Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjedda
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2015
    • 147

    Er det fortsatt en gang i måneden gutta må møte opp i dress før trening? Spørs om ikke stakkars Origi har fått noen bøter av Frode der.

    Kommentar

    • lars p
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2005
      • 190

      Takk !

      Kommentar

      • woody
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 374

        Rå keeper i dag - redder oss med flere viktige redninger . . ..
        woody

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          Matchvinner i kamp etter kamp, får håpe speiderne har gode keepere fra før, banens viktigste.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            Snart verdens beste keeper nå. Beste keeperen vi har hatt faktisk. Nå må vi bare håpe at vi kan holde ham her.

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Elsker Arnold. Han er suveren i mål, en fantastisk fyr som alltid tar seg tid til fansen (også i dårlig tider) og du ser han koser seg når han får terge NAV folket bak målet idag.

              Legende!
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1818

                To gode redninger i dag, men fortsatt mye rare greier som kunne kostet oss seieren

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                  To gode redninger i dag, men fortsatt mye rare greier som kunne kostet oss seieren

                  om det der ikke var ironi, så ikke for å virke negativ,men du har faen ikke greie på keeperarbeid !

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Snart verdens beste keeper nå. Beste keeperen vi har hatt faktisk. Nå må vi bare håpe at vi kan holde ham her.
                    Beste keeperen vi har hatt? Ja, der sier du faktisk noe. Jeg kan ikke komme på noen bedre. Inkludert Grodås, Malern og Baron. Baronen hadde vel det samme høye toppnivået, men hadde andre "varianter"

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Origi er og blir konge på og utenfor banen.
                      Men var ikke helt optimal i dag. Misset på et utløp og slapp et skudd som trillet ut til corner.

                      Enkelte jeg kjenner som stod i klanen hevder Origi ga dem fingern etter matchen. Diggbart

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                        Origi er og blir konge på og utenfor banen.
                        Men var ikke helt optimal i dag. Misset på et utløp og slapp et skudd som trillet ut til corner.

                        Enkelte jeg kjenner som stod i klanen hevder Origi ga dem fingern etter matchen. Diggbart
                        Origi hadde hvertfall 2-3 matchvinnende redninger, en litt dårligere keeper hadde sluppet inn.

                        Hvilket utløp mener du, da forsvaret glapp og han presset Brown til å gjøre feil ? Der gjorde han som han skulle syntes jeg.
                        Skuddet han slapp, nesten halvkontrollert til corner, var vel det man kaller en feil.
                        Kanskje han ikke burde prøvd å holde det, men hvem på banen gjorde færre feil enn han ?

                        HAr jo sett Origi gjøre helt feilfrie kamper, men dette nivået er det ikke andre i tippeligaen som holder

                        Lite sitat fra dagblad artikkel :
                        "" LSK-trener Runar Kristinsson og VIF-trener Kjetil Rekdal er enige om en ting. Arnold Origi reddet Lillestrøm da de trengte noe ekstra mellom stengene"

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1818

                          Opprinnelig skrevet av Trooond
                          om det der ikke var ironi, så ikke for å virke negativ,men du har faen ikke greie på keeperarbeid !
                          Hvorfor i alle dager skulle det være ironi ? Se kampen om igjen så ser du returer ut i farlig område der han burde holdt ballen, cornere som burde vært unngått, dårlige utspark/igangsetttinger og bærtur da Brown kom alene helt i starten av kampen.
                          Hvorvidt jeg har greie på keeperarbeid eller ikke har ikke så mye med saken å gjøre, men jeg tror jeg har mer erfaring som keeper enn deg.

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            Vel, det vet jo kanskje ikke hverke n du eller jeg. Sto litt i mål mine yngre dager, men ble ingen målmann, nei. Bare vikar ved rødt kort osv.

                            I denne matchen gjør Origi det som blir omtalt som 3 matchvinnende redninger. Ja, han har stått enda bedre kamper, men det er et par redninger som er helt sjuke. Det virker som du ikke er kjempebegeistret for en som nå blir annerkjent langt utenfor klubben.
                            Om du eller jeg har mer greie på keeperarbeid, hva med Kristinsson/rekdal ?
                            Klippet fra dagbaldet igjen : LSK-trener Runar Kristinsson og VIF-trener Kjetil Rekdal er enige om en ting. Arnold Origi reddet Lillestrøm da de trengte noe ekstra mellom stengene.
                            OG
                            Friday er god, men denne lørdagen var Origi enda bedre for Lillestrøm

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3188

                              Spillervurdering: Arnold Origi Otieno

                              Arnold har vist seg både i fjor og hittil i år som en av lagets to-tre viktigste spillere, og berga mange poeng for oss ved flere eksepsjonelle redninger i flere enkeltkamper, sist mot erkefienden med "hjemmebane" på Ullevål. Det er godt mulig at han ikke bare er Tippeligaens beste keeper, i år som i fjor, men kanskje også LSKs beste keeper på mange år, eller i det hele tatt. Hans spesielle styrke er kombinasjonen av plasseringsevne, evne til å lese spillet og forutse skudd, samt naturligvis reaksjonsevne og spenst til akkurat å nå de mest "umulige" skudd. De to første faktorene gjør ham til langt mer enn "bare" en shot-stopper.

                              Topp keepere er ofte høyere enn 1.86, og det er mulig at den relativt "lave" høyden er en av forklaringene på at han ikke regjerer så klart i feltarbeidet og luftrommet som en kunne ønske, men ofte velger å bokse. (Her vil jeg trolig alltid savne Emile Baron.) I det siste har han også tatt mer for seg her, og oftere tatt ballen i fast grep. Det kan også ha sammenheng med at Runar Kristinsson inntil nylig (ser nå heldigvis ut til å være slutt med) valgte å pakke straffefeltet med samtlige spillere, som gir lite rom og armslag for egen keeper, noe Arnold helt riktig har klagd over.

                              Arnold har lange utspark, og de er også blitt mer presise i den tida han har vært her, selv om unntak alltid vil forekomme. (Når han har ballen og vi vil holde på en ledelse kan han bli noe bedre på å drøye tida uten å provosere dommeren til å gi gult kort.) Han er relativt god på tilbakespill og også på rask igangsetting, med presise utspark og lange utkast, når det er mulig. Et lite forbedringspunkt kan være på vurderingene av når han skal rykke ut og når bli stående. Men her kommer også kommunikasjonen med forsvaret inn; her har det vært forbedring fra til dels direkte dårlig i flere kamper de siste par åra, men er fortsatt litt å hente. Det har Arnold selv erkjent foran årets sesong, at han må kontrollere kjeftinga og rope og dirigere mer konstruktivt.

                              Gode keepere har ofte litt ekstra temperament, med rask og høy tenning. Det har Arnold så avgjort, og det kan i blant være en liten akilleshæl. Han er blitt sendt hjem fra trening etter sammenstøt med egne spillere minst et par ganger jeg har sett og vet om. Han lot seg provosere av Mr. Brun-og-blid (som visste om dette) og mista litt konsentrasjonen i kampen mot Molde i fjor, og episoden i landskampen i Kenya nylig viser at temperamentet ikke er blitt borte. Men i hovedsak er Arnolds temperament og engasjement en stor styrke for laget og klubben, og bidrar til at han er den matchvinneren han er for LSK, og til at vi alle håper vi får beholde ham i lang tid framover.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • 14
                                Medlem
                                Møteplager
                                • May 2005
                                • 91

                                Beste keepere i min tid på Åråsen: Grodås, Baron, Reitmaier. Jeg vil nå legge til Origi i den kategorien. Håper han spiller til han er 42.

                                Kommentar

                                • Kvalen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 327

                                  Ute resten av sesongen? Ikke for å krisemaksimere, men det vil være KRISE!!
                                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                  - Ivar Hoff

                                  Kommentar

                                  • Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

                                    Krise er ingen maksimering. Origi har vel æren for flere poeng enn noen andre på laget.
                                    Last edited by Trooond; 30.06.2016, 07:46.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Får vi ikke inn en erstatter her så er jeg glad om vi unngår nedrykk. Man kan tenke selv hvor mange poeng vi hadde hatt hittil uten Origi.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • AG-3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 1081

                                        Nå ble jeg redd. Vettskremt! Regner med det trekkes i tråder for låne inn en keeper nå ganske kjapt....Reitmeier 2.0

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Hent Heinz tilbake

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎