Styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #41
    Opprinnelig skrevet av Xavi
    Er veldig skuffet at HB fikk sparken, akkurat like skuffet som når LSK taper. Ergo temperatur/kamptråd.
    Da må du ha mye temprament innabords - i.o.m. at LSK har 1 poeng på de 8 siste kampene med en målforskjell på 3-18.

    Kommentar

    • flisbyen
      Utestengt
      • Sep 2010
      • 305

      #42
      Jeg fikk rimelig direkte signaler på at Bergs tid var over en god stund før møtet mellom P Berg og Mathiesen. Det utslagsgivende var helt klart illojal opptreden i media, det er jeg overbevist om. Rimelig sikker på at Per Berg ikke står bak øksinga denne gang. Vårt demokratisk valgte styre står bak. Er du ikke medlem i klubben, så slutt med sutringa! Meld deg inn, og kom på årsmøtet hvis du vil ha innflytelse!

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #43
        Opprinnelig skrevet av flisbyen
        Meld deg inn, og kom på årsmøtet hvis du vil ha innflytelse!
        Eller vift med sjekkheftet.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #44
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Eller vift med sjekkheftet.
          Er det mulig?????

          Kommentar

          • Ballen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 227

            #45
            Opprinnelig skrevet av Xavi
            http://www.dagbladet.no/2011/10/27/s...berg/18790778/



            Så sant, så sant.

            Styret må gå!
            skal vi virkelig høre på en så søplete mann som esten når det gjelder framtida til fugla? tåpelig å beskylde styret i denne saken, Henning Berg har ikke levert resultater eller tegn på framgang den tiden han har fått. Helt klart bedre å prøve noe nytt enn å ta enda ett år på 10-plass, ref. Berg's uttalelse i RB for ca 1 måned siden.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #46
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Er det mulig?????
              Fint om du utdyper.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                #47
                Å sitte i styret til Sportsklubben kan ikke være en så veldig vanskelig jobb. Går det dårlig så slenger de jo bare trumfkortet "spark treneren" på bordet, og så årner alt seg tilsynelatende av seg selv. I nyere tid så har de jo kasta ut Arne (fikk vel ikke direkte fyken om jeg husker riktig), Uwe, Tom og nå Henning. Tidligere har folk som Hoffern måtte gå etter et par uheldige ord på direkte sendt tv, Teitur måtte gå, Per Brogeland ble vel omtrent direkte degradert da P**lerud kom inn og også skulle være hovedtrener, sistnevnte måtte også (heldigvis!) ta sin hatt og gå. For å nevne noe.

                Å kaste ut trenere gjør vi ihvertfall kontinuerlig.
                Last edited by holmiz; 27.10.2011, 19:14.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  #48
                  AND NOW THE PLOT THICKENS::::::

                  I have this from the most reliable of sources.

                  People are pointing at Pål Berg and stating that he is the cause of Henning being thrown out of the door. Well, it now turns out that it was the club who approached Berg and asked for a cash injection towards players. Not Berg approaching LSK and asking them to sack Henning in return for financial support.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    #49
                    Pål Berg der altså xD

                    Kommentar

                    • *46*

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Eller vift med sjekkheftet.
                      Du blir valgt inn i styret til LSK pga at du står "og vifter" med sjekkhefte. Et hvert oppegående menneske vet at det ikke er slike demokratiske prosseser avgjøres.

                      Tips til alle som ikke kan fordra oppsigelsen av Berg - les hva Flisbyen skriver:
                      Opprinnelig skrevet av flisbyen
                      Jeg fikk rimelig direkte signaler på at Bergs tid var over en god stund før møtet mellom P Berg og Mathiesen. Det utslagsgivende var helt klart illojal opptreden i media, det er jeg overbevist om. Rimelig sikker på at Per Berg ikke står bak øksinga denne gang. Vårt demokratisk valgte styre står bak.
                      Jeg mener ganske sikkert at jeg var en av de aller første som nevnte saken her på forumet og fant den merkelig når han gikk ut i media og fortalte at man ikke kunne forvente noe bedre (22 september - saken er bare på papir tror jeg). Mathisen gikk ut i avisen dagen derpå og bedrev brannslukkning med lovnader om satsing i 2012. Dette refererte jeg til i "LSK - veien videre" i post #740. Den 22 september skrev i praksis Henning Berg sin egen oppsigelse.

                      Den 4 oktober var Mathisen på nytt ute i RB og lovte nye spillere og bedre tider for LSK og tilskuerene på Åråsen. Den 5 oktober er Bjarmann i avisen og forteller at stallen skal styrkes. Den 13 oktober står Henning Berg på nytt frem i avisen og heller kaldt vann i årene på de som har fått litt optimisme i seg - han sier at man ikke kan forvente mer av LSK i 2012. Den 13 oktober skrev Henning Berg under på oppsigelsen sin og leverte den inn i praksis.

                      Tar man med tæring på organisasjonen internt, utspill type solo stikk i strid med styrets leder sine meninger og ikke minst sportslig nedtur - så har ikke styret noe annet valg. Henning Berg var ansvarlig for prestasjonene i LSK, samt han gjorde seg selv vanskelig å svelge for styret. Da er det naturlig med en avgang.

                      PS: en jeg kjenner litt til, har vært aktiv i Lyn under Berg sin tid - administrasjon og aparatet i klubben var fornøyd når han forsvant ut porten for siste gang. Han tæra veldig på organisasjonen innen i fra.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #51
                        Sorry to burst your bubble... Men dette visste vi fra før. Det har vært påpekt noen ganger.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • *46*

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Sorry to burst your bubble... Men dette visste vi fra før. Det har vært påpekt noen ganger.
                          Hvem sikter du til?

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Du blir valgt inn i styret til LSK pga at du står "og vifter" med sjekkhefte. Et hvert oppegående menneske vet at det ikke er slike demokratiske prosseser avgjøres.
                            Tydeligvis behöver man ikke velges inn i styret for å få innflytelse.

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Tips til alle som ikke kan fordra oppsigelsen av Berg - les hva Flisbyen skriver:


                            Jeg mener ganske sikkert at jeg var en av de aller første som nevnte saken her på forumet og fant den merkelig når han gikk ut i media og fortalte at man ikke kunne forvente noe bedre (22 september - saken er bare på papir tror jeg). Mathisen gikk ut i avisen dagen derpå og bedrev brannslukkning med lovnader om satsing i 2012. Dette refererte jeg til i "LSK - veien videre" i post #740. Den 22 september skrev i praksis Henning Berg sin egen oppsigelse.

                            Den 4 oktober var Mathisen på nytt ute i RB og lovte nye spillere og bedre tider for LSK og tilskuerene på Åråsen. Den 5 oktober er Bjarmann i avisen og forteller at stallen skal styrkes. Den 13 oktober står Henning Berg på nytt frem i avisen og heller kaldt vann i årene på de som har fått litt optimisme i seg - han sier at man ikke kan forvente mer av LSK i 2012. Den 13 oktober skrev Henning Berg under på oppsigelsen sin og leverte den inn i praksis.

                            Tar man med tæring på organisasjonen internt, utspill type solo stikk i strid med styrets leder sine meninger og ikke minst sportslig nedtur - så har ikke styret noe annet valg. Henning Berg var ansvarlig for prestasjonene i LSK, samt han gjorde seg selv vanskelig å svelge for styret. Da er det naturlig med en avgang.

                            PS: en jeg kjenner litt til, har vært aktiv i Lyn under Berg sin tid - administrasjon og aparatet i klubben var fornøyd når han forsvant ut porten for siste gang. Han tæra veldig på organisasjonen innen i fra.
                            Eventuellt var ikke Henning i loopen angående spillerinvesteringer neste år, da styret/Per Berg allerede hadde besluttet at han skulle ut. Jeg mener, om Per Berg hadde värt åpen for å investere MED Henning ombord, så hadde vi erstatta de spillerne vi mista i sommer. I stedet fikk Henning smuler å handle for. Ganske rimelig av Henning å anta at det ikke fantes ressurser til å dra i land de störste fiskene til vinteren heller. Jeg tror ikke de motsigende uttalelsene i media var Hennings oppsigelse, jeg tror situasjonen oppsto fordi Hennings skjebne allerede var forseglet. I praksis har Per Berg gitt et ultimatum og styret gikk for Per Bergs penger, för uttalelsene om satsing.

                            For min del er det ikke lenger så interessant å diskutere hvorvidt avgjörelsen om å sparke Henning var rett eller ei. Det som bekymrer meg sterkt, er at store avgjörelser om klubbens sportslige framtid ser ut til å tas av EN mann med särdeles stor lommebok.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • *46*

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Tydeligvis behöver man ikke velges inn i styret for å få innflytelse.
                              Tipper det holder med å være ansatt, sponsor eller investor. Derimot er det ingen av dem som bestemmer hva som skjer, det er det et demokratisk valgt styre som gjør.

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Eventuellt var ikke Henning i loopen angående spillerinvesteringer neste år, da styret/Per Berg allerede hadde besluttet at han skulle ut. Jeg mener, om Per Berg hadde värt åpen for å investere MED Henning ombord, så hadde vi erstatta de spillerne vi mista i sommer. I stedet fikk Henning smuler å handle for. Ganske rimelig av Henning å anta at det ikke fantes ressurser til å dra i land de störste fiskene til vinteren heller. Jeg tror ikke de motsigende uttalelsene i media var Hennings oppsigelse, jeg tror situasjonen oppsto fordi Hennings skjebne allerede var forseglet. I praksis har Per Berg gitt et ultimatum og styret gikk for Per Bergs penger, för uttalelsene om satsing.

                              For min del er det ikke lenger så interessant å diskutere hvorvidt avgjörelsen om å sparke Henning var rett eller ei. Det som bekymrer meg sterkt, er at store avgjörelser om klubbens sportslige framtid ser ut til å tas av EN mann med särdeles stor lommebok.
                              Jeg er 110 % overbevist på at Henning Berg gjorde seg så uspiselig selv, at det ikke var noen vei utenom. Prøv å finn en leder som kan gå ut i avisen med vyer om at "neste år blir nok neppe bedre". Min sjef hadde garantert fått sparken av sin overordna. Slik fungerer næringslivet og slik fungerer sportsklubben - man er resultatorientert og jobber for å forbedre seg (man går inn med en positiv innstilling) på alle plan. Den som ikke er det, er rett ut ferdig!

                              Kommentar

                              • Perern
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2004
                                • 19

                                #55
                                Sportslig utvalg bør vurdere posisjonene sine! De sitter vel med flere sportslige vurderinger enn styret! I tillegg er vel sportsligutvalg ganske begrenset sammensatt?
                                Lillestrøm

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Jeg er 110 % overbevist på at Henning Berg gjorde seg så uspiselig selv, at det ikke var noen vei utenom. Prøv å finn en leder som kan gå ut i avisen med vyer om at "neste år blir nok neppe bedre". Min sjef hadde garantert fått sparken av sin overordna. Slik fungerer næringslivet og slik fungerer sportsklubben - man er resultatorientert og jobber for å forbedre seg (man går inn med en positiv innstilling) på alle plan. Den som ikke er det, er rett ut ferdig!
                                  13. Oktober uttalte Henning fölgende til RB:

                                  – Jeg vet hva vi har hatt å forholde oss til denne sesongen. Og jeg vet ganske mye om hva vi har neste sesong. Jeg har ikke fått signaler om at ting er vesentlig endret. Derfor er det vanskelig å se at der er mulig å gjøre så mye mer neste år, sier treneren til Romerikes Blad.
                                  – Du tegner et helt annet bilde enn hva Mathisen gjør ...
                                  – Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg kan ikke si noe annet enn dette. Jeg kan ikke verken love eller garantere noen ting og mener fortsatt det samme som jeg har sagt tidligere....

                                  ....– Men er det stor uenighet, enten om ressursene man har tilgjengelig, eller hva man skal bruke de på?
                                  – De spillerne vi mister frigjør ressurser, det er jeg selvfølgelig klar over. Jeg tror ikke vi er så veldig uenige, men jeg kan bare stå for det jeg sier nå: Jeg kan fortsatt ikke love såkalte etablerte spillere – som er bedre enn de vi har – neste sesong.
                                  Det höres for meg ikke ut som en mann som har fått informasjon om at det faktisk finnes större ressurser tilgjengelig. Forövrig bör man noterer seg at det som diskuteres her er ressurser til å hente spillere. IKKE lagets prestasjoner.

                                  Jeg ser to alternativ her:
                                  A) Styret/ledelsen faila i å informere Henning om at vi hadde midler til spillerkjöp i vinter.
                                  B) Ingen gadd å si noe til Henning siden han uansett ikke skulle trene laget etter årets sesong.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Det höres for meg ikke ut som en mann som har fått informasjon om at det faktisk finnes större ressurser tilgjengelig. Forövrig bör man noterer seg at det som diskuteres her er ressurser til å hente spillere. IKKE lagets prestasjoner.

                                    Jeg ser to alternativ her:
                                    A) Styret/ledelsen faila i å informere Henning om at vi hadde midler til spillerkjöp i vinter.
                                    B) Ingen gadd å si noe til Henning siden han uansett ikke skulle trene laget etter årets sesong.
                                    Det er garantert diskutert innad i klubben. Og Henning Berg var tross alt en del av de som er med å tar avgjørelser om spillerkjøp.

                                    Bunnlinja er at man går ikke så negativt ut i avisen... Man avskriver ikke seg selv i avisen. Ingen ledere med ambisjoner gjør slikt.

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Sorry to burst your bubble... Men dette visste vi fra før. Det har vært påpekt noen ganger.
                                      Then you know it has to be true then my friend
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Det er garantert diskutert innad i klubben. Og Henning Berg var tross alt en del av de som er med å tar avgjørelser om spillerkjøp.
                                        Men hvorfor i alle dager skulle Henning ville avskrive våre sjanser på overgangsmarkedet om han visste at vi hadde ressurser å handle for?

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Bunnlinja er at man går ikke så negativt ut i avisen... Man avskriver ikke seg selv i avisen. Ingen ledere med ambisjoner gjør slikt.
                                        Han avskriver ikke seg selv. Han avskriver kjöpeevnen.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Men hvorfor i alle dager skulle Henning ville avskrive våre sjanser på overgangsmarkedet om han visste at vi hadde ressurser å handle for?



                                          Han avskriver ikke seg selv. Han avskriver kjöpeevnen.
                                          For de alller fleste, inkludert meg selv, så avskriver han hele klubben neste år. Vanvittig passivt. Og jeg er glad LSK ikke skal ha en så passiv trener neste år.

                                          Kommentar

                                          Working...