LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Jeg syntes man skal bestemme seg for evnt å satse på en spiss som skal få eks antall kamper til å bevise noe.
    Hvor mange kamper har ikke Helstad fått uten å sette ballen i Nota.
    Hadde f.eks Osvold fått likt antall spilleminutter, hvor mange mål hadde han fått da.

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      Noen endringer jeg ville vurdert, kanskje spesielt på hjemmebane: Palmi har vist gode avslutningsferdigheter og har et solid skuddbein. En kantrolle kler han ikke spesielt godt, og han etterlater seg mye rom. En idé kunne være å fremheve de egenskapene han har både som målscorer og ballspiller i og rundt 16-meteren, i den hengende spissrollen. Der kan han også skjule temposvakhetene i større grad, og i tillegg få brukt duellkraften. Ohi kunne også vært prøvd i denne rollen, som mange på forumet har etterlyst. Han har både hodestyrken, slagkraften og teknikken som skal til. Han spilte kanskje sin beste kamp for oss i denne rollen mot vif hjemme i 2011. Riise på kant vil jeg gjerne se mer av til neste år, gjerne på bekostning av Palmi. Friday kunne utvilsomt også fått lenger innhopp i de kampene det har lugget. Osvold har ikke virket god de gangene jeg har sett han få innhopp i serie og cup, men burde kanskje fått mer spilletid mot slutten av kamper vi ligger under basert på målraten hans i 3. divisjon.

      På den andre siden skal Haglund ha ros for endringen ved måten Andersson har deltatt i oppbygningen av spillet på, som også har utløst en god periode for Riise offensivt. Det virker også som Haglund ser etter både en ny spiss og en midtbanespiller, som kan skape bedre forhold mellom spilletypene vi har, og føre Riise ut på kanten permanent. En god trener trenger heller aldri mer tid enn til neste kamp. Her går både Rekdal og Haglund i baret. Er i hvert fall lite poeng i å ha Vaagan Moen og Helstad/Knutzon meislet i stein og tro at vi kommer til å få en positiv hjemmestatisikk neste år...

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 964

        Enig i det du skriver men jeg skulle ønske vi hadde fått inn en type ala Hennig Hauger på midtbanen.

        Hennig Hauger er en god ballfordeler og trives med ballen i beina. Perfekt til å sette i gang spillet og samtidig et bra defensivt anker. Med han på midtbanen kunne vi "frigitt" Johan Andersson litt av de defensive oppgavene. Vi trenger sårt en med Johans spilleforstålese og teknikk høyere på banen. Enten i rollen til PVM eller som den sentrale men ikke med hovedoppgave å være ankeret. Mener på ingen som helst måte Johan ikke har gjort den rollen bra men synes vi har alt for lite "punsh" framover på banen. BHR på kant og Johans teknikk og spilleforståelse framover på banen tror jeg kan gi oss mer kvaliteter framover.

        4-2-3-1

        NY/Høgli/Nordermoen/Pier/ - Østli/Ødegaard - Kippe - Ringstad

        "Hauger" - Lundemo/Pier/PVM/Johan

        BHR/Palmi - Johan/PVM/Friday/Palmi - PVM/Fofana

        Helstad i form/NY


        Hjemme på Åråsen som vi skal styre kampeneog som skal være vårt fort ville jeg gått for følgende;


        Origi

        Nordermoen - Østli - Kippe - Ringstad

        Hauger - PVM

        BHR - Johan - Fofana

        Friday

        Benk;

        Udjus, Ødegaard, Stoor, Palmi, Knudtzon, Osvold, Helstad

        Ups...glemte Mjelde. Tribune; Mjelde :-)


        I denne troppen er det bare en ny spiller; Hauger. Tror virkelig denne troppen kunne klart topp 4.

        Mange tviler sikkert på Nordermoen men han har imponert meg stort for andre laget. Minner meg faktisk litt om Stoffe.

        Mangler litt på fysikken på grunn av bygning. Men har en vannvittig kroppsbeherskelse, virker som han er meget "fotballsmart", greit hurtig, stor løpekapasitet, grei med ball. Tror han er en perfekt moderne back som er flink til å overlappe.

        Kommentar

        • krogen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2009
          • 228

          Opprinnelig skrevet av WAK
          I denne troppen er det bare en ny spiller; Hauger. Tror virkelig denne troppen kunne klart topp 4.
          Jeg er ikke uenig at vi har en tropp som burde kunne levere øvre halvdel. Det har vi hatt i to år.
          Hva får deg til å tro at Haglund vil disponere spillerne på "rett" plass og i "rett" formasjon og få dem til å stille forberedt og motivert i 30 kamper neste år? Jeg håper mine svake forhåpninger for 2014 blir gjort til skamme, men jeg frykter faktisk totalkollaps og nedrykk.

          Kommentar

          • PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

            Dette er mine ønsker for LSK 2014

            Stallen:
            Først og fremst håper jeg LSK som klubb jobber mest med å få de som allerede er i stallen om å yte nærmere sitt makspotensiale. Det er liten tvil om at det ikke er kommet ut for fullt enda.
            Og dette handler også om eventuelle innkjøp. Klubben har etter mitt syn vært altfor opptatt av kortsiktig vinning.
            Alt for mange lever i troen om at 2-3 kjøp så er vi der, da kan vi virkelig være med å kjempe. Men slike garantier finnes ikke, eneste garantien er at vi må bruke mer penger. Penger vi tilsynelatende ikke har.

            Våre nest beste:
            Jeg håper også LSK som klubb ser verdien av å høste spillere fra egen Jr-stall. I dette ligger også at de får jevnlige sjanser i tippeligaen.Det har blitt sagt mange ganger fra både Mathisen og Bjarmann at dette er noe man ønsker, men så langt er det langt unna prat og praksis slik jeg ser det.
            Mitt ønske er at vi blir bedre til å utnytte at vi faktisk har to adeccolag rett utenfor stadionportene. Det er sjelden vi får opp egne juniorer som er klar for A-spill med en gang. De fleste vil i en periode være for gode for Junior og rekrutt, men for dårlig til tippeligaen. Da burde addeccoen være noe som er aktuelt med en gang før en eventuell stagnasjon kommer (ref f.eks Ohi)
            For neste år, noe som allerede burde vært gjort i år, så håper jeg Osvold, Furseth, Ohi, Holmedahl f.eks får beskjed av klubben om at vi har troen på dere, men vi vil at dere skal få en sesong i adeccoligaen før dere kommer tilbake og får sjansen hos oss igjen neste år.

            Jeg tror også med disse grepene så blir vi straks mer populære for eventuelle nye spillere og våre egne supportere.

            Kommentar

            • tilt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 813

              Aight. Min versjon.
              livet er en gamp for de som ikke kan si k
              https://twitter.com/#!/KjetiI

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1251

                Opprinnelig skrevet av tilt
                Aight. Min versjon.
                lo så jeg grein. Takk for at du fikk i topp humør på slutten av arbeidsdagen...

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  Opprinnelig skrevet av tilt
                  Aight. Min versjon.
                  Nomineres til Årets video
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2886

                    Opprinnelig skrevet av Wanker
                    Nomineres til Årets video
                    Nomineres til årets innlegg uansett sjanger fra min side. Deilig galgenhumor
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      Nein, nein, nein! Sie haben Ohi vergessen. 7-1.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        Sesongstart 30. mars 2014


                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                        Hovedterminlisten 2014

                        Nøkkelpunkt i hovedterminlisten

                        • Sesongstart Tippeligaen 30. mars, Adeccoligaen 6. april
                        • 1. runde i NM 24. april, 2. runde 7. mai, og runde 3 og 4 i juni. Kvartfinaler i august, og semifinaler i slutten av september
                        • Tre spillefrie helger i juni i Tippeligaen i forbindelse med VM i Brasil, samt én spillefri helg i månedsskiftet mai/juni grunnet landslagsforberedelser
                        • Sesongslutt Tippeligaen 9. november, Adeccoligaen 2. november
                        • Cupfinale 23. november
                        • Sesongstart Oddsenligaen og 3. divisjon 21. april, siste runde 25. oktober

                        http://www.fotball.no/nff/NFF-nyhete...-2014-er-klar/

                        Kommentar

                        • taraldsen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2006
                          • 161

                          Opprinnelig skrevet av tilt
                          Aight. Min versjon.
                          Elsker slutten! Episk! Hah!

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Herlig å lese i nyhetstråden at vi er i ferd med å sikre oss både Lundemo og Ødegaard. Godt å se spillere i starten av 20-årene på vei inn døra, så får vi bare håpe at man har sikret seg en ny opsjon på Ødegaard.

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Herlig å lese i nyhetstråden at vi er i ferd med å sikre oss både Lundemo og Ødegaard. Godt å se spillere i starten av 20-årene på vei inn døra, så får vi bare håpe at man har sikret seg en ny opsjon på Ødegaard.
                              Håper bare ødegaard har fått de lovnadene han trenger, ellers hjelper avtalen med Molde lite.

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Det var vel forutsetningen hans for ett år til, var det ikke? Blanke ark fra nyttår og en reell mulighet for å spille seg inn i elleveren i oppkjøringa.
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Herlig med unge norske gutter! Zymer Bytyqi også, takk!

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Håper bare ødegaard har fått de lovnadene han trenger, ellers hjelper avtalen med Molde lite.
                                    Jeg håper bare han viser seg som ett bedre alternativ enn utfordrerne jeg. Da trenger han ingen lovnader.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Jeg håper bare han viser seg som ett bedre alternativ enn utfordrerne jeg. Da trenger han ingen lovnader.
                                      Godt poeng. Men at LSK er enig med Molde hjelper ingenting om han ikke har fått noen form for lovnader. Han sa tidligere i høst at han var avhengig av spilletid for å bli.

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Godt poeng. Men at LSK er enig med Molde hjelper ingenting om han ikke har fått noen form for lovnader. Han sa tidligere i høst at han var avhengig av spilletid for å bli.
                                        Om Molde vil Leie han ut, så er vel ikke alternativet noe bedre der, eller ?

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                          Godt poeng. Men at LSK er enig med Molde hjelper ingenting om han ikke har fått noen form for lovnader. Han sa tidligere i høst at han var avhengig av spilletid for å bli.
                                          Helt klart. Men jeg tror fremdeles det valget går på om han ser på seg selv som god nok til å kunne danke ut enten Østli eller Kippe fra en 11'er enn at han forventer å få en gratisplass. Toppidrettsutøvere forventer ikke å få noe gratis, men tipper nok han vil vite at kampen om startplassene er helt åpen igjennom vinteren, og at han får de samme mulighetene i treningskampene til å vise seg frem som de Kippe og Østli. Resten handler jo bare om å prestere bedre enn en av disse.
                                          Er nok også en fordel for han at vi pr.dd ikke har en eneste etablert høyreback i stallen, og at han også mestrer denne posisjonen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎