                He-he. Umulig å se lite av Meter'n. Enten så ser du den ikke, eller så ser du veldig mye.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  #76
                                  Der kom startelleveren. Arild stiller fra start og Ollie på benken

                                  LSKs startellever (4-4-2) mot Start klokka 18:00: Stefan Logi Magnusson - Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars-Kristian Eriksen - Tarik Elyounoussi, Espen Søgård, Tamandani Nsaliwa, Nosa Igiebor - Arild Sundgot, Björn Bergmann Sigurdarson

                                  Benken: André Hansen, Anthony Ujah, Erling Knudtzon, Marius Johnsen, Stian Ringstad, Khaled Mouelhi, Olivier Occean

                                  Last edited by Stray Cat; 06.05.2010, 16:19.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • TheFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 346

                                    #77
                                    Hvorfor spiller Sundgot og ikke Ujah? HJELP MEG Å FORSTÅ!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #78
                                      Ujha er ingen targetspiss og ballfordeler, og er best anvendt helt på topp. Vi trenger noen som ligger i mellomrommet, vinner ballen høyt i banen og sette opp vingene og BBS. Sundgot har spilt i denne rollen under de tre siste trenere.

                                      Spør heller: "Hvorfor spiller BBS og ikke Ujha? HJELP MEG Å FORSTÅ!"

                                      Kommentar

                                      • TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 346

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Ujha er ingen targetspiss og ballfordeler, og er best anvendt helt på topp. Vi trenger noen som ligger i mellomrommet, vinner ballen høyt i banen og sette opp vingene og BBS. Sundgot har spilt i denne rollen under de tre siste trenere.
                                        Kunne ikke BBS tatt denne rollen? tror han hadde gjort en minst like god jobb..

                                        Kommentar

                                        • Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

                                          #80
                                          Merkelig valg på topp i dag ja. Greit nok med Arild, han gjør en bra jobb helt til han er innenfor 16 metern. Men BBS har ikke overbevist meg ennå. Ville heller sett Ujah. Men håper jeg tar feil. HB vet vel hva han gjør, han kjenner spillerne best.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎