Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    Kan ikke være lett for gutten nå. Samtidig som du skal gjøre jobben din på banen som kaptein skal du/må bevise at du er god nok (les være blant banens beste) og ikke bli skada for å få lov til å spille med Lsk neste år. 38 år blir brukt mot deg gutt. Men jeg er ikke det miste redd for at du skal svikte. Det gjør du SVÆRT sjeldent.

    PS! Mens andre spillere nekter å skrive kontrakt....

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      Jeg var på treningen i går og synes Stokstads ankomst var veldig rar. Frode så ut til å være i perlehumør under hele økten. Fem minutter før slutt droppet Stokstad innom, grep tak i Frode og begynte å prate.

      Det er veldig vanskelig å forklare, men da jeg leste dette i morges opplevde jeg nærmest artikkelen som konstruert! Alternativt har Frode selv kontaktet Stokstad, men det har jeg ingen tro på.

      Av det Bjarmann sa på medlemsmøtet i mars/april ser jeg ingen grunn til at ikke Frode skal få ny kontrakt.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3164

        Spillervurdering: Frode Kippe

        Frode Kippe har spilt 358 seriekamper for LSK og "er" Lillestrøm, både utad og innad. Han er en klubblegende av en type som blir mer og mer sjelden i norsk toppfotball. Kanskje er han for beskjeden til å være den perfekte kaptein, men likevel er han den ubestridte autoriteten innad i laget, og slett ikke bare pga alder og ansiennitet. Frode hadde faktisk ganske god fart da han kom til klubben som 19-åring i 1997 (!), noe som henger sammen med god spenst til å være 194 cm; han har da også hoppa over 100 m på ski. Spensten og høyden gir ham nær uovervinnelig luftstyrke i hodedueller, både i eget og motstanders straffefelt.

        I den første, korte perioden i LSK spilte Frode også fast på U21 (27 kamper) og tok EM-bronse med ungdomslandslaget i 1998. På A-landslaget har han, siden han "bare" har spilt for LSK og ikke for en av de klubbene NFF og landslagstrenerne anser som fine nok, bare fått 8 relativt ubetydelige kamper, selv om Hareide selv ved en anledning sa at Frode er bedre med ballen i beina enn han sjøl tror.

        Etter å ha spilt fotball på høyt nivå i tjue år kan han ikke lenger beskyldes for å være rask, men kompenserer for det med erfaring og plasseringsevne, godt samspill med stopper, back og keeper og en frykta duellstyrke. Hans kanskje beste år kom så seint som i 2010, da han spilte hvert eneste minutt (om jeg ikke husker feil), første år uten karantener; Frode fikk lenge frispark mot og gule kort av dommerne nærmest på mistanke og pga høyden og duellstyrken - og LSK-drakta. Det året skårte han også sju mål.

        De siste åra har alderen unektelig gjort at Frode må bruke mye tid og krefter på restitusjon og å holde kroppen i form, men så seint som i 2014 kunne en se at han fortsatt utvikla seg som spiller. En ting er at han, kanskje med litt flaks og tilfeldigheter, briljerte teknisk med et mykt nedtak, demping/triksing og en følsom pasning til en skåring av Palmi på "halvbrasse" etter frispark inn i motstanderens sekstenmeter. Men samme året skårte han også, noen kamper seinere, uten å bli avblåst for offside, aleine med keeper i bakrommet på Lerkendal. I 2014 fikk vi også se en endelig slutt både på de lange, håpløse pasningene mot en Sundgot som ikke lenger spilte på A-laget, og på at Frodes suverene hodestøt ikke bare føyk langt, men retningsløst, inn på motsatt halvdel.

        De to siste åra har Frode vært en solid kontinuitetsbærer og et mektig defensivt våpen å stole på i kamper mot lag med hodesterke spisser; i en del andre kamper kan det være både riktig og nødvendig å la Frode hvile og pleie kroppen og formen. Likevel synes jeg det må kreve lite hjernevirksomhet for Runar og Torgeir å tilby Frode en ny ett-årskontrakt alt nå.

        (Har jeg utelatt noe viktig eller skrivi noe feil her, regner jeg med at Frodes storebror påpeker og retter opp dette, når som helst på døgnet ..)

        gilbert

        I morgen: Michael Jakobsen

        Kommentar

        • fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1507

          Opprinnelig skrevet av gilbert
          De to siste åra har Frode vært en solid kontinuitetsbærer og et mektig defensivt våpen å stole på i kamper mot lag med hodesterke spisser; i en del andre kamper kan det være både riktig og nødvendig å la Frode hvile og pleie kroppen og formen. Likevel synes jeg det må kreve lite hjernevirksomhet for Runar og Torgeir å tilby Frode en ny ett-årskontrakt alt nå.
          Fabelaktig innlegg gilbert. Kunne ikke vært mer enig
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            Først vil jeg si at jeg er imponert av deg Gilbert. Dine treningsoppdateringer er de mest interessante innleggene her på forumet og de er så bra at man føler man har vært på feltet selv og sett treningen. Spillervurderinger vil alltid være subjektive og bør være fokusert på hvor spilleren står per dags dato. Uttalelsen til Bjarmann om at hvis de skulle gitt spillere kontrakt fordi det er jubileum neste år skulle han selv ha kontrakt vitner om useriøsiteten i dette. Frode skal selvsagt ikke ha kontrakt på gamle meritter men på hvor han står nå. En midtstopper trenger ikke like mye restitusjon som andre spiller. Midtstopperen løper ikke like mye om de andre spillerene. Vi kjenner vel til begrepet å stå midtstopper. 38 år er ingen alder å snakke om. Wæhler er vel 40, Jagr tar en ny sesong som 44 osv.. Faren for skader er selvsagt større og da spesielt strekk. Men Frode er ikke en spiller som er mye skadet som enkelte påstår. Han har aldri hatt en alvorlig skade og aldri vært langtidsskadet. Våre to andre midtstoppere som begge er gode og pålitelige kan også bli skadet. Da tipper jeg det er godt å ha en Frode Kippe i troppen og ikke sendt ham ut i god Pål Strand ånd. I min verden burde klubben gitt ham en nye kontrakt alt men de er redd for at gamlefar plutselig skal bli for gammel og oppta en plass neste år uten å bidra på banen.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Kan ikke være lett for gutten nå. Samtidig som du skal gjøre jobben din på banen som kaptein skal du/må bevise at du er god nok (les være blant banens beste) og ikke bli skada for å få lov til å spille med Lsk neste år. 38 år blir brukt mot deg gutt. Men jeg er ikke det miste redd for at du skal svikte. Det gjør du SVÆRT sjeldent.

              PS! Mens andre spillere nekter å skrive kontrakt....
              Frode var ifølge RB en av tre spillere som holdt godkjent standard i Sandefjord (Bassel og Håkon). Linket opp til at Frode nå må være blant de beste i alle kamper for å få ny kontrakt. Han var også blant de beste mot Odd(aller best) og VIF.

              På delt 2. plass på årets spiller etter Fred for øvrig.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3321

                Skadestatus? Håper han rekker 16.mai..

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  Passerte Arne Erlandsen på toppscorerlista med sitt mål nr. 39( nr. 5). Sitt 4. mål på Lerkendal. Synd det ikke gav poeng. Satser på nr. 40 mot Viking.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    I tippeligasammenheng har Frode puttet på 19 forskjellige lag. Av dagens tippeligalag er det kun Sogndal og Sarpsborg 08 som han ikke har scoret mot. Flest mål med 5 er mot Rbk og Molde. 3 mot Vif. I 1998 puttet han mot Moss som ikke har vært i øverste divisjon siden 2002.

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                        Soleklart gult på Ohi.
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 648

                          Dette høres kanskje litt rart ut men er ment helt serriøst.
                          Jeg ville vurdert å benytte frode som en av to spisser nå utover høsten. Vi kommer til en del innlegg og kan derav også basere oss på lange baller opp mot han for å etbalere trykk. Blir alltid kaos hvis han flyttes opp siste fem i form av at han får noen sjanser/Kriger i dueller så det dukker opp farlige andre baller vi kan fylle på rundt og skape. Han tiltrekker seg naturlig mye oppmerksomhet og vil skape rom for andre.

                          Hvis du ser på "hodespisser" har de historie for å gjøre det godt i tippeligaen hvis det fokuserer mye på innlegg på de. Selvfølgelig mangler Kippe bevegelser og fart på de beste spissen men han har jo også et habilt venstrebein.
                          Gitt spillermaterialet per nå er dette noe jeg tror kunne gitt økt suksess. Hva tenker andre om dette ? Det kommer jo aldri til å skje, men tror dere det kunne fungert ?

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1514

                            Jeg tenker at Moa og Edu hadde vært en spennende spissduo.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av Dole
                              Jeg tenker at Moa og Edu hadde vært en spennende spissduo.
                              Men Edu er jo ikke LSK spiller..

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1514

                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Men Edu er jo ikke LSK spiller..
                                Det får vi håpe han snart blir. Jeg er mer i vil om det finnes noen i trenerstaben som er så kreative at de vil vurdere Moa som spiss. Trolig satser de heller på spillere som er vaksinert mot å score.

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  Moderatormelding:

                                  Dette er Kippes tråd. Diskusjoner rundt Moa og Edu må tas andre steder.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3321

                                    Gi den legenden ny kontrakt, ASAP! Makan til duellspill har jeg kanskje ikke sett maken til i Tippeligaen, ingen slår Frode i lufta.

                                    Neste år fyller klubben 100 år, og der skal Frode være med!

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Gi den legenden ny kontrakt, ASAP! Makan til duellspill har jeg kanskje ikke sett maken til i Tippeligaen, ingen slår Frode i lufta.

                                      Neste år fyller klubben 100 år, og der skal Frode være med!
                                      Ja det hadde vært en fin gest av klubben. Jubileumssesong og mulighet for å nå 400 tippeligakamper.

                                      Kommentar

                                      • Robiwan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 603

                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        Ja det hadde vært en fin gest av klubben. Jubileumssesong og mulighet for å nå 400 tippeligakamper.
                                        Prater vel litt mer enn en gest her, fult fortjent spillemessig
                                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Bør bare bli gjort tvert. vår viktigste mann og legende

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎