Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av mooph
    Ta stakan av banen, stumme folk egner seg ikke som sersjanter når troppen sover. Ser egentlig ikke noe nyttig han kan brukes til slik som han opptrer for tia, ei heller der fremme. Langperm uten lønn inntil aggresiviteten returnerer.

    Komplett, totalt og vanvittig uenig! Det er da vel ikke slik at selv om man ikke har kapteinsbindet, så er man tvunget til stillhet? Hvorfor tar ikke de lederskikkelsene som angivelig er så mye bedre enn Kippe ansvar, selv om de ikke får være med på myntkast og Handshake For Peace?

    Kippe spilte ingen dårlig kamp i går og var etter mitt skjønn tryggere og sikrere enn sin makker. Det er alltid like "morsomt" å se Mensa-gjengen finne på unnskyldninger for hvorfor Kippe må ut. I kamptråden var det en internettsupporter som påstod at Kippe gjorde makkeren sin dårlig... Hva blir det neste? Kippe har skylda for at matrialforvalterne ikke har sixpack?
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Kippe får 3 i RB og 3 i VG sin spillerbørs. Om man gir litt pluss for innsatsen som spiss på slutten der, så er det ikke rare greiene man sitter igjen med i forhold til forsvarsjobben han gjorde...

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        La Espen ta seg av skrikinga i bakre ledd, sett inn Scheel så vi får litt fart på sakene og dytt Kippe opp som target spiss.

        Helt seriøst, se hva mannen fikk til på slutten der. Ruver i lufta, sterk som ett helvete og kunne fort dundra inn en scoring.
        Hvorfor skulle det ikke funke med Kippe og BBS på topp? Tror det kunne blitt match made in heaven. Vårt svar på Kovacs.

        Vi møter Sandnes Ulf etter sommeren, ett lag vi burde klare å spille jevnt med ihvertfall, så hvorfor ikke prøve ut en litt ny type formasjon?

        Alternativt lag hvis man fokuserer noe voldsomt på riktige roller i ferien:
        Sead
        Stoor - Nystuen - Scheel - Ringstad
        Knudtzon/Jeppe - Roger - PVM - Johan
        Kippe - BBS
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • Mikki Mifsud
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2005
          • 244

          Når vi først skal kælke ballen oppover, så er jeg enig at vi kan bruk Kippe som oppspillspunkt. Han vinner i det minste dueller, og jeg tror vi får faktisk bedre nytte av han som spiss en som stopper.

          Jesper kan forøvrig ta bussen hjem til Sverige. Har overhodet ingen ting å gjøre på dette laget.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Komplett, totalt og vanvittig uenig! Det er da vel ikke slik at selv om man ikke har kapteinsbindet, så er man tvunget til stillhet? Hvorfor tar ikke de lederskikkelsene som angivelig er så mye bedre enn Kippe ansvar, selv om de ikke får være med på myntkast og Handshake For Peace?
            De må få igang samarbeid/samhandling. Har dem det ikke inne må det snakkes,kjeftes og dirigeres isteden. Når lederen holder kjeft og kun passer seg sjæl er det neppe noen andre som tar tak. Slik ståa er gjør han ikke jobben uansett hvordan han spiller. Vil han ikke lede så får han overlate jobben til andre. Vil ingen lede må samtlige gå i seg sjæl, sånt holder bare ikke, det er et individuelt ansvar å skru hodet på rett plass.

            Vi ser jo hvordan det går når alle gjør hver sine greier og ingen veit hva andre holder på med. Nå ser jo laget ut som en barnehaga hvor tantene er i streik og hvor målet er å spille minst mulig dårlig hver for seg istedenfor bra sammen.
            Prat og bli enige om oppgavene på forhånd, skrik under kamp når troppene er ute av geledd. Aggresjon er bedre enn likegyldighet, da er folk ihvertfall tilstede. Jobb for hverandre for skipet tar med seg alle ned, ikke bare enkelte.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 345

              Kippe bør fratas kapteinsbindet, men da ikke fordi han er en middels kaptein. Fordi han er, la oss være ærlig her, ingen god fotballspiller. Kippe bør derfor henvises til benken til fordel for Scheel. Scheel har ferdigheter med ball, og kan føre ball langs bakken, samt at han innehar FART og KVIKKHET. Jeg er drit lei av at folk har klippekort pga status.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Kippe får 3 i RB og 3 i VG sin spillerbørs. Om man gir litt pluss for innsatsen som spiss på slutten der, så er det ikke rare greiene man sitter igjen med i forhold til forsvarsjobben han gjorde...
                Mens resten av forsvarsrekka får en bedre vurdering? Ta med hele sannheten nå. Spilleren som enkelte har sagt det bare er å signere fort som svint, får også 3, det samme med Sead. Makkeren til Kippe får 3, men det er vel Kippe sin skyld det også. Jeppe forbigår jeg i stillhet, men når man signerte spilleren var det ikke måte på hvor god han var i forhold til for eksempel PSA som mange bare ønsket god tur videre med betegnelsen "for dårlig og skadeutsatt...".
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Når lederen holder kjeft og kun passer seg sjæl er det neppe noen andre som tar tak.
                  Igjen, er man en ledertype tar man ansvar. Jeg forventer at dersom Nystuen er et så glimrende kapteinsemne, så klinker han til uansett om han har et bind på armen eller ikke. Fotball fungerer ikke sånn at kapteinen har ansvar for alt som skjer på banen, ei heller treneren.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    Opprinnelig skrevet av TheFugl
                    Kippe bør fratas kapteinsbindet, men da ikke fordi han er en middels kaptein. Fordi han er, la oss være ærlig her, ingen god fotballspiller. Kippe bør derfor henvises til benken til fordel for Scheel. Scheel har ferdigheter med ball, og kan føre ball langs bakken, samt at han innehar FART og KVIKKHET. Jeg er drit lei av at folk har klippekort pga status.
                    Jeg er hovedsaklig uenig det meste av det du skriver. Før sesongen hadde jeg en statistikkpost som refererte til Frode som en av de beste stopperne i eliteserien (basert på spillerbørsene i VG og TV2 gjennom 5-6 år) til tross for at mange her inne ikke hadde det inntrykket. Når LSK er i dårlig form så ser det dårlig ut for stopperne, neste uansett hvem som spiller der.

                    Dog har jeg to kommentarer på Frode.
                    - Ryggmargsrefleksen som sier cross diagonalt mot Erling hver gang han setter i gang angrep. Dette har ved flere ganger vært mangel på overblikk og er nok noe som skjer automatisk som en konsekvens av hvordan LSK har spilt de siste årene. Dette tror jeg uansett kommer seg.
                    - Kanskje er det riktig at noen andre er kaptein. Det går mer på lederegenskaper enn på egenskaper som forsvarsspiller. Det er mulig han har evner som vi ikke ser i garderoben eller på trening, men jeg ser ikke gløden, engasementet eller evnen til å fyre opp gutta på banen under kamp.

                    Frode er sannsynligvis den beste stopperen vi har og kanskje en av de beste i ligaen om formen på laget heves. Han preges av lagets motgang som alle andre spillere i LSK om dagen.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9386

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Igjen, er man en ledertype tar man ansvar. Jeg forventer at dersom Nystuen er et så glimrende kapteinsemne, så klinker han til uansett om han har et bind på armen eller ikke. Fotball fungerer ikke sånn at kapteinen har ansvar for alt som skjer på banen, ei heller treneren.
                      Nåja. I uttalelsene Nystuen har om kapteinsrollen i Lillestrøm idoliserer han Kippe like mye som deg. Setter nok en demper på væremåten det.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Opprinnelig skrevet av TheFugl
                        Fordi han er, la oss være ærlig her, ingen god fotballspiller.
                        Tar du en kikk på spillerbørsene til RB (og øvrige aviser for den del), vil du se at denne "dårlige" fotballspilleren har vært blant LSKs beste spillere - og blant de bedre midtstopperne uansett klubb i tippeligaen - i flere av de siste sesongene. Men ting henger sammen; samspillet i laget mangler - Kippe har, som vel resten av gutta?, ikke fått ut sitt beste hittil i sesongen. Klubben sliter tungt sportslig. Frode Kippe er ikke problemet. Problemene, utfordringene, stikker nok dypere - men den debatten hører ikke hjemme i denne tråden.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Igjen, er man en ledertype tar man ansvar. Jeg forventer at dersom Nystuen er et så glimrende kapteinsemne, så klinker han til uansett om han har et bind på armen eller ikke.
                          Når sjefen ikke gjør jobben så tar andre over ? Kanskje, men da snakker vi mest sannsynlig om et lag som allerede har godt samarbeid.
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Fotball fungerer ikke sånn at kapteinen har ansvar for alt som skjer på banen, ei heller treneren.
                          Problemet nå er jo at ingen tar ansvar, alle har mer enn nok med seg sjæl utpå der. Vi har en dirigent som hverken irettesetter en falsk fiolin, passer tempoet eller roser en god solist. Det er ingen andre i orkesteret som ønsker å ta taktstokken og fadesen blir et faktum. Sånn sjøltilliten er nå må spillerne bli styrt for de samarbeider tydeligvis ikke på egenhånd, uansett årsak.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Mens resten av forsvarsrekka får en bedre vurdering? Ta med hele sannheten nå. Spilleren som enkelte har sagt det bare er å signere fort som svint, får også 3, det samme med Sead. Makkeren til Kippe får 3, men det er vel Kippe sin skyld det også. Jeppe forbigår jeg i stillhet, men når man signerte spilleren var det ikke måte på hvor god han var i forhold til for eksempel PSA som mange bare ønsket god tur videre med betegnelsen "for dårlig og skadeutsatt...".
                            Stoor og Nystuen får 3 i RB og 4 i VG, Jesper får 1 og 2.
                            Kippe får riktignok 5 av TV2 (som gir Stoor 3, Nystuen 4 og Jeppe 1), så noe riktig har han vel gjort.. Men tipper det er for innsatsen på slutten som spiss, det er den type arbeid/innsats/vilje jeg vil se hele kampen gjennom. Jeppe spilte jo ikke fotball i går, det er 2 personer som har mulighet til å justere på han under kampen i tillegg til han selv, det er Haglund og Kippe. Når disse lar det gå 1 hel omgang og 3 baklengs på hans kappe før dem tar grep så er det noe som er klin hakke gæli. Kippe selv imponerte jo heller ingen med sine plasseringer ved hvertfall 2 av målene. Vi kan sikkert ta samme regla om nesten alle spillerne, men som kaptein (samme gjelder trener) så forventes det og forlanges det deretter. Selv Kippe skjønner såpass!

                            Bare så det er sagt, PSA er en "MIN" spiller.. Mitt valg nummer 1 som forsvarsspiller for LSK. At noen heller ville satse på Kippe, Nystuen, Jesper og co er for meg en stoor gåte! Jeg skulle gjerne hatt K.F. Onstad på laget også jeg, fart er utrolig viktig som forsvarsspiller i dagens fotball. En forsvarsrekke med f.eks. Stoor-PSA-Onstad-Ringstad klinger MYE bedre i mine ører enn hva gårsdagens forsvarsrekke gjør.

                            Kommentar

                            • TheFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 345

                              Opprinnelig skrevet av RSP
                              Tar du en kikk på spillerbørsene til RB (og øvrige aviser for den del), vil du se at denne "dårlige" fotballspilleren har vært blant LSKs beste spillere - og blant de bedre midtstopperne uansett klubb i tippeligaen - i flere av de siste sesongene. Men ting henger sammen; samspillet i laget mangler - Kippe har, som vel resten av gutta?, ikke fått ut sitt beste hittil i sesongen. Klubben sliter tungt sportslig. Frode Kippe er ikke problemet. Problemene, utfordringene, stikker nok dypere - men den debatten hører ikke hjemme i denne tråden.
                              Kippe er ingen god fotballspiller, er en grunn til at angrepene som regel starter med flo pasning. Når det er sagt så er Kippe klasse på duell og hodespill. Men vi kan ikke feie under teppet hvor katastrofal han er langs bakken, samt veldig treig. Jeg skriver dette med tanke på kampene denne sesongen. Det er bekymringsverdig hvor lett kvikke angripere får passere han. Nystuen er ingen maradona han heller, men hakke bedre, synes jeg.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Kippe er god nok. Sterk i duellene og uredd. Svak akselerasjon og det stikk motsatte av fotrapp (fot treig?). Trenger en kjapp makker som utfyller ham. Her trodde jeg at Scheel var en god kandidat.

                                Når det gjelder disse langballene så er de ikke så værst, problemet er at det sjelden eksisterer gode punkter å spille dem mot. Når midtbanen/spisser gjør seg usynlige og du brått ikke har noe valg annet enn å slå langt ser det til tider noe latterlig ut.

                                Sjekk situasjonene hvor Kippe slår langt og finn ut hvilke (gode) alternativer som var der før dere er veldig bastante i kritikken. Når motstander presser høyt må midtbanen (spisser) frigjøre seg og bli tydelige alternativer for den forsvarspilleren som har ballen ellers går kula avgårde til ingenmannsland (hvilket jo er bedre enn å miste den).

                                ...men som kaptein gjør han ikke jobben.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Kippe selv imponerte jo heller ingen med sine plasseringer ved hvertfall 2 av målene.
                                  2-1, hvor Jeppe og han skulle vært tettere sammen, og hvilket annet mål tenker du på da?

                                  På 1-0 dekker han første stolpe hvor Stabæk-spissen ellers hadde vært på blank kasse.
                                  På 3-1 avskjærer han det egentlige forsøket på gjennombruddspasning og kan knapt lastes for hvor ballen havner da han får den i seg på halvannen meters hold.

                                  Skulle han stått et annet sted i muren på frisparket?
                                  Ja til pause i pausen!

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av erlando
                                    2-1, hvor Jeppe og han skulle vært tettere sammen, og hvilket annet mål tenker du på da?

                                    På 1-0 dekker han første stolpe hvor Stabæk-spissen ellers hadde vært på blank kasse.
                                    På 3-1 avskjærer han det egentlige forsøket på gjennombruddspasning og kan knapt lastes for hvor ballen havner da han får den i seg på halvannen meters hold.

                                    Skulle han stått et annet sted i muren på frisparket?


                                    Kippe imponerer ikke meg på noen av disse 3 nevnte målene, selv om Jeppe selvsagt er den store syndebukken her. Avstanden til med- og motspillere er jo hinsides, spesielt med tanke på mangel på tempo!

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Ikke vær redd for å gi en forklaring Rønnern. Hva skulle hvem gjort for å unngå at det ble mål i disse 3 situasjonene mener du?

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Ikke vær redd for å gi en forklaring Rønnern. Hva skulle hvem gjort for å unngå at det ble mål i disse 3 situasjonene mener du?
                                        Hva er egentlig poenget med å gi noen forklaring, du har jo allerede bestemt deg for at Kippe må ut av laget. Mange (ikke alle) LSK-supportere skulle ønske at Kippe på magisk vis hadde en anelse om at Jeppe skulle opptre som en låvedør og gått inn og avverget de situasjonene.

                                        Jeg forstår inderlig ikke hvordan Kippe skal henges ut som syndebukk i denne kampen, mens resten av forsvarsrekka, med unntak av Jeppe, går fri. Mangler nok et hate-Kippe gen...

                                        Det er mye jeg liker å gjøre i verden, å diskutere fotball på kfl.no er nok noe av det jeg liker aller minst. Og, ikke la deg lure, jeg er ikke redd for å redegjøre for mine synspunkter, men akkurat på dette temaet er det nok mer givende å diskutere kvantefysikk med kidsa mine.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wtrYZL.ips

                                          Kippe imponerer ikke meg på noen av disse 3 nevnte målene, selv om Jeppe selvsagt er den store syndebukken her. Avstanden til med- og motspillere er jo hinsides, spesielt med tanke på mangel på tempo!
                                          Jo takk, det var de høydepunktene jeg brukte for å komme med min analyse av Kippes innsats ved målene. Jeg venter fortsatt på din. Hvor skulle Kippe vært på 1-0 og 3-1?
                                          Ja til pause i pausen!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎