Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Hvor lenge strekker den nye kontrakten seg? Snart bare LSK.no av relaterte nettsteder som ikke har meldt nyheten...
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      Nyheten er nok klar til trykk. Vil nok ha et videointervju i tillegg.
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av Mic
        Flott å se at Kippe går med på lønnskutt i 2014, med sin nye kontrakt. Går frem som den kapteinen og erfarene spilleren han er. Derfor vi liker deg Kippe... 100% Fugla Mann..
        Jeg er veldig skeptisk til å forlenge med Kippe. Det er foreløpig lite konkret rundt avtalen, men om det er snakk om reduksjon på mellom fem og ti prosent mot forlengelse på to år (ut 2016), er dette etter mitt skjønn en dårlig deal for LSK og en særs god deal for Kippe.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7054

          Delvis enig. Kippe holder fint i et par år til, men syns godt lønnsreduksjonen kunne vært enda lavere.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9404

            Opprinnelig skrevet av krogen
            Jeg er veldig skeptisk til å forlenge med Kippe. Det er foreløpig lite konkret rundt avtalen, men om det er snakk om reduksjon på mellom fem og ti prosent mot forlengelse på to år (ut 2016), er dette etter mitt skjønn en dårlig deal for LSK og en særs god deal for Kippe.
            God deal for Kippe (siden han tok'n uten å mokke(?)), men også for LSK. Vi er tross alt avhengige av fyren. Så jo hvordan det gikk uten'n i fjor (= terningkast 1).

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              God deal, Kippe holder nok nivået fint ett par år til. Dessuten er det en viktig signaleffekt ved at kapteinen tar ansvar og går ned i lønn..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av xeR
                Dessuten er det en viktig signaleffekt ved at kapteinen tar ansvar og går ned i lønn..
                Om han går ned 5% så vet jeg ikke hvor mye den signaleffekten er verdt. Om vi kutter lønnsbudsjettet med 5% så sparer vi vel 800 000 totalt. Da er vi fortsatt et godt stykke fra det vi må spare inn.

                Går han ned 10% så hjelper det en del, men vi er fortsatt kun på 1.6 mill spart, og som en av de best betalte burde han vel ta et større kutt en de som ligger på en fjerdedel av lønna hans.

                Fint at han er villig til å ta kutt selvfølgelig, men 5-10% kutt kommer ikke til å redde klubben.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Om han går ned 5% så vet jeg ikke hvor mye den signaleffekten er verdt. Om vi kutter lønnsbudsjettet med 5% så sparer vi vel 800 000 totalt. Da er vi fortsatt et godt stykke fra det vi må spare inn.

                  Går han ned 10% så hjelper det en del, men vi er fortsatt kun på 1.6 mill spart, og som en av de best betalte burde han vel ta et større kutt en de som ligger på en fjerdedel av lønna hans.

                  Fint at han er villig til å ta kutt selvfølgelig, men 5-10% kutt kommer ikke til å redde klubben.

                  Spillerne har sine regninger å betale de også. Det vil være urettferdig om vi skal skyve hele underskuddet over på de. Litt ned i lønn og salg av en spiller eller to så er vi nok i mål.. Jeg synes absolutt at dette er en god start.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    Flott signaleffekt at kapteinen går foran og tar lønnskutt.

                    Synes dog det er vanskelig å mene noe om hvor god denne dealen er for LSK eller Frode Kippe da jeg ikke vet hva vår kaptein tjener.

                    Hvis han f.eks tjener 1.500 000 / 2.000 000 året og tar vekk 10% (da tar jeg i, han sier jo selv til VG at det er mellom 5 til 10%) sitter han forsatt igjen med en årsinntekt på 1 350 000 / 1.800 000.

                    Det må være legitimt og diskutere om dette er riktig markedspris for en spiller på 36 år, klubblegende eller ei.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                      Nyheten er nok klar til trykk. Vil nok ha et videointervju i tillegg.
                      Eller kanskje en liten dokumentar? En hel arbeidsdag har gått hvor LSK.no omtrent er eneste medie som ikke har klart å melde at kapteinen og bærebjelken i troppen har forlenga kontrakten og gått ned i lønn. Det er jo selvsagt forståelig at det ikke er like spennende nyheter for LSK-supporterne som at BORI har forlenga samarbeidet eller kjempenyheten om at Logi har tatt øyeoperasjon, men en liten notis burde det vel være verdt. Skal man generere klikk på nettsiden for å tjene penger, må man i det minste sørge for at den er oppdatert. LSK.no bør være først ute med disse nyhetene, ikke sist. Tipper samme gamle unnskyldninga, alt for mye å gjøre den siste tiden, det blåser jo rundt klubben...
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Ingenting om forlengelsen på twitter- og FB-kontoene heller, for den saks skyld. Bakkene forbereder seg kanskje til Birken igjen?

                        Kommentar

                        • zkinny
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2012
                          • 322

                          At BORI forlenger avtalen er jo supert...penger i kassa det....

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3971

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Ingenting om forlengelsen på twitter- og FB-kontoene heller, for den saks skyld. Bakkene forbereder seg kanskje til Birken igjen?
                            Han skriver nok søknad om å få jobbe videre i klubben. Heidi Scheie, som er innstilt som ny LSK-leder til årsmøtet i morgen, uttaler til Rb.no "Og så må vi jobbe fram en organisasjon som fungerer optimalt."
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2540

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Han skriver nok søknad om å få jobbe videre i klubben. Heidi Scheie, som er innstilt som ny LSK-leder til årsmøtet i morgen, uttaler til Rb.no "Og så må vi jobbe fram en organisasjon som fungerer optimalt."
                              Egentlig burde man ikke svare på lavpanna og så lite konstruktive innlegg fra en anonym debutant.... Kult å omtale andre slik!

                              Sannsynligvis er det en høyst naturlig grunn. Av prinsipp vet jeg lsk.no aldri skriver om kontakter før dem er signerte. Tipper det er årsaken her også. Enige om avtalen, men ikke signert meget sannsynlig. Husker når Nadj ble signert. Alle var enige, men ikke signert - lsk.no la ikke ut noe før det var signert. En 100 % fair policy av klubben. RB og VG har selvsagt en helt annen policy.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Tipper samme gamle unnskyldninga, alt for mye å gjøre den siste tiden, det blåser jo rundt klubben...
                                Hva er egentlig arbeidsoppgavene til medieansvarlig i LSK? Bidrar vedkommende mye utenom å oppdatere LSK sine medier (twitter, face, LSK.no)?

                                Jeg synes det er litt pussig at det ikke skjer mer på LSK.no om dagen. Det produseres jo en del saker på lsk.no, men det virker som de består av en haug med korte saker på 4-5 linjer som blir skrevet i full fart rett etter hverandre en dag man har litt tid til overs. Det produseres vel mer tekst av en del debatanter her inne. Men jeg regner med at det er fordi medieansvarlig er opptatt med andre arbeidsopgaver? Hvilke er disse? Det er jo få pressekonferanser om dagen, og jeg tviler på at vi blir nedringt av eksterne medier? Webdesign er jo likt for alle klubber nå, så det er nok ikke mye individuelt arbeid der?

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Sannsynligvis er det en høyst naturlig grunn. Av prinsipp vet jeg lsk.no aldri skriver om kontakter før dem er signerte. Tipper det er årsaken her også. Enige om avtalen, men ikke signert meget sannsynlig.
                                  Og LSK burde være helt klar over hvordan mediene fungerer. Alt som i så fall kreves er en liten notis om at det forhandles med Kippe, at begge parter i utgangspunktet er positive til en forlengelse, men at ingenting er underskrevet. Hverken mer eller mindre. Kort og godt, komme alt av rykter og uklarheter i forkjøpet.
                                  Last edited by GIFKanari; 25.02.2014, 22:44.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3971

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Egentlig burde man ikke svare på lavpanna og så lite konstruktive innlegg fra en anonym debutant.... Kult å omtale andre slik!
                                    Artig at nettopp du bruker denslags karakteristikker.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

                                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                                      Flott signaleffekt at kapteinen går foran og tar lønnskutt.

                                      Synes dog det er vanskelig å mene noe om hvor god denne dealen er for LSK eller Frode Kippe da jeg ikke vet hva vår kaptein tjener.

                                      Hvis han f.eks tjener 1.500 000 / 2.000 000 året og tar vekk 10% (da tar jeg i, han sier jo selv til VG at det er mellom 5 til 10%) sitter han forsatt igjen med en årsinntekt på 1 350 000 / 1.800 000.

                                      Det må være legitimt og diskutere om dette er riktig markedspris for en spiller på 36 år, klubblegende eller ei.
                                      Legitimt? Det er totalt virkelighetsfjernt gitt situasjonen LSK er i. Å tegne nye kontrakter med lønn godt over millionen burde vært tabu nå.

                                      Kommentar

                                      • krisbj
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Dec 2009
                                        • 95

                                        Kan det være snakk om at han går ned 5-10% av lønnen i år og mer de to årene etter? Virker fornuftig i alle fall.

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Uansett har ikke Kippe fastlønn på mellom 1,5 og 2 mill fra Fugla, glem det. Det at Kippe går ned allerede nå, uansett beløp, var absolutt ikke noe han måtte, og definitivt ikke noe klubben kunne kreve. At det allerede nå er inngått et kompromiss, som begge parter tydeligvis kan leve med, er positivt.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎