Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    Opprinnelig skrevet av knut
    Situasjonene er forskjellige gitt Svein Oddvar ikke så situasjonen til Origi og Høiland. Han svensken til Tromsø fikk gult "og kunne ikke straffes i ettertid" (selv om Gytkjær sitt røde kunne opphøre...)
    Så dem kan oppheve ett rødt kort i ettertid, men ikke gi karantene for noe som burde vært rødt? Dette er jo ingen regel når forbundet holder på sånn. Poenget er uansett at Origi ikke bør straffes. Det vil jo være en "seier" for unfair play og skuespill. Om det skal få etterspill så må i såfall begge straffes, men det her er jo i grunn en fillesak som bør glemmes.
    ..................

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      Opprinnelig skrevet av knut
      Situasjonene er forskjellige gitt Svein Oddvar ikke så situasjonen til Origi og Høiland. Han svensken til Tromsø fikk gult "og kunne ikke straffes i ettertid" (selv om Gytkjær sitt røde kunne opphøre...)
      Han stoppet jo spillet og trakk til seg dama di for en prat, betyr ikke det at dommeren har sett situasjonen ?

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9365

        Opprinnelig skrevet av Kay
        Han stoppet jo spillet og trakk til seg dama di for en prat, betyr ikke det at dommeren har sett situasjonen ?
        Derav gitt og ikke.

        Dårlig av media å ikke ha avklart det der.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Så dem kan oppheve ett rødt kort i ettertid, men ikke gi karantene for noe som burde vært rødt?
          Formelt sett ble ikke det røde kortet opphevet i seg selv. Gytkjær blir stående med det røde kortet i minneboka, men han ble ikke ilagt karantene for forseelsen.

          Og sånn går no dagan i korridorene til NFF.......
          Knurr...

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2105

            En ting jeg ikke skjønner.
            Hvorfor er nesten alle keeperne vi har hatt siste 20 åra så jævlig unøyaktig på utspilla og tilbakespill i beina ?
            Da mener jeg Hvor vanskelig er det egentlig å klinke ballen ut mellom sidelinjene i stedet for utenfor? så jævla irriterende,når det skjer gang på gang hver jævla match.

            Måtte bare få det ut,Ellers så synes jeg Origi er ganske bra TL keeper

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              Opprinnelig skrevet av Playboy1
              En ting jeg ikke skjønner.
              Hvorfor er nesten alle keeperne vi har hatt siste 20 åra så jævlig unøyaktig på utspilla og tilbakespill i beina ?
              Da mener jeg Hvor vanskelig er det egentlig å klinke ballen ut mellom sidelinjene i stedet for utenfor? så jævla irriterende,når det skjer gang på gang hver jævla match.

              Måtte bare få det ut,Ellers så synes jeg Origi er ganske bra TL keeper
              I allefall det han har vist den siste tiden mener jeg kvalifiserer til mer enn bra nok i min bok. Først må vi huske at vi snakker om Tippeligaen. I vår øverste divisjon er nok ikke Origi den som er verst på dette, trolig er han sånn omtrent midtveis i ligaen!
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Arnold har litt å gå på, men er milevis foran blindbukken fra Island.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2105

                  Mener ikke heller at Origi er den verste , men selv han burde vært enda bedre på dette.

                  Udjus er/var mye verre.

                  Men jeg la trykk på at dette generelt sett har vært ett problem hos de fleste LSK keeperne ,faktisk helt tilbake fra Grodås tida.
                  Og jeg tenker først og fremst utspark , som er noe av det letteste du kan gjøre på en fotball bane.
                  Da er det litt håpløst når minimum etpar ustpark hver eneste kamp går rett ut til innkast for motstander.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2857

                    Jeg mener vi snarere bruker keeper alt for mye. En god keeper kan være helt ræva med ballen i beina, han er fremdeles en god keeper. Mine argumenter er:

                    1. Keeperen driver en helt annen idrett enn resten av laget. Han skal være god til helt andre ting, mens det som er viktig for en utespiller å beherske maksimaltr bra, kan være irrelevant for en keeper. Egenskaper som en keeper skal være på topp i, som ikke er så viktig for (alle) utespillere: Hurtighet, styrke i overkroppen, spenst, totalt uredd i dueller, naturlige lederegenskaper. Egenskaper som en utespiller skal være på topp i, som er mindre viktig for en keeper: Nærteknikk med ballen (dempe, skjerme, finte etc.), utholdenhet. Faktum er at en keeper som er "god med ballen i beina" som regel holder kanskje 4. divisjonsnivå i nærteknikken. Det er naturlig, siden han skal bruke treningstid og ressurser på å være på topp på de andre områdene der en keeper skal være god.

                    2. Når en utespiller bruker keeper som støtte, blir resultatet så å si alltid et mæl opp på motstanderens banehalvdel, ut over sidelinja eller i beste fall en støttepasning til en annen forsvarsspiller. Det er et resultat som utespilleren som bruker keeper, enkelt kunne oppnå selv, eller bedre, i 99 prosent av tilfellene.

                    3. En utespiller som blir presset av en motstander, vil alltid ha minst én spiller (keeper) i sikring. Keeperen har ingen.

                    4. En utespiller med ballen under kontroll, som blir presset av en motstander, skal ha så god nærteknikk at han enkelt skal kunne skjerme ballen til han kan avlevere den til en medspiller (utespiller) på en fornuftig måte. Det er ikke naturlig for en keeper å inneha en så god teknikk. Jada, de finnes, men kanskje en av hundre. Maks.

                    5. Blir utespilleren med ball presset så mye at det er vanskelig å spille den til en annen utespiller, bør han heller sende den ut over sidelinja eller dødlinja. Sender han den til keeper, lemper han bare problemene over til en som er dårligere rustet til å hanskes med dem.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Ikke bare tigersprang som gjør Neuer til "i mine øyne" Verdens beste keeper. Utrolig viktig med "sweeperrollen" som gjør at forsvaret har en ekstra brikke og gjør at laget beholder ballen.

                      Fremtidens toppkeepere må mestre dette.

                      Og Arnold er til tider meget bra der.
                      Last edited by Kjell.T.Ring; 18.05.2015, 17:53.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Ugla
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2014
                        • 47

                        Ganske sikker på at Origo er tilgjengelig mot BG. Om han skulle få karantene vil ikke denne tre i kraft før etter at saken eventuelt er anket og behandlet på nytt, eller at ankefristen på 3 dager er ute.

                        Kommentar

                        • Emil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 306

                          Slipper straff i følge nettavisen

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Opprinnelig skrevet av Emil
                            Slipper straff i følge nettavisen
                            Skulle bare mangle.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Da kan Arnold heldigvis konse på fotballen igjen, å ha dette hengende over seg påvirket helt klart prestasjonen mot Sarp.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                Mener ikke heller at Origi er den verste , men selv han burde vært enda bedre på dette.

                                Udjus er/var mye verre.

                                Men jeg la trykk på at dette generelt sett har vært ett problem hos de fleste LSK keeperne ,faktisk helt tilbake fra Grodås tida.
                                Og jeg tenker først og fremst utspark , som er noe av det letteste du kan gjøre på en fotball bane.
                                Da er det litt håpløst når minimum etpar ustpark hver eneste kamp går rett ut til innkast for motstander.
                                Poenget er at Arnold, og de fleste andre keepere, faktisk sikter ut mot sidelinja når de tar lange femmetere. Dette er for å unngå at midstopperne til motstanderlaget kan ta rennefart og vinne en enkel hodeduell hvis ballen kommer midt i banen.

                                Man ser dette lett hvis det filmes fra bak mål før utsparket tas, da alle 20 spillene på banen sideforflytter seg. Dermed er det mindre marginer, og noen baller havner ut til innkast. Men det er også bedre å få ett innkast i mot på motstanderens halvdel, enn å få brudd i mot, i midten av banen.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2526

                                  Har for øvrig sett Iker Casillas, De Gea og flere andre keepere i verdensklasse ta utspark som går over sidelinja. Og det en rekke ganger. Selvsagt ikke bra når ballen havner flere ganger over sidelinja pr kamp, men en 2-3 ganger pr kamp må det være toleranse for. Hvis ikke vet man ikke hvilken liga man følger med på....
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9365

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Har for øvrig sett Iker Casillas, De Gea og flere andre keepere i verdensklasse ta utspark som går over sidelinja. Og det en rekke ganger. Selvsagt ikke bra når ballen havner flere ganger over sidelinja pr kamp, men en 2-3 ganger pr kamp må det være toleranse for. Hvis ikke vet man ikke hvilken liga man følger med på....
                                    Hehe. Nix.

                                    Like elendig i PL som i 8.div.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5092

                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Poenget er at Arnold, og de fleste andre keepere, faktisk sikter ut mot sidelinja når de tar lange femmetere. Dette er for å unngå at midstopperne til motstanderlaget kan ta rennefart og vinne en enkel hodeduell hvis ballen kommer midt i banen.

                                      Man ser dette lett hvis det filmes fra bak mål før utsparket tas, da alle 20 spillene på banen sideforflytter seg. Dermed er det mindre marginer, og noen baller havner ut til innkast. Men det er også bedre å få ett innkast i mot på motstanderens halvdel, enn å få brudd i mot, i midten av banen.
                                      1-0 målet til Godset i dag er et skoleeksempel på at utspill midt i banen er fryktelig dumt.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Gir jo Wikheim en latterlig lett jobb å score også, har nesten løpt ballen i mål før Origi setter noe som helst press på ham. Synd han er så passiv når han må forlate streken, det skaper uten tvil flere unødvendige situasjoner imot. I dag sender det også ut kapteinen.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          Arnold er tilbake på toppen når det gjelder redningsprosent i Tippeligaen (75%). Var ofte på toppen i fjor og. Kun rbk og Stabæk slipper inn færre mål, så man kan trygt si at Arnold og forsvaret leverer igjen!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎