Mohamed Sesay

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Rasimus
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2010
    • 226

    Spillertråd Mohamed Sesay

    Bergomi beskriver Sesay som en Annan-type. Andre jeg snakker med som har sett endel rekrutt-fotball skryter uhemmet.. Høres veldig spennende ut, men hvor nær a-laget er han egentlig? Gutten har jo nettopp kommet til Norge som flyktning og er 18 år(født -92).

    Jeg for min del håper og tror at Sesay vil aspirere til benken i noen kamper neste år, noe mer er bonus...
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Veldig vanskelig å si hvordan det vil gå med ham. Hadde han vært litt større og sterkere hadde jeg vært mer sikker på at han kom til å slå til, men når det er sagt, så har jo spillere som Annan og Makelele har vist at man ikke trenger å være stor for å være en eminent ballvinner.

    Ferdighetene hans med ball er også veldig gode, men det er vanskelig å si hvor langt de rekker i Tippeligaen. I dagens system passer han nok best som en av to sittende midtbanespillere. Faktisk kler han Bergs system bedre enn Nosa, som helst vil spille høyere i banen enn han gjør under Berg.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Det er faktisk en fordel å være liten når en ta ballen fra folk, lavere tyngdepunkt gjør det lettere å flytte beina fort. Ikke er det lett å skjerme ballen med kroppen heller dersom motspiller er mye lavere.

      Småfolk er imidlertid litt avhengige av at spillet går langs bakken, men om så skjer så har de flere fordeler grunnet tyngdepunktet.

      Sesay er veldig lovende, han virker å ha bra blikk for spillet. Dukker ofte opp på rett plass. Vi trenger noen på midten som veit å bevege seg riktig offensivt.

      Noen som veit noe om skuddfoten ?
      (Sånn som laget spiller nå bør midtbanen få skuddmulighet ganske ofte)
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Så vidt jeg har registrert er det dårlig med trøkk i skuddfoten. Langpasningene er heller ikke de beste.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7027

          #5
          Jeg har bare sett ham i to kamper, men han imponerte virkelig i den første kampen mot H/L. Kjapt oppi situasjonene, en effektiv takler og kjapp til å velge smart og enkelt, selv under sterkt press. Plasseringssikker er han også. Mangler sikkert litt muskler, og kan nok bli bedre på det meste, men en mann som iallfall ikke står noe tilbake for Tom Sadeh, som har fått flere sjanser på a-laget i høst.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Så vidt jeg har registrert er det dårlig med trøkk i skuddfoten. Langpasningene er heller ikke de beste.
            Bra han suger på langpassninger, kanske vi slipper det fremover. Fra spøk til alvor. langpassninger og skudd kan man trenes opp i og så lenge han har spisskompetansen andre steder og klarer å spille på sine styrker så virker dette som en meget lovende fyr. Ekstra hyggelig er det omen med han sin historie slår igjennom.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              langpassninger og skudd kan man trenes opp i
              Tja? Har i hvert fall ikke virket som om man har trent på det i LSK siste fire-fem årene.

              Kiko, Søgård, Nosa...

              Når Kippe sin mæling hardt, rett frem, er årets store beholdning på skuddfronten, så sier det sitt.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Koren er vel et særdeles godt eksempel på det motsatte, Benny.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Koren er vel et særdeles godt eksempel på det motsatte, Benny.
                  Det var det som var poenget.

                  Ingen som har kunnet skyte fra midtbanen siden Koren og Påsan.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Fotball24/7
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2008
                    • 263

                    #10
                    Håper han får trene mye med A-Laget i vinter. Vet ikke åssen status er på det nå, men det vet sikkert noen her inne?

                    Blir hvertfall veldig spennende å følge utviklingen hans fremover.
                    Sånn som jeg ser det er han litt annerledes ballvinner kontra det vi har i dag.
                    Dette er en ball

                    Kommentar

                    • Dinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 884

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Det var det som var poenget.

                      Ingen som har kunnet skyte fra midtbanen siden Koren og Påsan.
                      Bolly viste vel med årets mål borte mot Sandefjord at han kan skyte.

                      Gi sesay 2-3 år så får vi se.
                      twitter @amundsakis
                      ΘΥΡΑ 13

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        #12
                        i matchen mot Hasle Løren som desverre er den enste lsk2 kampen jeg fikk sett, så klarte han iallefall å komme til skudd, var vel to ganger at han klinte til og traff stolpen. Om ikke annet, så tørr han å prøve! det er det stort manko på hos oss, noe som er rart da Espen sitt eksempel viste at iblandt kan vi ha flaks, og vips har vi en i nettet!
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • camillakanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2006
                          • 211

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                          Håper han får trene mye med A-Laget i vinter. Vet ikke åssen status er på det nå, men det vet sikkert noen her inne?

                          Blir hvertfall veldig spennende å følge utviklingen hans fremover.
                          Sånn som jeg ser det er han litt annerledes ballvinner kontra det vi har i dag.
                          Han har allerede trent med a-laget en god stund..

                          Kommentar

                          • Ginola
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2010
                            • 549

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                            Bergomi beskriver Sesay som en Annan-type. Andre jeg snakker med som har sett endel rekrutt-fotball skryter uhemmet.. Høres veldig spennende ut, men hvor nær a-laget er han egentlig? Gutten har jo nettopp kommet til Norge som flyktning og er 18 år(født -92).

                            Jeg for min del håper og tror at Sesay vil aspirere til benken i noen kamper neste år, noe mer er bonus...
                            Håper han utvikler seg og holder mål, hvis ikke har vi en ny spiller som Cisse som ender opp i Eidsvoll Turn eller Ull/Kisa...

                            Kommentar

                            • Pasi Rasimus
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Feb 2010
                              • 226

                              #15
                              Ser ut som Sesay skal trene med A-stallen fremover. Og med (mangel på) midtbanen vi står med i skrivende stund, regner jeg med at han får sjansen fremover. Muligens allerede mot Nybergsund/Trysil til helga.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Siden det er to kamper etter hverandre, regner jeg med at de fleste, kanskje utenom Ringstad, får spille 90 fulle minutter i en av kampene. Og da spiller nok Sesay for LSK 2. Hadde det bare vært én kamp, hadde han kanskje fått et par minutter på slutten. Foreløpig tror jeg han har mer enn nok med å tilvenne seg nivået på treningene.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Siden det er to kamper etter hverandre, regner jeg med at de fleste, kanskje utenom Ringstad, får spille 90 fulle minutter i en av kampene. Og da spiller nok Sesay for LSK 2. Hadde det bare vært én kamp, hadde han kanskje fått et par minutter på slutten. Foreløpig tror jeg han har mer enn nok med å tilvenne seg nivået på treningene.
                                  Har ikke sett treningene, men har nok mere troa på sesay enn deg. Tror ikke nivået på treningene er så ekstremt.

                                  Regner med at flere spillere kommer inn og får noen minutter mot Nybergsund og deretter starter kampen mot Ull/Kisa. Det var i hvert fall slik de gjorde det sist de spilte dobbeltkamp så vidt jeg husker. Ingen regler om at man bare skal spille i en kamp.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #18
                                    Etter alle de positive ordene om denne spilleren de siste månedene, så gleder jeg meg til å se denne karen i kamp.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Har ikke sett treningene, men har nok mere troa på sesay enn deg. Tror ikke nivået på treningene er så ekstremt.
                                      Neida, han tar nok nivået greit, men med hans bakgrunn vil jeg tro det tar litt tid å venne seg til ting som treningsmengden, tempoet og prestasjonskravene. Poenget er at bare det å trene med A-laget er veldig utviklende for ham på dette stadiet, så man trenger ikke stresse med spilletid i kamp enda. (Selv om han bør få noen sjanser med de beste i løpet av vinteren.)

                                      Jeg har trua på Sesay, for all del, men sentral midtbane er en av de mest krevende posisjonene i fotball. Kanskje spesielt i norsk fotball, der mange lag presser veldig aggressivt, slik at midtbanespillerne får veldig lite tid med ballen. Sånn sett er det nok lettere å komme inn som unggutt på kanten eller på topp.

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #20
                                        Ifølge dagens RB, må Sesay reise hjem til Sierra Lione. Fikk avslag på asylsøknaden.

                                        LSK kommer til å følge med han, og det virker som at de vil forsøke å hente han tilbake. Det skal også opprettes et fond, så Sesay har et sted å bo, samt mat når han kommer til sierra lione.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎