Mohamed Sesay

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #61
    Er dere helt ute å sykler? av det jeg har sett har han ingen ting å tilføye a-laget dette året, han er ett talent, kanskje han blir en ok a-lag spiller om 2-3 år før han kanskje har noe å tilføye a-laget. Hvorfor bruker tid og penger på det når vi har spillere i junior/a-laget som vi kan utvikle?

    Angående Tv2-saken, har noen tenkt tanken på at denne saken har blitt laget for lenge siden og blir først sendt nå på tv? Tror dere at TV2 lager en hastesak nå for å legge press på UDI for at Sesay skal få komme til Norge igjen pga LSK har mangel på midtbanespillere?
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • camillakanari
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2006
      • 211

      #62
      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Angående Tv2-saken, har noen tenkt tanken på at denne saken har blitt laget for lenge siden og blir først sendt nå på tv? Tror dere at TV2 lager en hastesak nå for å legge press på UDI for at Sesay skal få komme til Norge igjen pga LSK har mangel på midtbanespillere?
      Denne saken ble laget den dagen Lsk hadde invitert til supportermøte, altså i januar (?)

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #63
        Opprinnelig skrevet av Skinke
        Er dere helt ute å sykler? av det jeg har sett har han ingen ting å tilføye a-laget dette året, han er ett talent, kanskje han blir en ok a-lag spiller om 2-3 år før han kanskje har noe å tilføye a-laget. Hvorfor bruker tid og penger på det når vi har spillere i junior/a-laget som vi kan utvikle?

        Angående Tv2-saken, har noen tenkt tanken på at denne saken har blitt laget for lenge siden og blir først sendt nå på tv? Tror dere at TV2 lager en hastesak nå for å legge press på UDI for at Sesay skal få komme til Norge igjen pga LSK har mangel på midtbanespillere?
        Med den midtbanen vi har nå så ser jeg ikke bort fra at han kunne tilføyd noe. Men jeg håper vi signerer han fordi jeg mener han er det største talentet klubben har på sentral midtbane, ikke fordi jeg mener han skal herje i tippeligaen i år. Hvorfor skal vi ikke bruke tid på å holde på det største talentet vi har på sentral midtbane? Det betyr jo ikke at vi skal drite i de andre talentene.

        HAr dog ikke sett han spille siden det kom frem at han ikke får opphold. Mulig dette påvirker spillet hans om dagen?

        Håper vi klarer å beholde Sesay.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #64
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Er dere helt ute å sykler? av det jeg har sett har han ingen ting å tilføye a-laget dette året, han er ett talent, kanskje han blir en ok a-lag spiller om 2-3 år før han kanskje har noe å tilføye a-laget. Hvorfor bruker tid og penger på det når vi har spillere i junior/a-laget som vi kan utvikle?

          Angående Tv2-saken, har noen tenkt tanken på at denne saken har blitt laget for lenge siden og blir først sendt nå på tv? Tror dere at TV2 lager en hastesak nå for å legge press på UDI for at Sesay skal få komme til Norge igjen pga LSK har mangel på midtbanespillere?
          Mulig jeg har misset noe, men på stående fot kan jeg ikke komme på et eneste talent i denne posisjonen som har et større potensial enn Sesay. At det nettopp blir en sak LSK gikk til TV2 med er vel bevis nok på det. Vi mangler spillere som kan fylle denne posisjonen også i yngre rekker. Sesay er her nå, hvorfor skal vi ikke strekke oss langt etter å beholde ham? Sorry, men jeg klarer ikke følge tankerekka di.

          At reportasjen dukket opp da den gjorde kan man jo bare spekulere i uansett. TV2 er ute etter saker å fylle sendingene sine med, legger vi til at "papirløs" er årets medieord er det strengt tatt alt som trengs for at pressen skal løpe etter oss.

          Her får begge sider sitt.
          Last edited by GIFKanari; 14.03.2011, 11:15.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #65
            Hvor god er han egentlig? Noen sier han er kjempegod og noen sier han er langt unna a-laget. Selv har jeg aldri sett han spille.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5096

              #66
              Opprinnelig skrevet av perrern80
              Noen som har en link til tv2sport saken??

              Kommentar

              • perrern80
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 603

                #67
                Takk for linken!! Det er jo til og begyne og grine av.

                Kommentar

                • camillakanari
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2006
                  • 211

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Hmm, bare meg som må kjøpe abb. for å få sett?

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av camillakanari
                    Hmm, bare meg som må kjøpe abb. for å få sett?
                    Skal du se ting på tv2 sumo må du ha abb ja
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • lskgogo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 633

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Hvor god er han egentlig? Noen sier han er kjempegod og noen sier han er langt unna a-laget. Selv har jeg aldri sett han spille.
                      Tja, jeg mener han kan bli kjempegod! Hadde han ikke blitt sendt ut av norge hadde han nok blitt tillbudt kontrakt. Og han hadde nok spillt litt i treningskampene i vinter. Tror jeg da.
                      Tar seg en pause til mars 2012..

                      Kommentar

                      • Soo
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Apr 2004
                        • 80

                        #71
                        Hvis jeg har forstått det slik at han har fått avslag på oppholdstilatelse og at det er dette som hindrer han i å få tilbud om kontrakt så vil vel denne nye instruksen som en følge av Ameli saken være relevant?

                        Justisdepartementet har vedtatt regelendringen som gjør at ulovlige innvandrere kan søke arbeidstillatelse i Norge. Dermed kan trolig Maria Amelie vende tilbake til Norge.


                        I såfall har det ikke noe si om han har fått avslag (da pr def ulovelig innvandrer) eller ikke vedrørende å søke om arbeidstillatlelse uten å måtte reise til hjemlandet først og ikke minst få karantene osv?:?:

                        Kommentar

                        • Ballen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 227

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Soo
                          Hvis jeg har forstått det slik at han har fått avslag på oppholdstilatelse og at det er dette som hindrer han i å få tilbud om kontrakt så vil vel denne nye instruksen som en følge av Ameli saken være relevant?

                          Justisdepartementet har vedtatt regelendringen som gjør at ulovlige innvandrere kan søke arbeidstillatelse i Norge. Dermed kan trolig Maria Amelie vende tilbake til Norge.


                          I såfall har det ikke noe si om han har fått avslag (da pr def ulovelig innvandrer) eller ikke vedrørende å søke om arbeidstillatlelse uten å måtte reise til hjemlandet først og ikke minst få karantene osv?:?:
                          Tror desverre dette har lite å si for Sesay sin situasjon. Har man fått avslag på asyl i Norge blir man utvist og får innreiseforbud noe som gjør det umulig å søke arbeidstillatelse. Det er dette innreiseforbudet som nå er borte. De som blir utvist må fortsatt sendes ut, men om de skulle lykkes å få arbeid i Norge basert på spesielle kvalifikasjoner så kan de nå søke opphold/arbeidstillatelse på nytt fra hjemlandet med en gang de ankommer der.

                          Virker som en regelendring for å få Maria Salamova inn i landet igjen, er vel ytterst få asylsøkere som dette vil få konsekvenser for.

                          edit: betyr jo forsåvidt at Sesay også kan søke seg tilbake til Norge med en gang han er tilbake i Sierra Leone, avhengig av at LSK tilbyr han kontrakt

                          Kommentar

                          • Trüm
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Apr 2011
                            • 74

                            #73
                            Mohamed må forlate landet 16.05. Dermed ble trolig hans siste kamp for LSK gårsdagens 2.lags kamp mot Røa. Han går en meget usikker fremtid i møte og er bekymret for hva som venter ham. Jeg håper virkelig at ting ordner seg for gutten og mener personlig at han er et stort talent som LSK absolutt bør forsøke å hente tilbake så fort som mulig. Håper feltet tar en liten trall til ære for Sesay i kampen mot Molde.
                            MB Mutiny Soccer - Dum Spiro Spero

                            Kommentar

                            • lskgogo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 633

                              #74
                              Helt enig! Håper virkelig det lar seg gjøre å komme tilbake til Norge.
                              Tar seg en pause til mars 2012..

                              Kommentar

                              • camillakanari
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2006
                                • 211

                                #75
                                Han fortjener å bli sunget for 16. mai.. En utrolig hyggelig og ålreit gutt som virkelig fortjener det!

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #76
                                  Fra facebooken til Simon Mesfin:

                                  Avslutningsmiddag for norges-oppholdet til Mohamed Sesay på Fratelli Ristorante Italiano ikveld kl.20 , Med Tony Ujah og Nosa Igiebor. Alle med Kanari-hjerte er velkomne innom for å si adjø :-)

                                  Kommentar

                                  • camillakanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2006
                                    • 211

                                    #77
                                    Dette var vel i går, jeg var hvertfall innom de i går. :P

                                    Kommentar

                                    • jonulv
                                      Juniormedlem
                                      • Jul 2010
                                      • 10

                                      #78
                                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.


                                      Litt trist reportasje om Sesay. Fantastisk at Ujah, Karim, og Simon stiller opp for han. Virker som en veldig sterk gutt, håper han klarer seg og får oppfylt proffdrømmen en dag.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #79
                                        Er det noen som sitter med kunnskap om hva som skal til for at denne gutten kan komme tilbake til Norge fortest mulig.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          #80
                                          LSK, vil jeg sterkt anta.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎