Styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Få inn Ståle så kan han rydde opp.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • stiandahl
      Medlem
      Hoffnarr
      • Apr 2004
      • 61

      I går satte jeg både morgenkaffen og havregrøten i halsen når jeg på morningen leste i RB om Morten Svesengen sin fulle støtte til både styre og trener i Lillestrøm Sportsklubb. I dag har jeg lest om Haglund i RB og hans betraktninger om presset det er å være Lillestrømtrener om dagen. Så da er det tid for å skrive litt egne betraktninger om LSK.

      Spillere og ledelse i LSK, samt RB ved Morten Svesengen og sikkert en del andre tror at klubben i dag har problemer der mye skyldes skader på nøkkelspillere. Det er bare å lure seg selv, og her er problemet til klubben. Man er på helt feil kurs og skylder på omgivelsene. Historikken lyver ikke. Det var begredelig det vi presterte i vinter. Sett kampene og vi hadde de fleste spillere med da. Håpløs serieåpning mot Sarpsborg. Alle spillere var med da. Katastrofal cupkamp mot Grorud. Omtrent alle spillere var med. Nei, vi har i de siste 6-7 år fått servert begredlige resultater og snart er det bare styret, trenere og enkelte andre som har tro på det LSK driver med om dagen. Og det er skremmende. Jeg er ganske sikker på at resultatene og poengene vi har,hadde vært på samme nivå med alle spillere tilgjenglig.

      Det er ikke Haglund sin skyld at han trener LSK. Han er sikkert en bra trener og har bra kompetanse. Men han er trener i feil klubb og på feil tid. Han uttaler i dag at han trener og har visjoner om at LSK skal være dominerende klubb i kampene vi spiller(som å høre Martin snakke om prosjekt Vålerenga i sin tid). LSK kan aldri være med å kjempe om de beste spillerne pga av at det er mange klubber som alltid vil ha bedre økonomi enn oss.Derfor kan vi heller aldri belage oss på å dominere kamper. LSK som klubb skal være etter min mening et hardtarbeidende lag, ha en direkte spillestil og ballen skal fort fremover i en gjennombruddshissig spillestil. Det var kjerneverdier før, som med tiden sakte men sikkert er blitt hvisket ut. I dag har vi en altfor ambasiøs spillestil som vi rett og slett ikke har mannskap til. Lillestrøm er jo ikke til å kjenne igjen og vår kultur er blitt øderlagt av de som sitter å bestemmer nå. Mathisen, Bjarmann og alle som tror Lillestrøm styrer i riktig retning: Ta dere en tur ut i nabolag og borettslag på romerike og hør hva folk mener og prater om. Dere kommer til å få dere en overraskelse. De fleste har ikke ikke tillit eller tro på hva LSK driver med om dagen. Ikke bare snakkes det om resutlater, men også om kulturen og den manglende tillit både trener og styre har i dagens LSK. Ett styre og en trener uten tillit blant folk som har hjertet sitt i LSK kan rett og slett ikke få fortsette lengre. Etter 6-7 år med begredlighet er det på tide å stille sine plasser til disposisjon. Det er nok nå.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av stiandahl
        Mathisen, Bjarmann og alle som tror Lillestrøm styrer i riktig retning: Ta dere en tur ut i nabolag og borettslag på romerike og hør hva folk mener og prater om. Dere kommer til å få dere en overraskelse. De fleste har ikke ikke tillit eller tro på hva LSK driver med om dagen. Ikke bare snakkes det om resutlater, men også om kulturen og den manglende tillit både trener og styre har i dagens LSK. Ett styre og en trener uten tillit blant folk som har hjertet sitt i LSK kan rett og slett ikke få fortsette lengre. Etter 6-7 år med begredlighet er det på tide å stille sine plasser til disposisjon. Det er nok nå.
        Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver her. De aller fleste jeg snakker med, mener problemet ikke ligger på trene og administrasjon/styret - de sikter på godt betalte spillere som ikke leverer på banen. Noe spillerene i og for seg er enige i etter hva jeg leser i avisen.

        Dette forumet har blitt infiltrert av negativ tankegang, syting og svartmaling. Enkelte åpner kun kjeften for å lire av seg negative ting. Går det greit, så holder dem kjeft. Uteblir resultatene, så dukker dem opp som rotter på skip som tar inn vann. Personlig strekker jeg i stede ut hånda til sportsklubben for å dra den opp av gjørma - jeg møter selvsagt opp på søndag med godt mot og tro på tre nye poeng!

        Kommentar

        • OptimistFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 462

          Opprinnelig skrevet av stiandahl
          LSK kan aldri være med å kjempe om de beste spillerne pga av at det er mange klubber som alltid vil ha bedre økonomi enn oss.Derfor kan vi heller aldri belage oss på å dominere kamper.
          Visst faen skal vi kjempe om de beste spillerne og være i toppen med de beste spillerne. Småbymentalitet hjelper ingen.
          LSK på 70-tallet gutset. Det samme med Stabæk da de gikk fra 4. div og nr 2 i Bærum til seriegull, nesten utelukkende på fremoverlente ledere. De gikk riktignok på en smell, men er fortsatt langt mer enn det de var da de startet. Hvis vi tror vi er på nivået bak er veien ned kort. Akershus er jo landets største vekstområde. Ingen grunn til at vi skal få til mindre enn en soddspisende bartegjeng!
          Vi trenger en cocky faen i ledelsen, med gode strategiske og salgsmessige evner. Som Ivar Hoff var på 70-tallet og Steen Jensen i Stabæk.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3967

            Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
            Visst faen skal vi kjempe om de beste spillerne og være i toppen med de beste spillerne. Småbymentalitet hjelper ingen.
            LSK på 70-tallet gutset. Det samme med Stabæk da de gikk fra 4. div og nr 2 i Bærum til seriegull, nesten utelukkende på fremoverlente ledere. De gikk riktignok på en smell, men er fortsatt langt mer enn det de var da de startet. Hvis vi tror vi er på nivået bak er veien ned kort. Akershus er jo landets største vekstområde. Ingen grunn til at vi skal få til mindre enn en soddspisende bartegjeng!
            Vi trenger en cocky f"aen i ledelsen, med gode strategiske og salgsmessige evner. Som Ivar Hoff var på 70-tallet og Steen Jensen i Stabæk.
            Veldig bra innlegg! Når klubben er i ferd med å gli inn i glemselen, er det enda viktigere at alle som er glad i klubben fortsatt tør å si sin mening!

            Tenk hva en (passe) "cocky faen" kunne utrettet sammen med Gud!!!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • norveggio
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2008
              • 65

              Opprinnelig skrevet av stiandahl
              I går satte jeg både morgenkaffen og havregrøten i halsen når jeg på morningen leste i RB om Morten Svesengen sin fulle støtte til både styre og trener i Lillestrøm Sportsklubb. I dag har jeg lest om Haglund i RB og hans betraktninger om presset det er å være Lillestrømtrener om dagen. Så da er det tid for å skrive litt egne betraktninger om LSK.

              Spillere og ledelse i LSK, samt RB ved Morten Svesengen og sikkert en del andre tror at klubben i dag har problemer der mye skyldes skader på nøkkelspillere. Det er bare å lure seg selv, og her er problemet til klubben. Man er på helt feil kurs og skylder på omgivelsene. Historikken lyver ikke. Det var begredelig det vi presterte i vinter. Sett kampene og vi hadde de fleste spillere med da. Håpløs serieåpning mot Sarpsborg. Alle spillere var med da. Katastrofal cupkamp mot Grorud. Omtrent alle spillere var med. Nei, vi har i de siste 6-7 år fått servert begredlige resultater og snart er det bare styret, trenere og enkelte andre som har tro på det LSK driver med om dagen. Og det er skremmende. Jeg er ganske sikker på at resultatene og poengene vi har,hadde vært på samme nivå med alle spillere tilgjenglig.

              Det er ikke Haglund sin skyld at han trener LSK. Han er sikkert en bra trener og har bra kompetanse. Men han er trener i feil klubb og på feil tid. Han uttaler i dag at han trener og har visjoner om at LSK skal være dominerende klubb i kampene vi spiller(som å høre Martin snakke om prosjekt Vålerenga i sin tid). LSK kan aldri være med å kjempe om de beste spillerne pga av at det er mange klubber som alltid vil ha bedre økonomi enn oss.Derfor kan vi heller aldri belage oss på å dominere kamper. LSK som klubb skal være etter min mening et hardtarbeidende lag, ha en direkte spillestil og ballen skal fort fremover i en gjennombruddshissig spillestil. Det var kjerneverdier før, som med tiden sakte men sikkert er blitt hvisket ut. I dag har vi en altfor ambasiøs spillestil som vi rett og slett ikke har mannskap til. Lillestrøm er jo ikke til å kjenne igjen og vår kultur er blitt øderlagt av de som sitter å bestemmer nå. Mathisen, Bjarmann og alle som tror Lillestrøm styrer i riktig retning: Ta dere en tur ut i nabolag og borettslag på romerike og hør hva folk mener og prater om. Dere kommer til å få dere en overraskelse. De fleste har ikke ikke tillit eller tro på hva LSK driver med om dagen. Ikke bare snakkes det om resutlater, men også om kulturen og den manglende tillit både trener og styre har i dagens LSK. Ett styre og en trener uten tillit blant folk som har hjertet sitt i LSK kan rett og slett ikke få fortsette lengre. Etter 6-7 år med begredlighet er det på tide å stille sine plasser til disposisjon. Det er nok nå.
              Ikke så ofte jeg skriver her inne, men dette er jeg desverre veldig enig i. Inkludert sammenligningen med Andresen og søpla. Jeg savner LSK-identiteten med direkte fotball og guts (tenk for eksempel hvordan vi nedslaktet godset over to kamper i 2001, og Powels 13 mål på 11 kamper samme sesong). Jeg er så lei av det Barca-inspirerte våset om at det å dominere banespillet i fotballkamper har egenverdi. Fotball handler om å vinne og som supporter er det (grovt sett) aller mest spennende når ballen er inne i motstanders 16-meter. Altså, enig. Det er nok nå.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3163

                Opprinnelig skrevet av stiandahl
                LSK som klubb skal være etter min mening et hardtarbeidende lag, ha en direkte spillestil og ballen skal fort fremover i en gjennombruddshissig spillestil.
                Helt enig. Verre er det ikke. Det er ikke så lenge siden alle gruet seg til å møte LSK.

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Helt enig. Verre er det ikke. Det er ikke så lenge siden alle gruet seg til å møte LSK.
                  Det begynner faktisk å bli ganske lenge siden noen gruet seg til å komme til såkalte fort Årsen. Er det et sted hvor bortelagene har muligheter til å få med seg poeng så er det jo nettopp på Åråsen. Det er flaut å se hvordan vår klubb fremstår. Jeg vil trekke frem Godset som har over tid har bygget et lag med rimelige spillere fra fra fjern og nær. Det er skremmende å se hvor elendige LSk er til å få tak i unge spillere med potensiale. Hvem sin oppgave er dette?? Bjarmann? Da gjør han i tilfelle en forferdelig dårlig jobb. OK. Vi har hentet Ringstad og Ruben og har hatt Gulbrandsen i troppen noen år nå. Selvsagt også Bolly som fikk sitt definitive gjennombrudd i fjor. Men han solgte vi jo 6 kamper etterpå. Hvis økonomien er så prekært dårlig at vi må selge alle som presterer så blir det vanskelig om ikke umulig å mønstre et godt fotballag. Da bør vi kanskje bli vesentlig flinkere på scouting slik Godset har vært veldig flinke på. En annen ting er at det blir handlet inn spillere fordi de har et navn. Ike fordi de har en profil som passer inn der vi har svakheter. Jeg savner en langsiktig plan over hvordan klubben skal bygges og gjøres til det den engang var. Vi trenger hardtarbeidende spillere og en klar spillestil. Det som foregår i dag er jo i beste fall en komedie. At vi er skadeplaget er det ingen tvil om men dette budre de forsikre seg om ved å ha mer enn 14-15 spillere som holder Tippeliga nivå. Mye må gjøres men jeg har desverre mine tvil om at det skjer noe uten at noen stiller sine stiller til disposisjon og stikker fingern i jorda og innrømmer at jobben som er gjort ikke er i nærheten av å være bra nok.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3163

                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                    Det begynner faktisk å bli ganske lenge siden noen gruet seg til å komme til såkalte fort Årsen. Er det et sted hvor bortelagene har muligheter til å få med seg poeng så er det jo nettopp på Åråsen. Det er flaut å se hvordan vår klubb fremstår.
                    Er absolutt enig i det. Problemet for meg er at jeg har fulgt LSK så lenge at for 6-8 sesonger siden blir til "ikke så lenge siden"...

                    Kommentar

                    • MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

                      LSK trenger en daglig leder som kommer utenfra og river opp dårlige vaner og likegyldighet. Ikke det at de som jobber og styrer med lsk ikke bryr seg om LSK, men hele klubben har låst seg og evner ikke å fornye seg og skape ny "go". Bl.a. ser man dette på alle uttalelser i media, samme gamle oppgulpet gang på gang. Er den EN person i ledelsen på Åråsen som tenker langsiktig?
                      Jeg tror ikke på trenerskifte. Jeg er en av de få, naive som faktisk SER er forbedring. Bunnivået er fortsatt bunnløst og det spiller en omgang av hver sort fortsatt, men det er fremdeles en bedring der. Jeg syns f.eks. ikke at det var så forferdelig dårlig å ligge på 4 plass etter ca 5 kamper deromkring. Så kom skader og negativ tankegang. Spillere som f.eks Riise spiller mer på navnet sitt enn på innsats.
                      I LSK er man ikke lenger proffe nok i hodet, og det gjelder Riise, Anderson og resten av spillerne, like fullt som Bjarmann og Lauritzen og resten av ledelsen. Og det som er irriterende er at alle liksom er fredet på kontoret for kritikk fra oss...


                      Og til slutt: alt dette er delvis Per Berg sin skyld. Det har vært drittstemning i den klubben siden han stakk kniven dypt inn i ryggen til Uwe Rösler. Jeg skulle så inderlig ønske at vi klarte oss uten hans sporadiske redningspakker...

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av MoBee
                        Og til slutt: alt dette er delvis Per Berg sin skyld. Det har vært drittstemning i den klubben siden han stakk kniven dypt inn i ryggen til Uwe Rösler. Jeg skulle så inderlig ønske at vi klarte oss uten hans sporadiske redningspakker...
                        Uten Per Berg, hadde ikke LSK vært noe i dag. Da hadde klubben vært konkurs.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Uten Per Berg, hadde ikke LSK vært noe i dag. Da hadde klubben vært konkurs.
                          Men måten han bruker pengene på LSK, som klubben tillater, er ødeleggende.

                          Kommentar

                          • Pingla
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 367

                            Eventuelt at de som har (hatt) ansvaret for å forvalte pengene tenker litt for kortsiktig, eller tar litt for mange tvilsomme beslutninger på bruken av spenna?
                            ¯\_(ツ)_/¯

                            Kommentar

                            • MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

                              Per Berg er absolutt ikke bare positiv for denne klubben...
                              Poenget mitt var ikke å si at han ikke har bidratt, poenget er å si at det presset for å få ut Uwe og inn Tom var ødeleggende for klubben. Selv om noen har gjort noe fint for klubben, betyr ikke det at alt de gjør er perfekt, gjør det vel?
                              Torgeir er legende som spiller, ikke akkurat genial som Sportsdirektør kombinert med daglig leder...

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3967

                                Det er på høy tid å blåse liv i denne tråden igjen!

                                I dagens Romerikes Blad på papir skriver Per Kristian Torvik at klubben ikke har bestemt seg om de vil forlenge med Haglund. Han skriver også at Per Mathisen sier at det er opp til sportslig ledelse (les: Torgeir Bjarmann)! Torvik skriver videre at det er lenge siden styret i LSK har ment noe om noe som helst. Rene ord for pengene fra Torvik!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Det skal han selvsagt ha æra for. Problemet er at han går inn med storsatsinger for et år om gangen. Så skrues krana igjen og klubben sitter igjen med en helt haug med overbetalte "stjerner" vi ikke har råd til å lønne. Skulle tro at en mann med hans erfaring skjønte seg litt bedre på fotball og langsiktige investeringer.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Styret må bli synlige ikke gjemme seg bort slik dem gjør nå.

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      Lasse kjus med radioreklame på radio Metro idag. ett tegn på at noen fra styret vil være mer synlig?
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • junior
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 492

                                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                        Lasse kjus med radioreklame på radio Metro idag. ett tegn på at noen fra styret vil være mer synlig?
                                        Hørte han på lørdag og da jeg kjørte til Lillestrøm. Herlig at han begynner å bli synlig, en profil som kan være med på å skape interesse om han brukes.
                                        ------- Forza Fugla! -------

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          Opprinnelig skrevet av junior
                                          Hørte han på lørdag og da jeg kjørte til Lillestrøm. Herlig at han begynner å bli synlig, en profil som kan være med på å skape interesse om han brukes.
                                          Æsj!

                                          Aldri i livet om jeg anerkjenner kommersielle uttalelser om LSK fra en som holder med søpla
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎