Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • zkinny
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2012
    • 322

    Opprinnelig skrevet av Trooond

    Det er jo det som er noe av det som kritiseres. Her kommer man med idiotisk lave tilbud, og vill øke det etterhvert. Ikke alle spillere som gidder å være med på det der, og hvorfor ikke ha litt verdighet og tilby en legende en god kontrakt med en gang, i steden for å være smålige men så ende opp med det samme ? ? ?
    Klønete og useriøs forhandlingsteknikk !
    Så da mener du at vi skal kaste penger etter han, bare fordi han er en legende???

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      Opprinnelig skrevet av BD
      Vi har ikke råd til å gi en krone mer enn det vi må, og jeg forstår ikke hvorfor folk er så udelt kritiske til klubbens forhandlingstaktikk i denne saken! Det er mye klubben har vist seg å være virkelig elendig på de siste årene, men akkurat dette med å få mest mulig ut av lønninger/spillerkjøp i forhold til vårt lille, og til stadig skrumpende, budsjett har de vist seg å være gode på.

      Kippe er så gammel nå at han blir dårligere dag for dag. Jeg er ikke overbevist om at en fornyelse av kontrakten her er det riktige, og klubben vet best hva som er alternativene til å fornye Frodes kontrakt. Et litt mer nyansert syn på saken synes jeg i det minste klubben/Bjarmann fortjener.
      Du er en fornærmelse for alle 38 åringer i dette land. Dårligere og dårligere for hver dag. Skulle tru han var 90. Anbefaler deg også å kikke på oversikten til RB der de har gått igjennom alle personlige feil som ble avgjørende sist sesong. FK er ikke overraskende LANGT nede på den lista.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Opprinnelig skrevet av zkinny

        Så da mener du at vi skal kaste penger etter han, bare fordi han er en legende???
        Kaste penger? Hva slags verden lever du i? Tippeligaspiller er faktisk et yrke i 2017.

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          Vi kan vel stort sett forvente uferdige lettvektere fra langt svakere lag og uten toppfotball erfaring, samt spillere som er for dårlige for konkurrentene våre som nye spillere inn før 2017. Rutine, lederegenskaper og det å være en kulturbærer vil være mer verdt enn kroner. FK gir laget at dette og mere til..

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1385

            Opprinnelig skrevet av dollyholly

            Du er en fornærmelse for alle 38 åringer i dette land. Dårligere og dårligere for hver dag. Skulle tru han var 90. Anbefaler deg også å kikke på oversikten til RB der de har gått igjennom alle personlige feil som ble avgjørende sist sesong. FK er ikke overraskende LANGT nede på den lista.
            Kippe fyller 39 om en måned. Det er svært få som spiller fotball på toppnivå når de er 39, og det er det selvfølgelig en grunn til - de har blitt dårligere. Så å si at man blir dårligere og dårligere i denne alderen er, kanskje med noen ytterst få unntak, rett og slett fakta. Det er ikke noen fornærmelse. Du derimot, fremstår som ganske fornærmet.

            Når det gjelder antall personlige feil, så er det viktig å huske på at Kippe er den spilleren på laget som har minst kreativt ansvar og tar minst risiko.

            Kippe var god nok for tippeligaen i 2016, og er kanskje det i 2017 også. Men han vil sannsynligvis bli dårligere. Muligheten for at andre alternativer er like gode/bedre og billige/billigere er til stede. Og da kan det være fornuftig å satse på en spiller som kan bidra om tre og fire år istedet for Kippe.

            Når det gjelder din kommentar til en annen debattant over, kan jeg opplyse om at det er forskjell på uttrykket "å kaste penger etter" og det å kaste penger.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Du skjønner nok at jeg ikke mente å kaste penger men du prøver vel å få inn noen stikk. Nå er det ikke snakk om en lenger kontrakt men en avsluttende en i klubbens 100års sesong. Har klubben bedre midtstoppere på gang så skal han ut, men det tviler jeg sterkt på. En feilpasning fra midtstopper er fatal, Frode har masse ballinvolveringer i bakre rekker. Argumentet ditt holder rett og slett ikke vann. At midtstoppere ikke kan tabbe seg ut er jo helt på tryne. Amatør

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Du skjønner nok at jeg ikke mente å kaste penger men du prøver vel å få inn noen stikk. Nå er det ikke snakk om en lenger kontrakt men en avsluttende en i klubbens 100års sesong. Har klubben bedre midtstoppere på gang så skal han ut, men det tviler jeg sterkt på. En feilpasning fra midtstopper er fatal, Frode har masse ballinvolveringer i bakre rekker. Argumentet ditt holder rett og slett ikke vann. At midtstoppere ikke kan tabbe seg ut er jo helt på tryne. Amatør
                Den aggressive VG Debatt-stilen din synes jeg du kan tone ned en hel del. Men det stemmer at jeg er amatør, og det er sannelig du også. I tillegg makter du helt tydelig ikke å være annet enn subjektiv og hårsår i diskusjoner om denne mannen. At du er en skam for noen derimot, nedverdigerer jeg meg ikke til å karaktirisere deg som. Men her er uansett mitt siste innlegg idenne debatten.

                Hvis du faktisk forsto uttrykket "å kaste penger etter", gir ikke svaret ditt på det innlegget noen som helst mening.

                At klubben feirer 100 år kan ikke være grunnen til, eller medvirkende årsak, til å gi spillere kontrakt. Vi må bruke ressursene best mulig uavhengig av hvor lenge klubben har eksistert. Budsjettet skal, som du sikkert vet, kuttes ytterligere neste år.

                Synes det er merkelig at dette må forklares nærmere, men here goes... Ja, en feilpasning av en midtstopper er fatal. Men Kippe spiller på lav risiko, og da skal det gjøres svært få tabber. Avdriblinger skal han ikke gjøre, og pasninger begrenser seg til enkle korte pasninger i lite pressede situasjoner eller kælking oppover banen. Og det er sånn det skal være for en midtstopper som først og fremst har duellstyrke som sin forse. Og dette er han god på. Men å komme å skryte av at man ligger langt nede på tabbelista da er helt feil. Skal vi da gi Kippe tyn for få målgivende i samme slengen?

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  Opprinnelig skrevet av zkinny

                  Så da mener du at vi skal kaste penger etter han, bare fordi han er en legende???
                  jeesus, er det virkelig vanskelig å forstå dette?

                  teskje: man kan ikke tilby 200 000 i lønn, når man vet man må ut med det minst det doble.
                  man får ikke noen bedre til 2-300 så hvorfor fornærme folk.
                  klubben sparer ikke noe på å tilby idiotkontrakter ingen vil godta, men bare gjør spiller sur og risikerer å miste spiller i stedet, fatter ikke at det er vanskelig å forstå . ..
                  penger til spiller må de bruke, om det blir kippe eller andre, og ja, legender bør behandles med respekt

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5914

                    Nå tror jeg det er greit å holde seg til Kippe her!
                    Kippe er vår "Frode Johnsen" - en spiller som er viktig for laget i en alder av 39+. I tillegg til at han holder seg som spiller så skaper han den nødvendige trygghet i laget. Klubben ønsker å bli enig med Kippe, Kippe kan ikke jobbe gratis. I jubileumsesongen håper jeg virkelig de klarer å bli enige. Jeg unner Frode å få delta i feiringen og han er absolutt ikke noen klamp om foten.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • zkinny
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2012
                      • 322

                      Opprinnelig skrevet av Trooond

                      jeesus, er det virkelig vanskelig å forstå dette?

                      teskje: man kan ikke tilby 200 000 i lønn, når man vet man må ut med det minst det doble.
                      man får ikke noen bedre til 2-300 så hvorfor fornærme folk.
                      klubben sparer ikke noe på å tilby idiotkontrakter ingen vil godta, men bare gjør spiller sur og risikerer å miste spiller i stedet, fatter ikke at det er vanskelig å forstå . ..
                      penger til spiller må de bruke, om det blir kippe eller andre, og ja, legender bør behandles med respekt
                      Oi hårsår eller??? Det er vel klubbens rett og tilby den summen man mener spilleren fortjener?? At han er en legende er vi enige om, men man kan ikke gi han hva som helst i lønn heller pga av legendestatusen ...det blir for dumt..

                      Kommentar

                      • zkinny
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2012
                        • 322

                        Opprinnelig skrevet av dollyholly

                        Kaste penger? Hva slags verden lever du i? Tippeligaspiller er faktisk et yrke i 2017.
                        Lever i samme verden som deg regner jeg med... Takk for infoen jeg trodde ikke tippeligaspiller faktisk var et yrke... Ser at du ikke skjønner " kaste penger etter" men når du finner det ut så skjønner du hva jeg mener...

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Opprinnelig skrevet av zkinny

                          At han er en legende er vi enige om, men man kan ikke gi han hva som helst i lønn heller pga av legendestatusen ...det blir for dumt..
                          Så du tillegger Kippe at han krever enorme summer og at budsjett må spreenges ? Han fikk ikke topplønn på forrige kontrakt, og han krever vel ikke uhørvelig denne gangen heller, men jeg skjønner jo at når de trodde de kunne tilby Fofana 400 000,- når han var ønsket av utenlandske klubber, at de fremdeles ikke er gode på det pedagogiske rundt kontrakter.

                          Godt Kippe liker klubben utover disse tilbudene, hvis ikke hadde han vel blitt fornærmet og heller gått til andre klubber, slik enkelte Afrikanere nevner i forbindelse med lsk.

                          Kommentar

                          • zkinny
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2012
                            • 322

                            Opprinnelig skrevet av Trooond

                            Så du tillegger Kippe at han krever enorme summer og at budsjett må spreenges ? Han fikk ikke topplønn på forrige kontrakt, og han krever vel ikke uhørvelig denne gangen heller, men jeg skjønner jo at når de trodde de kunne tilby Fofana 400 000,- når han var ønsket av utenlandske klubber, at de fremdeles ikke er gode på det pedagogiske rundt kontrakter.

                            Godt Kippe liker klubben utover disse tilbudene, hvis ikke hadde han vel blitt fornærmet og heller gått til andre klubber, slik enkelte Afrikanere nevner i forbindelse med lsk.
                            Har ikke sagt hvor mye han krever og ikke veit jeg det heller, det gjør sikkert ikke du heller.. Poenget er at klubben har gitt han et tilbud som dem mener er greit, da blir det rimelig dumt og pipe over at han burde fått mere pga. Legende status...

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              ups, nei her var det visst ikke særlig vits å diskutere med noen som ikke vet noe om saken.

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                Det som uansett er premissetter er klubbens økonomiske rammer. De legger føringene for hva man kan tilby i lønn. Frode ønsker å spille for oss, klubben ønsker å komme til enighet med Frode.

                                Hva er det egentlig vi krangler om?
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Det som uansett er premissetter er klubbens økonomiske rammer. De legger føringene for hva man kan tilby i lønn. Frode ønsker å spille for oss, klubben ønsker å komme til enighet med Frode.

                                  Hva er det egentlig vi krangler om?
                                  Dere krangler om hvorvidt detter er klubbens eller Frode sin skyld.

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Det er teknisk sett Frodes "skyld", selv om det er fullstendig uproblematisk å forstå hans behov. Klubben tilbyr det klubben mener er forsvarlig, mens Frode må vurdere dette i lys av egen lyst, motivasjon og hva han kan tjene hos en annen arbeidsgiver.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      Han har tjent klubben i en mannsalder. Selvsagt må han være med på jubileumssesongen neste år. Ikke av veldedighet heller: Vi trenger ham, og jeg tipper han kommer til å være i elleveren i april.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        Jeg tror du har rett. Men - har man ikke råd, så har man ikke råd.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • Klimtkongen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2014
                                          • 419

                                          Råd? Spørs jo om han blir i tillegg til eller i stedet for en annen spiller. Tror Kippe spiller for like mye eller mindre enn en like god spiller utenfra. Så da blir det mer en diskusjon om vi skal ha midtstoppere eller ikke neste år.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎