Styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #81
    Etter min oppfatning har hendelsesrekkefølgen fulgt noe a la disse linjene:

    1. LSK gjør den opprinnelige tabben å gi HB en kontrakt der han sitter øverst i hele hierarkiet uten noen over seg i systemet, og får myndighet til å detaljstyre alt.

    2. Noe han også gjør, i absurd detalj. Samtidig fryser han ut og fjerner de i støtteapparatet han anser som opponenter.

    3. Misnøyen vokser jevnt og trutt i takt med at HB har en arbeidsform som mildt sagt ikke akkurat inviterer til dialog og diskusjon.

    4. Etter fjorårets elendige sluttplassering, som likevel var en forbedring på året før, er de sportslige argumentene for å kaste ham også i ferd med å styrke seg.

    5. Før sesongstart i år, etter diverse hendelser i vinter, er misnøyen såpass sterk at sparken er en reell mulighet. Men klubben starter med å slå Stabæk 7-0 i gymsalen og holder godt følge i serien så lenge de tre nøkkelspillerne våre er friske og sunne.

    6. Så kommer sommeren og det varslede salget av Ujah, som isolert er like greit som det er nødvendig. Men samtidig bobler den langttrukne konflikten mellom HB og Nosa over for n'te gang. En god trener skal være i stand til å tekkes nykkene hos stjernespillerne sine. Dette har HB aldri vært i stand til. Det ender med et hastesalg som verken er nødvendig, planlagt eller ønsket. Et direkte resultat av det indre klimaet beskrevet i punkt 1, 2 og 3.

    7. HBs kontrakt innebærer at han har siste ord hva angår alt som går inn og ut av a-stallen. Nå er Nosa og Ujah borte, og alle vet at Gislason forsvinner 1. august. Stallen må styrkes for å være konkurransedyktig utover høsten, men det skjer ikke.

    8. Så følger i tett rekkefølge Søgård-saken og det fornærmende kontraktsforslaget til Bergdølmo. Laget begynner å tape og overgangsvinduet lukkes uten at vi har tatt noen grep i det hele tatt for å tette igjen de enorme hullene Ujah, Nosa og Gislason har etterlatt seg i laget (Bassey er åpenbart en spiller man har i tankene for fremtiden, ikke allerede denne høsten). Det blir fryktelig åpenbart at LSKs tidvis gode spill og resultater tidligere i sesongen har hatt alt med enkeltspillere å gjøre og svært lite med at det taktiske systemet er så godt innspilt at man begynner å høste fruktene av det. Jeg mener de siste åtte seriekampene under HB også felte beina under omdømmet hans som taktiker. Et svakt lag i et effektivt spilleopplegg kan fint vinne kamper. Vi har vært sjanseløse i brorparten av de siste åtte kampene.

    9. Per Mathisen varsler at stallen skal styrkes betraktelig i vinter, og HB driter for ørtende gang i alt og alle rundt seg ved å gå ut offentlig og tale Mathisen midt imot, og gjøre sitt for at Robert Lauritzens jobb, som allerede må fortone seg som en uriaspost, blir enda vanskeligere.

    10. På ett eller annet tidspunkt antar jeg at Per Berg, som har fulgt denne sirkusforestillingen halvveis fra utsiden, sier at ålreit, dette kan alle se at kommer til å gå lukt til helvete. Han vil LSK vel og stiller midler til disposisjon dersom de rette grepene blir tatt.

    Så kan man kritisere klubben for å ha tværet ut denne saken for lenge. Her kan det være momenter vi ikke kjenner til, men at situasjonen mht. HB og hans ansettelsesforhold for lengst hadde passert smertegrensen før Per Berg kom (offentlig) på banen og tilbød seg å betale fallskjerm for HB, er jeg overhodet ikke i tvil om.

    For meg er det altså det følgende som felte HB:
    - Elendig personalbehandling og dårlige samarbeidsevner over lang, lang tid
    - Opphørssalget i sommer, som han alene (i pakt av kontrakten hans) står ansvarlig for
    og ikke minst
    - Måten laget hans har kollapset fullstendig i løpet av høsten.

    Apropos å sparke ham nå vs å la ham sitte ut sesongen: Fotballspillere som ikke tror på trenerens prosjekt, vinner iallfall ikke kamper. Og apropos at ny hovedtrener ikke kommer rett inn i jobben: Det er ikke nødvendigvis gjort over natta å finne rett mann og betale ham ut av en annen klubb. Jeg syns det er langt viktigere at LSK bruker tid på å finne den rette mannen til jobben, for - og her er jeg enig med kritikerne - de to siste trenerne våre har åpenbart ikke vært det.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #82
      Opprinnelig skrevet av trigz
      1. LSK gjør den opprinnelige tabben å gi HB en kontrakt der han sitter øverst i hele hierarkiet uten noen over seg i systemet, og får myndighet til å detaljstyre alt.

      2. Noe han også gjør, i absurd detalj. Samtidig fryser han ut og fjerner de i støtteapparatet han anser som opponenter.

      3. Misnøyen vokser jevnt og trutt i takt med at HB har en arbeidsform som mildt sagt ikke akkurat inviterer til dialog og diskusjon.
      Det der beskriver nesten en tyrann... Da burde det vært flere, bl.a spillere, som forlater skuta mens han styrte og generelt større misnøye. Det har ikke akkurat flommet over av type "Takk gud"-innspill etter torsdag formiddag...
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #83
        Jeg tror i alle fall at du har rett i det første punktet ditt, trigz. Det var det som bekymret meg mest da han kom. Han hadde samme grep på Lyn og det var ikke nødvendigvis veldig vellykket.

        Det kan være nødvendig å holde endel tråder i en hånd når man har fått tildelt ei skute å snu, men over tid fungerer eneveldet dårlig.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          #84
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Det der beskriver nesten en tyrann... Da burde det vært flere, bl.a spillere, som forlater skuta mens han styrte og generelt større misnøye. Det har ikke akkurat flommet over av type "Takk gud"-innspill etter torsdag formiddag...
          Behandlingen store ressurspersoner som Grodås, Johnsen og Bergdølmo fikk, var skammelig. De av spillerne som har vært misfornøyde, er profesjonelle og kommer ikke med den slags offentlige utbrudd.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3177

            #85
            Den som leser mellom linjene i kommentarene fra Kippe vil ikke ha vanskelig for å se at det var en rekke problemer knyttet til forholdet mellom spillere og Henning Berg. Kippe er imidlertid stor nok til å la det ligge og ikke gi Henning et spark mens han står i knestående. Bortsett fra det tror jeg analysen til TRIGZ er svært nære å være 100% korrekt.

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #86
              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Den som leser mellom linjene i kommentarene fra Kippe vil ikke ha vanskelig for å se at det var en rekke problemer knyttet til forholdet mellom spillere og Henning Berg. Kippe er imidlertid stor nok til å la det ligge og ikke gi Henning et spark mens han står i knestående. Bortsett fra det tror jeg analysen til TRIGZ er svært nære å være 100% korrekt.
              Dette kan man lese litt ut av intervjuet med PB og MP også.. De mener laget er bra nok til å vinne alle de resterende kampene med små "grep". Positivt at PB er offensiv og vil ha jobben!
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Skal man være så omtenksom ovenfor Berg, som jo forsåvidt er greit nok, så er det vel flere her inne som bør tenke godt over sine utbrudd mot Nosa, både under hans tid her og etter. Ikke at Nosa var noen skolegutt, men dette med at han gjorde slaver av unggutta og ødela laget er vel noe av et historisk lavmål her inne.

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #88
                  kom det fra "oss".. trodde det var media som slapp det?
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Skal man være så omtenksom ovenfor Berg, som jo forsåvidt er greit nok, så er det vel flere her inne som bør tenke godt over sine utbrudd mot Nosa, både under hans tid her og etter. Ikke at Nosa var noen skolegutt, men dette med at han gjorde slaver av unggutta og ødela laget er vel noe av et historisk lavmål her inne.
                    Er uenig her. Både Nosa og Ujah var 2 personer det ikke var mulig å ha i klubben lengre pga deres holdninger... Det er fakta at spillere ble spørt om Nosa før han ble solgt, og de var enige at han måtte ut. At han gjorde slaver av unggutta er selvfølgelig en drøy påstand man skal ha veldig godt grunnlag for å si, men det gjelder vel her og. Ingen røyk uten ild.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      #90
                      Jeg lurer litt på gyldigheten av mediatekkeargumentet, som ofte har vært brukt i forbindelse med Hennings avgang. Hadde vi vært et topplag tror jeg sjøl fanden hadde fått beholde trenerjobben om han satt ved spakene.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #91
                        trigz lister en lang liste med plausible momenter. Og enda er den ikke komplett.
                        Det er noe spesielt å se all den skråsikre uvitenheten som utbasuneres på forumet for tiden.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • aguado
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 448

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          trigz lister en lang liste med plausible momenter. Og enda er den ikke komplett.
                          Det er noe spesielt å se all den skråsikre uvitenheten som utbasuneres på forumet for tiden.
                          Dersom du mener du sitter på fasiten så kanskje du kan informere oss andre?

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av jalapenos
                            Dersom du mener du sitter på fasiten så kanskje du kan informere oss andre?
                            Jeg sitter ikke med noen fasit, men jeg ser hvem som uttaler seg om hva. Og jeg har en grei forståelse av hvem som har bedre kontakter inn i LSK enn andre.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #94
                              Reka satte meg på sporet. På tide med oppvask. Hva f**n er vi, en Kebab-sjappe? Sjekk den gjengen i styret.

                              Legg spesielt merke til nummer 8 der. Erfaring? AP-pamp. Stjeler vi en side fra den råtne boka til søpla nå?


                              "LSK-styret 2012


                              Leder
                              Per Mathisen
                              E-post: per@aakrene-mek.no

                              Nestleder
                              Henning Harborg
                              E-post: hhr@thommessen.no

                              Styremedlem 3

                              Lars Otto Ullereng

                              Styremedlem 4
                              Tina Svensson Grønlund

                              Styremedlem 5
                              Rune Bråten

                              Styremedlem 6
                              Lasse Kjus

                              Styremedlem 7
                              Ola Emil Heggset

                              Styremedlem 8
                              Anita Orlund"
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                #95
                                Jakter du på styreverv nå, Benny, eller syter du bare?

                                Hadde nesten vært forfriskende om du ville gjøre en innsats til en forandring. 7 av 8 som man kan være fornøyd med i et styre er et mer enn akseptabelt antall.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Styremedlem 8
                                  Anita Orlund"
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3401

                                    #97
                                    Var faktisk ikke klar over at Orlund var i styret. Første tanke er at det er vel et krav med minst to kvinnelige representanter, og dette er en kvoteplass. Jeg er veldig usikker på hvilke kvaliteter Orlund bringer til styret, men jeg kjenner ikke til hennes bakgrunn utover den politiske. Uansett føler jeg at det burde finnes alternativer der ute.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #98
                                      Tja, ingenting skal være uprøvd, og vi har vel frem til nå prøvd de fleste andre alternativene, uten at den negative trenden har snudd. Men jeg sliter litt med å se linken mellom personene som sitter i styret og prestasjonene våre på banen, er det sånn at spillerne våre blir bedre enkeltvis og flinkere til samhandlinger om vi bytter ut styret?
                                      Last edited by holmiz; 26.05.2012, 09:59.
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Tja, ingenting skal være uprøvd, og vi har vel frem til nå prøvd de fleste andre alternativene, uten at den negative trenden har snudd. Men jeg sliter litt med å se linken mellom personene som sitter i styret og prestasjonene våre på banen, er det sånn at spillerne våre blir bedre enkeltvis og flinkere til samhandlinger om vi bytter ut styret?
                                        Klubben har hatt en nedadgående kurve siden Rösler forsvant. Det er styrets ansvar å holde klubben på rett kurs og sørge for at ledelsen tar de rette grep. De siste fem åra har vi kommet nærmere og nærmere nedrykk.

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Klubben har hatt en nedadgående kurve siden Rösler forsvant. Det er styrets ansvar å holde klubben på rett kurs og sørge for at ledelsen tar de rette grep. De siste fem åra har vi kommet nærmere og nærmere nedrykk.
                                          Så da blir alt automatisk bedre om vi sparker styret og får inn nye kluter?
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎