Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krogen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2009
    • 228

    Opprinnelig skrevet av andee
    Uansett har ikke Kippe fastlønn på mellom 1,5 og 2 mill fra Fugla, glem det. Det at Kippe går ned allerede nå, uansett beløp, var absolutt ikke noe han måtte, og definitivt ikke noe klubben kunne kreve. At det allerede nå er inngått et kompromiss, som begge parter tydeligvis kan leve med, er positivt.
    Selvfølgelig måtte han ikke, men Kippe har gått fra å ha fordringer mot LSK på x NOK over et år til 2,7x NOK over tre år om han har gått ned 10 prosent i lønn mot forlengelse på to år. Det er pussig all den tid det fortelles at vi går mot tre tøffe år. Vi burde i prinsippet ikke signere nye kontrakter i det hele tatt slik situasjonen er nå.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Selv om det går mot tre tøffe år, må vi ha mer enn, noe tynne, 11 spillere fra og med første i første 15, som er antallet dersom vi ikke forlenger med noen som helst eller skriver på nye.
      Så kan man jo selvsagt diskutere hvem som skal være med videre og hva dem er verdt.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        Opprinnelig skrevet av krogen
        Selvfølgelig måtte han ikke, men Kippe har gått fra å ha fordringer mot LSK på x NOK over et år til 2,7x NOK over tre år om han har gått ned 10 prosent i lønn mot forlengelse på to år. Det er pussig all den tid det fortelles at vi går mot tre tøffe år. Vi burde i prinsippet ikke signere nye kontrakter i det hele tatt slik situasjonen er nå.
        Sier du at Kippe har fått en 3-års kontrakt? Han er p.t 36 år og er da 39 år når kontrakten utløper. Jeg håper og tror at klubben ikke har signert Kippe for 3 nye år. Det gir meg itilfelle svaret på hvorfor økonomien i klubben er så til de grader skakkjørt som den er. Kippe har vært og kommer også i år til å være en viktig spiller for oss, men skal vi holde oss i TL så må vi ha en erstatter sannsynligvis klar neste sesong. Da kan vi ikke forsette å betale høye lønninger til benkeslitere.
        Fugla Forever

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av Bibaboy
          Sier du at Kippe har fått en 3-års kontrakt? Han er p.t 36 år og er da 39 år når kontrakten utløper.
          [Flisespikkeri] Han er i så fall 38 det siste året av kontrakten siden da trolig vil gå ut før han fyller 39 i januar om 3 år.[/Flisespikkeri]

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3373

            Å ha en Kippe i stallen behøver ikke være noe svakhetstegn. Spørsmålet er hvilken lønn han får, men en 38 år gammel kriger med ubestriden luftstyrke er slett ikke å forakte å kunne sette inn når vi enten trenger et fyrtårn å slå langt på slutten av kamper hvor vi må slå langt opp i motstanders straffefelt eller som ryddegutt når motstandere slår langt mot vårt mål. I slike situasjoner trenger han hverken kondis eller fart, og det er nok ingen bedre i TL i en slik rolle.

            Spørsmålet er naturligvis hva det koster, og om LSK kan koste på seg en slik luksus.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Å ha en Kippe i stallen behøver ikke være noe svakhetstegn. Spørsmålet er hvilken lønn han får, men en 38 år gammel kriger med ubestriden luftstyrke er slett ikke å forakte å kunne sette inn når vi enten trenger et fyrtårn å slå langt på slutten av kamper hvor vi må slå langt opp i motstanders straffefelt eller som ryddegutt når motstandere slår langt mot vårt mål. I slike situasjoner trenger han hverken kondis eller fart, og det er nok ingen bedre i TL i en slik rolle.

              Spørsmålet er naturligvis hva det koster, og om LSK kan koste på seg en slik luksus.
              Nøyer meg med å nevne Frode Johnsen som ble toppscorer I fjor. Du får 38 år til å virke som eldgammel. Holder man seg skadefri og lever som en toppidrettsutøver kan faktisk erfaring og rutine gjøre deg til en endra bedre utøver.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3961

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Nøyer meg med å nevne Frode Johnsen som ble toppscorer I fjor. Du får 38 år til å virke som eldgammel. Holder man seg skadefri og lever som en toppidrettsutøver kan faktisk erfaring og rutine gjøre deg til en endra bedre utøver.
                Ole Einar Bjørndalen! !
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Ikke ett svakhetstegn å ta med Kippe videre, basert på spill i 2013. Men når alternativene alt er bedre på mange områder og på sikt helt sikkert bedre på nesten alle områder med riktig matching, samt koster en brøkdel.. Ja da begynner man jo å lure litt! Frode Johnsen er en av de aller beste på trening og kosthold/livsstil innen norsk fotball. Mens OEB er verdens beste, uansett idrett gjennom alle tider. Så passer vel kanskje ikke helt å sammenligne Kippe med disse!

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9386

                    Faen prater om? Kippe er beast

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Drømte at Kippe møtte Klitsjko (eller hvordan pokker det skrives) i pausen på Åråsen mot HFK og Fugla vant kampen etter Kippe knocka ukrainern i 3. runde.

                      Vet ikke formålet med 1. omgang...
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Ingenting om forlengelsen på twitter- og FB-kontoene heller, for den saks skyld. Bakkene forbereder seg kanskje til Birken igjen?
                        Hei alle sammen!

                        Det er tydelig at det er en del spørsmål rundt min rolle i klubben.

                        Først og fremst: At noen velger å bruke mine fritidsinteresser mot meg, synes jeg er dårlig. Det må gå an å få lov til å være opptatt av litt annet enn LSK i sitt privatliv, uten at det er negativt. Vi som jobber på Åråsen har faktisk et liv utenom fotballen.

                        Når det er sagt. Siden mai i fjor har jeg vært utleid på halv stilling til Norsk Toppfotball. Der har jeg bidratt til Tippeligaen og 1. divisjons medieplattform både teknisk og innholdsmessig, sosiale medier og mye annet. Når ny organisasjonsstruktur ble innført fikk jeg utvidede oppgaver som kommunikasjonssjef. Det betyr at jeg også får ansvar for PR og annet med tanke på vår synlighet.

                        1. mars var jeg tilbake i full stilling på Åråsen, og jobber sammen med mine kollegaer med å både å planlegge og forberede 2014-sesongen. Vi har mange tunge prosjekter som etterhvert vi tror vil gi effekt. Vi kommer for eksempel til å jobbe hardt med å være blant de beste på innhold også i 2014, men vi må gjøre det ut i fra ressursene våre. Mange tror vi er 12 som jobber med innhold på Åråsen. Vi er ikke det.

                        Av prosjekter før sesongstart kan jeg nevne LSK-magasinet som er relativt tungt og medfører ganske mye jobb. Likevel, det er et produkt vi er veldig stolte av og som vi mener en klubb som LSK bør ha.

                        Når det gjelder denne konkrete saken med herr Kippe. Alt er ikke offisielt, og innen det er det så kommer vi ikke til å offentliggjøre noe. Det er en tanke bak dette, som så mye annet vi jobber med. LSK.no er vår informasjonskanal og der er det ikke rom for spekulasjoner.

                        For å snu hele denne situasjonen. Hvis du har et ønske om å bidra til at LSK blir bedre, engasjer deg. Send meg en mail okb@lsk.no, vi trenger alltid folk som kan gjøre en frivillig innsats!

                        Har du spørsmål? Ta kontakt.

                        mvh
                        Ole K / LSK
                        Last edited by okb; 07.03.2014, 10:33. Begrunnelse: linjeskift
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av okb
                          Hei alle sammen!

                          Det er tydelig at det er en del spørsmål rundt min rolle i klubben.

                          Først og fremst: At noen velger å bruke mine fritidsinteresser mot meg, synes jeg er dårlig. Det må gå an å få lov til å være opptatt av litt annet enn LSK i sitt privatliv, uten at det er negativt. Vi som jobber på Åråsen har faktisk et liv utenom fotballen.

                          Jeg håper på mye mer skigåing fra deg, stor humor :-)
                          (ref tryninga på birkebeinern)

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av okb
                            Når det gjelder denne konkrete saken med herr Kippe. Alt er ikke offisielt, og innen det er det så kommer vi ikke til å offentliggjøre noe. Det er en tanke bak dette, som så mye annet vi jobber med. LSK.no er vår informasjonskanal og der er det ikke rom for spekulasjoner.
                            Rom for spekulasjoner? Jeg ser du velger å sitere et annet innlegg enn det som faktisk går på hva dette handler om. Å avverge rykter og spekulasjoner bør da i høyeste grad være en av oppgavene til en infokanal. Alt som krevdes var å komme med en notis om at samtaler om en forlengelse med kapteinen var i gang, men ingenting avgjort foreløbig. Det henger bare ikke på greip at Kippes egen klubb omtrent skal være det siste stedet du får noe info om den aktuelle saken.

                            Når man som klubb ikke engang klarer utnytte en gladsak bør man tåle noen sleivspark tilbake. Men takk for svar, bedre seint enn aldri.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3961

                              Opprinnelig skrevet av okb
                              Hei alle sammen!

                              Det er tydelig at det er en del spørsmål rundt min rolle i klubben.

                              mvh
                              Ole K / LSK
                              Åpenhet!

                              Det er jo nettopp den lukketheten og fraværet av informasjon fra hele klubben veldig mange har etterlyst i årevis. Dette har man nå heldigvis åpent innrømmet, i alle fall når det gjelder økonomien.

                              Innlegget ditt er veldig bra og informativt, OKB! Fortsett den linjen. Jeg håper vi etter hvert får tilsvarende presentasjoner hvor resten av sentralt plasserte ansatte i klubben forteller noe mer detaljert om hva deres arbeidsoppgaver er. Men lsk.no er nok et bedre forum for det.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Rom for spekulasjoner? Jeg ser du velger å sitere et annet innlegg enn det som faktisk går på hva dette handler om. Å avverge rykter og spekulasjoner bør da i høyeste grad være en av oppgavene til en infokanal.
                                Vi lever av rykter og spekulasjoner. Den dagen vi skal bekrefte og avkrefte enhver samtale vi har på lsk.no, da har det gått for langt. Husk at det er et konkurransepersktiv her. Er det sikkert at vi ville ha fått visse spillere hvis vi hadde fortalt hele verden om at vi var i samtaler med dem?

                                Min tilstedeværelse på dette forumet er på et minimum. Jeg skulle ønske jeg kunne være mer aktiv, men slik er det altså ikke. Jeg er likevel en av de mest tilgjengelige i klubben. Er det noe du lurer på, ta kontakt. Det er min jobb å svare på spørsmål. Ja, trenger du smøretips til Birken så stiller jeg også. Søgård, Lauritsen og jeg skal gå, slik det ser ut nå. I gult og svart!

                                mvh
                                Ole K / LSK
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      Holly smoke....

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Hvor er alle de som har kritisert mannen I alle år. Det var jo selvsagt hans feil at dette drittlaget tapte. Nei uten spiss vinner du ikke kamper. faen I helvete...

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Helt utrolig at det er mulig å ha så mange drittdårlige spillere på et lag. Hvor er vinnerene, bare en gjeng med tapere, fy faen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎