Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av erlando
    Jo takk, det var de høydepunktene jeg brukte for å komme med min analyse av Kippes innsats ved målene. Jeg venter fortsatt på din. Hvor skulle Kippe vært på 1-0 og 3-1?
    Se på Espen Nystuen sin forklaring i dagens RB til hva han syntes han skulle gjort anderledes for å unngå at det ble mål.. Når Espen syntes han selv hadde for stor avstand, ja da trenger vi vel ikke å diskutere hva Kippe og Jesper hadde? Se målene, hva de ulike spillerne gjør og gjør deg noen tanker om hva de enkelte kunne gjort anderledes. Skal man f.eks. presse/støte, så må man gjøre det skikkelig ellers så havner man i ingenmannsland uten kontakt med med-/motspillere og ballen forsvinner som regel rundt eller over deg!

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      Du er fantastisk dyktig til å ikke si noe konkret om hva Kippe skulle gjort i noen av situasjonene - det skal du ha. Argumentasjon en politiker verdig.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av erlando
        Du er fantastisk dyktig til å ikke si noe konkret om hva Kippe skulle gjort i noen av situasjonene - det skal du ha. Argumentasjon en politiker verdig.
        I forbindelse med denne kampen er det rimelig enkelt å se at det er for stor avstand mellom Kippe og Westerberg - Kippe trekker for langt over mot høyre og etterlater (i samarbeid med W et for stort rom). Setter man seg ned og ser 1.omgang en gang til så er dette ganske gjennomgående. Nystuen og Stoor ligger utrolig mye mer kompakt som par enn det Westerberg og Kippe gjør. Dette er selvfølgelig et delt ansvar.
        På 2-1 målet til Stabæk synes jeg også det tar utrolig lang tid før Kippe oppfatter situasjonen. Ser man målet i reprise et par ganger triller ballen bemerkelsesverdig mange meter før Kippe klarer å oppfatte situasjonen og ta ut noe som kan ligne på sikring i det hele tatt. Vel og merke skulle Westerberg selvfølgelig liggi anderledes og klarert, men sikringsarbeidet er faktisk stopperens ansvar i det tilfellet. En Kippe ala 2008 hadde nok alikevel hatt tempo nok til å ta seg av denne situasjonen med en susende takling, i 2012 er han desverre hakket for treg.

        På 3-1 målet mener jeg faktisk han er i en sone han ikke skal være, sideforskyvningen har gått for langt, alikevel er det såklart noe uflaks men forsvaret er i mine øyne feilplassert i forhold til spillet. Westerberg og Kippe har enorme avstander her. Dette vanskeliggjør både en førsteforsvarerjobb og en sikringsjobb.
        1-0 målet er i strengt tatt en keepertabbe. Det er alikevel for dårlig aggresivitet over hele "fjøla" i bakre ledd i denne situasjonen.

        Uansett gjelder ikke poenget mitt bare på (spesielt) 2-1 målet, men generelt for store deler av 1.omgang. Sideforskyvningen bak er for dårlig og avstandene mellom K og W alt for stor. Her skal backen tilpasse seg stopperen, når backen ikke makter det må stopperen inn og korrigere.

        For øvrig var samtlige av de 5 bakerste under par i denne kampen (egentlig 10 av 11, men nå ble vel dette strengt tatt en diskusjon om forsvarsspillet og akkurat Kippe sitt i dette tilfellet). At Westerberg var katastrofal i denne kampen er vel opplest og vedtatt. De 4 andre bak bør i større eller mindre grad skamme seg de også, spesielt for 1.omgangen.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3146

          100% enig i all cred til Petter. Ser i tillegg ikke bort fra at Kippe kan heve seg når han ikke lenger trenger å tynges ned av kapteinsansvaret. Håper for guds skyld at Haglund bruker vettet nå og plasserer kapteinsbindet der det hører hjemme. Tror også at Frode med sitt store hjerte for LSK er enig i denne endringen.
          Last edited by G-Man; 14.07.2012, 16:27. Begrunnelse: skrivefeil

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            Kippe har ikke gjort seg fortjent til å få tilbake plassen når han er tilbake.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • A.Bilet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2005
              • 808

              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Kippe har ikke gjort seg fortjent til å få tilbake plassen når han er tilbake.
              Så enkelt kan det faktisk sies.
              A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

              Twitter-bruker

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Godt å se Kippe tilbake på banen igjen. Veldig god mot trøndera og farta hans var god å ha i et par meget avgjørende situasjoner. Fortsett sånn Frode!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  Hans mangel på fart og dårlige klareringer kunne fort ha straffa oss med mer enn ett baklengsmål sånn jeg ser det. Han kan være en fantastisk duellspiller, men han trenger noen til å rydde opp etter seg. Det var med farta til en PSA i storform han var Norges beste stopper. Håper No Nonsens Nystuen er tilbake snart
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    Hans mangel på fart og dårlige klareringer kunne fort ha straffa oss med mer enn ett baklengsmål sånn jeg ser det. Han kan være en fantastisk duellspiller, men han trenger noen til å rydde opp etter seg. Det var med farta til en PSA i storform han var Norges beste stopper. Håper No Nonsens Nystuen er tilbake snart
                    Løp vel opp Prica to ganger i andre omgang. En dårlig klarering, er sju-åtte færre enn Scheel/Gabrielsen i forrige kamp. Har ikke sett annet en høydepunktene fra denne kampen, så dere får ha meg unnskyldt om han gjorde noen kjempeblemmer som sammendragene ikke har fått med seg.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Løp vel opp Prica to ganger i andre omgang. En dårlig klarering, er sju-åtte færre enn Scheel/Gabrielsen i forrige kamp. Har ikke sett annet en høydepunktene fra denne kampen, så dere får ha meg unnskyldt om han gjorde noen kjempeblemmer som sammendragene ikke har fått med seg.
                      Utligningen kom etter den tredje sleivklareringen fra Kippe rett til en motspiller. Mao er kanskje ikke avstanden så stor som du ønsker; det var fortsatt lenge igjen.
                      Uansett er det godt at han er tilbake.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                        Utligningen kom etter den tredje sleivklareringen fra Kippe rett til en motspiller. Mao er kanskje ikke avstanden så stor som du ønsker; det var fortsatt lenge igjen.
                        Uansett er det godt at han er tilbake.
                        I alle dager! Sleivklarering? Er du/dere spinnville eller? Han får jo ballen godt ut av sekstenmeteren, at en motspiller fanger opp en klarering blir erklært som en feil.... Ja, ja, dere vinner, Frode er ræva!
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9370

                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Han får jo ballen godt ut av sekstenmeteren, at en motspiller fanger opp en klarering blir erklært som en feil....
                          Godt ut av 16, og rett i motstanders bein. Ikke no fanging; mottak.
                          Hadde det vært typ Westerberj som hadde gjort det, hadde vi snakka tilstander her inne...

                          Uansett, sånn jeg husker det, var det mer et uhell enn noe anna at ballen ble nicka dit. Som en følge av vindskjeiv ball ell no. Så samma faen.

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Klareringen på utligningen gikk ut til RBK spilleren som slo corneren. Ikke perfekt klarering ettersom han traff litt feil men hvis det er noen syndebukk her er det han som skal ta Rønning, ser ut som det var Ohi eller Guy. Ble snurret rundt med av den fargede spissen til RBK en gang i første som endte med en farlig sjanse ellers var det få eller ingen feil. Guy presterer en horribel feilpasning i 2.omg hvor Prica kommer alene med Ramovic. Frode løper ham nesten opp men får forrstyrret såpass at Rade ikke får tid til å plassere, avgjørende inngripen. Rade kommer igjen alene med Ramovic etter hårfin onside. Frode halser etter og får igjen forstyrret Rade slik at det ikke blir mål. Hørte på en trønder som kommenterte kampen og han skrøt av Frode igjennom hele kampen, som veldig mange andre trøndere som mener at Frode var en av LSKs spillere som hindret RBK seier. Best på Dagbladets børs sammen med Ramovic. Med tanke på ribbensbrudd 2,5 uker før kampen, hetsing fra Svegaarden i VG, uttalige hetsinger på dette forumet og andre viste Frode at han forsatt er viktig for dette laget og det ubestridte førstevalget på midtstopperplass.

                            Hadde vært enkelt å benke Frode i denne kampen, men Høglund ser spillerene på treninger og ville ha ham med dersom han kunne spille.

                            Og en siste ting. Skjønner ikke hva det skal bety om Frode eller Moen har kapteinsbindet. Tviler på at Frode ikke lar Moen styre mye der ute. Eller er det kapteinsbindet avgjørende om Moen skal gjøre alt for at LSK skal prestere? Er enig i at frode ikke har imponert veldig i år, men gå igjennom samtlige baklengsmål og dere finner få der Frode er direkte årsak. Tror mye av elendigheten må tilskrives nye spillere, ny trener og at det tar tid å spille inn en 4er. Frode har vel nå hatt 4 forskjellige makkere i midtforsvaret og er spent på om Østlie kan være den femte. Veldig usikker på hvem som passer Frode best.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Godt ut av 16, og rett i motstanders bein. Ikke no fanging; mottak.
                              Hadde det vært typ Westerberj som hadde gjort det, hadde vi snakka tilstander her inne...

                              Uansett, sånn jeg husker det, var det mer et uhell enn noe anna at ballen ble nicka dit. Som en følge av vindskjeiv ball ell no. Så samma faen.
                              Tror ikke Jeppe hadde fått noe tyn om han hadde klarert en corner ut av farlig rom. Ser på reprisen at Kippe får seg en dytt i det han header ballen, som gjør at den går i retning av Kompis.

                              Når man ser den "håpløse" klareringen som Kippe gjør i første omgang før trønderas sjanse, så er han tett på motstansderen, bryter en gjennombruddspasning som treffer Kompis i hodet. Godt gjort av Frode å bryte denne, uflaks at Kompis klarer å strekke nakken...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Jeg var kritisk til at Frode Kippe skulle tilbake i 11'eren til denne kampen, men synes det blir helt feil å gi han skylda for baklengsmålet, eller for at han gjør noen andre store feil i løpet av kampen. Men, vi bli igjen tvunget til å spille på hans styrker, og da blir vi etter min mening alt for baktunge med hele laget, og slipper motstanderen til såpass mange innlegg at selv Frode Kippe får problemer med å stå i mot til slutt.

                                Jeg mener fremdeles at den duoen vi brukte mot FFK og TIL har størst potensiale, og gir oss muligheten til å stå høyere med laget vårt, og gir oss dermed mer trøkk fremover i banen.

                                Irriterer meg forøvrig grønn på at det er så forbanna mange "fanboys" her inne, som ikke klarer å se på gode og dårlige prestasjoner i kampene, men må enten rakke ned eller bygge oppunder spillere de har bestemt seg for at presterer bra eller dårlig. Jeg kan melde før hver eneste kamp hva enkelte her inne vil mene om prestasjonene til spesielt de gamle LSK gutta, uavhengig av hva de faktisk presterer.
                                Frode Kippe skal selvfølgelig ikke tildeles noe skyld for baklengsmålet, og de få gangene han skapte trøbbel for seg selv, ryddet han opp igjen med en lang tå. Han virket også langt mer fokusert enn han gjorde i de siste kampene før skaden, så det er godt mulig han har forstått at det finnes flere spillere som kan ta plassen hans hvis han ikke presterer. Det er i så fall ingenting som er bedre enn det.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Kippe var alldeles brillefin mot bart, det er de 44 kampene før denne som er skumle. Prestererer han som sist er han selvskreven i flere år til, men det er nesten så det er et minstemål. Forbausende få grusome igangsettinger også, det er fremgang bare det.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    . Men, vi bli igjen tvunget til å spille på hans styrker, og da blir vi etter min mening alt for baktunge med hele laget, og slipper motstanderen til såpass mange innlegg at selv Frode Kippe får problemer med å stå i mot til slutt.

                                    Jeg mener fremdeles at den duoen vi brukte mot FFK og TIL har størst potensiale, og gir oss muligheten til å stå høyere med laget vårt, og gir oss dermed mer trøkk fremover i banen.
                                    "Tvunget til å spille på hans styrker".
                                    Det blir jo å snu forutsetningene helt på hodet. Taktikken var jo klokkeklar: Ligg lavt og kompakt.
                                    Ingen passer bedre enn Kippe da laget ligger lavt. Haglund fikk rett i å sette kapteinen rett inn på laget.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      Jeg har også vært noe kritisk til det Frode har vist før i år, men mot Rosenborg mener jeg han var en av våre beste. Desto mer gledelig er det å se at Ruben Gabrielsen, som jeg mener er i ferd med å bli et førstevalg som midtstopper nå, fungerer så bra sammen med Frode som i Trondheim.

                                      Scheel har et kjempepotensiale, men han gjør altfor mange feil. De MÅ han luke ut for å være en mann for en førsteellever i Tippeligaen. Jeg ser ikke bort fra at hans meget solide sesong for Sogndal også var et utslag av at han der hadde to makkere i midtforsvaret.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3146

                                        Hyggelig å se Frode løfte seg. Tenk da også på at vi har Nystuen (som jeg har kjempesans for) i bakhånd, samt en nysignering som mine meget fotballinteresserte slektninger i Danmark ikke kan få fullrost - og plutselig ser midtforsvaret vårt særdeles lovende ut.
                                        Har også veldig sansen for Stoor, men mener fortsatt at Ringstad burde rendyrkes som ving. I motsetning til de fleste her inne har jeg også tro på at Jesper kan vokse til en førsteklasses venstreback (selv om han i likhet med Ringstad pr dags dato er bedre på offensiven enn på defensiven).
                                        Har ikke helt mistet troen på Scheel heller, men ser behovet for en seriøs modningsprosess før han bør være noe førstevalg.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Kippe ble finta ut i pølsebua av Chibuike etter at han først hadde klarert ballen rett på hodet til DFH. Selve finta kunne minne mye på den Ondo hadde på Scheel. Chibiuke hadde ikke en like god avslutning, i motsetning til Ondo. Ellers var Kippe god han, og hadde et par involveringer som føltes helt avgjørende.

                                          Men man kan kanskje snakke om de berømmelige marginene litt oftere også. Scheel har blitt rimelig hardt straffa for sine feil i forhold til både Kippe og Gabrielsen. For alle sliter med klareringsspillet spesielt.
                                          Last edited by GIFKanari; 26.07.2012, 14:25.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎