Arne eller nedrykk?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Arne eller nedrykk?

    Arne vinner kamper, Haglund gjør det ikke.

    Hva skal vi be klubben gjøre?
    85
    Ansette Arne og vinne fotballkamper?
    56,47%
    48
    Beholde Haglund hele veien til Adeccoligaen?
    43,53%
    37
    Enøyd i de blindes dal.
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #2
    Jultomten är faktiskt död!

    God Jul!
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Blir en ganske meningsløs avstemning hvis man legger til grunn at man beholder plassen med Arne og rykker ned med Magnus.

      "Bør Haglund sparkes?" blir i hvert fall en nyttig avstemning.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Ingen tvil i min sjel, nå må klubben gå ett par-tre skritt tilbake og virkelig gjøre ting enkelt frem til klubben er på skinner igjen. Hvem, hva og hvordan gidder jeg ikke å spekulere i siden det KUN er sportsklubben selv som må få ut den berømte fingern! Jeg håper klubben setter en strek over fortiden og ser fremover virkelig snart.. Det innebærer trenerbytte, spillerbytte, formasjonsendring, klubbstrategi, korte og langsiktige mål, muligens endringer i organisasjonen o.l. og sist men ikke minst en helt ny profil utad. Sistnevnte innebærer (som nevnt ett annet sted på forumet) stenging av LSK.NO (midlertidig ute av drift, i påvente av ny profil og 3 poeng) og alle andre sosiale medier styrt av sportsklubben (facebook, twitter o.l.).

        Sportsklubben er helt uten vinnermentalitet/vinnerkultur og så til de grader på vei ut av toppen av norsk fotball (til tross for svake resultater så har klubben frem til nå blitt ansett som en av de store klubbene og ett nedrykk vil nok få oppmerksomhet utovet landets grenser, men da er det nok brått slutt på det meste).

        NÅ ER DET PINADØ FAEN MEG PÅ TIDE Å VÅKNE OPP SPORTSKLUBBEN!

        NB! Forumet burde også stenge ett par tråder for en stund, patetisk å bruke tid på rosenborg og vålerengen akkurat nå.

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1212

          #5
          Vi har vel sparket nok trenere de siste årene uten særlig mye bedring. Det er på tide at vi rydder litt andre steder først.
          Mange sier at nedturen startet med sparkinga av Rösler. Jeg er litt enig selv om jeg selv ikke kunne fordra fyren. Uansett startet problemene først for alvor når Fjørtoft vant maktkampen mot Tom Nordli. Da ble vi sittende igjen med en stall som ikke egnet seg særlig til fotballen Fjørtoft ville at LSK skulle spille. Rösler eller Nordli? Tja, en ting er i alle fall sikkert og det er at vi ikke hadde vært i en like dårlig forfatning hvis en av de hadde fått fortsette mye lengere.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Vi har vel sparket nok trenere de siste årene uten særlig mye bedring. Det er på tide at vi rydder litt andre steder først.
            Mange sier at nedturen startet med sparkinga av Rösler. Jeg er litt enig selv om jeg selv ikke kunne fordra fyren. Uansett startet problemene først for alvor når Fjørtoft vant maktkampen mot Tom Nordli. Da ble vi sittende igjen med en stall som ikke egnet seg særlig til fotballen Fjørtoft ville at LSK skulle spille. Rösler eller Nordli? Tja, en ting er i alle fall sikkert og det er at vi ikke hadde vært i en like dårlig forfatning hvis en av de hadde fått fortsette mye lengere.
            Der velger jeg Rösler 10 av 10 ganger gitt...
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Helt enig.

              Nå er det beste å få inn Arne. Alle vet hva han står for og kan raskt få orden i gruppe. Med orden mener jeg å sikre at vi beholder plassen.

              Legg unna alle tanker om å kjempe i toppen de neste 2-3 årene, å bruk Arne til styre inn en sikker plass. Ta deretter jobben som må gjøres i forhold til å fjerne Bjarmann og annet rusk i korridorene.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1212

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Der velger jeg Rösler 10 av 10 ganger gitt...
                Folk kan si hva de vi vil om Tom Nordli men han er faktisk den eneste som har gitt klubben noe å juble for siden 1989.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #9
                  Åssen kom denne "spørreundersøkelsen" gjennom kvalitetskontrollen egentlig? Slo vi ikke forresten laget til Arne 3-0 borte? Hva tilsier at Arne skal klare å redde oss fra noe som helst?

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Åssen kom denne "spørreundersøkelsen" gjennom kvalitetskontrollen egentlig? Slo vi ikke forresten laget til Arne 3-0 borte? Hva tilsier at Arne skal klare å redde oss fra noe som helst?
                    Ikke 1 spiller på det laget er fulltidsproff per nu...

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Om man skal dømme utfra den altoverveiende tonen på forumet for tiden burde jo Arne E. passe som hånd i hanske...
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Å fremstå slik Kisa gjorde mot oss må om mulig fremstå som en enda større fornedrelse enn noe dette LSK-laget har utsatt oss for de siste åra. At ingen av de er heltidsproffer forklarer jo hele fotballfilosofien, ferdigheter trengs ikke. Uforutsigbarhet er en uting, disiplin er alt. Best uten ball tilhører fortida. Min påstand er at det fungerer på lavere nivå, ikke i toppfotballen.

                        Det er mulig Haglund ikke er rett mann, men filosofien er den eneste rette hvis vi ønsker å spise kirsebær med de store. Lener vi oss tilbake på gamle helter blir det for meg en bekreftelse på en mistanke, at det aldri har vært noen full støtte i klubben rundt den nye satsinga. Noen sitter i styre og stell og drømmer seg tilbake til storhetstida og tror man kan skape sukess på samme lest.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Å fremstå slik Kisa gjorde mot oss må om mulig fremstå som en enda større fornedrelse enn noe dette LSK-laget har utsatt oss for de siste åra. At ingen av de er heltidsproffer forklarer jo hele fotballfilosofien, ferdigheter trengs ikke. Uforutsigbarhet er en uting, disiplin er alt. Best uten ball tilhører fortida. Min påstand er at det fungerer på lavere nivå, ikke i toppfotballen.

                          Det er mulig Haglund ikke er rett mann, men filosofien er den eneste rette hvis vi ønsker å spise kirsebær med de store. Lener vi oss tilbake på gamle helter blir det for meg en bekreftelse på en mistanke, at det aldri har vært noen full støtte i klubben rundt den nye satsinga. Noen sitter i styre og stell og drømmer seg tilbake til storhetstida og tror man kan skape sukess på samme lest.
                          Jeg er ikke mot "Haglund" fotball, men skal klubben få den type fotball til å fungere så må det renskes opp skikkelig i stallen og ikke "bare" halvhjertet sånn det er blitt gjort nå. Ut med alt av trege fotballsparkere og inn med raske fotballspillere. Det må uansett gjøres noe med profilen og fremtoning til media/fans/fotballnasjonen i tillegg, for per nu er LSK på hue (eller på ræva) ut av det gode selskap både på og utenfor banen! Men har klubben baller nok til å gjøre noe dette, det gjenstår å se..

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #14
                            Problemet er ikke treneren, men alle gratispassasjerene vi har i stallen. Det har vært problemet litt for lenge.
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Bla bla bla, spillestil, bla bla. Arne vinner kamper kamper, det holder og det er mye mer enn vi har fått de siste årene.

                              Arne tok en stall på vei ned fra 2. Div til toppen av adecco og fokus er på spillestilen? Hallooooo.....?
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Bla bla bla, spillestil, bla bla. Arne vinner kamper kamper, det holder og det er mye mer enn vi har fått de siste årene.

                                Arne tok en stall på vei ned fra 2. Div til toppen av adecco og fokus er på spillestilen? Hallooooo.....?
                                Jepp, det gjorde han. Og det handler om spillestil, Arne har selv ved flere anledninger sagt at grunnen til suksessen ligger i en lojal og disiplinert spillerstall. Hver og en har sine bestemte oppgaver. De har da faen meg fuckings Kim Holmen på topp! Turneren Kim Holmen! Arne vinner kamper på et annet nivå, det er lenge siden han trente et topplag nå. Han er i en situasjon der han har absolutt ingenting å tape. Ingen forventninger. Når systmet ikke fungerer, når konsentrasjonen ikke er på topp, ender det i kamper som da de møtte oss. Fotball så stakkarslig at det gir arr på sjela for alle som må se på den.

                                Kommer han hit vil han møte flere spillere som vil ha en helt innstilling til hans filosofi, som vil spille ball med større individuell frihet. Velger vi Arne vil vi også skremme vekk talenter, de beste unge spillerne er ikke interessert i å være en del av dette systemet. Henter vi Arne kan vi stenge hallen og trene på Digernesjordet hele året, der hører knokkelfotballen hjemme. Det siste man trenger da er et jevnt underlag og komfortable omgivelser.

                                Det er typisk å rope på gamle helter når man sliter. Å skylde på spillere med manglende klubbsjel. Men så vidt jeg husker stakk faktisk Søgård av for bedre økonomiske betingelser i en annen klubb. Og nå har han brutt den kontrakten fordi Start ikke maktet oppfylle den.

                                Til syvende og sist handler det alltid om penger. Og det er vanskelig å angripe Søgård for å ville legge best mulig til rette for sin egen familie. Men for LSKs del er problemene langt mer sammensatte.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Forutsetningene for spørsmålet gjør jo at man skal være passe noldus for ikke å ønske Arne tilbake, men enn så lenge så er vel ikke fasiten at Haglund vil medføre nedrykk. Det vet man ikke før det er teoretisk klart og forutsetter at han får fortsette så lenge at nedrykket blir sikret...
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Forutsetningene for spørsmålet gjør jo at man skal være passe noldus for ikke å ønske Arne tilbake, men enn så lenge så er vel ikke fasiten at Haglund vil medføre nedrykk. Det vet man ikke før det er teoretisk klart og forutsetter at han får fortsette så lenge at nedrykket blir sikret...
                                    Det er bare det at hylekoret har "bestemt" at nedrykket allerede er sikret, med nåværende trener.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1452

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Uforutsigbarhet er en uting, disiplin er alt. Best uten ball tilhører fortida. Min påstand er at det fungerer på lavere nivå, ikke i toppfotballen.
                                      Godt argumentert for Arne Erlandsen. Tippeligaen er vel nærmest definisjonen på lavere nivå.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20
                                        Arne-fotball hadde nok funket i tippeligaen også. Spørsmålet er om man har en spillegruppe som ønsker kun to balløkter i uka. Resten løpetrening/styrketrening slik som stod i RB for en stund siden.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎