Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • P0P_Corn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2004
    • 166

    Enig mye av det som blir sagt, både hva gjelder styrker og svakheter hos vår kaptein. Det jeg syns har vært mye av problemet for forsvaret vårt, er retningen på klareringer, dette har pågått i de siste årene. Dette gjelder klareringer ut i farlig sone, eller rett til motspiller. Dette skjer ofte også i upressede situasjoner. Frode er dessverre en av hovedsynderene her. Jeg ser heller at man prøver å ta ned ballen og spille til en på laget, så får man heller klinke den over sidelinja om man misser i mottaket. Vi trenger mer spillende typer bak, der er nok de 4 andre stopperne å foretrekke fremfor Frode.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Gikk ikke klareringa til Frode ut på siden av 16 meteren? Farlig sone å klarere i er ut i midten, ikke ut på kanten. Optimalt ville kanskje vært å klarere ut på den andre siden, men det er da overhode ingen elendig klarering eller tabbe. Nå får folk slappe av med å finne syndebukker. Frode var hverken dårlig eller spesielt god mot RBK, utrolig hvordan enkelte henger seg opp i enkeltspillere
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3161

        Helt enig i at den klareringen ikke burde ha vært kritisk. Det som var kritisk var at ingen (tenker da spesielt på venstreback) løp helhjertet ut for å forstryrre. Grisetrynet på kanten fikk ufattelig lang tid til å sikte inn innlegget.

        Kommentar

        • Mariel
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Feb 2012
          • 26

          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Helt enig i at den klareringen ikke burde ha vært kritisk. Det som var kritisk var at ingen (tenker da spesielt på venstreback) løp helhjertet ut for å forstryrre. Grisetrynet på kanten fikk ufattelig lang tid til å sikte inn innlegget.
          Hvem er Grisetrynet?

          Kommentar

          • Egumen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2011
            • 183

            Opprinnelig skrevet av Mariel
            Hvem er Grisetrynet?
            Daniel Fredheim Holm tipper jeg

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3161

              Jeg er en enkel sjel. En spiller med lang fortid hos bydelslaget og som nå traver rundt hos bartene kan nok bli kalt grisetryne uansett hvordan han ser ut.

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                Spiller sin tippeligakamp nr. 280 for LSK på søndag. La det bli en gledens dag!!

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  LSK med Frode Kippe i år: 16 kamper/14 poeng 0.87 poeng pr kamp
                  LSK uten Frode Kippe i år: 4 kamper/10 poeng 2.50 poeng pr kamp
                  Oppdaterer denne etter helgens kamp, uten at man selvfølgelig skal legge for mye i det, da det som en annen bruker sier er flere faktorer som spiller inn ift lagoppstilling, de andre spillerne sin form og motstanderen osv...

                  Synes alikevel at man bør beholde ett lag som fungerer bra, og at Frode Kippe har sluppet for lett inn i 11'eren igjen etter at vi har hatt gode perioder uten han på laget. Så kan man selvfølgelig diskutere seg ihjel ift om han har deler av ansvaret for at resultatene er betydelig svakere med han i 11'eren enn uten.

                  LSK med Frode Kippe i år: 17 kamper/14 poeng 0.82 poeng pr kamp
                  LSK uten Frode Kippe i år: 4 kamper/10 poeng 2.50 poeng pr kamp

                  Som jeg har sagt mange ganger tidligere mener jeg alikevel at det offensive blir mest svekket av at Frode Kippe spiller, da vi definitivt ikke makter å stå like høyt med han på banen.

                  Jeg jobber forøvrig en del med Sandefjord Fotball om dagen, og det var moro å høre hvordan Arne Sandstø fortalte at Espen Nystuen var en av veldig få spillere han hadde møtt som hadde evnen til å dra med seg ett helt lag i garderoben, og på banen. Han er vinnerskalle som det finnes veldig få av i Norge, og en mann som er alt for god for benken til ett lag som sliter i Tippeligaen som vi gjør.

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    Syntes det blir tynn statestikk å regne på dette når det er kun 4 kamper han ikke har spilt. Er ikke bare Kippe som ikke har prestert i kampene han har spilt! For å ta det motsatte kunne man nesten sett på poengene i snitt når Guldbrandsen har spilt og ikke spilt.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3186

                      I dagens RB (papir) blir det oppgitt at Frode er i forhandlinger om forlenga kontrakt, og selv regner med at det vil ordne seg.

                      Det nevnes i forbindelse med at Erling har forlenga ut 2014, at Kenneth Udjus er signert for tre år fra og med 2013, og at Sead Ramovic dermed neppe er aktuell videre; han sies å være i en helt annen prisklasse enn Udjus. Det betyr vel at andre forhandlinger foregår og beslutninger vil bli tatt, siden Bjarmann nylig sa at en ville vente med alt dette til etter 1. september. Nå er det etter 1. september.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Så, har Kippe fått ny kontrakt som et desperat kontinuitetsalibi i kjøpsbonanzaen, eller fordi man faktisk mener han har noe å bidra med på banen? Er det snakk om en betydelig lønnsreduksjon? Var det en rein demonstrasjon fra Haglund å sette ham på benken akkurat foran denne kampen? Er det en greie som kan forklare en dypere konflikt i klubben som igjen kan være en av faktorene bak nok et sportslig mageplask?

                        Eg berre spør....

                        Kommentar

                        • Robiwan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 603

                          Man kan si hva man vil om Frode Kippe og om han burde spilt mot Tromsø. Men han og PVM er et godt offensivt våpen på dø-ball, noe vi kunne trengt i går.
                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            LSK med Frode Kippe i år: 17 kamper/14 poeng 0.82 poeng pr kamp
                            LSK uten Frode Kippe i år: 4 kamper/10 poeng 2.50 poeng pr kamp
                            Update etter 1-5 tapet i Tromsø.

                            LSK med Frode Kippe i år: 17 kamper/14 poeng 0.82 poeng pr kamp
                            LSK uten Frode Kippe i år: 5 kamper/10 poeng 2.00 poeng pr kamp

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Update etter 1-5 tapet i Tromsø.

                              LSK med Frode Kippe i år: 17 kamper/14 poeng 0.82 poeng pr kamp
                              LSK uten Frode Kippe i år: 5 kamper/10 poeng 2.00 poeng pr kamp
                              Igjen; Ruben og Isak er vårt beste stopperpar. Synd at de er forvist til backen og Bærum. Neste sesong bør vi satse på de to, med Østli og Kippe som backup. Det eneste Nystuen har fremvist er god holdning. Vi er nødt til å spille med noenlunde moderne stoppere om vi skal komme oss noe sted. Isak hadde for vane å drite seg ut en gang i hver kamp, men det er bedre å gi bort en gratissjanse per kamp enn å spille 90 minutter med konstant kaos i midtforsvaret.

                              I fremtiden ser jeg helst at kun en av herrene Nystuen, Kippe og Østli starter kamper. Ruben bør være bankers. Eneste som leverer på stopperplass. Når Isak kommer tilbake kan han ta den andre stopperplassen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Syntes Frode tok vrakingen som en mann, ikke noe sutring, ihvertfall ikke i media. Lett å få negative tanker og melde seg ut. Tipper han kommer sterkt tilbake mot Ålesund. Nå er det fornyet tippeligakontrakt som gjelder. Kaptein Kippe vil ikke tillate å levere fra seg et LSK i gjørma, les adecco!

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Syntes Frode tok vrakingen som en mann, ikke noe sutring, ihvertfall ikke i media. Lett å få negative tanker og melde seg ut. Tipper han kommer sterkt tilbake mot Ålesund. Nå er det fornyet tippeligakontrakt som gjelder. Kaptein Kippe vil ikke tillate å levere fra seg et LSK i gjørma, les adecco!
                                  Får håpe at kapteinen vår gjennom siste årene i bunnkampen har lært seg noen triks og gjort seg gode erfaringer for å hjelpe laget sitt ut av nedrykkskampen for 5 (?) året på rad........ Imponert blir jeg den dagen laget han leder slipper en høst uten spøkelser!

                                  Kommentar

                                  • Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

                                    Har stor forståelse for at LSK har forlenget med Kippe. Han holder fortsatt et bra Tippeliga-nivå, og en totalvurdering av han som spiller gjør han mer verdifull enn Nystuen som kanskje er han mest naturlige konkurrent. Kippe er en kontinuitetsbærer som er viktig og riktig å ha med videre. Som stopper har han sine sterke kvaliteter, selv om han ikke er en moderne spiller. Han er bra i duellspillet, god på dødballer, sjelden skadet og lojal.

                                    Så får fremtiden vise i hvor stor grad han vil være en fast del av laget.

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      Da er det offisielt. Kontrakt ut 2014.

                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Da er det offisielt. Kontrakt ut 2014.

                                        http://www.lsk.no/latest-news/articl.../kippe-ut-2014
                                        Stivt!

                                        Vi trenger noen med stake som det så fint heter.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • SAEDbeger
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 421

                                          viktig å beholde kippe.
                                          frode og espen er jo eneste som er igjen av gode gamle lsk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎