Arne eller nedrykk?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #81
    Du skal ha cred for å stå rakrygget på dine meninger, Superbøffel. Det er nok av eksempler på forumnisser som kun kommer med eder og galle i etterkant av negative resultater, og eller er fraværende.

    Forøvrig tror jeg at vi bare får være enige om å være uenige, pr i dag.
    Knurr...

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      #82
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Psykologen hadde vi trengt uansett hvem som styrte skuta. Det oser ikke akkurat vinnerkultur i veggene på Åråsen lenger. Jeg tror selv Zlatan Ibrahimovic skulle fått dårligere selvtillit av å spille for LSK.
      Tror ikke Arne hadde trengt to nye assistenter, hvorav en med minst like stor autoritet og en idrettspsykolog for å få gutta til å prestere. Om dagens løsning er dårligere enn Arne er jeg usikker på, men den er iallefall dyrere.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        #83
        Jeg lever heller med risikoen for å rykke ned med Magnus, enn å bringe den sure, gamle, kjedelige fotballen tilbake til Åråsen... Skjønner egentlig ikke at den tråden her lever ennå engang, da den baserer seg på, ennå ikke vedtatte fakta! Hvor står det skrevet at vi rykker ned med Haglund? Hvor har trådstarter det fra at Arne er en garantist for å beholde plassen? Nei, vi beholder Haglund, klatrer til en pen 5-6-7 plass i år, så kjemper vi i toppen neste år. Se laget vi har da for faen. Arne Erlandsen hadde ikke klart å forstå hvordan han skal bruke så gode fotballspillere engang
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • *46*

          #84
          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Se laget vi har da for faen. Arne Erlandsen hadde ikke klart å forstå hvordan han skal bruke så gode fotballspillere engang
          Enig med mye av det du sier, men det siste (som jeg siterer og forstår du forsøker å være morsom) faller på sin urimelighet. Arne er ingen dumskalle, men en vinnertype og en god trener. At noen i hele tatt forsøker å ta fra han det med morsomheter, kan jeg faktisk ikke fordra! Ta bare historien med den svenske treneren på bussturen hjem fra kamp - faen for en mann og spiller han var for LSK. Krydrer du det med sølv for fugla og for IFK som trenerer (årets svenske trener) - så kan du legge bort morsomhetene med en forbanna gang! Arne er for god, var for god og for viktig historisk sett til å flåse slik med!

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #85
            Opprinnelig skrevet av *46*
            Enig med mye av det du sier, men det siste (som jeg siterer og forstår du forsøker å være morsom) faller på sin urimelighet. Arne er ingen dumskalle, men en vinnertype og en god trener. At noen i hele tatt forsøker å ta fra han det med morsomheter, kan jeg faktisk ikke fordra! Ta bare historien med den svenske treneren på bussturen hjem fra kamp - faen for en mann og spiller han var for LSK. Krydrer du det med sølv for fugla og for IFK som trenerer (årets svenske trener) - så kan du legge bort morsomhetene med en forbanna gang! Arne er for god, var for god og for viktig historisk sett til å flåse slik med!
            Såpass, ja.

            Jeg tolker "morsomheten" du siterer ovenfor kun som et kompliment til Arne for å få til mye ut av få ressurser. Det er jo på mange måter Erlandsens varemerke.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              #86
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Enig med mye av det du sier, men det siste (som jeg siterer og forstår du forsøker å være morsom) faller på sin urimelighet. Arne er ingen dumskalle, men en vinnertype og en god trener. At noen i hele tatt forsøker å ta fra han det med morsomheter, kan jeg faktisk ikke fordra! Ta bare historien med den svenske treneren på bussturen hjem fra kamp - faen for en mann og spiller han var for LSK. Krydrer du det med sølv for fugla og for IFK som trenerer (årets svenske trener) - så kan du legge bort morsomhetene med en forbanna gang! Arne er for god, var for god og for viktig historisk sett til å flåse slik med!
              Seb R er rimelig spot on her Jeg beklager på det dypeste hvis du forstod det som kritikk av Erlandsen.*edit* Kritikken baserer seg på spillestilen. Ja, jeg liker å vinne kamper, MEN jeg ønsker heller å gjøre det på Haglunds måte enn på Erlandsens måte.*edit* Selvom jeg ikke har fulgt Lillestrøm lenge nok til å selv ha Erlandsen som noen stor favoritt, forstår jeg veldig godt hva han betyr for supporterne og for klubbens historie.

              Innlegget mitt er i stor grad kritikk mot de som mener vi automatisk er sikret mot nedrykk hvis Erlandsen tar over. For, uansett hvor fantastisk han er til å forvalte ressursene på riktig måte, er det altfor mange faktorer som spiller inn på om vi rykker ned eller klarer oss, til at noen kan komme til den konklusjonen. For alt vi vet er Haglund like flink, eller bedre, til å få det beste ut av spillerne, men har ikke klart å vise det fullt ut før de siste 4 kampene. Jeg mener vi må gi Haglund like mange år (7?) før vi er så bastante på hvem som er "best" av de to.

              Hvis vi vinner serien neste år er det nok ikke mange som kommer til å nevne Erlandsen, og denne tråden kommer nok til å befinne seg dypt nede i det endelesøse arkivet over utdaterte tråder her inne

              Forza fugla! (Ikke Forza Haglund/Erlandsen)
              Last edited by HolterKanaris; 01.08.2012, 19:02. Begrunnelse: Formuleringsmangel i første setning
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #87
                Helt "dust" diskusjon etter hvordan ting har utviklet seg.. Før kampen mot FFK var det helt andre utsikter/forutsetninger enn hva det er i dag. Arne har ingen ting å bevise, han har gjort seg fortjent til å slippe tullprat om spillestil o.l. Arne er en ekte LSK sjel og han har fulgt sportsklubben tett i mange år. Få kan så mye om LSK som Arne! Dette er noen av grunnene (finnes mange fler selvsagt) til at jeg kunne tenke meg å få inn Arne når Haglund og co ikke så ut til å skjønne tegninga i det hele tatt. Nå derimot, etter litt flaks med laguttak o.l. (og ikke minst god sparring med Wiggen), så ser det ut til at ting har satt seg og fremtiden ser lysere ut enn på lenge når man ser på spillerstallen. Selvsagt skal Haglund få fortsette, men selv om han er en jævlig trivelig fyr så må han som alle andre trenere levere varene. Jeg har digget Haglund fra første dag, men i fotball så lever man på resultater og det alene er grunn nok til å evaluere når ting går dårlig.

                Glem Arne for denne gang, legg denne diskusjonen død også ser vi fremover mot en topp serieavslutning.
                (lemmet bumper denne tråden dersom det skulle gå dårlig uansett)

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3377

                  #88
                  Bare en liten notis til de som etterlyser god fotball: En gang for lenge siden hadde vi en suksessrik trener som ikke fikk fornyet kontrakten sin fordi LSK under han spilte for kjedelig fotball. Året var 1989 og mannen heter David Hay, og han klarte å vinne serien med legendariske spillere som 19-årige Kenneth Nysæther som spiss og Tom Buer som venstrekant.

                  Mulig at det er konkurransemennesket i meg som tar overhånd, men personlig tar jeg seiere og kjedelig fotball fremfor elegante tap.

                  Ikke en dirkete link til Haglund eller Arne, men for meg er det viktigste at LSK vinner fremfor at vi underholder. Selvsagt er det beste å klare begge deler, men seirene kommer først.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #89
                    Kan noen snart åpne "Medalje med Magnus Haglund i 2013, eller 7.plass med Arne E?" tråden? Vi trenger jo ett motstykke til denne spørreundersøkelsen her som tar det for gitt at LSK vil rykke ned om ikke Arne kommer tilbake.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Kan noen snart åpne "Medalje med Magnus Haglund i 2013, eller 7.plass med Arne E?" tråden? Vi trenger jo ett motstykke til denne spørreundersøkelsen her som tar det for gitt at LSK vil rykke ned om ikke Arne kommer tilbake.
                      Er vel oftest slik at om noen ikke presterer, men heller ikke kan sparkes, så skyves de litt ut på sidelinja og nye krefter overtar oppgavene vedkommende ikke mestrer. Er greit for meg, selv dette nok har kostet klubben mer penger.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Er vel oftest slik at om noen ikke presterer, men heller ikke kan sparkes, så skyves de litt ut på sidelinja og nye krefter overtar oppgavene vedkommende ikke mestrer. Er greit for meg, selv dette nok har kostet klubben mer penger.
                        Tror du at du får til å utdype den litt, reka?
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Tror du at du får til å utdype den litt, reka?
                          Han tenkte nok på at vi har klart å få med oss to uavgjorte resultater etter at Bård Wiggen kom til klubben.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            #93
                            To mann inn i trenerteamet + idrettspsykolog og en drøss nye spillere fra Berg. Håper at Wiggen innebærer at Ståle er nærmere til å overta om det går ad undas i england.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              To mann inn i trenerteamet + idrettspsykolog og en drøss nye spillere fra Berg. Håper at Wiggen innebærer at Ståle er nærmere til å overta om det går ad undas i england.
                              Trenerteamet var underbemannet og det var vel ikke en situasjon som skulle vedvare. Har lite med prestasjonene til hovedtrener å gjøre. Hadde Henning hatt tilgang til disse spillerressursene, så hadde han psyka ned disse også og plassert dem i feil posisjon hvis han fikk anledning. Han er hvertfall ikke savnet.
                              Siden ingen kan vise til vedvarende gode resultater av trenerbytte hvert halvår, så ønskes ikke Arne tilbake heller. Dette skal gå framover nå. (og det passer jeg på å si før Ulf-kampen)
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2600

                                #95
                                Etter en helt grusom periode for Sportsklubben har jeg satt meg tilbake på gjerdet etter en tid i apatiens dal hvor jeg lagde små trolldeigfigurer av Magnus Haglund med fargerike klovneluer. Jeg skal til og med innrømme at jeg reagerte i affekt og tidligere enn det jeg mener at trenere normalt fortjener. Likevel må det være lov å fortsette å være skeptisk etter svært dårlig spill og resultater med forsterket stall før sesongen. Med de vi har hentet (tilbake) i det siste burde vi være en klar medaljekandidat, så nedrykk bør unngås med stil. Jeg skal gi Haglund en sjanse og ser positivt på Elfsborgs dalende formkurve.

                                reka kan vel for øvrig klappe seg selv bra på ryggen da formkurven kom seg betraktelig umiddelbart etter ansettelsen av idrettspsykologen.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #96
                                  Ja, la oss for all del få tilbake en trener som gir oss kjedelig tupp-og-mæl fotball. Da er vi jo tydeligvis garantert seire og mesterskap, sånn som å tape 0-6 for rbk på hjemmebane.....
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Ja, la oss for all del få tilbake en trener som gir oss kjedelig tupp-og-mæl fotball. Da er vi jo tydeligvis garantert seire og mesterskap, sånn som å tape 0-6 for rbk på hjemmebane.....
                                    Herrejemini for et tulleinnlegg... Under Arne leverte vi stabilt gode resultater med høyst begrensede ressurser. Du mener åpenbart at det er bedre å bli pissa på av juniorlaget til et konkurs Stabæk med vår sterkeste tropp på mange år?
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Herrejemini for et tulleinnlegg... Under Arne leverte vi stabilt gode resultater med høyst begrensede ressurser. Du mener åpenbart at det er bedre å bli pissa på av juniorlaget til et konkurs Stabæk med vår sterkeste tropp på mange år?
                                      Nei, jeg mener at virkeligheten er en god del mer nyansert enn den fremstilles på forumet. Vi gikk på noen utrolige smeller også før Haglund sin tid. Selv under Hooley gikk vi på tap som "ikke skulle skje." Tapet for vif i siste serierunde i '78 (og dermed tapt seriemesterskap) var trolig en større overraskelse enn at vi tapte for Stabæk i år. På det tidspunktet hadde LSk vært mer eller mindre uslåelige i tre år. På nadderud tidligere i år hadde klubben vært i en sammenhengende krise i mer enn fire år.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        #99
                                        Jeg klarer ikke helt å få sagt hva jeg mener om denne tråden, men hvis denne mannen skulle finne på å sleppe en due, så har han fått sagt det meste.
                                        promp.jpg

                                        Kommentar

                                        • Ballen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2004
                                          • 227

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Bare en liten notis til de som etterlyser god fotball: En gang for lenge siden hadde vi en suksessrik trener som ikke fikk fornyet kontrakten sin fordi LSK under han spilte for kjedelig fotball. Året var 1989 og mannen heter David Hay, og han klarte å vinne serien med legendariske spillere som 19-årige Kenneth Nysæther som spiss og Tom Buer som venstrekant..
                                          litt pirking, men det laget Hay vant serien med var da ikke så dårlig. Han hadde Fjørtoft som spiss halve sesongen, Schiller og Pedersen på høyre, Bjerkland, Soler, Halle, Sognæss og Gulbrandsen. Fotballen de spilte var derimot så kjedelig at det faktisk var greit at han ikke fikk fornyet tillit. De scora jo nesten ikke mål. Nysæther scora vel ikke ett eneste mål i serien som spiss det året.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎