Mohamed Sesay

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #41
    Opprinnelig skrevet av ChriZza
    Henning forklarte situasjonen på møtet idag.

    LSK kan ikke tilby han kontrakt slik situasjonen hans er. LSK tar vare på han og han får trene og utvikle seg med LSK så lenge han er her. Først når han har papirene i orden og blir sendt hjem kan man ta standpunkt til om man tror han vil bli god nok for stallen, og dermed tilbys en kontrakt. Da kan han evt. søke om arbeidstillatelse i Norge. Henning var ihvertfall klar på at han mente gutten hadde talent nok til at han kan livnære seg på fotball.
    Det at dem ikke har tatt standpunkt til at han ikke er god nok, ville ikke jeg tatt alt for bokstavlig. Når han blir sendt ut, er han straks fritt vilt og uten kontrakt. Man behøver ikke snakke han opp når man vet noe slikt skjer

    (Bare en liten tanke som har slått meg....)

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #42
      Kan ikke sånt papirarbeid o.l. ta veldig lang tid? mener vi har veldig mange som venter lenge før hjemreise etter avslått oppholdstilatelse.

      Noen som vet hvordan gangen i dette er?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #43
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Kan ikke sånt papirarbeid o.l. ta veldig lang tid? mener vi har veldig mange som venter lenge før hjemreise etter avslått oppholdstilatelse.

        Noen som vet hvordan gangen i dette er?
        Så lenge han har reisedokumenter og vil dra selv, er det rett og slett bare å dra.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #44
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Så lenge han har reisedokumenter og vil dra selv, er det rett og slett bare å dra.
          Tviler sterkt på at han vil dra hjem til Sierra Leone for å si det sånn.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Tviler sterkt på at han vil dra hjem til Sierra Leone for å si det sånn.
            Hvilket også er hovedgrunnen til at det ofte tar lang tid med retur til hjemland.
            Prinsippet er at man har rett til å få behandlet sin asylsøknad i Norge. Man har klagerett på UDIs vedtak og stort sett får man anledning til å bli i landet mens klagen behandles. Men så har man også plikt til å forlate, dersom to instanser har vurdert at man ikke fyller kriteriene for oppholdstillatelse av flyktningeliknende grunner.

            Dersom noen i hans situasjon ønsker å komme tilbake på en arbeidstillatelse, bør ikke utreisefristen oversittes, noe som kan føre til karantene og reisen bør være frivillig, slik at han ikke opparbeider seg gjeld til Norge ved tvangsretur.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #46
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Hvilket også er hovedgrunnen til at det ofte tar lang tid med retur til hjemland.
              Prinsippet er at man har rett til å få behandlet sin asylsøknad i Norge. Man har klagerett på UDIs vedtak og stort sett får man anledning til å bli i landet mens klagen behandles. Men så har man også plikt til å forlate, dersom to instanser har vurdert at man ikke fyller kriteriene for oppholdstillatelse av flyktningeliknende grunner.

              Dersom noen i hans situasjon ønsker å komme tilbake på en arbeidstillatelse, bør ikke utreisefristen oversittes, noe som kan føre til karantene og reisen bør være frivillig, slik at han ikke opparbeider seg gjeld til Norge ved tvangsretur.
              Så med andre ord kan motvillighet til hjemreise ødelegge for retur?

              Antar vel at saken blir forsøkt anket hvis det ikke er gjort allerede.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Så med andre ord kan motvillighet til hjemreise ødelegge for retur?

                Antar vel at saken blir forsøkt anket hvis det ikke er gjort allerede.
                Jeg kan som sagt verken sette meg inn i denne spesielle saken, eller si noe om den, men generelt sier ikke folk at de ar fått avslag på søknaden, før den er endelig. Dvs at både UDI og UNE har gitt et negativt svar.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Så med andre ord kan motvillighet til hjemreise ødelegge for retur?

                  Antar vel at saken blir forsøkt anket hvis det ikke er gjort allerede.
                  Planen er nok at han reiser hjem når dokumentene er klare. Om han får kontrakt må arbeidstillatelsen søkes om fra hjemlandet uansett.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #49
                    Hva om han gifter seg ,kan ha bli da ...Noen jenter i kfl som stiller opp

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13244

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Hva om han gifter seg ,kan ha bli da ...Noen jenter i kfl som stiller opp
                      Hva med partnerskap da, tullebukk?

                      Kommentar

                      • perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

                        #51
                        Må vel gå an og hause denne utsendelses saken opp i Maria Amelie størrelse og få en fortgang, gutten er jo ett kjempe talent, synd om søppla eller vrakgodset skulle fått snappet han opp. Eller i værstefall regimet i Sierra leone.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av perrern80
                          Må vel gå an og hause denne utsendelses saken opp i Maria Amelie størrelse og få en fortgang, gutten er jo ett kjempe talent, synd om søppla eller vrakgodset skulle fått snappet han opp. Eller i værstefall regimet i Sierra leone.
                          Hva mener du egentlig nå? Få fortgang i utsendelsessaken?
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            #53
                            Nix!!! Kun en kjappere avklaring av guttens situasjon, ellers kan han fort havne karrieremessig i bakevja (byrokrati tar tid), uten en gang og vite om han hadde vært god nok for A-lags spill. Har ett par nøye utvalgte søpla fans som kompiser, som gjerne skulle sett han i "søpledressen", og det er skremmende irriterende. De mener også søpla innehar større byrokratisk tyngde, og med ett større utdannelses program. Har bare ikke lyst til at en i mine øyne, stort talent, adri skal få en sjans. Mens det kunne ha blitt gjort no.

                            Kommentar

                            • sholen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2009
                              • 381

                              #54
                              Var et innslag om Sesay sin situasjon på Tv2 sporten idag. Bra at denne saken for litt mer mediedekning. Er vi riktig heldige, så kanskje han får åpnet saken sin på nytt og at vi kan få skrevet kontrakt med han.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #55
                                Regner med at det er helt tilfeldig at denne saken plutselig dukket opp på riksdekkende fjernsyn knappe døgnet etter at Sekour skada seg.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Regner med at det er helt tilfeldig at denne saken plutselig dukket opp på riksdekkende fjernsyn knappe døgnet etter at Sekour skada seg.
                                  Burde ikke ha noe å si. Jeg synes Sesay er en spiller med klart høyere potensial enn Sekour. Håper vi har gjort alt vi kan for å løse denne saken hele veien.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av sholen
                                    Var et innslag om Sesay sin situasjon på Tv2 sporten idag. Bra at denne saken for litt mer mediedekning. Er vi riktig heldige, så kanskje han får åpnet saken sin på nytt og at vi kan få skrevet kontrakt med han.
                                    Har du litt mer info? Skrudde over sent og fikk kun med meg at han var her alene uten familie.

                                    Kommentar

                                    • sholen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2009
                                      • 381

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Har du litt mer info? Skrudde over sent og fikk kun med meg at han var her alene uten familie.
                                      Var litt bakgrunnsstoff om oppveksten, bla hvordan han var vitne til at foreldrene ble drept. Henning forteller om potensialet og et ønske om å signere spilleren, men grunnet avslaget på søknaden. Sesay sier på slutten at han ikke har noe familie igjen og ikke vet hva som skjer når han blir sendt ut. Han sitter med meget fuktige øyne og nesten litt gråtkvalt stemme. Fikk nesten en klump i halsen selv.

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Regner med at det er helt tilfeldig at denne saken plutselig dukket opp på riksdekkende fjernsyn knappe døgnet etter at Sekour skada seg.
                                      Akkurat det jeg tenkte også. Her har Lillestrøm kastet seg rundt og ringt TV2 med en gang de visste hvor alvorlig det var med skaden til Sekour.

                                      Kommentar

                                      • perrern80
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 603

                                        #59
                                        Noen som har en link til tv2sport saken??

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #60
                                          Bare til opplysning Sesay trener ikke med a-laget om dagen og har nok en laaaang vei å gå.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎