Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Hvor er alle de som har kritisert mannen I alle år. Det var jo selvsagt hans feil at dette drittlaget tapte. Nei uten spiss vinner du ikke kamper. faen I helvete...
    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Helt utrolig at det er mulig å ha så mange drittdårlige spillere på et lag. Hvor er vinnerene, bare en gjeng med tapere, fy faen
    Forumet burde vært stengt om natten...
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3361

      Opprinnelig skrevet av general
      Forumet burde vært stengt om natten...
      Alternativt utstyrt med alkomåler.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3177

        Under kampen mot Godset i går var det to ting, og spesielt en sak, jeg la merke til fra Kippe:

        For det første overlot han, helt riktig, til Ødegaard å ta de lange oppspillene - ingen lange, litt meningsløse, baller som vi tidligere år har sett litt for mange av og mange har klagd over; det har for så vidt vært trenden også før i år, særlig med Ødegaard som makker.

        For det andre la jeg denne gangen med stor glede merke til at de aller fleste av de utallige hodeduellene Kippe vinner, i denne kampen som regel var kortere, mer kontrollerte, og (dermed) oftest kom fram til en medspiller. I flere år har det ergra meg, og jeg har sikkert mast om det gjentatte ganger, at en så suveren kontroll burde gjøre det mulig å få til mer enn lange, kraftige, men upresise avklaringer litt målløst oppover banen. I går var det helt tydelig at han bevisst fikk til kortere, men mer presise hodestøt når han vant duellene. Dette må sikkert vært øvd på og terpa på under trening, og i tidligere kamper i år, selv om jeg ikke har lagt så godt merke til det som i går. Hva har andre av dere sett på dette punktet?

        Dette kommer selvsagt i tillegg til følsomt nedtak, triksing og målgivende (til Palmis "halvbrasse") tidligere i år, og superspiss-opptreden i bakrom og sikker skåring aleine med keeper på Lerkendal....

        gilbert

        Kommentar

        • El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Under kampen mot Godset i går var det to ting, og spesielt en sak, jeg la merke til fra Kippe:

          For det første overlot han, helt riktig, til Ødegaard å ta de lange oppspillene - ingen lange, litt meningsløse, baller som vi tidligere år har sett litt for mange av og mange har klagd over; det har for så vidt vært trenden også før i år, særlig med Ødegaard som makker.

          For det andre la jeg denne gangen med stor glede merke til at de aller fleste av de utallige hodeduellene Kippe vinner, i denne kampen som regel var kortere, mer kontrollerte, og (dermed) oftest kom fram til en medspiller. I flere år har det ergra meg, og jeg har sikkert mast om det gjentatte ganger, at en så suveren kontroll burde gjøre det mulig å få til mer enn lange, kraftige, men upresise avklaringer litt målløst oppover banen. I går var det helt tydelig at han bevisst fikk til kortere, men mer presise hodestøt når han vant duellene. Dette må sikkert vært øvd på og terpa på under trening, og i tidligere kamper i år, selv om jeg ikke har lagt så godt merke til det som i går. Hva har andre av dere sett på dette punktet?

          Dette kommer selvsagt i tillegg til følsomt nedtak, triksing og målgivende (til Palmis "halvbrasse") tidligere i år, og superspiss-opptreden i bakrom og sikker skåring aleine med keeper på Lerkendal....

          gilbert
          La veldig godt merke til punkt to selv. Igår var han veldig god. Tipper han tidligere i sesongen har headet/klarert 9av10 hodestøt til motstander. Som du sier, en som er så rutinert og overlegen i lufta, burde kunne orientere seg bedre og plassere hodestøtene mer. Det fikk han bra til igår. Håper det fortsetter!
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 562

            Kapteinen vår fortjener å få medalje i år :-)
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3961

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Dette kommer selvsagt i tillegg til følsomt nedtak, triksing og målgivende (til Palmis "halvbrasse") tidligere i år, og superspiss-opptreden i bakrom og sikker skåring aleine med keeper på Lerkendal....
              Så skulle vi oppleve det også: Den eminente teknikeren Frode Kippe! Eppik!!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Tok 35 år men han vender spillet i stedet for å sende poolere på dverger nå.

                Dette er viktig i det oppbyggende spillet
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Hvor lenge er han egentlig ute??
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    En liten stund til. Trener sannsynligvis ikke med ball til uka, men uka etter det igjen.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Er så glad i den gutten. Han har vært vanvittig viktig for oss og er vel en av de vi har gått klart i + på etter prestasjoner på banen og salget til Fulham.

                      Godt å ha noen av de og. Uten han hadde jeg vært langt mer bekymra for det sporslige neste år hvis han holder seg skadefri og fortsetter. Med en frisk Stian, Kippe og Amundsen som utfyller hverandre bra og Riise er vi veldig bra forspent bak med Arnold i mål. Med Simen i bakhånd på venstrebacken har vi en mindre ting å være livredde for. Nordermoen kan jeg ikke bedømme. Vi må ha en stopper til. Magnar til TIL for 300k? Faen heller.

                      Kanskje han får kapteinsrollen også med ny trener? Han fortjerner'n han selv om Kippe er sjef bak. Skulle helst hatt 2
                      Riise fortjener det beste. Kanskje fortjener han kapteinrollen. MEN ingen kan nekte Frodes historiske 10 sesonger som kaptein!!!

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        10 sesonger som kaptein. Han var også kaptein da LSK vant sin eneste tittel siden 1989. Altså 26 år

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          Treneren kom til LSK I 1997 og spilte sammen en purung Frode Kippe. Bl.a slo de Twente I Nederland. Frode blir nok kaptein I 2015 også selv om det smerter for dere....

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Treneren kom til LSK I 1997 og spilte sammen en purung Frode Kippe. Bl.a slo de Twente I Nederland. Frode blir nok kaptein I 2015 også selv om det smerter for dere....
                            Slapp helt av, Frode blir sikkert kaptein... Om han får spille da ;-)

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Slapp helt av, Frode blir sikkert kaptein... Om han får spille da ;-)
                              Sant! Men det er ikke opp til treneren det da, men Frode selv :-)

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Han bør hylles hver jævla kamp han spiller for denne klubben.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  Han kunne spilt for andre klubber men har vært trofast til LLLLLSSSSSKKKK.

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    For øvrig fikk Lsk en god sum for Frode av LIVERPOOL. Dvs at han kostet klubben JÆVLA lite!!!

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2308

                                      På morrapilsen Dolly? Frode kan godt være El Capitan for min del. Er pr idag vår beste stopper, og den med mest erfaring.

                                      Kommentar

                                      • Pasi Rasimus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2010
                                        • 226

                                        Bjørn Helge ser den. Men ganger en klar visekaptein. Bør være ok for BHR. Har løst det eksemplarisk til nå.

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Frode har sett sine beste dager som fotball spiller, og er alt annet en en moderne stopper. Han har store begrensinger men er åpenbart god plaseringsmessig og ikke minst duellspiller. Skal LSK fortsette å utvikle seg så er det desverre ikke lenger plass til Frode i første 11, men derimot en veldig god mann å ha på reserve benken. Frodes reportoar begrenser oss desverre veldig mye da han er veldig svak med ballen i beina. Tror vi må innse at om laget skal forsette utviklingen så er vi nødt til å ha moderne stoppere i de bakre rekker.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎