Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
    Frode har sett sine beste dager som fotball spiller, og er alt annet en en moderne stopper. Han har store begrensinger men er åpenbart god plaseringsmessig og ikke minst duellspiller. Skal LSK fortsette å utvikle seg så er det desverre ikke lenger plass til Frode i første 11, men derimot en veldig god mann å ha på reserve benken. Frodes reportoar begrenser oss desverre veldig mye da han er veldig svak med ballen i beina. Tror vi må innse at om laget skal forsette utviklingen så er vi nødt til å ha moderne stoppere i de bakre rekker.
    Tja, Frode kan godt ta plass i første-11, om han får spille siden av en stopper som har bra kontroll på kula. Det bør gis klare instrukser om at Kippe ikke skal være den som setter i gang spillet. Han er et støttepasningsalternativ når vi bygger opp spillet. Det som bekymrer meg litt foran årets sesong, er at vi ikke har noen som kan ta rollen Magnar hadde i fjor. Amundsen-Kippe ser litt gammaldags ut. Begge to bør strengt tatt ha en makker som er sterkere teknisk.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Avon
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 267

      Det Kippe tilfører laget defensivt er langt viktigere enn de manglene han har med ball, de manglene mener jeg også er sterkt overdrevet av mange. Han er litt treg med ballen, men han har en god venstrefot(som ikke ble like nyttig med haglunds spillestil), og han spiller stort sett trygt, det er sjelden han mister ballen. Vi bør ha nok gode offensive spillere til at vi ikke er avhengige av at midtstopperne er spesielt gode med ballen i beina, spesielt med offensive backer som Ringstad, SKM og BHR.

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Nå vet ikke jeg helt hvordan Runar tenker om fotball. Men i fjor under Haglund som spiller en moderne fotball passet ikke Kippe helt inn. Jeg har stor respekt for Kippe og som den klubbspilleren han er. men fotballen utvikler seg. Kippe er ikke helt ræva med ballen i beine, har veldig bra krossere og er uvurderlig i duellspillet. Men han kan være litt klønete dersom han mister ballen foran seg, Ikke rask nok til å vinne den tilbake. Blir som regel et frispart ut av det, men med de spillene bak vi har er han viktig.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          De siste åtte-ti innleggene her bør vel MOD flytte til spillertråden for Frode Kippe. Min vurdering er at Kippe fortsatt har mye å bidra med, men, litt som ble diskutert i fjor, han er viktigere å starte med når vi møter lag som bruker fyrtårn som Kovacs, Frode Johnsen mfl enn mot lag som spiller ballen mest langs bakken inn mot vårt mål; i slike kamper kan han noen ganger få hvile.

          gilbert

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Det skjer lite rundt klubben når folk plutselig begynner å stille spm ved om Kippe skal spille. Selvfølgelig skal han det.
            Knurr...

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Kippe er muligens gammeldags, men samme det når man ser hvor viktig han er for laget. Men ja, han bør lære å ikke måke ballen opp samme f.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Frode er god for 15 mål i negativ og positiv retning på dødball alene lett hvis han er i form og skadefri. Hvis jeg ikke husker feil hadde han 7 mål for et par sesonger siden og 6 på dødball (1 som han måkte gjennom mål og stadion på frispark. Keeperen reddet livet ved å ikke stå i veien).

                Men Frode har ikke nok. Han trenger en kjapp bensterk spiller (som Magnar) som kan ta de vanskelige løpa og "parere" driblesterke motspillere. Brukes han som han skal er det umulig å ønske han ut av laget.

                "Uslåelig" på hodet offensivt og defensivt (Johnsen og Kovacs blir pissa på) og smart i spillet. Skaper trygghet. I likhet med et spisspar må midtstoppere utfylle hverandre og her er utfordringen og har vært det hele tiden.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • BroganTrundler
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2014
                  • 665

                  Han er da heller ikke så svak med ballen i bena. Er ikke en spesielt dårlig pasningsspiller og målet hans mot bart er et bevis på god teknikk. Sitter nok mer i hue med tanke på den fotballen vi pleide å spille. Frodes største svakhet er åpenbart farten og smidigheten, men med en lynhurtig Amundsen ved siden av seg tror jeg vi kommer til å få et habilt partnerskap foran ligaens beste keeper.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Frode er god for 15 mål i negativ og positiv retning på dødball alene lett hvis han er i form og skadefri. Hvis jeg ikke husker feil hadde han 7 mål for et par sesonger siden og 6 på dødball (1 som han måkte gjennom mål og stadion på frispark. Keeperen reddet livet ved å ikke stå i veien).

                    Men Frode har ikke nok. Han trenger en kjapp bensterk spiller (som Magnar) som kan ta de vanskelige løpa og "parere" driblesterke motspillere. Brukes han som han skal er det umulig å ønske han ut av laget.

                    "Uslåelig" på hodet offensivt og defensivt (Johnsen og Kovacs blir pissa på) og smart i spillet. Skaper trygghet. I likhet med et spisspar må midtstoppere utfylle hverandre og her er utfordringen og har vært det hele tiden.

                    2010 så hadde han 7 mål. 4 neste sesonger er det 2 ganger 2 mål og 2 ganger 3 mål. Men det er ikke først og fremst mål han skal måles etter, og det er bra for han fordi han scorer mindre mål enn hva folk gir han kred for. Jeg kommer til å savne Magnar, savnet etter Ruben kommer også til å være større uten Magnar. Uslåelig i lufta, men flere ganger pissa på langs bakken?! Ja til Kippe i form, men jeg hadde foretrukket Magnar eller en annen mer "spillende" type.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #klubbspiller #kaptein #bauta #forsvarsklippe #kontinuitetsbærer #329eliteseriekamper #legende

                      Gratulerer med dagen, Frode.
                      37 år i dag - and still going strong.

                      Kommentar

                      • Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 690

                        ...still going strong.
                        Indeed. Just not that fast.

                        NEIDA. Klippe! Gratulerer med dagen!
                        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                        Kommentar

                        • Fat P
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jan 2015
                          • 64

                          Blir spennende å følge Kippe i 2015 sesongen. I form, skadefri og på sitt beste vil jeg tro han kan bidra meget godt - fortsatt. Slik jeg vurderer han - har han noen ekstremferdigheter med referanse i fysikken. Duell-spiller, rydder godt opp i feltet med fysikk og sterkt hodespill + ditto på cornere/død-ball situasjoner i motsatt box. Tenker vi sier lykke til, så får vi se hva test av Simen KM og spillere på prøvespill kan tilføre midtstopperplassen(e). Amundsen i en fortsatt utvikling tror jeg blir en ny
                          k(l)ippe i den posisjonen...

                          Kommentar

                          • BroganTrundler
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2014
                            • 665

                            Han har starta 96% av alle ligakamper han har vært involvert i, så klart han skal starte neste sesong også!

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              I mitt hode blir det feil å måle Sjefen ut fra hvilken fotball man spilte under Haglund. LSK har fått ny trener, og det kan bety en tye fotball hvor Frodes styrker vil komme klarere frem. Glem fortiden, og la oss se hvordan det fungerer "under new management".
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Litt nostalgi ift Kippe: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=9577

                                Han ble faen meg jakta av samtlige dommere i TL i noen sesonger!
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5096

                                  Roy Evans claims he had nothing to do with the signing of infamous Liverpool flop Frode Kippe




                                  Roy Evans har tydeligvis ikke kjennskap til dollyholly.....

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    Smarteste kapteinen i ligan!

                                    Nyheter om sport og fotball. Fotballoverganger, overgangsrykter, kamper og resultater fra fotballigaer som Premier League og Eliteserien. Siste nytt om Manchester United, Liverpool og Barcelona.

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      Hehe. Lista ligger ikke så høyt når det kommer til fotballspillere.
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        Ble løpt fra av Thomas Sørum i dag. Viktig at Amundsen faller av litt før for å dekke opp manglende fart hos Kippe da vi står høyt. Motstanderne kjører ball i rom bak Kippe når vi står høyt.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Ble løpt fra av Thomas Sørum i dag. Viktig at Amundsen faller av litt før for å dekke opp manglende fart hos Kippe da vi står høyt. Motstanderne kjører ball i rom bak Kippe når vi står høyt.
                                          Det trur jeg LSK er relativt klar over

                                          Uansett er i utgangspunktet beistet Kippe med en kjapp spiller til å ta de oppgavene en fornuftig miks. (Sorry for "stating the obvious").

                                          Rex og Frode kan kanskje spille sammen hvis vi ligger lavt og satser på kontringer som bør være en del av spillet med folk som Fønix, Foffe, Marius, en logisk ting og ha med i spillet.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎