Mohamed Sesay

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #81
    Du har da en viss ekspertise på dette området, har du ikke? Ta kontakt med Simon!
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #82
      Fins det ingen gifte klare kanarifans her da.

      Kommentar

      • MoBee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 958

        #83
        Jo, jeg snakket med ei flott dame på martins før matchen som sa at hun var klar!

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #84
          Straycat?
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #85
            Det er mulig at jeg la igjen ironiantennene på torvet i dag, men mener dere virkelig at Stray skal ta tak i dette bare fordi hun jobber i UDI?
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #86
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Det er mulig at jeg la igjen ironiantennene på torvet i dag, men mener dere virkelig at Stray skal ta tak i dette bare fordi hun jobber i UDI?
              nei nei nei IRONI .

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #87
                Det vil undre meg meget om LSK ikke har undersøkt muligheten til å få Sesay tilbake med UDI for lengst. Jeg kan ikke røre denne saken, uten å være fri for jobb i morgen
                Last edited by Stray Cat; 17.05.2011, 22:32. Begrunnelse: Dårlig drill på iPhonetastatur.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #88
                  Virkelig? Tror dere jeg er så dum? Ærlig talt, jeg mente selvfølgelig ikke at katta skulle ta saken selvl. Jeg refererte til samtalen Simon hadde med UDI på tv i går, der han ikke kom gjennom med argumentene sine og tydeligvis ble provosert nok til å bli sint over behandlingen. Poenget var derfor at det kanskje kunne være en idé om noen med innsikt kunne gitt LSK noen pointere om hva som må gjøres for å få gutten tilbake til landet, dette med tanke på kommentaren om at det er LSK det står på og ikke UDI. Det er vel noe taushetsplikt inne i bildet her, men gjelder det rådføring om regelverk og prosedyre også?
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #89
                    Det ville jo vært en særbehandling som er ganske uetisk, ja.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • Martin Olsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 186

                      #90
                      Tror LSK kan regelverket og Prosedyrer her, De har allerede hatt mange Afrikanere i Stallen i de siste årene, og de hadde en lik sak med Cisse for noen år siden da han kom fra Somalia (tor jeg det var), men han fikk Asyl og er blitt boende her.
                      Så jeg tror de som sitter i LSK har meget god kjennskap til Regelverk, når det gjelder slike saker.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #91
                        Om jeg ikke husker helt feil fra tidligere i år, så har det vel blitt gjort noen endringer i regelverket for utsendte asylsøkere. Det skal vel nå være mulig å søke om (og få) arbeidstillatelse ganske kjapt etter utsendelse, dersom man har en jobb å gå til. Det var jo en endring som kom i kjøvannet av medieoppstyret rundt behandlingen av Marie Amelie, eller hva hun heter.
                        Regner med at det gjelder for Sesay også?!?
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Ballen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 227

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Virkelig? Tror dere jeg er så dum? Ærlig talt, jeg mente selvfølgelig ikke at katta skulle ta saken selvl. Jeg refererte til samtalen Simon hadde med UDI på tv i går, der han ikke kom gjennom med argumentene sine og tydeligvis ble provosert nok til å bli sint over behandlingen. Poenget var derfor at det kanskje kunne være en idé om noen med innsikt kunne gitt LSK noen pointere om hva som må gjøres for å få gutten tilbake til landet, dette med tanke på kommentaren om at det er LSK det står på og ikke UDI. Det er vel noe taushetsplikt inne i bildet her, men gjelder det rådføring om regelverk og prosedyre også?
                          Udi har en opplysningstjeneste hvor man kan få info om regler og prosedyrer og det er stort sett det man får av dialog med UDI, kjente meg godt igjen i det videoklippet hvor Simon prata med UDI på telefonen. Helt håpløst umulig å få svar på noe som helst som angår en spesiell sak. De kommenterer kun på generelt grunnlag og leser vel stort sett direkte av nettsidene når de svarer på spørsmål. Personlig har jeg dette direktoratet langt oppi halsen, og skjønner godt at saksbehandlerne må være anonyme når de behandler mennesker på den måten de gjør.

                          Tilbake til saken, for at Sesay skal komme tilbake på heltid må han bli tilbudt kontrakt med LSK eller en annen klubb. Som flere har nevnt her så er familiegjenforening også en mulighet, så om ei kanarijente stikker ned til Freetown og gifter seg med gutten så kan det jo hende han får oppholdtillatelse etter en saksbehandling på ca 6 mnd (ja, UDI er så raske). Langt enklere er det å få turistvisum men da kan han kun bli værende i 3mnd.

                          Mao er det LSK det står på. Tilbyr de gutten kontrakt med en anstendig lønn vil det nok ordne seg ganske greit. Spørsmålet er om han er god nok.
                          Last edited by Ballen; 19.05.2011, 19:13.

                          Kommentar

                          • LEP
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Jul 2007
                            • 36

                            #93
                            Litt usikker men mener jeg så Sesay i LSK-hallen i dag. Det var i alle fall en som lignet veldig som satt sammen med Bolly og så på matchen mot Godset i dag. Noen som kan bekrefte/avkrefte at han er tilbake i byen? Regner i tilfelle han bare er tilbake på besøk og ikke permanent?

                            Kommentar

                            • camillakanari
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2006
                              • 211

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av LEP
                              Litt usikker men mener jeg så Sesay i LSK-hallen i dag. Det var i alle fall en som lignet veldig som satt sammen med Bolly og så på matchen mot Godset i dag. Noen som kan bekrefte/avkrefte at han er tilbake i byen? Regner i tilfelle han bare er tilbake på besøk og ikke permanent?
                              Han er ikke i Norge, så da var det nok bare en som lignet :-)

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎