Frode Kippe - toppspillerutvikler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2864

    #21
    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari

    Om Kippe hadde bedre fart hadde han spilt fast på landslaget og sannsynligvis i en større liga enn den norske.
    Han bør nok bli mer spillende og bedre med ball skulle han spilt i en større liga. Han mæler ballen oppover uten adresse for ofte. Ikke det at Hangeland er så forbanna god med ball men
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #22
      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
      Kippe burde være bankers på ethvert norskt landslag. Eliteseriens med avstand sterkeste og mest dominerende midtstopper og i tillegg meget målfarlig. Aldri skadet. Bra gemytt.

      Ikke spør meg hva Wæhler og Hagen har gjort der Kippe burde vært, annet enn å ta opp plassen til en langt stabilere og bedre fotballspiller. Argumentet om at de har mindre styrke i lufta burde jo ikke telle til deres fordel, all den tid ingen av de slettes ikke er bedre med ballen i i beina/ballen langs bakken enn det Kippe er.

      Men den historien kjenner vi jo fra før, Bjarmann ble jo også tilsidesatt gjennom en lang, strålende karriere av svake "utvelgere", som jo utvilsomt burde gitt han en temmelig stabil landslagsplass. Bård Bjerkeland burde også hatt flere landskamper enn de fattige tre han fikk-"årets spiller"-tittel i 1989 burde liksom kvalifisere til å få mere med på et ikke mer enn halvveis bra landslag den gangen.
      Og De har gule briller på.

      Kan være med på at Kjepp er bedre enn Demi og Reginiuss. Men så var det framtida da...

      Kommentar

      • OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

        #23
        Opprinnelig skrevet av bjarmann
        Han bør nok bli mer spillende og bedre med ball skulle han spilt i en større liga. Han mæler ballen oppover uten adresse for ofte. Ikke det at Hangeland er så forbanna god med ball men
        Heller ikke var Hyppia, Adams, Bould, Keown, osv...
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

        Alltid Celtic og LSK

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #24
          Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Han bør nok bli mer spillende og bedre med ball skulle han spilt i en større liga. Han mæler ballen oppover uten adresse for ofte. Ikke det at Hangeland er så forbanna god med ball men
          Se på angrepet der Frode skulle hatt straffe mot Vif. Han starter angrepet bakfra, pasning opp, får den tilbake på midtbanen, litt dribling før pasning ut til Bergmann, deretter ett sugende løp(fra mannen som ikke har hurtighet), ballen i bena fra Bergmann, i det han skal putte ballen i nota blir han hindret.

          Hadde han puttet der hadde det vært årets prestasjon i LSK. Frode var stor på Ullevål, synd han har en ordinær makker i Pedersen. Kippe hadde fortjent landslaget, men det kan du bare glemme. Evig eies kun et dårlig rykte!!

          Og en ting til, Kippe mæler ikke ballen i blinde. Hans baller er rettet mot spiss, og treffer som oftes spiss på hodet, spiss vinner hodeduell og store sjanser kan oppstå, få det inn!!!

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #25
            Kippe er ligaens gigant. Han dominerer motstanderne i kamp etter kamp etter kamp. Det finnes ikke en eneste forsvarer i landet vårt som kam måle seg med Kippe, og likevel tar de ut døgenikter til landslaget. Full skandale.

            Frode er nr. 2 på Dagbladets spillerbørs f.eks. rett i hælene på Juksemaker Pipelort, aka Anthony møkkamann Annan. Av de spillere som har spilt alle seriekampene, og det har selvsagt Klippen, er det ingen, jeg gjentar INGEN som holder høyere nivå i poengligaen.

            Og det bare bekrefter inntrykket av at Kippe har enda en STOR sesong. Han er solid, han er stabil, og han er målfarlig.

            Det skal faktisk være umulig å unngå å ta han ut på landslaget etter en slik sesong. Men likevel så holder de frem, Drillo og Cola Spy Fise.

            Har stor respekt for Drillo, han er rett mann for Norge, men når han ikke skjønner og begriper at Kippe ER Norge, så her dummer han seg loddrett ut.

            Var det ikke ekstreme ferdigheter han er ute etter i spillerne han velger ut? Hvem i herrens navn har mer ekstreme defensivferdigheter i Norge i dag, unntatt han derre rompeklyperen i Trondheim? I tillegg scorer Kippe mål.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • *46*

              #26
              Jeg synes BennyLem skal ta en telefon til Yngve Hallen og presentere to dilemmaer for han:
              - Nr 1 er hvorfor tippeligaens beste stopper blir tatt ut?
              - Nr 2 (som er off-topic i denne tråden, men når han først har Hallen på tråden....) er hvorfor i helvete Skjerven og Ken Henry for lov til å dømme kamper?

              Kippe er et fyrtårn, en stiv påle svært få overlister og har nå også vist seg frem som en spiss av rang hadde det ikke vært for kompanjongen til Bestemor Duck meide beina unna han!

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #27
                I dag ble Kristoffer Hæstad tatt ut i landslagstroppen på bekostning av RBK's markussen. Begrunnelse: Hæstad har prestert bra over tid.

                Senere intervjues han med tanke på et eventuelt uttak av AaFK's Aarøy.
                På spørsmål om han fortsatt ser etter spisskompetanse er svaret et ja.

                Så hvorfor tas så ikke Kippe ut på landslaget? Han har prestert adskillig bedre og stabilere enn Hæstad, og det i en adskillig lengre periode. Og han har akkurat like mye spisskompetanse som Aarøy i sin ende av banen.

                Faktum er at dersom Kippe hadde fått like mange kamper på topp som det Aarøy har fått i år, så tror jeg han hadde satt flere scoringer enn klokkeren fra Notre Dame. Kippe har også den styrken som skal til for å score på internasjonal arena. At han holder tett bakover er det vel ingen som betviler lenger.

                Jeg aksepterer fortsatt overhodet ikke at middelmådige spillere som femi-Demidov, Wæhler og tinnfolie-Hagen har på skammelig vis fått snike seg foran i køen. Kippe er landets eliteseriens suverent beste forsvarer. Ulike spillerbørser, målt i spillerunde etter spillerunde, sesong etter sesong lyver faktisk ikke.

                Det må ligge noe politikk eller skjulte agendaer bak. Drillo har jo trent VIF, så se ikke bort fra at det er en god porsjon med klubbfølelser med i spillet. Noe den ellers så dyktige, respektløse, beregnende og kyniske landslagstreneren burde heve seg høyt over.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  #28
                  Kommer han ikke inn ved en skade på Hangeland er det en Skandale!

                  Kommentar

                  • *46*

                    #29
                    Tenk deg kraften man ville fått ved å kjøre opp både Kippe og Dahm fast på slutten av kampen i helga som var... Risikoen bakover ville økt betraktelig, men for en massiv luftskyts man ville fått!

                    Kippe på landslaget? Glem det. Han er ikke fin nok i de kretsene. Kvalifisert? Ja - definitivt.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #30
                      Veldig synd for giganten at han ikke er på landsen - dog for meg er det helt greit. Hadde han fått landskamper hadde han ikke vært på Åråsen... Ser ingen i dette land som kunne erstattet Kjeppe??

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #31
                        På kåringen årets spiller i RB:

                        1.Nosa 5.25
                        2.Kippe 5.23
                        3.Pedersen 5.20

                        Siden returen til Åråsen i 2002 har Kippe hatt denne rekka i denne kåringa (årets spiller i parentes)

                        2002 nr. 2(Røsler)
                        2003 ÅRETS SPILLER
                        2004 ÅRETS SPILLER
                        2005 nr. 2(PSA)
                        2006 nr. 2(Koren)
                        2007 nr. 2(Koren)
                        2008 nr. 2(Fredrikson)
                        2009 ÅRETS SPILLER

                        Rett og slett imponerende av Kippe. Selv om tidsperioden 2000-2010 ikke har vært av de beste for LSK er det vel ingen tvil om hvem som har stått frem!

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #32
                          Ser egentlig dårlig ut for Kippe i landslagsdiskusjonen. Såvidt jeg har fått med meg er det bare tatt ut to midtstoppere. Når de da ikke gir plass til en backup, som kanskje kunne vært Kippe, mener jeg det ser vanskelig ut.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Oddis
                            Ser egentlig dårlig ut for Kippe i landslagsdiskusjonen. Såvidt jeg har fått med meg er det bare tatt ut to midtstoppere. Når de da ikke gir plass til en backup, som kanskje kunne vært Kippe, mener jeg det ser vanskelig ut.
                            3 er tatt ut. Hangeland, Wæhler og Demidov. De samme som blir tatt ut hver gang.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              3 er tatt ut. Hangeland, Wæhler og Demidov. De samme som blir tatt ut hver gang.
                              Da tok jeg feil! Leste kun tekst-tv. Bra du retter opp!
                              Uansett mener jeg Kippe har MYE å bidra med på landslaget! Fikk nesten våte drømmer om hvordan han knuuuser Nani og gutta i duellene!
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Oddis
                                Da tok jeg feil! Leste kun tekst-tv. Bra du retter opp!
                                Uansett mener jeg Kippe har MYE å bidra med på landslaget! Fikk nesten våte drømmer om hvordan han knuuuser Nani og gutta i duellene!
                                Han hadde putta minst 3 i kvalikken hadde han spillt fast. Tullete å velge andre en Hangeland forran han. Tippeligaens beste stopper i mine øyne, og i sitt livs form. Ikke får han kort lenger heller.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #36
                                  Han har hatt sine sjanser, uten å overbevise på landslaget. Er i sin livs form, noe som Drillo nok har fått med seg. Men har han blitt noe bedre med ball?

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Han har hatt sine sjanser, uten å overbevise på landslaget. Er i sin livs form, noe som Drillo nok har fått med seg. Men har han blitt noe bedre med ball?
                                    Hvis du ser sivasjonen han burde fått straffe mot søpla ser du han starte med ballen på egen banehalvdel og veggspille/drible seg inn i 16-meteren til bydelslaget.

                                    Jeg mener han har blitt mer spillende en tidligere selv om ikke det er hans sterkeste side.

                                    Han er også et fantastisk angrepsvåpen på dødballer.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #38
                                      Om et drøyt år tar Ståle over ansvaret for landslaget...
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        2002 nr. 2(Røsler)
                                        2003 ÅRETS SPILLER
                                        2004 ÅRETS SPILLER
                                        2005 nr. 2(PSA)
                                        2006 nr. 2(Koren)
                                        2007 nr. 2(Koren)
                                        2008 nr. 2(Fredrikson)
                                        2009 ÅRETS SPILLER

                                        !

                                        Bare en liten bemerkning til "tabellen" din: Robert Koren spilte ikke for LSK i 2007.
                                        Det riktige tror jeg skal være Robert Koren i 2005 og Pål Steffen Andresen i 2007.

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Om et drøyt år tar Ståle over ansvaret for landslaget...
                                          Han tar nok ikke over før etter sluttspillet sommeren 2012. Det sa han hvertfall selv da han fikk spm om han tok over 1 januar eller etter sommeren. Med ett lurt smil svarte han "etter sommeren". Regner med at det er pga em og at drillo vil lede laget gjennom et siste mesterskap.
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎