Nyheter oktober 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #81
    lsk.no

    KIPPE TILBAKE

    Det ser ut til at kaptein Frode Kippe er tilbake til søndagens bortekamp mot Viking.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #82
      lsk.no

      - VI MÅ HA FOKUS PÅ OSS SELV

      LSKs keeper mener ukens medieoppstyr ikke har påvirket forberedelsene til bortekampen i Stavanger.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #83
        lsk.no

        - VI ER I BRA SLAG

        Steinar Pedersen gleder seg til å utfordre Viking i Stavanger søndag klokka 18:00.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #84
          http://www.dagbladet.no/2011/10/23/sport/fotball/tippeligaen/lillestrom/henning_berg/

          I VINDEN: Det blåser friskt rundt Lillestrøm-trener Henning Berg (t.h.). Spørsmålet er om han er sjef på Åråsen også neste sesong. Det tror iallfall klubbkaptein Frode Kippe (t.v.). I kveld spiller Lillestrøm borte mot Viking.
          Foto: Lars EIvind Bones / Dagbladet


          - Ser for meg at Berg blir med videre

          Kaptein Frode Kippe (33) om stormkastene på Åråsen.
          Tore Ulrik Bratland
          tub@dagbladet.no
          SPORT.NO

          LILLESTRØM (Dagbladet): Når Lillestrøm møter Viking borte i kveld, skjer det etter en uke med turbulens rundt Henning Berg.

          Spekulasjonene går ut på at 42-åringen er inne i sine siste uker — kanskje til og med dager — som Lillestrøm-trener.

          Storm i vannglass, eller reelt?

          - Jeg ser for meg at han blir med videre. Han har to år igjen av kontrakten, og det er det vi forholder oss til, sier kaptein Frode Kippe til Dagbladet.


          Svak sesong
          Med 11. plass på tabellen har Lillestrøm hatt en svak sesong. Det kan ingen bestride. Nå har klubben spurt investor Per Berg om han vil hjelpe til med nye spillerkjøp.

          Lillestrøms mektige pengemann har sagt ja — under forutsetning av fornyelser. Dette er blitt tolket som at han ønsker Henning Berg vekk, og at en ny kost må inn.

          - Vi registrerer det som blir skrevet om oss og kommer på nyhetene, sier Kippe.

          - Men vi forholder oss til det som er situasjonen i dag: Henning er trener, og vi har full tillit til ham.

          Likevel er det ingen hemmelighet at Bergs lederstil har fått det til å koke over, spesielt hos enkelte eksspillere. I det siste har det kommet de mest rabiate utbrudd fra flere Europa-hjørner.

          - Det vil alltid være diskusjoner i og rundt en klubb. Engasjement er bra, sier Kippe om stormkastene.

          - Folk opplever Henning forskjellig. Selv har jeg et bra forhold til ham, og vi prater mye sammen. Jeg har hatt en god utvikling under ham.

          Press
          At investor Per Berg har satt press på Lillestrøm-styret, er hevet over tvil. Han skal ikke ha sagt med rene ord at det er Henning Berg som er det største problemet.


          Men han er villig til å investere det som skal til for å få Lillestrøm-skuta på rett kjøl og utfordre norgestoppen.

          Kravet: Tydelige styresignaler tilbake.

          Da er spørsmålet om styret i realiteten har noe valg med tanke på Henning Bergs videre skjebne.

          Annen tropp
          Om nedturen sier Kippe:

          - Vi har en helt annen tropp i dag enn før ferien. Gode spillere er solgt. I tillegg har vi vært rammet av skader. Men Henning har vært flink til å få fram nye unge spillere.

          Siste ord er neppe sagt.

          For eksempel har nok det bankende Lillestrøm-hjertet Ivar Hoff flere tirader på lur. Bør en flottenfeier i hvit dress bli den nye sjefen på Åråsen?

          Historien vil alltid leve sitt eget liv.

          Men i kveld — mot Viking — kan Henning Berg svare kritikerne.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #85
            RB

            Glad spillerne ikke blir involvert

            ÅRÅSEN: LSK-kaptein Frode Kippe synes det er helt riktig at han og resten av spillergruppa ikke er blitt involvert i trenerspørsmålet på Åråsen.

            PER MORTEN SØDAL
            Publisert 23.10.2011 kl 14:53 Oppdatert 23.10.2011 kl 15:04

            Torsdag meldte Romerikes Blad at trener Henning Bergs dager på Åråsen i løpet av kort tid er talte. Investor Per Berg har trenerens avgang som ett av flere krav for at han skal gå tungt inn i klubben igjen.

            Kaptein Frode Kippe sier han selv og spillergruppa kun kjenner saken gjennom media.

            – Det synes jeg også er helt greit. Det er bra at spillerne ikke blir involvert i slikt. Da kan man lett miste fokus. Det trenger vi ikke å gjøre nå, sier midtstopperen til rb.no

            Forholder seg til toppledelsen
            I sin lange karriere har Kippe opplevd at mange trenere er kommet og gått. Derfor er ikke denne situasjonen ny for ham.

            – Det er klart det er litt annerledes for en del av unggutta. Vi får selvfølgelig med oss det som blir skrevet. Men vi forholder oss kun til informasjonen som kommer fra Torgeir Bjarmann (sportsdirektør) og Per Mathisen (arbeidende styreleder). Og de har ikke sagt noe til oss rundt dette.

            Kippe har tidligere gått ut og støttet trener Berg, men han skjønner også at det blir stilt spørsmålstegn etter kun ett poeng på sju kamper.

            – Det er naturlig at det er meninger. Det som er viktig er at klubben er sterk og klar i forhold til hva den vil.

            Skadefri
            Kippe starter høyst trolig kveldens kamp mot Viking etter å ha mistet hjemmeoppgjørene mot Rosenborg og Stabæk etter strekkskaden han pådro seg i 0-3-tapet for Start i Kristiansand for fire uker siden.

            – Jeg var nære å spille mot Stabæk, men vi tok ingen sjanser. Det synes jeg var lurt. Det har kjentes mye bedre ut denne uka og jeg har mer eller mindre trent for fullt. Men det er klart jeg er litt spent,, nå når det er snakk om kampsituasjon, sier han.

            Hele LSK er desperate etter en seier. I Stavanger mangler de fire av sine faste spisser. Björn Bergmann Sigurdarson, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er skadet, mens Fredrik Gulbrandsen er hjemme og soner for tre gule kort.

            Treningene denne uken tyder på at Ohi Omoijuanfo og Mathis Bolly dermed vil utgjøre kanarifuglenes spisspar.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #86
              lsk.no

              KAPTEIN KIPPE TILBAKE PÅ LSK-SKUTA

              Startelleveren mot Viking er klar.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #87
                Dagbladet

                Danielsen-dobbel skapte mer hodebry for Berg

                - Har ikke fått noen signaler som tilsier at dette er min siste kamp, sier LSK-treneren.

                FREDRIK ØKSTAD SANDBERG
                fos@dagbladet.no
                SPORT.NO
                23.10.2011, kl. 20:01

                (Dagbladet): Lillestrøm sto med sju kamper uten seier før kampen mot Viking, og det har vært en tøff uke for LSK-trener Henning Berg etter at en investor uttalte at han krever forandringer foran neste sesong.

                Og 2-0-tap på Stavanger Stadion setter neppe en stopper rundt spekulasjonene om framtiden til Berg.

                - Jeg har ikke fått noen signaler som tilsier at dette er min siste kamp, sier LSK-trener Henning Berg til TV 2 etter tapet.

                - Vi gjør en god kamp. Det eneste vi mangler er å score mål. I første omgang spiller vi bra, men vi misbruker for mange sjanser. Vi har store muligheter til å score, sier Berg.

                Viking-trener Åge Hareide mener laget hans avgjorde kampen før pause.

                - Vi avgjør dette i 1. omgang og Andrè Danielsen spiller en meget god kamp. Etter pause kontrollerer vi inn seieren. Jeg er fornøyd med 2-0, sier Åge Hareide til TV 2.

                LSK åpnet best
                Lillestrøm skapte flere store sjanser den første halvtimen. Mathis Bolly hadde to kjempesjanser der han burde scoret for bortelaget. Først ble han spilt helt fri av Stefan Gislason. Bolly kom alene med Viking-keeper Rune A. Jarstein, men klarte ikke sette ballen forbi landslagsmålvakten.

                Rett etterpå dro Bolly seg forbi en Viking-spiller inne i feltet, og spissen forsøkte å legge ballen opp i det lengste krysset. Skuddet gikk rett utenfor fra rundt 10 meters hold.

                Og sjansesløsingen skulle straffe seg for LSK.

                Danielsen i form
                Etter 30 minutter spilte Vidar Nisja en pasning til André Danielsen som banket ballen opp i det nærmeste hjørnet.

                Dermed sto det 1-0 til Viking etter store LSK-sjanser den første halvtimen.

                Men det skulle kommer mer fra Danielsen og Viking.

                Bare tre minutter senere gjorde Danielsen alt selv. Midtbanespilleren løp ut mot venstresiden, og skjøt med venstrebeinet ned i motsatt hjørne bak Stafan Logi Magnusson i LSK-buret. Mens Lillestrøm-trener Henning Berg deppet på sidelinja, var det en jublende glad Åge Hareide som så Viking gå opp i 2-0.

                Etter pause skapte både LSK og Viking store sjanser, men Viking kontrollerte inn 2-0-seieren.

                - Har ikke fått noen signaler som tilsier at dette er min siste kamp, sier LSK-treneren.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #88
                  RB

                  Skutt i senk av Danielsen

                  STAVANGER: Ved to anledninger hang ikke Lillestrøm-forsvaret med Andre Danielsen og han sørget egenhendig for to scoringer på tre minutter.

                  PER MORTEN SØDAL
                  FREDRIK VESTGÅRD
                  Publisert 23.10.2011 kl 18:16 Oppdatert 23.10.2011 kl 21:10

                  Dermed har Lillestrøm tapt sju av de siste åtte kampene, og tapsrekken fikk bare et kort avbrekk av uavgjortkampen mot Stabæk forrige helg.

                  I går kunne en kjærkommen seier derimot ha kommet. Før Danielsens to scoringer, burde nemlig Mathis Bolly ha vært tomålsscorer i Stavanger.

                  Først var han helt alene med Viking-keeper Rune Jarstein, som reddet Bollys forsøk i det lengste hjørnet. Noen minutter senere skar han inn og skrudde ballen utenfor krysset, etter godt forarbeid av Ohi Omoijuanfo.

                  – Selvfølgelig skulle jeg satt dem, men jeg får se positivt på at jeg kom til sjansene, sier spissvikar Bolly, som erstattet Fredrik Gulbrandsen med karantene.

                  – For dårlig i de avgjørende situasjonene
                  LSK-trener Henning Berg har opplevd mye uro rundt seg selv og sin posisjon på Åråsen. Gårsdagens tap gir neppe arbeidsro, selv om han var fornøyd med laget spillemessig.

                  – Vi kom til veldig mange målsjanser, men klarte ikke sette noen av de. I tillegg var vi for dårlige i de avgjørende situasjonene foran vårt mål, oppsummerer LSK-treneren.

                  Investor Per Berg gikk forrige torsdag ut og krevde endringer på Åråsen. Lillestrøm-treneren tok kontakt med investoren på fredag.

                  – Det er ikke noe nytt rundt min situasjon jeg har kun fokus mot treningene og neste kamp, sier Henning Berg.

                  Får Kippe-støtte
                  Ettter tapet mot Viking, forteller også Lillestrøm-kaptein Frode Kippe at Berg har hans fulle støtte.

                  – Vi hadde ingen problemer med å motivere oss inn mot denne kampen, og Henning har ikke mistet garderoben, sier Kippe.

                  Da Tom Nordlie fikk sparken for noen år siden, var flere spillere med i den avgjørelsen. Kaptein Kippe bedyrer at han ikke har hørt noe i Berg-prosessen nå.

                  – Det er bra at spillerne ikke blir involvert i slikt. Da kan man lett miste fokus. Det trenger vi ikke å gjøre nå, sa midtstopperen til rb.no før Viking-kampen.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #89
                    RB (kommentar)

                    «Ballen ligger hos Mathisen»

                    STAVANGER: KOMMENTAR: Tross det sjuende tapet på åtte kamper og et fattig poeng siden seieren mot Sarpsborg 7. august, samler interessen seg om LSK rundt det som skjer i styrerommet.

                    Per Kristian Torvik Profil E-post Skriv ut Del på Origo Del
                    Publisert 23.10.2011 kl 22:00 Oppdatert 24.10.2011 kl 07:59

                    Om Per Mathisen har fått en sikkert fortjent frihelg med klubbens sponsorer i Toscana, ligger ballen på hans halvdel når han kommer hjem i kveld.

                    Det sørget investor Per Berg for i et RB-intervju.

                    På direkte spørsmål om hans syn på LSK i dag, var svaret at det måtte forandringer til for at han ville være interessert i å være med på framtidige investeringer.

                    På neste spørsmål om trener Henning Berg måtte gå, svarte han omtrent som følger:

                    – Det er ikke opp til meg å avgjøre.

                    Må handle

                    Selv om styreleder Per Mathisen så seint som torsdag sa at LSK ikke hadde noen planer om å skifte trener, er han nødt til å komme raskt ut på banen.

                    Den lissepasningen Per Berg ga ham fredag ligger for åpent mål og krever handling.

                    Det må en hurtig reaksjon fra Mathisens side for å vise at han ikke er i lomma på Per Berg.

                    Krever Henning Bergs avgang

                    Nå er det jo teoretisk mulig at LSK-styret velger ikke å avskjedige Henning Berg. Da sier de samtidig nei til mange millioner fra investor Per Berg, og sannsynligvis også andre med økonomiske muskler.

                    Når Per Berg etterlyser forandringer, er det neppe et rollebytte mellom materialforvalterne Tor Arne Solberg og Per Svendsen han sikter til.

                    Men det er grunn til å ha ham mistenkt for å ønske en sterk daglig leder ved siden av Mathisen som styreleder, i tillegg til at en ny hovedtrener må på plass før oppkjøringen til 2012-sesongen starter.

                    På tur med neste års sponsorer er det all grunn til å tro at det har foregått brennhete diskusjoner om LSKs framtid, som styret er nødt til å ta med i betraktningene.

                    I kulissene har også Kanarifansen uttalt seg om investorutspillet sist uke. Leder Morten Galåsen minner om at Per Berg ikke hadde stor suksess da han var tungt inne i LSK. De vil ikke ha pengene hans og har tillit til Henning Berg.

                    En supportergruppe som er fornøyd med 10., 11. og 12.-plasser de siste årene og utsikt til en ny 12.-plass eller dårligere i år, stiller åpenbart ikke store krav til det sportslige nivået i klubben.

                    Udyktighet

                    I går hadde LSK sjanser til å ta ledelsen både 1–0 og 2–0 mot Viking i Stavanger. Udyktighet i avslutningene, som er blitt et varemerke i LSK etter at nigerianerne Ujah og Igiebor forsvant, gjentok seg.

                    I eget forsvar hang ikke Frode Kippe og Steinar Pedersen med på hvert sitt baklengsmål da André Danielsen dro seg gjennom og scoret to ganger på tre minutter.

                    Akkurat det er meget urovekkende når LSK har sunket ned til 12. plass på tabellen. Sogndal og Fredrikstad (med to kamper mindre spilt) er ikke langt bak.

                    Den foreløpige trøsten er at Start bare har 24 poeng mot LSKs 32.

                    Men det er ikke mer enn at den hardeste supporterkjernen kommer til å bite negler inn til kjøttet i flere uker ennå.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #90
                      lsk.no

                      Essediri i hundre

                      Men jubileumskampen ble ikke noe høydepunkt på gressmatta.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        VG

                        Berg: - Jeg er rett mann til å lede Lillestrøm

                        Publisert 23.10.11 - 20:00, endret 23.10.11 - 21:45 (VG NETT)

                        Med klubbens åttende kamp uten seier, ser det mørkere og mørkere ut for Henning Berg. Kritikken mot treneren har vært massiv de siste ukene.
                        - Det er viktig å se helheten i det vi prøver å oppnå. Jeg vet hva vi gjorde i vår, jeg vet hva vi gjorde i sommer, og jeg vet hvilke planer vi har om forsterkninger og salg. Derfor er det viktig å ikke grave seg ned i de dårlige resultatene i det siste, forteller Berg til VG Nett.

                        Lillestrøm har ikke vunnet siden 8.august, hjemme mot Sarpsborg. Gang på gang har Berg måttet svare på hvorfor laget hans ikke vinner, og hvor lenge han har igjen i klubben. Så også i dag, men den tidligere utenlandsproffen fastslår at han er rett mann til å lede Lillestrøm ut av krisen.
                        - Jeg har kontrakt i to sesonger til, så for meg er det ikke et tema. Jeg har heller ikke fått andre signaler fra styret enn at de er fornøyd med det sportslige i klubben, sier Berg.

                        Både Mathis Bolly og Ohi Omoijuanfo var friske på topp for LSK, og førstnevnte kom også til dagens første store sjanse.

                        Stefan Gislason slo en glimrende gjennombruddspasning til Bolly, som startet på egen banehalvdel. Viking-forsvaret ville ha offside, og dermed hadde Bolly en banehalvdel for seg selv.

                        Viking-keeper Rune Jarstein rygget bakover mot eget mål, men LSK-spissen klarte likevel ikke å overliste landslagskeeperen.
                        - Jeg synes vi gjorde en god kamp. Det eneste vi manglet var å score. Å skape ti sjanser på bortebane er bra, sier Henning Berg, før han får nok et spørsmål om sin fremtid som LSK-trener.

                        - Dette er ikke den beste delen av jobben, men som hovedtrener har du ansvaret uansett om det går bra eller om vi har motgang. Det fokuset går på meg, og jeg kan ikke gjøre annet enn mitt beste for å lede laget på trening og i kamp, også får andre mene det de vil.

                        Kjenner seg ikke igjen i kritikken
                        Det har de også gjort, da blant annet tidligere Lillestrøm-spiss Anthony Ujah har beskyldt Berg for å opptre som en diktator med all makt i romeriksklubben. Berg kjenner seg ikke igjen i kritikken.
                        - Jeg føler jeg har en god dialog med spillerne, og at de får lov til å komme med de innspillene og forbedringene som de mener trengs. Til syvende og sist er det jeg som som har ansvaret og jeg som bestemmer, men det går ikke på bekostning av spillernes ønsker, forteller Berg.

                        Lillestrøm-kaptein Frode Kippe er heller ikke enig med Ujah, og hevder at spillerne føler deres meninger blir hørt.
                        - For oss er ikke dette noen stor sak. Vi registrerer hva andre har sagt, men vi kjenner oss ikke igjen i det som blir sagt. Vi kan ikke passe på hva andre folk sier, men vi er innstilte på å jobbe sammen med Henning på samme måte som vi har gjort de siste tre sesongene, sier Kippe.

                        Etter sesongen skal klubben gjennomføre en evaluering av sesongen. Berg utelukker at det kommer til å ha noen innvirkning på den jobben han gjør i Lillestrøm.
                        - Jeg har aldri tenkt tanken på å trekke meg, da jeg har to år igjen av kontrakten min. Derfor regner jeg med at jeg leder Lillestrøm i de resterende kampene av sesongen, før vi begynner forberedelsene til 2012, sier Berg.

                        To kjappe fra Danielsen
                        Lillestrøm fortsatte å produsere sjanser, og kom til skudd fra like utenfor 16-meteren ved to anledninger. Men, så slo Viking og André Danielsen til og scoret på deres første sjanse i kampen.

                        Birkir Bjarnason slo ballen på tvers til en fremadstormende Danielsen som tok seg inn i Lillestrøms 16-meter og klinket til. Ballen gikk høyt i nærmeste hjørne for keeper Stefan Logi Magnusson, som var sjanseløs.

                        Klappsalvene hadde såvidt stilnet da Danielsen var frempå igjen. Han tok med seg ballen, dro seg ut på kanten av LSK-forsvaret og sendte ballen tilbake i motsatt hjørne. Dermed gikk hjemmelaget opp til 2-0 på tre minutter.
                        - Scoringene var fine nok de. Det er ikke hver dag jeg scorer to mål i samme kamp, så det må jeg ta med meg. Det er viktig at vi midtbanespillere bidrar med mål, og det har jeg ihvertfall gjort i dag, sier Danielsen til VG Nett.

                        Helt på slutten av omgangen fikk Nisja muligheten til å øke til 3-0, men hans skuddforsøk strøk stolpen fra skrå vinkel.
                        - Vi gjør en gjennomført god kamp i dag. Andre scorer to mål. Det eneste som er litt synd er at vi ikke scorer flere, da vi har sjansen til det. Det handler om å få det inn i kulturen, lære oss å score mål og lære oss å vinne fotballkamper, sier Viking-trener Åge Hareide til VG Nett.

                        STAVANGER (VG Nett) (Viking - Lillestrøm 2-0) Med sitt andre og tredje mål for sesongen sørget André Danielsen for at Lillestrøm-trener Henning Berg nå står med åtte kamper uten seier.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #92
                          lsk.no

                          Oppkjøringen starter tirsdag

                          Mandag er det fridag på Åråsen, men fra tirsdag av er LSK-spillerne tilbake.

                          Kommentar

                          • maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 637

                            #93
                            TV 2 Sport

                            – LSK kan ikke leve med denne utviklingen

                            Klubbleder Mathisen varsler grep i Lillestrøm.

                            Lillestrøms styreleder Per Mathisen mener at den negative utviklingen i klubben ikke er til å leve med.

                            Med syv tap og en uavgjort på de åtte siste seriekampene er LSK inne i en av sine verste sportslige perioder siden klubben etablerte seg i den øverste ligaen i 1975.
                            Publikumsnedgang, frykt for sponsorsvikt - og generelt mangel på entusiasme og interesse i nærmiljøet - gjør situasjonen enda mer alvorlig.
                            Forrige torsdag sa tidligere investor og klubbkjempe Per Berg at han er villig til å bidra økonomisk igjen hvis Lillestrøm tar de nødvendige grepene som må til for å få klubben på rett kurs.

                            – Kan ikke leve med disse resultatene
                            Nå bekrefter styreleder Per Mathisen at LSK er rede til å ta grep.
                            – Over tid kan vi ikke leve med disse resultatene og den negative utviklingen på publikumssiden. Absolutt ikke. Vi må få klubben feberfri, sier Mathisen til TV 2 Sporten.
                            Han vil ikke bekrefte TV 2 Sportens opplysninger om at Henning Berg trolig får sparken som trener.
                            – Hva vil dere gjøre?
                            – Hva det blir, kan jeg ikke si noe om. Vi skal gjøre en total vurdering av situasjonen. Men dette er ikke på noen måte et soloutspill fra Per Berg. Det er ikke han som styrer denne prosessen eller bestemmer hva som skal gjøres. Det er styret som tar de avgjørelsene som skal tas.

                            Styremøte
                            Mathisen har i helgen vært på sponsortur i Italia med LSKs samarbeidspartnere og lander først i Norge sent mandag kveld. Han vil ikke opplyse om når Lillestrøm-styret samles.
                            – Vi skal ha et tidligere avtalt styremøte, og det er helt naturlig at vi i den sammenheng også gjør noen vurderinger i forhold til den sportslige situasjonen. Jeg kan ikke si noe mer spesifikt enn det.
                            – Når finner det styremøtet sted?
                            – Det har jeg ikke noe lyst til å si noe særlig om. Da vet jeg at blant andre du kommer, svarer Per Mathisen.
                            Per Berg sier at han er klar for å bidra med penger for å gjøre Lillestrøm til et topplag igjen, men understreker at det ikke er et sololøp fra egen side.
                            – Tvert i mot, det er klubben som har kommet til meg. Og da svarte jeg at jeg gjerne kan være med, men ikke på et opplegg som i beste fall ender med 12. plass og i verste fall med nedrykk fra Tippeligaen. Jeg har påpekt at man trener alt for dårlig, og at administrasjonen trenger en ny daglig leder før Per Mathisen jobber seg i hjel. Så er det selvsagt opp til Lillestrøms styre å fatte de beslutningene klubben mener er fornuftig, sier Per Berg til TV 2 Sporten.

                            Last edited by RSP; 24.10.2011, 14:53.
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #94
                              Presset Mathisen varsler møte om LSK-krisen

                              Her er styrelederens svar på VG Netts 13 spørsmål om uroen rundt Henning Berg (VG Nett) Per Mathisen innrømmer at det har vært tungt å være LSK-leder i en høst hvor laget har rast på tabellen. I løpet av uken samler han styret til møte der hovedtrener Henning Berg er et tema.


                              Ett poeng på åtte kamper og kritikk fra flere tidligere spillere og ledere har preget hverdagen på Åråsen i høst. Snøballen begynte for alvor å rulle da tidligere LSK-toppscorer Anthony Ujah slaktet Bergs lederstil i Romerikes Blad forrige uke - og fikk støtte fra flere hold.

                              Investor Per Berg sa så at han igjen kunne tenke seg å bidra økonomisk på Åråsen. Men da var kravet ifølge lokalavisen at Henning Berg måtte fjernes.


                              Etter 2-0-tapet i Stavanger søndag skriver Romerikes Blad på kommentatorplass at styreleder Per Mathisen nå må komme raskt på banen. VG Nett stilte LSK-sjefen - på reise hjem fra sponsortur i Toscana - 13 spørsmål om den sportslige krisen og bråket rundt hovedtrener Berg.

                              - Romerikes Blad skriver i dag at du har fått en lissepasning som ligger for åpent mål, og krever handling. Hva gjør du med den pasningen?

                              - Det var det da. Nei, jeg skjønner jo hvor de vil, men det er absolutt ikke slik at det er Per Berg som avgjør de tingene her. Det er styret i LSK som bestemmer det som eventuelt måtte være i forhold til det sportslige og andre ting i klubben. Vi liker ikke situasjonen med ett poeng på åtte kamper. Dette er noe styret er nødt til å diskutere uten at jeg vil si noe konkret om hva det går ut på. Men jeg er i utlandet, så det skjer ikke noe det neste døgnet, sier Mathisen.

                              - TV2 og RB meldte allerede forrige uke at Berg vil bli sparket i løpet av kort tid. Kan det bli en realitet?
                              PRESSET: Henning Berg. Foto: Scanpix





                              - Jeg vil ikke forskuttere det. Per i dag er Henning hovedtrener i LSK, og det forholder vi oss til. Så får vi se på hva vi mener er riktig i forhold til å komme på rett kjøl igjen når det gjelder resultater og prestasjoner.

                              - Torsdag sa du det ikke var et tema å skifte trener. Er det et tema nå?

                              - Nei, ikke spesifikt. Styret kommer til å gjøre en totalvurdering og se hva det er behov for å gjøre for at ting skal bli slik de skal igjen. Det er naturlig at styret samles denne uken. Det er helt naturlig, og ikke noe som har oppstått brått fordi vi mener situasjonen er akutt.

                              - Hvorfor er ikke det et tema etter ett poeng på de siste åtte kampene?

                              - Nei, det kan du si. Det er klart vi kommer til å diskutere hvordan ting fungerer og hvorfor det ikke fungerer. Vi må se på det. Vi må gå gjennom helheten. Alt vil bli vurdert, men treneren er ikke et spesifikt tema selv om vi må se på om vi mener vi kan komme på rett kjøl med det som er nå eller om styret mener andre grep må gjøres.

                              - Tror du Henning Berg er hovedtrener i LSK ved seriestart 2012?

                              - Ja, per i dag har han kontrakt i 2012 og 2013. Da kan jeg ikke forskuttere at han ikke er det i 2012.

                              - Hvor fornøyd er du med jobben Henning Berg gjør i LSK?

                              - Vi har prestert bra til tider i år, men vært for ustabile. Det er blitt hovedproblemet. Vi har vært litt uheldige med skader og solgt et par spillere, men sånn er det i alle klubber. Vi mener vi burde tålt dette bedre enn resultatene tilsier.

                              - Vil nok en 12. plass være godt nok for LSK?

                              - Nei, vi kan ikke leve med plasseringer som har to sifre. Det vil aldri Lillestrøm være fornøyd med. Det er ikke godt nok for LSK.

                              - Hvordan stiller du deg til anklagene fra eks-spillere som beskriver Berg som en enehersker på Åråsen?

                              - Jeg vet ikke hvilket grunnlag de har for å si det. Jeg har respekt for spillerne, det er spillere som har gjort en god jobb for LSK, men jeg har ikke noe problem med å kommunisere med Henning og jeg har ikke fått direkte innspill på at andre har veldig store problemer med det. Det har vært noen situasjoner, men hvor er det ikke det?

                              - Hvordan har det vært å være LSK-leder de siste ukene?

                              - Det er utfordrende å være LSK-leder. Det har det vært tidligere også. Det er noe vi lever med og vet vi har et stort ansvar i forhold til det. Det er tungt, det er det jo. Det er lettere å få mer arbeidsro når vi vinner kamper og ligger høyt oppe på tabellen.

                              - Hva slags kontakt har du som styreleder hatt med Per Berg de siste ukene?

                              - Vi hadde et møte i begynnelsen av forrige uke, men etter det har vi ikke hatt direkte kontakt. Han er ikke slik at han dytter på og forsøker å styre noen prosess i klubben.

                              - Hva slags kontakt har du hatt med Henning Berg de siste ukene?

                              - Jeg har ikke snakket med Henning etter at jeg dro utenlands fredag, men før det snakket vi sammen på torsdag.

                              - Hvordan oppleves det at en investor tilbyr seg å bidra økonomisk samtidig som han krever forandringer?

                              - Det Per Berg har sagt er at han har noen tanker om hva han mener vil være bra å få endret på for LSK. Det går på å skape engasjement, optimisme og slike ting. Jeg føler ikke at han går inn med en pekefinger og sier at dette og dette må gjøres. Per og jeg har hatt en god dialog i forhold til LSK i mange år og jobbet tett sammen fra 2004 til 2008. Etter det har han vært med som investor på noen enkeltspillere, og vi har snakket om kanskje å øke engasjementet litt igjen for å kunne heve oss til riktig ende av tabellen.

                              - Lytter dere til utspillene og synspunktene til tidligere spillere og ledere som har kommet den siste tiden?

                              - Det er klart vi registrerer dem og prøver å sette sammen ting, men samtidig er vi nødt til å se et helhetsbilde for klubben. Jeg håper og tror vi er best kjent med de faktiske forhold, og kan gjøre våre vurderinger ut fra det. Men vi er glade for engasjement. Det er det LSK lever av. Dette er personligheter man absolutt skal ta på alvor, men samtidig er det vi som har det hele og fulle bildet, svarer Mathisen.

                              Henning Berg har på sin side hevdet han har en god dialog med spillere og ledere på Åråsen. Etter 2-0-tapet for Viking søndag gjentok Berg overfor VG Nett at han føler han er rett mann for å lede LSK videre.

                              - Jeg har kontrakt i to sesonger til, så for meg er det ikke et tema. Jeg har heller ikke fått andre signaler fra styret enn at de er fornøyd med det sportslige i klubben, sa Berg.


                              (VG Nett) Per Mathisen innrømmer at det har vært tungt å være LSK-leder i en høst hvor laget har rast på tabellen. I løpet av uken samler han styret til møte der hovedtrener Henning Berg er et tema.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #95
                                lsk.no



                                ÅRETS FOTBALLBILDE

                                Øyeblikket LSKs eminente fotograf, Sebastian Ramsland, fanget av Ruben Gabrielsen på Åråsen 19. juni er av Epson kåret til årets beste fotballbilde.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #96
                                  kfl.no

                                  KFL, Investorer og sånn

                                  Det som kom frem i den saken gjenspeiler ikke samtalen mellom reporter og KFLs leder Morten Galåsen, og er blitt heftig klippet til en mening verken han eller KFL som organisasjon står inne for. At RBs Per Kristian Torvik gjentok disse uttalelsene som god fisk uten så mye som en telefon til oss, gjør ikke saken bedre.

                                  Vi vet at KFLs medlemmer er delt i synet på Henning Berg. Det må vi jobbe ut fra.


                                  Skrevet av kfl.no

                                  Kanari-Fansen er IKKE nødvendigvis 100% pro-Henning Berg. Vi tar derimot, i motsetning til tabloidene, forbehold om at diskusjonene i media for de fleste av oss best kan beskrives som rykter. Vi synes at Henning Berg har fått uforholdsmessig mye kritikk for den sportslige situasjonen i klubben, men ser også at det kan være noe i ordtaket "ingen røyk uten ild". Det vi er helt sikre på, er at styret i Lillestrøm Sportsklubb kjenner totalbildet av Hennings stilling og situasjon bedre enn samtlige forumvankere og journalister, og all den tid de ikke har gitt uttrykk for at Henning Berg ikke er uønsket, ser vi det som vår oppgave å fortsatt støtte ham fra tribunen.

                                  Kanari-Fansen er IKKE negative til at Per Berg igjen ønsker å investere i Lillestrøm Sportsklubb. Absolutt ikke! Vi ønsker Per, noe så sjelden som en investor med hjertet i klubben, og hans penger hjertelig velkommen. Vi er nemlig ikke fornøyd med sesong på sesong på nedre halvdel av tabellen, selv om Per Kristian Torvik tror det. Men, og dette er et stort men: Klubben har de siste årene slitt veldig med etterdønningene fra forrige kjøpefest, og dersom investorer igjen skal hjelpe til med satsinga mot toppen, må de ha tatt lærdom av det som skjedde sist. Dette betyr at man må fortsette med kloke, edruelige spillerkjøp og lønninger. Men aller viktigst betyr det at Per Berg og eventuelle andre investorer, må innrette seg etter hva det demokratisk valgte styret og sportslig utvalg i LSK ser best. Å la investorene foreta vesentlige veivalg for klubben, uten årsmøtets velsignelse, kan være livsfarlig. Det vil også være udemokratisk.

                                  Dette kan summeres opp i tre punkter:

                                  1) Man må vokte ordene sine når pressen lukter blod.

                                  2) Henning Berg har både positive og negative egenskaper både som menneske og trener, men er tilsynelatende fortsatt den LSKs styre ønsker som trener, og bør behandles deretter.

                                  3) Vi gleder oss veldig til å se klubben satse igjen, og forhåpentligvis bli den toppklubben vi skal være igjen.

                                  Styret

                                  Publisert: 25.10.2011 kl. 10:21 - Sist endret: 25.10.2011 kl. 10:21

                                  Kommentar

                                  • Hexaphim
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 2756

                                    #97
                                    Henning Berg "trolig ferdig"

                                    Henning Berg trolig ferdig i Lillestrøm

                                    Henning Berg kan komme til å forlate stillingen som hovedtrener i Lillestrøm tirsdag kveld.

                                    Del med andre:

                                    Åråsen/Bergen (TV 2 Sporten):
                                    Henning Berg kan bare ha timer igjen i jobben som Lillestrøm-trener.
                                    - Vi må se på totalen og finne ut av hvorfor det går dårlig, hvorfor svikter publikum og hvorfor LSK ikke er så attraktive som tidligere.
                                    Etter det TV 2 Sporten erfarer kan Berg være ferdig i klubben etter et styremøte på Åråsen som trolig finner sted tirsdag kveld.
                                    Del på facebook
                                    Styremøte trolig tirsdag kveld
                                    Lillestrøms styreleder Per Mathisen bekrefter at klubbstyret må ta grep, men ønsker ikke å fortelle akkurat når styret samles.
                                    - Vi må se på totalen og finne ut av hvorfor det går dårlig, hvorfor svikter publikum og hvorfor LSK ikke er så attraktive som tidligere. Vi får komme tilbake til hva styret kommer frem til etter møtet, sier Per Mathisen til TV 2 Sporten.
                                    - Når er styremøtet?
                                    - Det er i nærmeste fremtid, men det er det nærmeste jeg kan si om det, svarer han.
                                    - Hvorfor vil du ikke si når møtet er?
                                    - Det er fordi at da vil du (pressen) stå på døren når du ikke er invitert.

                                    – Må ta situasjonen på alvor
                                    - Er dere redde for at LSK kan rykke ned?
                                    - Jeg er ikke redd for at vi skal rykke ned, men vi må være skjerpet i de tre siste kampene og må ta på alvor at plassen ikke er sikret, svarer Lillestrøms styreleder.
                                    Etter søndagens 0-2-tap for Viking står LSK med bare ett poeng på de åtte seriekampene laget har spilt siden 7. august.

                                    Se intervju med Per Mathisen i videovinduet øverst!

                                    http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...m-3620276.html
                                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      #98
                                      Berg droppet treningen.

                                      Lillestrøm hemmeligholder styremøte, men benekter at Henning Berg er ferdig i klubben.

                                      ÅRÅSEN (Aftenposten.no):
                                      Henning Bergs fremtid er høyst usikker, og ryktene svirrer om at Lillestrøm-treneren bare har dager igjen av sin tid på Åråsen. Da Berg heller ikke møtte opp på tirsdagens restitusjonstrening ved siden av LSK-Hallen, fikk ryktene ny fart.

                                      Men Berg sitter – enn så lenge.
                                      - Nei, Henning blir ikke sparket i dag, det kan jeg love, sier Per Mathisen til Aftenposten.no.


                                      Ubehagelig
                                      Lillestrøms styreleder innrømmer likevel det er en ubehagelig situasjon som romerikingene har havnet i. Tidligere spillere og gamle LSK-profiler har kommet med hard kritikk som følg av Bergs lederstil og manglende resultater – ett poeng på de siste åtte seriekampene – og det ene negative oppslaget har etterfulgt det andre.
                                      Per Mathisen vil likevel ikke si at det er nødvendig å fjerne Berg for å snu tendensen.
                                      - Det er små grep som kan gjøres, ikke bare fra trenerens side.
                                      - Men det vanligste i slike tilfeller er å sparke treneren?
                                      - Ja, men det er ingen automatikk i det. Vi forholder oss til at Henning har kontrakt ut 2013, sier Mathisen en smule programforpliktet.
                                      Hemmeligholder styremøte: Likevel kjenner også Mathisen presset, samtidig som han etter beste evne forsøker å få arbeidsro. Blant annet vil han ikke fortelle når neste styremøte skal avholdes.
                                      - Nei, da blir det bare til at det henger en hel masse pressefolk utenfor. Det er viktig for oss at vi får jobbe i ro, slik at vi igjen kan skape positiv blest om klubben.
                                      - Men Henning Berg blir et tema på det neste styremøtet?
                                      - Vi diskuterer selvsagt de sportslige resultatene da som ved alle andre styremøtene, sier Mathisen, uten å utdype om Bergs skjebne avgjøres da.
                                      Selv er Henning Berg offensiv, og sier til Aftenposten.no at han mener han er rett mann for Lillestrøm. At han var fraværende på tirsdagens trening skal man heller ikke legge noe i, understreker LSK-treneren.
                                      - Det er vanlig på restitusjonstreningene, jeg kan ikke gjøre alt i denne klubben heller!

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        #99


                                        [B]IKKE PÅ LSK-TRENING I DAG: Henning Berg glimret med sitt fravær på dagens LSK-trening. - Det er vanlig på restitusjonstreningene, jeg kan ikke gjøre alt i denne klubben heller, sier Berg til aftenposten.no.

                                        - Berg får ikke sparken i dag



                                        LSKs styreformann demper ikke akkurat ryktene.

                                        (Dagbladet): Mye tyder på at Henning Berg ikke leder Lillestrøm i søndagens hjemmemøte med Aalesund.

                                        Overfor aftenposten.no kommer styreleder Per Mathisen med en uttalelse som vanskelig kan tolkes annerledes enn at en treneravgang er nært forestående.

                                        - Henning blir ikke sparket i dag, det kan jeg love, sier han.

                                        Før han mer programforpliktet legger til at Berg har kontrakt ut 2013.

                                        LSK-treneren var for øvrig ikke til stede på Åråsen i dag, der spillerne drev med restitusjonstrening til tross for at det er to dager siden 0-2-tapet mot Viking.

                                        Selv avdramatiserer han fraværet.

                                        - Det er vanlig på restitusjonstreningene, jeg kan ikke gjøre alt i denne klubben heller, sier Berg til aftenposten.no.

                                        Nettopp det er han blitt beskyldt for å gjøre, av toppscorer Anthony Ujah, som forlot klubben til fordel for Mainz i sommer.

                                        - Uansett hva som skjer i klubben, så er treneren med. (...)Du trenger ikke være på Åråsen i mer tre måneder for å skjønne hva som foregår. Det er én mann som bestemmer alt uansett hva det gjelder, sa Ujah i et intervju med Romerikes Blad.

                                        Nigerianeren er ikke den eneste kritikeren - flere har ytret negative synspunkter om Bergs lederstil og evne til å skape begeistring på Åråsen.

                                        Den viktigste av dem heter Per Berg og er Lillestrøms tyngste investor. Han har truet med å snøre igjen pengesekkendersom ikke Berg forsvinner.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB

                                          Holder kortene tett

                                          ÅRÅSEN: Hemmelighetskremmeriet har nådd LSK. Nå vil ikke klubbleder Per Mathisen fortelle hvor og når styremøtet som skal diskutere Henning Bergs framtid skal holdes.

                                          Per Kristian Torvik
                                          Publisert 25.10.2011 kl 15:26 Oppdatert 25.10.2011 kl 15:27

                                          – Vi trenger arbeidsro. Det får vi ikke med en rekke medier hengende rundt lokalet mens vi diskuterer, sier Per Mathisen.
                                          – Det høres ut som et krisemøte?
                                          – Det er avtalt for lenge siden og er ikke noe ekstraordinært møte.
                                          – Hvor sentralt blir trenerspørsmålet?
                                          – Vi har et ordinært møte med mange forskjellige saker. Når spørsmålene rundt treneren er blitt så sentralt, er det klart at den vil bli tatt opp.

                                          – Styret bestemmer

                                          Henning Berg sin framtid i LSK har vært heftig diskutert den siste tiden.

                                          I dag var det møte i LSKs sportslige utvalg, der Per Mathisen, Henning Berg, Torgeir Bjarmann, Frank Grønlund og Svein Rustad er med. Etter det RB-sporten kjenner til var ikke hovedtrenerspørsmålet en del av temaene der.
                                          – Har du tillit til Henning Berg?
                                          – Henning Berg er trener i LSK. Hva jeg mener personlig er ikke noe jeg kan si noe om. Vi har et styre som bestemmer.
                                          – Hva svarer du om han spør?
                                          – Da svarer jeg så godt jeg kan der og da.

                                          Vil avtale møte med Per Berg

                                          – Har du diskutert saken med Per Berg etter at du kom hjem fra Italia?
                                          – Nei, det har jeg ikke rukket. Vi kommer sikkert til å avtale et møte snart, uten at jeg kan si når.
                                          – Hvor lenge kan der la denne saken henge uten å komme med et svar på alle spørsmålene?
                                          – Når vi er klare til å gjøre det etter at styret har gjort sitt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎