Nyheter oktober 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #21
    lsk.no

    - Gi meg tre år

    Lørdag voktet det 15 år gamle supertalentet Stian Christensen buret for LSK all stars i kjendisturneringen i LSK-hallen. En dag håper han å bli en LSK-legende selv.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #22
      lsk.no

      Oppkjøringen i gang

      Denne uken trener LSK-spillerne til to viktige kamper på lørdag. Se LSKs ukesprogram her.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #23
        lsk.no

        Rekruttene møter Høland i kveld

        Lillestrøm 2 spiller hjemmekamp mot Høland i kveld klokka 19:00 i LSK-hallen. Med seier kan rekruttlaget bli serieleder igjen.

        Kommentar

        • Kanarizz2
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 355

          #24
          www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3248114.ece

          - LSK kan være en aktuell klubb

          Men Bjørnar Holmvik benekter at han allerede har fått et tilbud.


          - Han har vært en sterk bidragsyter til årets resultater, og vil få de beste skussmål med seg videre, sier Rune Skarsfjord til brann.no.Bjørnar Holmvik er på klubbjakt, etter at han nylig fikk beskjed av Brann om at han ikke er ønsket med videre. Dermed blir 2011-sesongen venstrebackens siste på Brann Stadion.
          De skussmålene har trolig falt i god smak på Åråsen, for etter det Nettavisen erfarer er den tidligere Stabæk-spilleren ønsket av Lillestrøm.
          Tilbudt kontrakt
          Åråsen-klubben er på backjakt, da både Karim Essediri og Lars Kristian Eriksen er på vei bort, og nå skal Bjørnar Holmvik være tilbudt kontrakt.

          Holmvik er tilbakeholden når vi ber ham kommentere LSK-interessen.
          - Jeg liker å holde slike ting for meg selv, og pleier ikke å si noe før ting er avklart. Men jeg har ikke hørt noe om det, selv. Det er mulig det har kommet et tilbud, for jeg har ikke snakket med agenten min på noen dager, sier Holmvik til Nettavisen.
          - Kan LSK være en aktuell klubb for deg?
          - Det kan det være.
          - Mange venner der
          - Hva kan du si om LSK?

          - Jeg kjenner mange der fra før, og har et godt forhold til Petter Belsvik fra tiden i Stabæk. Han liker jeg veldig, veldig, veldig godt. Jeg kjenner også Simon Mesfin, som jobbet tett opp mot Ujah og Nosa. Jeg har mange venner i klubben.
          - Når regner du med å ha en avklaring om hvor du spiller neste år?
          - Det vet jeg ikke. Det kan ta lang tid, og det kan skje fort. Man vet aldri i fotball, forteller Holmvik.
          Holmvik har spilt 18 kamper for Brann denne sesongen, og står i skrivende stund med ett mål og to målgivende. Neste sesong kan han altså spille i gult og svart.
          Nettavisen har ikke lykkes i å komme i kontakt med Henning Berg eller Torgeir Bjarmann mandag ettermiddag.
          ------Sørum kanaris------

          100% Støtte

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #25
            Frodes kamp mot klokka



            Frode Kippe er fornøyd med framgangen på veien tilbake etter strekkskade. Men LSK-kapteinen garanterer ikke at han – Jeg vil anslå sjansene til å være 60-40 for at jeg spiller, sier Frode Kippe.
            Han pådro seg en strekk på baksiden av venstrelåret da det gjensto i overkant av 20 minutter av kampen mot Start for snaut tre uker siden.
            Opptreningen etter skaden har gått bra for 33-åringen.
            – Det har gått ganske fort, og jeg vil anslå at jeg er rundt 90 prosent klar, sier Kippe.

            – Må være 100 prosent
            Men det er ikke nok til å erklære seg spilleklar til hjemmekampen mot Stabæk om tre dager.
            – Hvis det skal være aktuelt å spille mot Stabæk, må jeg være 100 prosent. Det betyr at jeg må være med for fullt på trening i dag og torsdag om jeg skal spille kampen lørdag, sier Kippe.
            I går var han med på alt bortsett fra den mest intensive treningen.
            – Jeg har foreløpig ikke vært oppe i maksimal spurt. Det er mest fordi jeg er redd for at jeg skal strekke det opp igjen.

            Presser ikke Kippe
            LSKs fysisk trener Geir Kåsene sier de ikke vil ta store sjanser for å få kapteinen på banen lørdag.
            – Siden det har gått mindre enn tre uker siden han pådro seg skaden, vil det alltid være en viss form for gambling å spille. Vi kommer ikke til å presse fram et comeback for Frode, fastslår Kåsene.
            Han er fornøyd med den jobben LSK-kapteinen har gjort i skadeperioden.
            – Frode har jobbet veldig hardt og trent godt. Derfor er det også en viss sjanse for at han kommer til å spille. Vi bruker de neste dagene på å teste ham skikkelig, sier Kåsene.
            LSKs nye juniortrener og tidligere stopperkollega av Kippe, Tommy Berntsen så på LSK-treningen i går. Han mener Kippe er spilleklar.
            – Er han 90 prosent, må han jo kunne spille midtstopper. Det var sjelden jeg var så frisk, sier han med et smil om munnen.

            Andresen klar
            Hvis stopperkjempen Kippe ikke blir meldt frisk nok til å spille, er uansett Pål Steffen Andresen klar.
            29-åringen som pådro seg en skade i kampen mot Rosenborg, har vært tilbake i full trening en uke allerede.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #26
              lsk.no

              Ga alt på photoshoot

              Bli med bak kulissene på photoshooten til Ringstad, Gulbrandsen, Tokstad og Gabrielsen foran hjemmekampen mot Stabæk på lørdag.
              Publisert 12.10.11

              Av: Aleksander Neely

              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • *46*

                #27
                rb.no: Det er vanskelig å se at vi kan gjøre så mye mer neste år


                TEGNER ANNET BILDE: LSK-trener Henning Berg mener det langt fra er sikkert at han vil hente etablerte spillere til neste års LSK, slik styreleder Per Mathisen tidligere har lovet. Berg mener vedkommende i så fall både må være en klar forsterkning for startoppstillingen og passe inn det han fortsatt mener er begrensede ressurser. FOTO: SCANPIX


                Mens styreleder Per Mathisen lover flere etablerte spillere neste sesong, står trener Henning Berg på sitt. – Jeg kan ikke love at det skjer, sier han.


                Til tross for at arbeidende styreleder Per Mathisen har tegnet et bilde av at det vil satses friskt før neste sesong, virker ikke trener Henning Berg å kjenne seg helt igjen i styrelederens beskrivelser.
                – Jeg vet hva vi har hatt å forholde oss til denne sesongen. Og jeg vet ganske mye om hva vi har neste sesong. Jeg har ikke fått signaler om at ting er vesentlig endret. Derfor er det vanskelig å se at der er mulig å gjøre så mye mer neste år, sier treneren til Romerikes Blad.
                – Du tegner et helt annet bilde enn hva Mathisen gjør ...
                – Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg kan ikke si noe annet enn dette. Jeg kan ikke verken love eller garantere noen ting og mener fortsatt det samme som jeg har sagt tidligere.

                Snakker mot hverandre

                I to intervjuer med RB-sporten de siste ukene har treneren gitt uttrykk for at ungt og uerfarent er det LSKs økonomi tillater hvis klubben igjen skal etablere seg som topplag.
                Ved begge anledningene har styreleder Mathisen kort tid etter gått ut og nær dementert uttalelsene, i alle fall tegnet et langt lysere bilde.
                «Jeg er sikker på at vi vil hente etablerte spillere som vil være med og bidra til at vi skal nå målsettingen vår, om å bli et stabilt topplag i Norge», sa han den 28. september.
                Dagen før uttalte Berg at de ikke kunne spille «safe» og heller måtte satse på yngre, mer uprøvde spillere, for å nå dette målet.
                Dermed kunne han ikke garantere etablerte nye spillere neste sesong: En drøy uke senere uttalte Mathisen at han da så for seg opp til åtte nye fjes.
                «Det er mange som vil bli overrasket over navnene når de nye kommer på plass», sa han på spørsmål om klubben var i stand til å konkurrere om de beste spillerne.

                JAN ÅGE FJØRTOFT: Frykter framtida for LSK

                HENNING BERG: – Bør være forsiktig med det han sier

                I dialog
                – Snakker du og Mathisen sammen?
                – Ja, det gjør vi. Blant annet gjennom hyppige møter i sportslig utvalg.
                – Men er det stor uenighet, enten om ressursene man har tilgjengelig, eller hva man skal bruke de på?
                – De spillerne vi mister frigjør ressurser, det er jeg selvfølgelig klar over. Jeg tror ikke vi er så veldig uenige, men jeg kan bare stå for det jeg sier nå: Jeg kan fortsatt ikke love såkalte etablerte spillere – som er bedre enn de vi har – neste sesong.

                BYEN PREGES: – Alt går bedre når gutta vinner


                Spillersøk
                Berg sier de følger Bosman-markedet tett.
                – Selvfølgelig gjør vi det. Og der jeg føler vi har veldig god kontroll. Det er disse spillerne vi kan konkurrere om. Men i situasjonen klubben er nå – og har vært de siste tre årene – vet synes ikke det er bedre å satse på 28-åringer som er på vei ned karrieremessig, enn 20-åringer med masse potensial. Skal vi hente inn en etablert spiller, må han være en klar forsterkning for førsteelleveren. Og det er vel ikke mange 26-åringer i 1.- eller 2. divisjonsklubber som ikke er blitt oppdaget ennå?
                For flere av de mest attraktive kontraktsløse spillerne i Norge har man ifølge Berg ikke vært i nærheten av å konkurrere om.
                – Finner man spillere som er bedre enn de vi har i dag – og som passer innenfor våre økonomiske rammer – så er det klart vi vil handle. Men jeg konstaterer blant annet at Fredrik Nordkvelle (Brann) ligger i en helt annen liga enn vi hadde råd til. Og Carl Erik Torp (Brann) og Umaru Bangura (Haugesund) mente noen andre var mer verdt enn det vi gjorde. Men på den annen side, bare vi ikke konkurrerer med Rosenborg og flere av de andre store klubbene om de samme spillerne, så har vi en sjanse. Det er fortsatt flere Bosman-spillere som er interessante for oss, og som vi forhåpentligvis kan konkurrere om innenfor våre rammer.
                NB: LSK-spillerne spilte bowling etter gårsdagens trening. Konkurransen ble vunnet av Lunan Ruben Gabrielsen.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #28
                  lsk.no

                  Dennis fikset seier

                  LSKs juniorlag slo Lyn torsdag kveld. Dermed kan juniorkanariene ta seriemesterskapet med seier hjemme i neste runde.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #29
                    lsk.no

                    Treningen flyttet til 11

                    På grunn av det kalde været har LSK-treningen fått nytt tidspunkt i dag.

                    http://www.lsk.no/no/sportslig/a-laget/nyheter/Treningen+flyttet+til+11.b7C_wlvUY0.ips

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #30
                      lsk.no

                      Østkanten mot vestkanten

                      Lørdag kl. 18.00 møtes LSK og Stabæk på Åråsen stadion i Tippeligaens 26. serierunde. Les deg opp før avspark her

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #31
                        VG

                        LSK-Powell: - Beklagelig at NFF ikke har kontroll

                        LSK-reservene kjemper om opprykk kun minutter før A-kamp

                        Publisert 15.10.11 - 12:55, endret 15.10.11 - 13:13 (VG NETT)
                        Av Eirik Borud

                        (VG Nett) Lillestrøm stiller med kun én uthvilt reserve til kveldens eliteseriekamp mot Stabæk. De øvrige skal kjempe om opprykk med andrelaget.


                        Lillestrøm 2 spiller i år i 3.divisjon, men henger med i kampen om opprykk til 2.divisjon. For romeriksklubben er opprykket så viktig at beredskapen til førstelaget nedprioriteres.

                        Reservelagstrener Magnus Powell er ikke spesielt fornøyd med at det kun er to timer mellom kampstart i de to oppgjørene.

                        - Det er beklagelig at ikke forbundet har kontroll. Det er superviktig for oss å rykke opp, og det føles unødvendig at disse to kampene skal spilles omtrent samtidig, sier den svenske treneren til VG Nett.

                        VG LIVE:Følg LSK-Stabæk kl. 18.00

                        Resultatet blir at eliteserielaget har én uthvilt reserve fra start og én spiller som har spilt én omgang for andrelaget fra 16.00 til 16.45. Resten av reservene sendes med buss fra Skedsmo til Åråsen like etter kampslutt i reservelagskampen.

                        - Vi har med matposer, sportsdrikke og nye klær. Så får de sitte og sykle i garderoben på Åråsen i første omgang. I andre omgang skal de være klare til å komme innpå, forteller Powell.

                        - Bør endres

                        LSK-trener Henning Berg sier til klubbens hjemmeside at førstelaget er viktigst.

                        - Jeg har aldri vært borti noe liknende, og det krever at man klarer å ha to tanker i hodet på likt. Kampen mot Stabæk har naturligvis førsteprioritet, men på grunn av opprykksmuligheten, må vi stille et så godt lag som mulig til begge kampene, sier Berg.

                        At A-laget ikke kjemper om medalje eller står i reell fare for å rykke ned, gjør det litt enklere for LSK å prioritere.

                        - Hva om vi kjempet om medaljer med førstelaget og opprykk med andrelaget? Hva skulle vi gjort da, spør Powell.

                        - Dette bør man ha kontroll på til neste sesong, mener han.

                        (VG Nett) Lillestrøm stiller med kun én uthvilt reserve til kveldens eliteseriekamp mot Stabæk. De øvrige skal kjempe om opprykk med andrelaget.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          lsk.no

                          KORRIGERER UTTALELSER OM SPILLERSIGNERINGER

                          Henning Berg presiserer uttalelsene som kom tidligere denne uka.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #33
                            RB

                            Håper på Stabæk-reprise

                            Ohi Omoijuanfo (17) er den eneste gjenværende LSK-spilleren som scoret i drømmeåpningen mot Stabæk. I kveld møtes lagene igjen. Følge kampen her!

                            MORTEN SVESENGEN
                            PER MORTEN SØDAL
                            Publisert 15.10.2011 kl 12:20 Oppdatert 15.10.2011 kl 13:26

                            Den fantastiske 7-0-seieren i serieåpningen ga både laget og omgivelsene rundt en sårt tiltrengt hallelujastemning.

                            Anthony Ujah og Nosa Igiebor radet opp den ene praktscoringen etter den andre, før Omoijuanfo fastsatte sluttresultatet i Telenor arena.

                            Nå er begge nigerianerne borte. Men Omoijuanfo håper målene ikke forsvinner med dem.

                            – Stabæk skal være vårt lag denne sesongen. Den seieren vi hadde mot dem sist er det morsomste jeg har opplevd på fotballbanen. Det betød noe ekstra, sier spissen.

                            Lik situasjon
                            LSK kom til serieåpningen med en svært dårlig oppkjøring og mye turbulens i laget. Anthony Ujah hadde blant annet fått karantene i generalprøven etter diverse «stunt» i sosiale medier.

                            Nå har ikke LSK vunnet siden Sarpsborg ble beseiret 3-1 på Åråsen. Det er seks tap siden.

                            – Det er klart vi er veldig tente på å vinne en kamp igjen. Det er på tide nå, synes Omoijuanfo.

                            På grunn av salg og Björn Bergmann Sigurdarsons skade har Omoijuanfo opplevd nesten hele tapsrekka fra start.

                            – Det har vært positivt for meg å spille, den enes død den andres brød. Men det er klart vi savner nigerianerne og en spiller som Björn.

                            Måltørke
                            Omoijuanfo selv var blant ligaens mest effektive spillere og scoret jevnt og trutt på et begrenset antall minutter tidlig i sesongen.

                            Men etter reduseringsmålet hjemme mot Tromsø er det blitt sju strake kamper uten nettkjenning.

                            – Det er det på tide å gjøre noe med, sier han.

                            Dobbeltsjanse
                            Senest mot Rosenborg brente han en gedigen dobbeltsjanse før pause. Først reddet Daniel Örlund mesterlig før kun Michal Lustig sto mellom han og nettmaskene.

                            Omoijuanfo traff førstnevnte.

                            – Jeg har tenkt mye på den missen, begynner han mens forsvarsveteran Steinar Pedersen kommer tuslende forbi.

                            – Du skal ikke tenke i det hele tatt du, humrer sørlendingen.

                            – Nei, kanskje ikke. Men kampen kunne fort blitt annerledes hvis jeg hadde scoret. Vi spilte veldig bra i 50 minutter. Det holder ikke. Vi er nødt til å holde nivået en hel kamp, sier han.

                            Berg-avsnitt
                            LSK-trener Henning Berg håper også at laget hans skal prestere godt i mer enn en omgang mot Stabæk i kveld.

                            – Vi var gode defensivt i en omgang mot Rosenborg. Målet er at vi skal klare å være det hele kampen mot Stabæk, sier Berg.

                            Stefan Gislason kom inn og bidro med ro og pasningskvalitet så lenge han orket mot Rosenborg.

                            Trent godt
                            – Stefan spilte veldig godt for oss så lenge han orket sist. Nå har han trent godt i to uker, og forhåpentlig vil han orke mer i denne kampen, sier LSK-treneren.

                            LSK har tapt seks kamper på rad, og vil med nytt tap i kveld sette klubbrekord med sju strake nederlag.

                            På motsatt banehalvdel står motstanderen som LSK slo 7-0 i serieåpningen i mars.

                            Ingen tror at det samme vil skje igjen, men Berg har god tro på seier.

                            Mulig å slå
                            – Vi har alltid lyst til å vinne fotballkamper, og denne er ikke noe unntak. Stabæk vant sin forrige kamp mot Sarpsborg, men er uansett et lag det er mulig å slå, sier Berg.

                            Laget fra Bærum har heller ikke vært i stor form den siste tida. Før seieren over Sarpsborg, tapte de fire kamper på rad.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #34
                              Romsdals Budstikke

                              Lillestrøm stoppet tapsrekken

                              Mathis Bolly sendte Lillestrøm i ledelsen. Men mistet seieren.

                              Publisert: 15.10.2011 kl. 19:53 , endret: 15.10.2011 kl. 20:15

                              Før lørdagens kamp sto Henning Bergs gutter med rekordmange seks tap på rad. Selv etter å ha ledet ble det heller ikke mot Stabæk en trepoenger igjen på Åråsen, men den vonde tapsrekken ble i det minste brutt.

                              Bolly-scoring
                              Stabæk holdt mye på ballen i åpningen, men gjestene fra Bærum evnet ikke å være farlige foran mål. Det klarte derimot hjemmelaget da Matthis Bolly var på pletten og satte en returball fra keeper Jan Kjell Larsen i åpent mål etter 26 minutter. Ohi Omoijuanfo skapte situasjonen i forveien med en avslutning som tvang Stabæk-keeperen ut i full strekk.

                              Også etter ledermålet lot hjemmelaget Stabæk få trille ball. Fram til pause ble heller ikke LSK satt på de store prøvene, men det skulle endre seg utover i annen omgang. Henning Bergs gutter ble stadig presset bakover med ti mann på egen banehalvdel. I det 65. minutt fikk innbytter Ollé Ollé en dobbeltsjanse til å utligne, men Stefán Magnússon reddet begge avslutningene.

                              Nettsus
                              Kameruneren skulle likevel få nettsus til slutt da han sju minutter senere lurte ballen under LSK-keeperen etter flott veggspill med Pontus Farnerud. Vertene prøvde å komme seg høyere i banen etter utligningen, men det var Stabæk som holdt trykket oppe i sluttminuttene. Farnerud skaffet seg en enorm sjanse på overtid, men alene med keeper satte svensken ballen like utenfor.

                              Uavgjortresultatet gjør at Lillestrøm og Stabæk står med like mange poeng (37) i midtsjiktet på tabellen, men sistnevnte har én kamp mindre spilt.

                              Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #35
                                RB

                                – Mer fornøyd med poenget enn kampen

                                (Lillestrøm - Stabæk 1-1). Lillestrøm-trener Henning Berg var langt fra fornøyd med det hans gutter gjorde spillemessig mot Stabæk, men et kjærkomment poeng gledet litt på Åråsen.

                                FREDRIK VESTGÅRD
                                Publisert 15.10.2011 kl 21:16 Oppdatert 15.10.2011 kl 21:19

                                – For oss ble dette et bra poeng, fordi Stabæk var et bedre lag enn oss i kampen. Derfor er jeg mer fornøyd med det, enn kampen, sier Berg til rb.no

                                I løpet av 90 minutter, var de første 45 klart mest optimistiske med Lillestrøm-øyne. Mathis Bolly sendte også gultrøyene i ledelsen etter 26 minutter. 1-0 var ogs pauseresultatet.

                                Hadde knapt ballen
                                Etter hvilen ble Lillestrøm spilt fryktelig lavt og Stabæk hadde ballen mye mer enn vertene.

                                Etter 72 minutter satte også innbytter Olle Olle inn en fullt fortjent utligning.

                                – Jeg føler at vi stod bra hele kampen, så litt kjedelig at de slapp gjennom en gang. Uansett må vi ta med oss det som kan.

                                Etter seks strake tap, tar vi alle poeng vi kan få, sier midtstopper Steinar Pedersen.

                                Framover på banen skapte Lillestrøm svært lite.

                                – I 2. omgang hadde vi vel knapt noe offensivt spill i det hele tatt.

                                Det ble en utfordring for oss at Stabæk hadde ballen mye, og vi ble løpende i mellom, sier Henning Berg.

                                Ble slitne
                                Utover i kampen ble Lillestrøm slitne. Trener Berg drøyet likevel lenge med bytter, det med tanke på at alle som satt på benken, foruten Erling Knudtzon, spilte rekruttkamp tidligere på dagen.

                                – I tilleg har vi flere spillere som har slitt litt den siste tiden. Stefan Gislason er fortsatt på vei oppover. Mathis Bolly har vært mye skadd, men stod hele kampen nå.

                                Også Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen har slitt litt og stått over noen treninger de siste to ukene, forkalrer Berg.

                                Også veteran Pedersen merket at laget ble sliten utover i kampen.

                                – Spesielt i 2. omgang hadde vi nok å gjøre defensivt, og gikk litt tomme for krefter, sier han.

                                Uansett brøt Lillestrøm sin seks kamper lange tapsrekke.

                                Sånn sett fikk de 4594 tilskuerene endelig se en liten Lillestrøm-opptur, selv om laget fortsatt har en vei å gå.

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  #36
                                  Henning Berg: - Kunne gått dukken uten salgene
                                  LILLESTRØM (VG Nett) Henning Berg avviser at det er noen uenighet mellom han og styreleder Per Mathisen om fremtiden på Åråsen.

                                  Av Ole Kristian Strøm

                                  Samtidig er han klar på at det har vært riktig å selge stjerner som Anthony Ujah og Nosa Igiebor denne sesongen og at Lillestrøm i verste fall hadde vært borte uten å gjøre det:

                                  - Kanskje hadde vi hatt flere poeng med dem på laget, men det er ikke sikkert at vi hadde hatt en klubb. En klubb i Lillestrøms økonomiske situasjon må selge når vi får slike tilbud.

                                  Les også: Etterlengtet poeng for Lillestrøm

                                  I lokalavisen Romerikes Blad har det de siste dagene vært tilsynelatende sprik i uttalelsene fra trener Berg og styreleder Mathisen om neste sesong. Mens Mathisen har lovt flere nye etablerte spillere i stallen foran neste sesong, har Berg sagt at det ikke er økonomi til det.

                                  - Jeg forstår at det ser litt feil ut, men jeg tror ikke Per og jeg er spesielt uenige. Vi kommer til å hente gode spillere som kommer til å forsterke laget foran 2012. Men om vi får bedre rammebetingelser, om vi kan bruke mer på A-lagstroppen, neste sesong - det er usikkert ennå.

                                  VG Live: Les fyldig referat fra LSK-Stabæk

                                  - Jeg er derimot ikke i tvil om at vi kommer til å hente spillere som forsterker laget.

                                  - Har du fortsatt like stor tro på «prosjektet Lillestrøm»?

                                  - Ja, det har jeg. Vi visste at vi fra 2009 måtte jobbe annerledes, utvikle egne spillere og dessverre selge noen.

                                  - Blir det like mye salg i fremtiden?

                                  - Det vil tiden vise.

                                  - Du har ikke fått noen løfter om at det blir mindre salg?

                                  - Nei, det kan ingen love.

                                  Henning Berg sier at de allerede har kartlagt muligheten for å hente spillere.

                                  - Flere spillere er nesten klare. Jeg føler at vi er godt i gang.

                                  - Får du en like stor stall som nå?

                                  - Jeg er ikke så opptatt av størrelsen, men ser heller på de som er her og kvaliteten på dem.

                                  Berg roser nok en gang sine mange unge spillere, som for eksempel Ohi Omoijuanfo, Fredrik Gulbrandsen, Mathis Bolly, Lunan Ruben Gabrielsen...

                                  - Får dere beholde Stefan Gislason?

                                  - Han har kontrakt ut sesongen, og det er en rekke ting som spiller inn for om han blir her videre.

                                  (VG NETT - 22:37 15.10.2011)

                                  http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10014694
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #37
                                    RB: Børsen - LSK - Stabæk

                                    Publisert 16.10.2011 kl 07:30 Oppdatert 16.10.2011 kl 07:30

                                    Lillestrøm-Stabæk 1-1 (1-0)

                                    Mål: 1-0 (26) Mathis Bolly, 1-1 (72) Alain Junior Ólle Ólle.

                                    Gult kort: Pål Steffen Andresen, Paul Obiefule, Fredrik Gulbrandsen, Henrik Kjelsrud Johansen, LSK.

                                    Tilskuere: 4.594.

                                    Målsjanser: LSK 2, Stabæk 3.

                                    Cornere: LSK 6, Stabæk 6.

                                    Dagens kanarifugl: Fredrik Gulbrandsen.

                                    LSK (4-4-2):

                                    STEFAN LOGI MAGNUSSON 3
                                    Ikke satt på mange prøver av Stabæk, men tydelig at islendingen er en keeper uten selvtillit. Fomlet med ballen ved flere anledninger og ga bort noen unødvendige cornere. For mange svake involveringer med beina. Reddet alt bortsett fra et utlikningsmål han kunne tatt, men var langt fra overbevisende.

                                    KARIM ESSEDIRI 3
                                    Beholder tilliten på høyrebacken selv om hans tid på Åråsen snart er over. Lyktes med lite offensivt i går. Gode dødballer og ett godt innlegg var beholdningen. Bakover klarte han seg lenge greit, men klarerte flere ganger ut i farlig område. Alle Stabæks sjanser kom på hans side.

                                    PÅL STEFFEN ANDRESEN 4
                                    Ristet av seg skaden fra forrige kamp og var klar da Kippe valgte å utsette sitt comeback. Pådro seg et unødvendig gult for holding før pause. Sto lenge godt i mot defensivt, men hang ikke med da Ólle Ólle kom seg fri og utliknet til 1-1. Gjorde en god jobb da han hindret 1-2 mot slutten.

                                    STEINAR PEDERSEN 5
                                    Oppofrende og god i et forsvar som lenge holdt Stabæk unna sjanser. Kom ikke opp i Farnerud før han spilte fram til 1-1, men kom seg ellers greit fra den defensive jobben. Hadde flere gode blokkeringer. Blant annet da han i fellesskap med Andresen hindret at Farnerud gjorde 1-2.

                                    LARS KRISTIAN ERIKSEN 3
                                    Aldri overspilt på backen, men langt fra overbevisende i den defensive jobben. Lyktes i tillegg med svært lite når han hadde ballen i beina. To stygge pasningsfeil før pause førte til at Stabæk vant ballen i gunstig posisjon.

                                    LUNAN RUBEN GABRIELSEN 4
                                    Ikke så mye involvert før pause, men de gangene han hadde ballen valgte han gode løsninger. Etter hvilen forsvant han helt ut av kampen offensivt som kant. Defensivt flyttet han heller ikke biena raskt nok. Litt bedre da han ble flyttet inn bak i midten bak spissen de siste snaue 20 minuttene. Middels kamp.

                                    STEFAN GISLASON 5
                                    Aldri så dominant som han var i 1. omg. mot Rosenborg, men et godt balansepunkt da LSK hang godt med før pause. Holdt bedre enn sist, men ble litt borte etter pause. Klarte ikke å følge Ólle Ólle da han satte fart før 1-1. Et par viktige blokkeringer. Ryddet også godt unna i egen boks.

                                    PAUL OBIEFULE 5
                                    Har fått bedre arbeidsforhold på midten etter at Gislason kom til klubben. Mer synlig enn sin sentrale kollega før pause lørdag. Bedre i duellspillet enn i flere andre kamper etter han kom til Åråsen. Pådro seg unødvendig gult for holding. Hadde ett skuddforsøk som gikk høyt over mål.

                                    MATHIS BOLLY 5
                                    På rett sted til rett tid da Stabæk-keeperen ga retur på skuddet til Omoijuanfo. Hans andre mål for sesongen. Utfordret og satte fart så lenge han orket, men kom seg aldri helt fri. Burde blitt spilt fri på en kontring i 1. omg. Ble sliten. Fullførte likevel sin første kamp for sesongen.

                                    OHI OMOIJUANFO 5
                                    Hele tiden spillbar og sto bak mye av det LSK skapte i 1. omg. selv om ham han ikke alltid var venn med ballen. Flott prestasjon da han dro seg fri og skjøt i forkant av ledermålet. Fikk langt mindre ballkontakt i mellomrommet etter pause. Ble byttet ut med snaut 20 min. igjen.

                                    FREDRIK GULBRANDSEN 5
                                    Viser enorm entusiasme og legger ned en jobb som må inspirere hele laget. Lykkes ikke med alt han prøver på. Men vil veldig mye og forsøker alltid å skape noe. Innsatsen holder alltid til en god karakter. Burde blitt spilt i bakrom oftere. Snakket unødvendig på seg gult og må stå over.

                                    SUM 11 MANN: 47

                                    INNBYTTERE:

                                    ERLING KNUDTZON
                                    (19 min. for Omoijuanfo). Eneste reserven som ikke spilte for 2. laget før kampen. Prøvde da han kom inn, men lyktes ikke helt med forsøkene. Spilte nesten fri Johansen.

                                    HENRIK KJELSRUD JOHANSEN
                                    (6 min. for Gulbrandsen). Med 90 min. i beina fra LSK 2-kamp kom han inn til sin debut i et forsøk på å få et seiersmål. Gult kort for filming. Ingen sjanser.

                                    DOMMER:

                                    TOM HARALD HAGEN 4
                                    Klarte ikke å holde ei jevn frisparklinje og pådro seg begge lags frustrasjon i perioder. Linja for kort var bedre. Med unntak av det gule Kjelsrud Johansen fikk for filming i sluttminuttene var det ikke noe å si på kortbruken. Ingen avgjørende situasjoner. Men middels innsats.

                                    ANALYSEN:
                                    LSK på seiersjakt etter seks strake tap, men på motsatt banehalvdel sto et Stabæk-lag som har en sjelden god Åråsen-statistikk. Etter en åpning uten trøkk fra noen av lagene, hevet LSK seg og så ut som det mest målfarlige laget. Det betalte seg da Bolly satte inn keeper-returen på Omoijuanfos gode skudd. Fortjent LSK-ledelse til pause selv om Stabæk hadde ballen mest. Etter hvilen var gjestene det klart beste laget fra start, men det tok tid å skape store sjanser ut av et massivt overtak. Men utlikningen kom. LSK hevet seg noe etter 1-1, men gjestene så sterkest ut og var nær seiersmål.

                                    Vurdert av Per Morten Sødal, Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #38
                                      lsk.no

                                      POENG PÅ EN DÅRLIG DAG

                                      LSKs hovedtrener var fornøyd med poenget LSK fikk på en dårlig dag etter 1-1 mot Stabæk.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #39
                                        lsk.no

                                        GISLASON SKUFFET OVER LAGINNSATSEN

                                        Mener LSK må klare langt bedre på hjemmebane etter 1-1 mot Stabæk lørdag kveld.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #40
                                          lsk.no

                                          BOLLY FULLFØRTE 90 MINUTTER

                                          For første gang denne sesongen var Mathis Bolly med fra start til slutt. - Det virker som om kroppen tålte det godt, sier Bolly.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎