Arne eller nedrykk?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #61
    Opprinnelig skrevet av Leif A
    Jeg regner med at de som hardnakket mente at AE var eneste løsning for noen uker siden, fortsatt mener at det er det eneste rette?
    Eller.........?
    Om man skal dømme ut i fra juli resultater så blir det selvsagt lett match til Haglund.. Men ingen serie spilles over 4-5 kamper og Arne har hatt gode resultater sammenhengende i flere år med Kisa. Det er ikke så overraskende det som skjer med Kisa, spesielt om man veit litt mer om Kisa enn det man leser i RB. Spillerne på Kisa er 8 timer på jobb, så skal de på trening også skal de spille kamper, flere spillere var utslitt alt i Mai/Juni.

    Arne er primitiv i fotballstilen, men han hadde aldri godtatt at spillerne ikke hadde maks innsats sånn vi så i flere kamper i våres. Jeg liker Haglund og ønsker at han fortsetter, men når det ikke skjedde noen endring i EM pausen ble jeg og sikkert mange med meg bekymret. Det var på sin plass!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #62
      Opprinnelig skrevet av Leif A
      Jeg regner med at de som hardnakket mente at AE var eneste løsning for noen uker siden, fortsatt mener at det er det eneste rette?
      Eller.........?
      Arne har skapt et sterkt Adeccoliga lag av en gjeng pubspillere fra Jessheim med fulltidsjobber. Haglund har hentet en haug med store profiler til LSK og vi er fortsatt et bunnlag. Det er fakta som ikke har endret seg - Haglund er ikke i nærheten av å få maks ut av spillermaterialet han har tilgjengelig.

      Pisset om at Arne bare spiller primitiv fotball er forresten meningsløst - han spiller den fotballen som gir best resultater ut i fra spillerne han har tilgjengelig. Siden Arne forlot Åråsen har vi hatt en gjeng trenere som alle skal spille "underholdende" fotball. Har du blitt mer eller mindre underholdt enn i 2001? Når hadde du det mest gøy på Åråsen? Under Arne eller Haglund?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #63
        Med all respekt: hvis Arne E. er svaret, hva f... er da spørsmålet?
        Knurr...

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #64
          Opprinnelig skrevet av Leif A
          Med all respekt: hvis Arne E. er svaret, hva f... er da spørsmålet?
          Å vinne eller ikke å vinne? Om du da husker hvordan det er å vinne 5 på rad og være i toppen av tabellen?

          Fatter ikke at det mulig å forsvare Haglund. Det blir som å tilgi den notorisk utro kona bare fordi du fikk den første blowjoben på et par år.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1445

            #65
            Nei, vi var jo aldri nærheten av nedrykk med Arne...
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #66
              Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
              Nei, vi var jo aldri nærheten av nedrykk med Arne...
              8
              4
              6
              2
              7
              7
              7
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1445

                #67
                Ja, og nå er vi såvidt over halveis i Haglunds første sesong, og siden du bare lister oppp sluttplasseringene til Arne, kan du kanskje vente til etter sesongen med å felle endelig dom over Haglund? Vi var ganske nær stupet en periode i 2002 også, før Der Üwe redda oss. Husker vi lå nest sist og hadde en skjebnekamp borte mot Moss, i runde 19 (av 26).
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                  Ja, og nå er vi såvidt over halveis i Haglunds første sesong, og siden du bare lister oppp sluttplasseringene til Arne, kan du kanskje vente til etter sesongen med å felle endelig dom over Haglund? Vi var ganske nær stupet en periode i 2002 også, før Der Üwe redda oss. Husker vi lå nest sist og hadde en skjebnekamp borte mot Moss, i runde 19 (av 26).
                  Det er riktig det, men du forteller bare halve historien. Vi var praktisk talt konk, Clayton var solgt og erstatteren Dadason var en megaflopp. Om 2002 sesongen er det du kan holde i mot Arne har du jammen en tynn sak. Vi har vært i samme tabellsituasjon i år, med en vesentlig sterkere stall og vi har da hentet forsterkninger i år også? Vi har blitt det største kjøpelaget i Norge og vi er like ræva som før.

                  Du kommer ikke unna det faktum at Haglund har fått usedvanlig lite ut av en meget sterk spillerstall - at du forsvarer han får være din sak. Jeg har høyere forventninger til LSK enn det.

                  Påstand: med den stallen LSK har og har hatt tilgjengelig ville resultateten vært like gode om spillerne hadde fått styre selv eller blitt ledet av en middels forumrunker.

                  8 poeng på de 4 siste endrer ikke det faktum at laget har vært usannsynlig svakt så langt i sesongen. Det er Haglunds ansvar.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Å vinne eller ikke å vinne? Om du da husker hvordan det er å vinne 5 på rad og være i toppen av tabellen?

                    Fatter ikke at det mulig å forsvare Haglund. Det blir som å tilgi den notorisk utro kona bare fordi du fikk den første blowjoben på et par år.
                    Vi har åpenbart forskjellig tilnærming til fotballen. Du foretrekker muligens det jevnt trauste, mens jeg fortrekker at vi av og til kan prestere noe mer spektakulært og godtar at vi innimellom kan gå på trynet.
                    Arne E. kunne sikkert fått til et bedre resultat med den stallen vi hadde i slutten av juni, på kort sikt. Jeg har trua på at Haglund kan få mer ut av mannskapet på lang sikt.
                    Og i mitt hode er lang sikt mer enn en halv sesong.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #70
                      Om det er traust å vinne fotballkamper så er Arne traust. Da foretrekker jeg traust.

                      Om du mener vi har blitt servert noe spektakulært så langt i år, så deg om det. For meg ser det ut som vi stort sett har gått på trynet. I år som i foregående år.

                      Det er trist å se at publikm er fornøyde med rævafotball og veldig få poeng så lenge vi vinner en kamp i ny og ne. Ikke rart man snakker om at vinnerviljen har forlatt veggene på Åråsen.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3968

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Det er trist å se at publikm er fornøyde med rævafotball og veldig få poeng så lenge vi vinner en kamp i ny og ne. Ikke rart man snakker om at vinnerviljen har forlatt veggene på Åråsen.
                        Det er tydelig at du har bestemt deg for å ikke like Haglund. Det er din rett. Men jeg må oppriktig talt stille spørsmålet om du har vært bortreist i hele juli? I dobbelt forstand??
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #72
                          Jeg synes Magnus Haglund er akkurat hva vi trenger. Han viser helt klart at han har en evne til å tilpasse seg, og han er ydmyk nok til å ønske kompetansen til Bård Wiggen velkommen, og han har vist en evne til å endre på prosjektet sitt med ballbesittende fotball, til mer resultatorientert og direkte fotball, som også har gitt nettopp resultater.
                          Der Martin Andresen motvillig gjorde dette etter flere år, har Haglund hele veien vist at han vil ta grep underveis hvis ikke noe fungerer.
                          Vi har fått en ung, lærevillig og sulten trener, som tydligvis også evner å holde en spillergruppe fornøyd, og tiltrekker seg gode spillere med sine ambisjoner og væremåte. Jeg håper vi klarer å bygge opp noe med han over flere år, fordi jeg tror dette er mannen som kan løfte oss tilbake til toppen allerede fra neste sesong av. Jeg ser heller ikke på det som umulig at vi skal bli topp-6 alllerede i år med kampprogrammet vi har igjen, samt utviklingen vår de siste ukene. For første gang på lang tid har jeg fått trua igjen, og da synes jeg at å be om Arne Erlandsen tilbake i sjefsstolen er så primitivt som det kan bli. Ja, vi var fantastiske i 2001, og det er den desidert morsomste sesongen jeg har opplevd som LSK supporter, men det så ikke slik ut alle sesongene til Arne E.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Det er tydelig at du har bestemt deg for å ikke like Haglund. Det er din rett. Men jeg må oppriktig talt stille spørsmålet om du har vært bortreist i hele juli? I dobbelt forstand??
                            Jeg synes Haglund er en fin fyr jeg, men han har ikke vært i nærheten av å levere det jeg mener vi skal forvente av LSK.

                            Det er kanskje greit å huske at en svale ikke gjør en sommer? Vi hadde gode perioder under Henning Berg og Tom Nordlie også - gjør det at de var suksessfulle trenere i LSK? Nei.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Jeg synes Magnus Haglund er akkurat hva vi trenger. Han viser helt klart at han har en evne til å tilpasse seg, og han er ydmyk nok til å ønske kompetansen til Bård Wiggen velkommen, og han har vist en evne til å endre på prosjektet sitt med ballbesittende fotball, til mer resultatorientert og direkte fotball, som også har gitt nettopp resultater.
                              Der Martin Andresen motvillig gjorde dette etter flere år, har Haglund hele veien vist at han vil ta grep underveis hvis ikke noe fungerer.
                              Vi har fått en ung, lærevillig og sulten trener, som tydligvis også evner å holde en spillergruppe fornøyd, og tiltrekker seg gode spillere med sine ambisjoner og væremåte. Jeg håper vi klarer å bygge opp noe med han over flere år, fordi jeg tror dette er mannen som kan løfte oss tilbake til toppen allerede fra neste sesong av. Jeg ser heller ikke på det som umulig at vi skal bli topp-6 alllerede i år med kampprogrammet vi har igjen, samt utviklingen vår de siste ukene. For første gang på lang tid har jeg fått trua igjen, og da synes jeg at å be om Arne Erlandsen tilbake i sjefsstolen er så primitivt som det kan bli. Ja, vi var fantastiske i 2001, og det er den desidert morsomste sesongen jeg har opplevd som LSK supporter, men det så ikke slik ut alle sesongene til Arne E.
                              Jeg håper du har rett, men jeg tror du tar feil.

                              På tross av 4 ok/bra kamper ser det dessverre ikke ut som vi har funnet vinneroppskriften i Haglund - som jeg har sagt tidligere - vi hadde en par gode perioder under Berg og Nordlie også. Under Berg hadde vi vesentlig sterkere perioder med vesentlig svakere tropp(er).
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Det er kanskje greit å huske at en svale ikke gjør en sommer? Vi hadde gode perioder under Henning Berg og Tom Nordlie også - gjør det at de var suksessfulle trenere i LSK? Nei.
                                Ift forutsetningene så mener jeg Henning Berg er en av de mer suksessfulle trenerne til LSK så lenge jeg har gått på jorden. Han var med på å rydde opp i økonomien og presterte bra den lille perioden vi hadde ett sterkt lag. Vi lå på en 4.plass før salgene av Nosa og Ujah, og var blitt hyllet av avisene og kommentatorer for vår fantastiske angrepsfotball. Selv Tom Lund var ute i avisen før en hjemmekamp og mente at den offensive samhandlingen i LSK laget var på nivå med RBK i 1997. At vi sleit på høsten med en stall der Frode Kippe og Steinar Pedersen kunne vært bestefaren til resten av laget er jo ikke så rart. I alle fall inne når BBS ble skadet i tillegg.

                                Tom Nordlie ga oss ett cupgull, og det er den morsomste kvelden jeg har hatt som LSK supporter. Det ødelegger selvfølgelig at dette var med på å sette oss mange år tilbake pga høye lønninger og høye overgangssummer, men dette var en felle flere Norske klubber gikk i på samme tid pga den kunstig høye TV avtalen Rune Hauge forhandlet frem.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13271

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Det er tydelig at du har bestemt deg for å ikke like Haglund. Det er din rett. Men jeg må oppriktig talt stille spørsmålet om du har vært bortreist i hele juli? I dobbelt forstand??
                                  Han har sikkert ikke fått med seg at vi forsterket trenerteamet med to assistenter, deriblant Wiggen, og hentet inn en idrettspsykolog.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #77
                                    X antall nye spillere skal samkjøres... Hadde Arne taklet den jobben på lik linje med Haglund?
                                    Gi nå herren en sesong før vi skyter hodet av han. Han har som tidligere skrevet vist evnen til å gå tilbake til å tenke resultat og så får spillet og underholdningen komme senere.

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Om det er traust å vinne fotballkamper så er Arne traust. Da foretrekker jeg traust.

                                      Om du mener vi har blitt servert noe spektakulært så langt i år, så deg om det. For meg ser det ut som vi stort sett har gått på trynet. I år som i foregående år.

                                      Det er trist å se at publikm er fornøyde med rævafotball og veldig få poeng så lenge vi vinner en kamp i ny og ne. Ikke rart man snakker om at vinnerviljen har forlatt veggene på Åråsen.
                                      Rosenborg på Åråsen i våres? Får vel ikke blitt særlig mer spektakulært enn det. Kampen regnes av mange som en av de mest underholdende fotballkampene i Tippeligaens historie. Jammen fulgte vi opp med en nesten like bra kamp mot søpla. Gutta på banen har vært årsaken til problemene, ikke Haglund. Det ser vi tydelig nå som spillerne har tro på seg selv igjen...
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Han har sikkert ikke fått med seg at vi forsterket trenerteamet med to assistenter, deriblant Wiggen, og hentet inn en idrettspsykolog.
                                        Psykologen hadde vi trengt uansett hvem som styrte skuta. Det oser ikke akkurat vinnerkultur i veggene på Åråsen lenger. Jeg tror selv Zlatan Ibrahimovic skulle fått dårligere selvtillit av å spille for LSK.

                                        Kommentar

                                        • rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1445

                                          #80
                                          Selvom jeg ikke vil ha erlandsen, så betyr ikke det at jeg mener haglund er rett man. Det eneste jeg sier er at det kanskje kan være en idé å gi mannen litt mer en en halv sesong før du halshugger.8 poeng på de fire siste synes jeg viser at vi er på rett vei.

                                          Nå var vel ikke vi de eneste som slet økonomisk i den perioden? Var vel stort sett bare fc bart som hadde god økonomi... Samtidig tror jeg ikke du skal ta det for gitt at Per Berg hadde satsa like hardt om styret bestemte seg for å ansette Arne. Tror ikke du skal avskrive muligheten for at Per Berg hadde en finger med i spillet når Arne ikke fikk ny kontrakt.
                                          Custodes
                                          I med og motgang

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎