Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    At klubben ikke er villig til å betale mer en knapper og glansbilder for Frodes tjenester er en fair sak. Takk for innsatsen og lykke til videre i det "sivile" liv. At klubb og spiller skilles som mindre gode venner overrasker meg ikke i det hele tatt.

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      Dette er mildt sagt råttent! Klubben lykkes virkelig med å gi trofaste spillere rævva behandling når de er på vei ut døra...
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • Siggen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 656

        Hva faen er dette for noe tull? Trenger ikke mere dritt rundt klubben nå.
        Gi Kippe en kontrakt han kan leve med, mannen er en legende!
        ----------------------------------------------------------------------------
        Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
        ----------------------------------------------------------------------------

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3961

          La oss nå for all del ha litt is i magan når det gjelder en eventuell ny kontrakt til Kippe. Så kan man heller gi sterkere uttrykk for hva man mener dersom det ikke går i boks. Inntil videre velger jeg å tro at dette løser seg og at vi fyller hundre år med onkel Frode i klubben!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            synd det der. de prøver seg med å tilby idiotkontrakter igjen . de ender jo opp med mye mer etterhvert uansett , så hvorfor holde på sånn.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Hadde vært en bombe om dette hadde løst seg uten harde forhandlinger. Ingen driver veldedighet, hverken LSK eller Kippe. Er jo sånn det blir når resultatene uteblir.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3361

                Vi alle vet at økonomien er ræva, så det er vel begrenset hvor langt klubben kan strekke seg. Spørsmålet er hva man må gi opp for å beholde Kippe? F.eks. hvor mange ville akseptert en forlengelse med Kippe dersom det betydde at en annen (potensiell) nøkkelspiller (f.eks. Lundemo) måtte oppgis? Etter årets sesong er jeg overbevist om at Kippe holder mål, men han er ikke fremtiden og jeg blir ikke overrasket om han blir en back-up for Sheriff og Amundsen. Slik sett kan vi ikke gi Frode hva som helst. Jeg aner ikke hvor krav og tilbud ligger, men jeg håper du finner en løsning til slutt.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Jeg synes det er merkelig at enkelte her inne på forumet i det ene øyeblikket er oppgitt over hvordan klubben skjøtter sin økonomi, for i det neste øyeblikket gremmes over hvorfor de ikke vil gi en 38 år gammel spiller som sannsynligvis vil være en back up en god lønn. Jeg forstår at Kippe er misfornøyd med en dårlig kontrakt, men det er på tide å stikke fingeren i jorda og begynne å tenke nytt. Man kan si mye om Kippe, og det er i all hovedsak positivt. Men sportslig ledelse kan ikke la seg styre av følelser i en slik situasjon hvor økonomien er helt på felgen. Det ville være å sette enkeltspillere foran klubben.
                  Jeg tror imidlertid at Kippe ville vært et kjærkomment tilskudd til trenerstanden i LSK. Det fordrer imidlertid at det er midler til en person til, noe jeg ikke tror det er.
                  For min del vil det alltid være slik at klubben kommer foran enkeltspillere uansett om man heter Kippe, Strand eller Lund til etternavn.
                  At klubben nå ikke bruker penger som fulle sjømenn ser jeg på som svært positivt. Håper noen smarte signeringer i år vil gjøre laget bedre rustet til å sloss i toppen av TL 2017. Det er det aller viktigste for meg. Med eller uten Frode Kippe.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2529

                    Jeg tror man undervurder verdien av å ha med Kippe videre. Ikke den mest verbale eller breiale kapteinen, men tilstedeværelse på treningsfeltet og under kamp, på banen eller som innbytter, tror jeg er viktig.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Frode Kippe har under sin siste kontrakt IKKE vært noen lønnstopp i LSK stallen og en halvering av den lønnen blir rett og slett for dumt. Frode har andre tilbud. Til syvende og sist er det LSK som må velge om de vil ha Frode med videre. Og det er en fair sak. Skadefri er Frode en håndfull for de aller fleste tippeligaspillere. Kanskje har klubben ikke råd til å slippe ham nå....

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        Det er det at klubben begynner med idiotisk lave tilbud, som irriterer meg.
                        å prøve å beholde Fofana videre med 40 000 i måneden f.eks er jo ikke seriøst, når alle skjønte at ikke topplønna ville holde, og de til slutt kom med det tilbudet .
                        man ser det under forhandlingene med melgavis, og nå kippe.
                        Endel spillere vil jo bare avslå, og ikke gidde å snakke mer med klubben .
                        de klarte jo få Krogstad og brændsrød til å signere på kontrakter det ikke var mulig å leve av for ett par sesonger siden, til og med langt under det som er minstelønn,, men man kan fort brenne broer og gå glipp av gode spillere ved å holde på sånn år etter år.

                        kommentaren til kippe sier jo litt. blir ikke ovverrasket over noe fra denne klubben

                        Kommentar

                        • Robiwan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 603

                          Hva med spillende assistent-trener?
                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Nå må Bjarmann få ut fingern og se å få signert Kippe på en lønn han fortjener. Han har kanskje ikke hatt sine beste sesonger de to siste årene, men han har likefullt vært vår beste forsvarspiller disse årene også, slik han har vært omtrent hvert jævla år han har spilt i klubben.

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              Vært litt hyggelig om vi klarte å behandle en legende på skikkelig måte en gang....ref Påsan etc
                              Kippe er et kupp å ha i enhver tippeligastall og han er vår. Kom igjen da, LSK

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4376

                                Vi trenger uansett minst 3 stoppere. Kan ikke helt se at sjansen for å hente en stopper som holder like bra nivå som Kippe kan være rimeligere enn å bare forlenge med kapteinen vår. Vi har dessuten en ung tropp som definitivt trenger noe rutine. Ser at enkelte mener at vi ikke skal forlenge "bare fordi han har vært i LSK i evigheter". Men jo, det kan man for faen! Kippe har gått i krigen for fugla i snart 20 år og vært lojal mot sin klubb som få andre spillere i Norge. Slike personer skal verdsettes! Han holder dessuten nivået, hvertfall som god backup i minst en sesong til. Er faen meg flaut at dette ikke er på plass allerede. Kippe bør få spille i LSK helt til han ikke orker mer. En absolutt no-brainer!
                                ..................

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7036

                                  Tror vi vil angre i august, når skader og suspensjoner begynner å tære på, hvis vi ikke har med Frode videre.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

                                    Frode Kippe er også per i dag vår eneste profil. I tillegg passer han jo perfekt i den "ny-gamle" LSK stilen med at vi skal være vonde og møte etc. Når han uten tvil fortsatt er god nok i denne ligaen, så er dette virkelig ingenting å lure på. Se å få få signert Kippe nå!!

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      Take a chill pill, folkens. Dette ordner seg.
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                        Take a chill pill, folkens. Dette ordner seg.
                                        Det er jo det som er noe av det som kritiseres. Her kommer man med idiotisk lave tilbud, og vill øke det etterhvert. Ikke alle spillere som gidder å være med på det der, og hvorfor ikke ha litt verdighet og tilby en legende en god kontrakt med en gang, i steden for å være smålige men så ende opp med det samme ? ? ?
                                        Klønete og useriøs forhandlingsteknikk !

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1400

                                          Vi har ikke råd til å gi en krone mer enn det vi må, og jeg forstår ikke hvorfor folk er så udelt kritiske til klubbens forhandlingstaktikk i denne saken! Det er mye klubben har vist seg å være virkelig elendig på de siste årene, men akkurat dette med å få mest mulig ut av lønninger/spillerkjøp i forhold til vårt lille, og til stadig skrumpende, budsjett har de vist seg å være gode på.

                                          Kippe er så gammel nå at han blir dårligere dag for dag. Jeg er ikke overbevist om at en fornyelse av kontrakten her er det riktige, og klubben vet best hva som er alternativene til å fornye Frodes kontrakt. Et litt mer nyansert syn på saken synes jeg i det minste klubben/Bjarmann fortjener.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎