LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av glasgow
    Om Molde vil Leie han ut, så er vel ikke alternativet noe bedre der, eller ?
    Finnes andre lag som kan være av interesse for han.

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Helt klart. Men jeg tror fremdeles det valget går på om han ser på seg selv som god nok til å kunne danke ut enten Østli eller Kippe fra en 11'er enn at han forventer å få en gratisplass. Toppidrettsutøvere forventer ikke å få noe gratis, men tipper nok han vil vite at kampen om startplassene er helt åpen igjennom vinteren, og at han får de samme mulighetene i treningskampene til å vise seg frem som de Kippe og Østli. Resten handler jo bare om å prestere bedre enn en av disse.
    Er nok også en fordel for han at vi pr.dd ikke har en eneste etablert høyreback i stallen, og at han også mestrer denne posisjonen.
    Håper du har rett. Med to av Norges beste i sin klasse i forsvaret, så har vi iallefall en godt utgangspunkt.

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Må si det gleder meg stort at LSk nå satser på å signere Ødegaard, Lundemo og nå også kanskje Simen Kind Michalsen. Dette er 3 spillere med megety høyt potensiale. Nå rydder de også opp i konflikten med UK, og det er nettopp handling jeg har savnet fra LSK de siste årene. Hvis vi nå henter en etablert sentral midtbanespiller og en spiss av Ondrasek sitt kaliber så kan dette bli veldig så bra. Håper de lar Stoor gå for hans plass bør Ødegaard få om stopperplassene er opptatt. Bra LSK. Dette lover bra!
      Fugla Forever

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Registrerer at Belsvik er ledig, kunne han være aktuell som ny mann i støtteapparatus?

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
          Registrerer at Belsvik er ledig, kunne han være aktuell som ny mann i støtteapparatus?
          Var ingen som hoppet av glede når han forsvant så en retur kan vel være naturlig? Mente spissene skrøyt av han i sin tid.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Spekuleres i at Belsvik er lite lysten på å oppleve nok en 2012-sesong med laget, og at midlene til å gjøre det han mener er nødvendig ikke er til stede. Kanskje noen spillere følger med ut?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Stabæk har forøvrig sagt nei til Rævs forespørsel om å få trene på Nadderud før cupfinalen. Her bør vi trå til med den misforståtte snillismen vår for å hjelpe enda en TL-konkurrent. Pæng på bok!

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2541

                Fortsetter Elkjøp som hovedsponsor i 2014?
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3972

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Må si det gleder meg stort at LSk nå satser på å signere Ødegaard, Lundemo og nå også kanskje Simen Kind Michalsen. Dette er 3 spillere med megety høyt potensiale. Nå rydder de også opp i konflikten med UK, og det er nettopp handling jeg har savnet fra LSK de siste årene. Hvis vi nå henter en etablert sentral midtbanespiller og en spiss av Ondrasek sitt kaliber så kan dette bli veldig så bra. Håper de lar Stoor gå for hans plass bør Ødegaard få om stopperplassene er opptatt. Bra LSK. Dette lover bra!
                  Vi får benytte muligheten til å være optimister nå i Silly Season! Men spøk til side. Jeg synes også det kommer mange signaler fra klubben om at de nå (endelig) er i ferd med å gjennomføre helt nødvendige endringer. I tillegg til det du nevner om spillerlogistikk, merker jeg meg at Bjarmann nå er mye mer offensiv om målsetningen i 2014 (se intervjuet vedr. Kind Mikalsen).

                  Når vi nå snart har en daglig leder på plass og Bjarmann kan bruke tida 100% på sport, vil jo også det bety at oppgavene kan ivaretas med større kvalitet. Vi står også foran et formannsskifte, noe som i seg selv vil bidra til at ytterligere nye impulser vil påvirke klubben.

                  Mange var nok rimelig forbannet på Cato Strømberg da han kom med ***-utspillet. Men kanskje vi også i ettertid skal sende en liten takk til den sleipe fisken på Jessheim? Han klarte jo å få både Mathisen, Bjarmann og Per Berg på banen! Sjelden har vi vel sett klubben reagere raskere og med større suksess enn nettopp i denne saken!

                  Edit: Dette må ikke oppfattes som et forslag, det har jeg ingen forutsetninger for å komme med. Men nettopp den pågåenheten, kall det gjerne frekkheten Cato Strømberg har vist i denne saken, mener jeg er egenskaper jeg gjerne skulle ha sett hos vår neste styreformann!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Vi får benytte muligheten til å være optimister nå i Silly Season! Men spøk til side. Jeg synes også det kommer mange signaler fra klubben om at de nå (endelig) er i ferd med å gjennomføre helt nødvendige endringer. I tillegg til det du nevner om spillerlogistikk, merker jeg meg at Bjarmann nå er mye mer offensiv om målsetningen i 2014 (se intervjuet vedr. Kind Mikalsen).

                    Når vi nå snart har en daglig leder på plass og Bjarmann kan bruke tida 100% på sport, vil jo også det bety at oppgavene kan ivaretas med større kvalitet. Vi står også foran et formannsskifte, noe som i seg selv vil bidra til at ytterligere nye impulser vil påvirke klubben.

                    Mange var nok rimelig forbannet på Cato Strømberg da han kom med ***-utspillet. Men kanskje vi også i ettertid skal sende en liten takk til den sleipe fisken på Jessheim? Han klarte jo å få både Mathisen, Bjarmann og Per Berg på banen! Sjelden har vi vel sett klubben reagere raskere og med større suksess enn nettopp i denne saken!

                    Edit: Dette må ikke oppfattes som et forslag, det har jeg ingen forutsetninger for å komme med. Men nettopp den pågåenheten, kall det gjerne frekkheten Cato Strømberg har vist i denne saken, mener jeg er egenskaper jeg gjerne skulle ha sett hos vår neste styreformann!
                    Godt skrevet.

                    Glimrende at vi får dyrket samarbeidet med romerikskollega Ull/Kisa. Møtet etter uttalesene til Strømberg kom fort på plass. Det virker som begge klubbene har hatt et godt forhold lenge, hvor Strømbergs kommentarer ikke var representativt for hele klubbens oppfatning og overhodet ikke sammenfalt med Bjarmanns versjon på samarbeidet. Det har i hvert fall kommet noe positivt ut av hele situasjonen. Begge parter virker innstilte på hvor kartet ligger.

                    Kind Mikalsen er en signering som passer oss ypperlig, selv om han neppe er ferdig vare. Nå har vi en spiller som kan gå inn i samme rolle som Ringstad ved skader og karantener, og som bevarer samme spillestil- og mønster. Selv om han neppe er like offensiv som Ringstad ennå, er Mikalsen fortsatt ung og ikke ferdig støpt. I tillegg kan han spille midtstopper - meget bra.

                    Profilen med å hente lovende, unge spillere er gledelig etter en periode hvor vi har manglet å fornye oss. Nå bygger vi opp laget med spillere som er framtida, og som pusher de etablerte. Jeg sammenligner signeringene av Ødegaard, Kind Mikalsen og mest sannsynlig Lundemo som den samme nødvendige revitaliseringen vi trengte i 2005, hvor vi signerte ungdomsrekka Myklebust, Riise og Trond Olsen. Ingen tvil om at dette er veien å gå. Til neste år får vi en god miks.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Forøvrig morsomt å se at Tjærnås mener vi kan ha gjort et lite kupp i Lundemo. Hvorfor drøyer signeringa forresten, planlegger vi å få med sønnen til Fjøra også? Eller Pellegrino?

                      Kommentar

                      • klippen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 251

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Forøvrig morsomt å se at Tjærnås mener vi kan ha gjort et lite kupp i Lundemo. Hvorfor drøyer signeringa forresten, planlegger vi å få med sønnen til Fjøra også? Eller Pellegrino?
                        Hvor mener Tjærnås det?

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          På Twitter. Skriver at det er "mange kvaliteter en ung gutt".
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            Ellers så er det interessant og gledelig det Simen Kind Mikalsen sier til Svesengen i Lortskvetten i dag, at han ble imponert hvor tett Sporsklubben fulgte ham over flere år, og at trener og støtteapparat har god oversikt over ham som spiller.

                            Videre uttaler Strømberg i Ull/Kisa at det er et mål for dem å utvikle så gode spillere at de kan ta steget opp, og at det er spesielt moro om spillerne kan gå videre til LSK.
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2541

                              Er det egentlig noen hemmelighet at sportslig administrasjon følger lokale lag tett? Spesielt Mefsin har jeg inntrykket av at er på veldig mange kamper rundt på østlandet. Det er sikkert andre i apparatet som ser mye fotball på østlandet også.

                              Greit å lese en bekreftelse av at antagelsene stemmer
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Etter å ha sett cupfinalen mellom to av Norges tre beste lag kan man vel ikke si noe annet enn at ingen norske lag har noen grunn til å finne sin plass i hierarkiet, heller ikke LSK. Det minst dårlige laget vant ihvertfall, skaptrøndere blir mer og mer en kuriositet.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Så bare ti min eller noe sånt fra andreomgangen da synet av han lille fyren på topp hos de blå gjør meg fysisk uvel. Da sleskegliset til fullriggerfrøkna fra bergen i statministerstolen dukka opp på skjermen i tillegg så slo jeg av, det ble for mye å takle på en gang. Støvsuging frista mer.

                                  Jeg fikk med meg noen minutter med planløs panikkfotball og feilpassningsnirvana, det eneste positive så ut til å være engasjementet. Unngår LSK å bli dårligere enn hva de er pr. dd vil de nok snart havne blandt topp 6. Slikt sier vel sitt om nivået.

                                  Norske lag i Europa er for tia bare pinlig, landslaget inkludert. NFF bør gjennom en selvransakelse for å igjen finne riktig fokus, men pampene ser vel ikke skogen for bare trær- der de patter hoverende på sigaren hele veien til bunns. Her er kvaliteten like fraværende i alle ledd, fra grasmatta til slipsgarden.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1251

                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Så bare ti min eller noe sånt fra andreomgangen da synet av han lille fyren på topp hos de blå gjør meg fysisk uvel. Da sleskegliset til fullriggerfrøkna fra bergen i statministerstolen dukka opp på skjermen i tillegg så slo jeg av, det ble for mye å takle på en gang. Støvsuging frista mer.

                                    Jeg fikk med meg noen minutter med planløs panikkfotball og feilpassningsnirvana, det eneste positive så ut til å være engasjementet. Unngår LSK å bli dårligere enn hva de er pr. dd vil de nok snart havne blandt topp 6. Slikt sier vel sitt om nivået.

                                    Norske lag i Europa er for tia bare pinlig, landslaget inkludert. NFF bør gjennom en selvransakelse for å igjen finne riktig fokus, men pampene ser vel ikke skogen for bare trær- der de patter hoverende på sigaren hele veien til bunns. Her er kvaliteten like fraværende i alle ledd, fra grasmatta til slipsgarden.
                                    Bra analyse etter 10 min not.
                                    Syntes det beste laget vant. Selv om jeg ikke unner de noen ting. + for at guldbransen ikke evner å score mål.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1555

                                      Tipper Rosenborg var omtrent på samme nivå i dag som da de feide over oss for et par uker siden. Naivt å tro av avstanden frem til de tre beste lagene i landet har blitt mindre med en liten fotballpause samt signering av et par tenåringer.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Dole
                                        Tipper Rosenborg var omtrent på samme nivå i dag som da de feide over oss for et par uker siden. Naivt å tro av avstanden frem til de tre beste lagene i landet har blitt mindre med en liten fotballpause samt signering av et par tenåringer.
                                        Kvaliteten på Tippeligaen er i det minst såpass dårlig at ett lag som ble nummer 9 i år fi kan kjempe om medalje neste år. Større er heldigvis ikke forskjellen uten at det er noe kvalitetstegn for Tippeligaen.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1555

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Kvaliteten på Tippeligaen er i det minst såpass dårlig at ett lag som ble nummer 9 i år fi kan kjempe om medalje neste år. Større er heldigvis ikke forskjellen uten at det er noe kvalitetstegn for Tippeligaen.

                                          Jeg har dessverre vondt for å tro at lag på nivå med Sandes-Ulf, Start og Sogndal kan kjempe om medalje neste sesong. Men la oss for all del bevare optimismen frem til den nye sesongen sparkes i gang

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎