LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Kan det være at Haglund har sett det samme som flere her inne, at det er mye råttent i gangene. Flere sier at Berg prøvde å endre det samme. Har Haglund satt hardt mot hardt og blitt hørt?

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      Ny daglig leder bør benytte dette året på å få skikk på adminstrasjonen og etablere felles målsetninger (samt ansvarliggjøre ansatte -bra!) som allerede progamfestet i nyhetstråden. Sportslig er dette en mellomsesong, vi har 12 måneder på oss til å stake ut en vei sportslig og spillemessig, rydde i stallen i hht disse kritereiene og finne en ny trener etter Haglund. Forhåpentligvis vil neste ansettelsesprosess være ryddig, hvor det etableres noen kriterier som skal være oppfylt hos kandidaten, konkrete kortsiktige og langsiktige mål for fremgang samt en ansettelseskontrakt som gjenspeiler behovene for å oppnå disse målene.

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Har Haglund satt hardt mot hardt og blitt hørt?
      Trolig! Vi ser jo alle hvilket grep han har om garderoben, spillerne kommer ut som påtente gladiatorer etter pause!
      Og i intervjuer, hvor han er sterk og klar og ikke trenger å unnskyldes av noen for tafatte opptredener!

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av reka

        Trolig! Vi ser jo alle hvilket grep han har om garderoben, spillerne kommer ut som påtente gladiatorer etter pause!
        Og i intervjuer, hvor han er sterk og klar og ikke trenger å unnskyldes av noen for tafatte opptredener!
        Jeg klamrer meg i små håp om at det er tæl i fyren, da vi må leve med han i 1 år til.

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          Gårsdagens kamp var rett og slett pinlig å se på. Når RBK står på motsatt banehalvdel så bør det være grunn nok til at spillerne gir 110 %. At Ohi får lov å spille i det hele tatt sier igrun det meste om hvor dårlig stallen vår er. Nå var det mange som ikke leverte varene i går og det forteller meg at det må en holdningsendring til. Synes også Haglund gjør mye rart når det gjelder bruk av spillere. Har bestemt meg for å fornye sesonkortet ett år til, men det er ikke ensbetydende med at jeg har tro på noe bedre 2014 enn 2013. Synes det er på høy tid at Haglund bygger laget etter hvilke spillertyper han trenger. Det virker som det er mye tilfeldigheter når nye spillere skal signeres. Håper og tror at det nå stilles litt krav innad i klubben og vår nye DL klarer å sette krav til gutteklubben grei. Håper også Haglund har fått noe penger til noen nye spillerkjøp og bruker disse pengene fornuftig. Det skal bli godt med litt ferie fra norsk fotball og LSK.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
            At Ohi får lov å spille i det hele tatt sier igrun det meste om hvor dårlig stallen vår er.
            Med 2 faste på midten ute vet jeg om mange klubber som ikke har en aldersbestemt landslagsspiller, en rutinert spiller som Mjelde og en fyr som Piermayer å sette inn. Stallen vår er ikke spesielt dårlig sammenlignet med de aller fleste tippeligalagene.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Nå skal man få litt av en jobb med å selge inn klubben til publikum og sponsorer. Det må jo nærmest skje mirakler for at folk flest skal få igjen trua på LSK. Jeg frykter 2014!

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                Med 2 faste på midten ute vet jeg om mange klubber som ikke har en aldersbestemt landslagsspiller, en rutinert spiller som Mjelde og en fyr som Piermayer å sette inn. Stallen vår er ikke spesielt dårlig sammenlignet med de aller fleste tippeligalagene.
                Jeg mener ihvertfall at Piermayer er en bedre spiller enn Ohi. Gårsdagens kamp viser at Ohi har laaangt igjen til å bli en habil miidtbanespiller. Det går jo så fryktelig tregt. Han bommer ikke på så mange pasninger men spiller på det trygge hele tiden. Blir aldri noen trusse for motstanderen, og han er jo ikke i nærheten av å kunne passere en motspiller en mot en. Når det er sagt så var hele laget bortsett fra Ringstad og tildels Fofana brukbare i går. Synes det er betenkelig at det er mulig å tape på innsats i en slik kamp.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Jeg mener ihvertfall at Piermayer er en bedre spiller enn Ohi. Gårsdagens kamp viser at Ohi har laaangt igjen til å bli en habil miidtbanespiller. Det går jo så fryktelig tregt. Han bommer ikke på så mange pasninger men spiller på det trygge hele tiden. Blir aldri noen trusse for motstanderen, og han er jo ikke i nærheten av å kunne passere en motspiller en mot en. Når det er sagt så var hele laget bortsett fra Ringstad og tildels Fofana brukbare i går. Synes det er betenkelig at det er mulig å tape på innsats i en slik kamp.
                  Hva hvis man allerede vet at Piermayr ikke skal være med neste år? Vet i alle fall om en hel haug med folk her inne som har etterlyst at dårligere, unge spillere skal prioriteres fremfor eldre spillere med kun 2-5 år igjen av karrieren sin.

                  At innsatsen til ett rbk på gulljakt er bedre enn LSK er vel ikke akkurat oppsiktsvekkende, selv om jeg skulle ønske det ikke var sånn.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    S-kill, alle spillerne du nevner som er på utgående kontrakt har Haglund sagt at han vil ha med videre. Don't get your hopes up.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      Sportsklubben gikk ut av årets sesong på verst mulige måte! Totalt uten innsats ble vi i tillegg avkledd teknisk og taktisk av ræv. Føler meg ganske sikker på at de hadde vunnet både 5-0 og 6-0 i går om de hadde trengt det!!
                      Men de trengte kun å surfe på 2-0, og da var vi behjelpelige med å spille ut tiden ved å slå en hel haug av tversoverpasninger mellom våre bakerste menn. Noen ganger prøver vi på noen flicker og andre krumspring som vi ikke har ferdigheter til.
                      Det ser uber lett ut å spille forsvar mot oss. En spiss som skal skape rom og press på motstander er enkelt å ta ut for to stoppere når vår hengende spiss og resten av midtbanen ikke evner å spille ut motstander.
                      Vårt mottrekk er å involvere våre stoppere i den oppbyggende fasen, som ikke evner å spille raskt, ei heller presist nok til å slå pasninger gjennom flere ledd. I går valgte ræv å legge seg svært lave, kanskje lavere enn det de vanligvis gjør fordi vi ikke var noen trussel. Dette må det gjøres noe med.Og sånn har det vært siden MH tok over. Men uten det rikitige spillermateriale vil vi heller aldri få det til! Da syns jeg det er underlig at vi ikke skrur litt på planen, og heller prøver en ren 4-4-2 oftere.

                      Med unntak av Ringen, Fofana og Johan har vi ingen som kan dra av en mann eller skape noe. Hos resten går det mye på innsats. Her skiller BHR seg ut, og tilgis for utallige feilpasninger tidligere i sesongen.

                      Friday har potensiale til å bli den hesten som herjer og ødelegger nok til at de andre får større rom å jobbe på, men han er for ung til å bære dette alene.
                      Ohi fredes for kritikk fortsatt pga alderen. Greit at han snart har 60 TL kamper for fugla, men han er fortsatt bare 19 år! Er mange jeg hadde kasta ut før en lokal unggutt på aldersbestemte landslag med så mange TL kamper.

                      På keeper plassen er vi doomed uansett, så samma faen!

                      I går unngikk vi at ræv feiret gull på vår bane med potensielt store sifre. Nå håper jeg sportsklubben går inn for å sikre at det aldri skjer igjen. Om det ikke er vi som spiller om gullet så skal vi kunne hindre ett i alle fall!

                      Uten klare utfordrere til startplass i hvert ledd til neste sesong blir det samme greia neste år.
                      Neste sesong er en make-or-break sesong. Av den "faste" 11`eren står halvparten av spillerene i tillegg til treneren uten kontrakt og kunne vært noe å utnytte riktig. En god plassering og kanskje kvitta oss med noen av de som ikke passer inn i spillestilen kunne tatt oss et skritt videre. Jeg frykter nå at en dårlig plassering neste år vil gi oss enda mindre inntekter og derav enda mindre penger i 2015. Vi vil da ikke kunne resignere selv de antatt "beste" med utgående kontrakt med mindre de tar store lønnskutt og heller ikke lokke hvem som helst inn portene. Worst case scenario er at selv MH ikke vil være her. At en trener som ikke har gjort så mye annet enn å hyggelig velger å forlate skuta, må jo få resten av nasjonen til å lure på hva slags butikk det drives på Åråsen.
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Deilig at sesongen er ferdig. Nå kommer en periode da vi kan fantasere om hvor bra stallen egentlig er og få tillbake troa og interessen litt. Nå er det lenge til vi ser hvor lite vi får ut av matrialet og blir dratt ned på jorda igjen. Dette er mine tanker om stallen for 2014:



                        Keeper

                        Udjus - Arnold
                        + Christensen

                        Bra dekning på keeperplassen, men vi mangler en ener. Hadde gjerne sett at vi henta en ung lovende keeper som kunne utkonkurert keeperne vi har i stallen nå. Sønnen til runar kristinsson, alex runarson, kunne kanskje vært et alternativ.

                        Forsvar
                        (Stoor) - nordermoen
                        Østli - ruben
                        Kippe - ???
                        Ringstad - ???
                        + Walstad

                        Forsvaret vårt ser ut som en sveitserost nå som ødegård, høibråten, scheel, piermayr og stoor alle kan være ferdige i klubben. På høyrebacken kan det bli vanskelig å hente et bedre alternativ enn stoor, kanskje er knudtzon et alternativ her. vi trenger definitivt en ny stopper som innehar tippeliganivå og helst en venstrebent forsvarer til. Høyrebent spiller på venstrebacken vil svekke oss offensivt. Ser gjerne at vi beholder stoor samt henter ødegaard og simen kind mikalsen. Walstad(97) bør få trene en del med a-laget neste sesong.

                        Midtbane
                        Andersson - mjelde
                        ??? - ohi
                        Riise - Knudtzon
                        ??? - pvm
                        Fofana - palmi
                        + Holmedah, Furseth

                        En lagdel som preges av kvantitet og ikke kvalitet. Vi har henta hauger av spillere som nesten holder nivået, og som har lite utviklingspotensial. Det kan hende PVM kommer tilbake som en annen spiller neste sesong, eller at vi finner en mer fornuftig måte å bruke han på, men i utgangspunktet synes jeg vi kun har 3 midtbanespillere som jeg vil se i førsteelveren neste sesong.

                        Riise har ikke helt passningstryggheten til å spille sentral midt på et lag som prøver å spille med mye posession, men er derimot en av tippeligaens beste spillere når han får spille rettvendt litt lenger unna farlig område. Med formasjonen vi prøver å spille virker Riise og Fofana som gode valg på kantene. Jeg skulle gjerne sett at vi henta en ung lovende ving som vi kan utvikle videre i tillegg. Det gror litt dårlig blant de yngre på de offensive plassene, og dette er en plass der man har større mulighet til å gi spillere innhopp enn på de mer defensive plassene. Vi er ikke avhengig av å hente en slik spiller i år, men det hadde vært fint med tanke på fremtiden. Faisal Jr. eller Zymer Bytyqi kunne f.eks vært gode alternativer.

                        Sentralt på midten synes jeg Andersson gjør en god jobb, men han er kanskje like god på den offensive plassen. Jeg vil gjerne hente inn 2 sentrale midtbanespillere som kan spille med han neste år, selv om Mjelde eller PVM kanskje ikke bør avskrives helt. Lundemo er en signering jeg hadde vært veldig fornøyd med her. Jeg tror han har potensiale til å bli en hit, og med Mjelde og PVM i bakhånd så er ikke presset så utrolig stort. Om vi i tillegg henter en offensiv midtbanespiller med noe mer skapende kraft enn de vi har nå så hadde midtbanen sett helt ok ut.

                        Jeg håper Ohi får et utlån til f.eks Ull/kisa neste sesong. JEg tror en periode i 1. div kunne vært bra for han. Han har en del ferdigheter, men bør nok spille relativt fast på et ok nivå en periode slik at han kan utvikle spillet sitt og valgene med ball.

                        I bakhånd har vi Furseth og Holmedahl i a-stallen. Ajer bør vel også trene litt med A-laget neste sesong.

                        Spiss
                        ??? - Friday
                        +Osvold

                        Friday virker veldig lovende, men jeg håper vi henter en spiss til som kan være et klarere førstevalg. Om vi henter en spiss til bør Friday få det som er av innhopp på spissplassen.

                        Osvold kunne nok også hatt godt av et utlån til 1. div neste sesong. Han har ikke noe mer å bevise i 3. div.
                        Last edited by HSft; 11.11.2013, 20:38.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          Opprinnelig skrevet av general
                          Sportsklubben gikk ut av årets sesong på verst mulige måte! Totalt uten innsats ble vi i tillegg avkledd teknisk og taktisk av ræv. Føler meg ganske sikker på at de hadde vunnet både 5-0 og 6-0 i går om de hadde trengt det!!
                          Men de trengte kun å surfe på 2-0, og da var vi behjelpelige med å spille ut tiden ved å slå en hel haug av tversoverpasninger mellom våre bakerste menn. Noen ganger prøver vi på noen flicker og andre krumspring som vi ikke har ferdigheter til.
                          Det ser uber lett ut å spille forsvar mot oss. En spiss som skal skape rom og press på motstander er enkelt å ta ut for to stoppere når vår hengende spiss og resten av midtbanen ikke evner å spille ut motstander.
                          Vårt mottrekk er å involvere våre stoppere i den oppbyggende fasen, som ikke evner å spille raskt, ei heller presist nok til å slå pasninger gjennom flere ledd. I går valgte ræv å legge seg svært lave, kanskje lavere enn det de vanligvis gjør fordi vi ikke var noen trussel. Dette må det gjøres noe med.Og sånn har det vært siden MH tok over. Men uten det rikitige spillermateriale vil vi heller aldri få det til! Da syns jeg det er underlig at vi ikke skrur litt på planen, og heller prøver en ren 4-4-2 oftere.

                          Med unntak av Ringen, Fofana og Johan har vi ingen som kan dra av en mann eller skape noe. Hos resten går det mye på innsats. Her skiller BHR seg ut, og tilgis for utallige feilpasninger tidligere i sesongen.

                          Friday har potensiale til å bli den hesten som herjer og ødelegger nok til at de andre får større rom å jobbe på, men han er for ung til å bære dette alene.
                          Ohi fredes for kritikk fortsatt pga alderen. Greit at han snart har 60 TL kamper for fugla, men han er fortsatt bare 19 år! Er mange jeg hadde kasta ut før en lokal unggutt på aldersbestemte landslag med så mange TL kamper.

                          På keeper plassen er vi doomed uansett, så samma faen!

                          I går unngikk vi at ræv feiret gull på vår bane med potensielt store sifre. Nå håper jeg sportsklubben går inn for å sikre at det aldri skjer igjen. Om det ikke er vi som spiller om gullet så skal vi kunne hindre ett i alle fall!

                          Uten klare utfordrere til startplass i hvert ledd til neste sesong blir det samme greia neste år.
                          Neste sesong er en make-or-break sesong. Av den "faste" 11`eren står halvparten av spillerene i tillegg til treneren uten kontrakt og kunne vært noe å utnytte riktig. En god plassering og kanskje kvitta oss med noen av de som ikke passer inn i spillestilen kunne tatt oss et skritt videre. Jeg frykter nå at en dårlig plassering neste år vil gi oss enda mindre inntekter og derav enda mindre penger i 2015. Vi vil da ikke kunne resignere selv de antatt "beste" med utgående kontrakt med mindre de tar store lønnskutt og heller ikke lokke hvem som helst inn portene. Worst case scenario er at selv MH ikke vil være her. At en trener som ikke har gjort så mye annet enn å hyggelig velger å forlate skuta, må jo få resten av nasjonen til å lure på hva slags butikk det drives på Åråsen.
                          Gi oss en nøyaktig dato for når en ung spiller som superduperfjuppermultitalentet Ojji med det klingende og eventyrlig unorske etternavnet kan bli begunstiget med kritikk, det være seg påssitiv eller motsatt. Hvor mange somre må man ha levet for å bli vurdert på et supporterforum enhver spiller bør ha forbud mot å entre?

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                            Gi oss en nøyaktig dato for når en ung spiller som superduperfjuppermultitalentet Ojji med det klingende og eventyrlig unorske etternavnet kan bli begunstiget med kritikk, det være seg påssitiv eller motsatt. Hvor mange somre må man ha levet for å bli vurdert på et supporterforum enhver spiller bør ha forbud mot å entre?
                            I mine øyne fra neste sesong. Holder man junioralder bør man i stor grad skjermes for kritikk, når man er senior bør man stille på lik linje som alle andre.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3338

                              VG papir med oppsummering av tabellen, der det fremgår at LSK er det minst effektive laget denne sesongen. Antall mål er 37 av 142 målsjanser, dette gir en uttelling på svake 26 %. Behovet for en goalgetter er markant foran neste sesong.

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Opprinnelig skrevet av LS89
                                Antall mål er 37 av 142 målsjanser, dette gir en uttelling på svake 26 %. Behovet for en goalgetter er markant foran neste sesong.
                                Sikkert ingen dum idé å evaluere eksisterende avslutningstrening heller. Minst effektive i TL er altfor svakt - hvilken salgsorganisasjon ville funnet seg i å være verst i klassen på closing? Jeg savner et mønster på hvordan man skal avslutte i de ulike legene, for på meg virker det i hvert fall som det er 100 % opp til hver enkelt spiller hvordan man ønsker å avslutte, og helt konkrete tilbakemeldinger fra de to målmaskinene på feltet (ikke begrenset til «bra!» når man putter).
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2541

                                  Nettmøte med ny daglig leder på rb.no:

                                  Kan du be Haglund om å bruke Palmi som spiss?

                                  Skrevet av: Powell


                                  Jeg kan sende ønsket ditt videre

                                  Anita


                                  Anita Westby
                                  Korte kommunikasjonslinjer er viktig
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Gi oss en nøyaktig dato for når en ung spiller som superduperfjuppermultitalentet Ojji med det klingende og eventyrlig unorske etternavnet kan bli begunstiget med kritikk, det være seg påssitiv eller motsatt. Hvor mange somre må man ha levet for å bli vurdert på et supporterforum enhver spiller bør ha forbud mot å entre?
                                    Fra senioralder.
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      VG papir med oppsummering av tabellen, der det fremgår at LSK er det minst effektive laget denne sesongen. Antall mål er 37 av 142 målsjanser, dette gir en uttelling på svake 26 %. Behovet for en goalgetter er markant foran neste sesong.
                                      En goalgetter er selvfølgelig velkommen, men jeg tror problemene sitter dypere enn det. Jeg er ingen ekspert men jeg vil anta at et lag som tilsynelatende prioriterer possession i så ekstrem grad som LSK, ikke produserer så stor andel åpne sjanser som et lag som f eks tar kontrings-/breakdown-mulighetene sine. Derfor tror jeg disse tallene forteller noe om svakhetene ved LSKs måte å spille på.

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        Hva med assistent treneren vår. Er powel god nok. Hvem har ansvaret for spissene.

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          VG papir med oppsummering av tabellen, der det fremgår at LSK er det minst effektive laget denne sesongen. Antall mål er 37 av 142 målsjanser, dette gir en uttelling på svake 26 %. Behovet for en goalgetter er mede oss over at vi kommerarkant foran neste sesong.
                                          Etter disse tallene kan vi velge å vektlegge det dårlige utbyttet av sjansene, eller velge å glede oss over at vi kommer til dem. Jeg velger det siste, og tror at det ikke er så mye som skal til før det kan løsne. I et og et halv år har jakten på denne spilleren vært svak: Vi savner fortsatt spissen som kan vinne dueller, dra på seg to mann og være en killer foran mål. Det er imidlertid ikke bare denne mannen det står på. Spillestallen vår inneholder mye kvalitet som den er. Hovedutfordingen er å bruke ferdighetene deres riktg og optimalt. Det har mer å si en hvilket nivå de holder hver for seg.

                                          En god trener trenger aldri mer enn han har. Har man ikke en optimal sammensetning (det er det få eliteserietrenere som har), må man justere seg. Det har ikke Haglund gjort. De manglende taktiske justeringene, særlig på hjemmebane, er skuffende: Mangelen på mottrekk for hva våre motstandere gjør, har skreket mot oss i to år. Det er ingen tilfeldighet at vi presterer svakt mot de lagene på nedre halvdel, som legger seg lavt og kompakt. Spill og motspill er sentralt i den sammenhengen. I motspillsfasen har vi hatt så å si null svar - i to sesonger.

                                          Kommentar

                                          Working...