Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Hvordan han satt seg på knærne når Fofana putta, ubeskrivelig. Viser hvor mye denne kampen betyr for han også!

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3956

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Hvordan han satt seg på knærne når Fofana putta, ubeskrivelig. Viser hvor mye denne kampen betyr for han også!
      Origi er Fugl!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2527

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Origi er Fugl!
        Egentlig ganske ubetydelig i mitt forhold til spilleren, men han liker seg så godt i Norge at når han kommer hjem fra ferie i sommer er fødselsattesten hans med til Norge. Han ønsker å bli norsk! Også jeg ønsker at Bjarmann setter seg ned og tar en prat med han om en lengre kontrakt.

        Ikke at Høgmo ville tatt ut en spiller fra LSK, men han har vel offisielle kamper for Kenya og kan således ikke representere Norge.

        Som DoubleHi5 sier - Origi er fugl! De som tviler på det, kan se han etter målet til Fofana i går eller kampslutt mot Odd. Mot Odd så var han ikke helt tam når fløyta ble blåst av!
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Spntneous
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 1990

          Arnold er trolig min favorittspiller på årets fugla-lag. Herlig fyr som i det store og det hele gjør få feil. Det er tydelig at han bryr seg om det som skjer på banen, og at han virkelig setter pris på støtten fra kanarifansen og det som skjer omkring laget.
          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Vanvittig godt å IKKE ha hjertet i halsen ved tilbakespill. Origi er TLs beste keeper. SIGNER ASAP. Han takler alt nå. Feltspill, rå på strek og en rå "libero" som kan fordele gode baller. Ikke la han forsvinne!
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

              Opprinnelig skrevet av Spntneous
              Arnold er trolig min favorittspiller på årets fugla-lag. Herlig fyr som i det store og det hele gjør få feil. Det er tydelig at han bryr seg om det som skjer på banen, og at han virkelig setter pris på støtten fra kanarifansen og det som skjer omkring laget.
              Dessuten virker han som en tvers igjennom real fyr. Jeg satt bak målet hans i andreomgang og hørte hvordan han støttet Simen med oppmuntrende rop og ros. Kapteinsemne den dagen Kippe gir seg, i 2017 eller noe?

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2869

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Vanvittig godt å IKKE ha hjertet i halsen ved tilbakespill. Origi er TLs beste keeper. SIGNER ASAP. Han takler alt nå. Feltspill, rå på strek og en rå "libero" som kan fordele gode baller. Ikke la han forsvinne!
                Og ikke minst en TV-keeper vi ikke har sett makan til siden Emille! Trenger underholdene spillere som han
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Noen som vet om han er med neste år? Forsvinner han gratis er det tragisk.

                  Viktig å bli kvitt Udjus som er en dyr lønnspost vil jeg tro og erstatte med noe yngre.

                  Et rent bytte med Sogndal kunne hjulpet begge.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2527

                    Han har jo et søskenbarn som ikke er helt håpløs på en fotballbane.

                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • stovnerfugl
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Nov 2013
                      • 163

                      Snakket med han for ti minutter sida. Tar på seg skylda for 2 av 3 baklengsmål.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                        Snakket med han for ti minutter sida. Tar på seg skylda for 2 av 3 baklengsmål.
                        Bra, liker Arnold. I dag stod han ingen kjempekamp, men han får stjerne i boka for å være mann nok til å ta på seg skylda. Lett for keepere å skylde på forsvaret.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Bra, liker Arnold. I dag stod han ingen kjempekamp, men han får stjerne i boka for å være mann nok til å ta på seg skylda. Lett for keepere å skylde på forsvaret.
                          Kunne fint lagt skyld på Palmi.. For det var totalt meningsløst av han å gå i duell med egen keeper. Arnold må nok bli enda mer autoritær i feltet, men ellers er han meget god. Riktig innstilling og en jeg virkelig håper klubben får ut fingern med å skrive ny kontrakt med.

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Kunne fint lagt skyld på Palmi.. For det var totalt meningsløst av han å gå i duell med egen keeper. Arnold må nok bli enda mer autoritær i feltet, men ellers er han meget god. Riktig innstilling og en jeg virkelig håper klubben får ut fingern med å skrive ny kontrakt med.
                            Det er helt holdent Origi sin feil. Når han ikke roper gjør Palmi det han må , prøve å heade vekk ballen. Megatabbe.

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Kunne fint lagt skyld på Palmi.. For det var totalt meningsløst av han å gå i duell med egen keeper. Arnold må nok bli enda mer autoritær i feltet, men ellers er han meget god. Riktig innstilling og en jeg virkelig håper klubben får ut fingern med å skrive ny kontrakt med.
                              Synes han har en neadgående kurve. Håper han slutter å tenke på utlandet og at lsk gir han ny kontrakt snarest slik at han får ro og tryggheten han trenger.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Spørsmålet er om Origi er for gammel til å utbedre de klare svakhetene han har i spillet. Gamle vaner etc. En håndfull tabber og flere tvilsomme inngripener hvert år er sannsynligvis noe man må regne med, og noe som bør tas med i totalvurderinga mtp forlengelse.

                                Samtidig viser han jo tydelig hvor glad han er i klubben og jeg regner med at han har en stor indre driv til å bli bedre hver dag.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Dette er i mine øyne kanskje den viktigste å fornye med. Virker ikke som en gammel rutinert keeper men virker som en uortodoks keeper med råe tigersprang og TV-redninger som har utvikla seg langt mer en hva jeg hadde trudd. Personlig trudde jeg Udjus var en kanonsignering men har sjeldent tatt så feil.

                                  Arnold er bra. Det som er bedre er at han har en del å gå på taktisk mens han gjør en kongejobb som "sweeper" og har utvikla seg enormt i feltspillet og blitt mer fotballklok.

                                  Klar førstekeeper i 3-4 år trur jeg. Er ikke ung men kan faktisk bli et salgsobjekt også hvis han fortsetter fremgangen.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Virker ikke som en gammel rutinert keeper men virker som en uortodoks keeper med råe tigersprang og TV-redninger som har utvikla seg langt mer en hva jeg hadde trudd.
                                    Synes tidvis det er dette som er "problemet" med Origi. Tv-redninger og litt hasardiøse inngripener, oppfulgt av enkelte tabber og rufsete feltarbeid.
                                    Tar heller en keeper som redder og holder ballene 10 av 10 ganger, enn en som slenger seg som en sirkusartist og redder 8 av 10 ganger.

                                    Dette er punkter som er typisk for unge keepere og vil gjerne endres over tid. Origi er desverre ikke en ung keeper lenger.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Enig i at han gjør noen blemmer men føler meg tryggere på tilbakespill en siden Heinz og føler han har blitt tryggere og tryggere for hver kamp.

                                      Som sagt trur jeg han har en del å gå på og han leverer allerede bra.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Jan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2007
                                        • 386

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Enig i at han gjør noen blemmer men føler meg tryggere på tilbakespill en siden Heinz og føler han har blitt tryggere og tryggere for hver kamp.

                                        Som sagt trur jeg han har en del å gå på og han leverer allerede bra.
                                        Jeg har ingenting å klage på Origi for. Beste keeperen vi har hatt på lang lang stund. Grøsser på tanken av de skjeve hornhinnene til Logi f.eks. Alle keepere gjør noen tabber iblant. Vanskelig å unngå det.

                                        Kommentar

                                        • Marit
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2010
                                          • 885

                                          Jeg er begeistret for "heite" keepere a la Frode Grodås, så jeg synes Origi er midt i blinken.

                                          Frode altså, kunne redde det utroligste men det var vel ingen som ikke satt med hjertet i halsen hver gang han skulle ta et slapt skudd med hendene. Såpa <3
                                          Andas in och andas ut
                                          Orkar jag så orkar du

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎