Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 891

    Opprinnelig skrevet av Ugla
    Noe særlig bedre svar kunne man vel ikke ønsket seg hvis man mener det er bra for klubben at det er konkurranse på keeperplassen (og det er det ganske mange som har sagt et par sesonger nå). Origi er skuffa over å ikke få spille og takler det ved å trene mer. Supert!
    Det pleier å bli krav om straffetrening her inne når laget har spilt ræva, og da burde man være ekstatisk når en spiller ilegger seg selv "straffetrening" for å ikke ha blitt tatt ut på laget.

    Ellers er det jo milevis unna for eksempel Ofkir sin demonstrative marsj etter å ha blitt bytta ut forrige sesong og dette. Det må være lov å være skuffet og frustrert hvis man ikke er på laget. Alternativet er jo å ha en tropp full av spillere uten ambisjoner, og da kan vi bare sveise igjen låsen i premieskapet på Åråsen for godt.



    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3329

      Er han ikke med til Molde? Så han hadde lagt ut på Instagram nå at han lagde mat hjemme, mens Kippe posta et bilde der det jeg antar er et bilde der de er på vei til Molde.

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        Jeg tror Arnold hadde tatt 1-0 målet til Sandefjord
        .
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • zkinny
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2012
          • 322

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat

          En kamp på benken og en hel oppkjøring med signaler fra den nye treneren om at han ikke er inne i varmen. Da ville jeg også sett meg om etter alternativer.
          Flaks du ikke er keeper....

          Kommentar

          • Kvalen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 327

            Origi er ikke på benken en gang?!
            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
            - Ivar Hoff

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 869

              Skadet seg på trening tidligere i uka ref RB.

              Kommentar

              • Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

                Skadet seg nok litt i viljen

                Kommentar

                • Funchaloe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2011
                  • 511

                  Arnold Origi klargjør i intervju med KFL podcast at han var ute av troppen mot Molde på grunn av skade. Han følger opp med at ingen er større enn klubben, og at han fortsetter å jobbe hardt, selv om han var skuffet over å bli vraket mot Sandefjord. Intervjuet er reflektert og ærlig talt akkurat hva jeg ville høre fra Arnold.
                  Custodes
                  Contra o futebol moderno!

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Origi er vel fortsatt den spilleren som har reddet flest poeng de siste sesonger, så håper han kommer tilbake.
                    Tabbene må lukes bort, men tror han er der igjen, klar til å ta matchvinner redninger.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Hørte nettop intervjuet med Origi. Han fremstår som en av de mest reflekterte og seriøse spillerne jeg noensinne har fått oppleve på Åråsen. Han har fokus på ALLE de rette tingene. Jeg savner Arnold på banen og håper han kommer tilbake, men akkurat nå er Daniel et lite knepp over. Fy søren så deilig det er å ha så god dekning på keeperplassen, etter noen år med så varierende første- og andrekeepere.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        Arnold fra start neste kamp.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • armykanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 737

                          Uten tvil, med veldig store bokstaver!!!

                          Kommentar

                          • 14
                            Medlem
                            Møteplager
                            • May 2005
                            • 91

                            Origi kom hit i 2013, og tok fra daværende førstekeeper plassen på laget med særdeles stødig keeperspill, krydret med feberredninger og ganske bra spill med beina. Etter hvert har han også blitt mye bedre til å dirigere forsvaret, og feltarbeidet er absolutt godkjent, da han bokser godt når han først kommer ut. Jevnt over, i de tre sesongene han har vært her, har han stadig vært blant de to-tre beste keeperne i Eliteserien.

                            I fjor, for første gang i gul trøye, hadde han en svak periode. Den varte i fem kamper på rad, et par måneders tid, og var uten tvil meget ubeleilig for laget, samtidig som man så at det forstyrret psyken til spilleren selv. Imidlertid fant han tilbake til seg selv, noe som sammenfalt med at laget fikk en mye strammere defensiv med Arnes tilbakekomst. I år har han vært skadet i oppkjøringa, var dårlig i første treningskamp etter skaden, men har etter det vært jevnt over like god som utfordreren. Sistnevnte har imidlertid fått plassen, da han har hatt flere cleen sheets, noe som definitivt bør sees i sammenheng med motstanden i de kampene han har spilt, kontra de Arnold spilte.

                            Seriestarten har dessverre ikke vært preget av cleen sheets: nesten alle motstanderens målsjanser har endt i mål (pluss én som ikke var en sjanse), noe som selvsagt ikke bare er keeperen sin feil.

                            Når jeg da nå ser at folk hevder at Origi er en ustabil keepertype som like ofte som han har gode kamper gjør store tabber, og er en type som sprer usikkerhet i forsvarsleddet foran meg, så må jeg bare stemme i med Arnolds egne ord: dette er i beste fall historieløst. I Arnes forrige periode som trener mener jeg å huske han snakket om at en keeper som spiller seg inn på laget også må få lov til å evt spille seg ut av laget før man gjør et bytte: jeg mener dette har skjedd nå, ikke nødvendigvis fordi Fernandes har vært så forferdelig dårlig, men fordi Arnolds "record" som fuglas førstekeeper de siste tre årene tilsier at han bør spille. Jeg har tidligere i denne tråden sagt at jeg sitter med følelsen av at Arnold hadde tatt målet til både Sandefjord og Molde, og det står jeg ved. Jeg er ikke helt sikker på at han hadde tatt Haugesunds første, men jeg vet at hans reaksjons- og forflytningsevner gjør at sjansen for redning ville vært større, det andre målet ville selvsagt ikke vært mål.

                            Arnes holdning er forsåvidt fair: den til enhver tid beste keeperen står. Jeg har aldri vært enig i dette synet på akkurat keeperplassen - jeg mener en keeper, på samme måte som treneren, skal ha uforbeholden tillit helt fram til det motsatte er bevist - man skal spille seg inn og få lov til å spille seg ut igjen. Etter sesongslutten i fjor mener jeg det i så måte var feil å plassere Arnold på benken i år, gitt at de to har vært relativt jevngode i sesongoppkjøringa - dessverre har det (etter mitt skjønn) kostet oss poeng.

                            Håper imidlertid at Arnold igjen skal få prøve seg nå, og at han ettertrykkelig beviser at han er det jeg mener han er: vår beste keeper.

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Når klubben velger (heldigvis) å hente en keeper til, for å få konkurranse om keeperplassen så er det naturlig at begge får mulighet til å vise seg fram i oppkjøringa til sesongen. I treningskampene har Fernandes uten tvil vært den beste av de to - etter blant annet tabbe og rot fra Origi. Da kan ikke Erlandsen ta hensyn til historien til Arnold i klubben - som jeg forøvrig mener har vært blant våre 3-4 beste keepere siden 80-tallet.

                              Etter tre seriekamper kan det se ut som om Origi har den høyeste kapasiteten av de to, men det er fortsatt noe tidlig å bedømme da Fernades har vært lite i aksjon. Man setter ikke ut en keeper etter kun en tabbe - da vil det føre til utrygghet for begge keeperne.

                              Men hvis de som har ordentlig greie på det (trenere,keepertrene), mener at Fernades burde/kunne tatt et par av de andre målene, stiller det seg litt annerledes.
                              Last edited by vermu; 10.04.2017, 19:58.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                Jeg informerer om at en keeper har lov til å holde ballen i fast grep i 6 - seks - sekunder.

                                Et indirekte frispark tildeles motstanderlaget hvis målvakten innenfor eget straffesparkfelt, begår en av de følgende forseelser
                                • når målvakten har kontroll på ballen med hendene og bruker mer enn seks sekunder før denne frigjør ballen for spill
                                I sånn omtrent 118 kamper har jeg sett Arnold synde mot dette. Jeg har fått vondt i magen og ventet på at dommeren skulle blåse.

                                I kveld, mot Odd, tok det ved et tilfelle 20 - tyve - tjue sekunder fra Arnold fikk kontroll på ballen til han spilte den ut.

                                Jeg vet det er en "sovende regel", men om ikke lenge kommer en eller annen dommer til å blåse på dette. Jeg tipper det blir Trygve Kjensli.

                                Arnold, få opp farta!

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Jeg informerer om at en keeper har lov til å holde ballen i fast grep i 6 - seks - sekunder.



                                  I sånn omtrent 118 kamper har jeg sett Arnold synde mot dette. Jeg har fått vondt i magen og ventet på at dommeren skulle blåse.

                                  I kveld, mot Odd, tok det ved et tilfelle 20 - tyve - tjue sekunder fra Arnold fikk kontroll på ballen til han spilte den ut.

                                  Jeg vet det er en "sovende regel", men om ikke lenge kommer en eller annen dommer til å blåse på dette. Jeg tipper det blir Trygve Kjensli.

                                  Arnold, få opp farta!
                                  Helt enig med deg.

                                  Også på 5-metere bruker han nesten lengre tid enn motstanderen når de leder. For så å likevel spille den utover sidelinja 20% av gangene (tallet er ikke sjekket, baserer seg kun på følelse).

                                  Ser egentlig ut som han gjør ting vanskeligere enn han gjorde tidligere. Tilbake til basic på trening kanskje?
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3329

                                    Er Arnold god nok som førstekeeper lenger? Spørsmålet må stilles etter nok en gedigen tabbe som blir skjebnesvanger. Høsten i fjor ble jo preget av tabber etter tabber, og vi skal være sjeleglad for at det ikke ble avgjørende for et nedrykk.

                                    Per Morten Sødal var hvertfall klar i sin sak i RB-magasinet etter kampen i går på at det trengtes nytt blod foran og bakerst på banen. Jeg blir egentlig aldri helt klok på Arnold som keeper. Enten kan han ruse ut som en hodeløs kylling som han gjorde i går, ellers så står han fast på streken (som vi har sett denne sesongen) der han burde kommet ut å gjort målet mindre der det har vært 1 vs 1 situasjon som det også har blitt reagert på. I tillegg har han klare mangler når det kommer til utspill med ballen i beina. Hvor mange utspill er det ikke som går utover sidelinja? Det er faktisk å gi bort ballen til motstanderen og ødelegger for eget spill.

                                    I magasinet ble det også nevnt at det er positive samtaler om mulig forlengelse av Maric sin utlånsavtale. Jeg vil gjerne se mer til Maric og håper han får muligheten mot Sandefjord.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3159

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Er Arnold god nok som førstekeeper lenger?
                                      Min ærlige mening? NEI

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1214

                                        Arne er tøff nok til å sette ut Arnold om han føler det er rett. Spiller Maric mot Sandefjord skal en ikke se bort ifra at han også spiller cupfinalen

                                        Kommentar

                                        • fjacob82
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 1507

                                          Arnold har vært knallgod for oss før, men kan virke som at tiden begynner å gå fra han. Helt hodeløst av han å gå i den duellen, det skjønte alle. Selv om han mener at han hadde gått i den duellen igjen om han hadde hatt muligheten. Tviler på at han mener det samme hvis han ser video av situasjonen.

                                          Liker Arnold godt, har temperament og shot-stopper. Men begynner å bli ett par sesonger med mye rart nå.
                                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                          *Brasseberget*

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎