LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Hvor mange av lsk.no sine besøkende tror du ikke ville hørt noen ord fra klubben? Tyst som i graven. Ei uke har gått.
    Jo det hadde vært bra. Men ingen krise. Mange oppgaver og lite folk i klubben. En medieansvarlig hadde vært fint, og det blir kanskje mulig å ha en tilstrekkelig bemanning om vi får solgt hallen. Men p.t. må vi se litt stort på at det mangler mye som burde vært gjort. Regner med at det kommer artikkel om ansettelsen av ny trener.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9390

      Er ingen krise, men er enig med Børge(!).

      Hadde vel tatt under 10 min å fixe, dvs man kunne fixa det mens man satt å wappa på dass; for det finns en del gamlinger (50-60*) som sverger til lsk.no som kilde for lsk-histen-og-pisten.

      *veit om 2, så da er det sikker fler

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2530

        Og nå mistillit fra administrasjon mot styret? Ref nyhetstråden. Styreleder med eget "råd/styre" på siden av styret sies det (hvis jeg ikke tar feil, er en aktiv forumist fra her inne nevnt som en av dem). Viktig å ta grep fra styrets side, men administrasjonen må også høres da dem sitter å utøver styret og styreleder sine instrukser. Kamp for overleve økonomisk og kamp mellom styre, styreleder m/venner som rådgivere og administrasjon er neppe veien å gå. En klubb, dra i samme rettning osv.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Dette er jo helt sensasjonelt talentløst. Helt uten å ta side i konflikten: Er så forbanna lei av klubben er et eneste stort kaos og en eneste lang konflikt, både på og utenfor banen. Vil tro hele Norge ler av oss - med rette.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2530

            Er det ikke mulig å jobbe i det stille med interne konflikter?
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Som en kompis påpekte: Ber om tillit, samtidig som man lekker internt dokument. Utrolig.

              Kommentar

              • runarM
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 565

                Grønlund er misfornøyd. Hvorfor skal en av hovedarkitektene bak misæren tas med på råd nå? Go girls!
                runarM

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  Opprinnelig skrevet av runarM
                  Grønlund er misfornøyd. Hvorfor skal en av hovedarkitektene bak misæren tas med på råd nå? Go girls!
                  Det er vel mer "go girl" i så fall. Ser ut til at også Anita har signert. Hvis det er rett som i RB så kjører styreleder solo uten å involvere resten av styret eller administrasjonen. Det er ikke akkurat god corporate governance. Medlemmene i klubben har valgt styret som kollegium til å styre klubben. Ikke en person alene.

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    Torvik er så utrolig arrogant. Her ber Scheie om at interne saker blir løst INTERNT, og at man i det minste får tid til å se på mistillitsbrevet (som er datomerket 23/10). Så velger Romerikes Blad å publisere brevet. Faen heller, jeg blir så provosert over en del av det RB foretar seg innimellom, at jeg knapt har ord. Og jeg er ansatt i avisa. Neste gang jeg ser Torvik skal jeg spørre hva poenget er med å holde på med denne type journalistikk.

                    Og la meg presisere, det som irriterer meg her er ikke selve mistilliten (den er tilsynelatende fair), men hvordan Romerikes Blad direkte eller indirekte forsøker å påvirke den interne politikken i LSK. Selvfølgelig er det ikke greit at Scheie har et eget styre som hun alene har valgt ut (men det er greit å be innspill og hjelp i saker, så lenge den ordentlige administrasjonen er med på prosessen). Selvfølgelig måtte det komme en sånn drittsak, som om LSK ikke har nok å styre med fra før av... Selvfølgelig vil media prøve å blåse det ut av alle proporsjoner. Men at RB vurderer det dithen at de gir dem tillatelse til å lekke interne dokumenter, som styret ikke har fått tid til å håndtere, er idiotisk av avisa.
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Det er vel mer "go girl" i så fall. Ser ut til at også Anita har signert. Hvis det er rett som i RB så kjører styreleder solo uten å involvere resten av styret eller administrasjonen. Det er ikke akkurat god corporate governance. Medlemmene i klubben har valgt styret som kollegium til å styre klubben. Ikke en person alene.
                      Har aldri sett autografen til Westby, så jeg lurer på om hun er en av administrasjonen eller på godsiden til styrelederen... For meg er det umulig å lese ut av signaturene.

                      Hadde virkelig forhåpninger til det styret som ble valgt nå sist, men stusser nå veldig på hva som skjer. Dersom RB har rett, er det noen skikkelige tusseladder som er valgt inn. Evt. at de ikke bryr seg og lar Scheie styre som hun selv vil med Tselentis og Ødemark.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • OptimistFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 462

                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Har aldri sett autografen til Westby, så jeg lurer på om hun er en av administrasjonen eller på godsiden til styrelederen... For meg er det umulig å lese ut av signaturene.

                        Hadde virkelig forhåpninger til det styret som ble valgt nå sist, men stusser nå veldig på hva som skjer. Dersom RB har rett, er det noen skikkelige tusseladder som er valgt inn. Evt. at de ikke bryr seg og lar Scheie styre som hun selv vil med Tselentis og Ødemark.
                        Godt mulig jeg bommer, men hun heter nå Anita Westby Bjerke og signaturen øverst til venstre ser veldig ut som AW Bjerke.

                        Enig i dine betraktninger om styret.

                        Kommentar

                        • klippen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 251

                          Det er sensasjonelt amatørløst å lekke et sånt dokument. Utover det finner jeg det ikke spesielt overraskende at det er misnøye med Heidi Scheie i administrasjonen, hun har jo tross alt sagt opp flere der. Mye tyder jo på at dette er riktig, gitt klubbens økonomiske situasjon og populariteten stiger ikke akkurat i takt med de upopulære avgjørelsene hun har tatt.

                          Hvilken side man skal støtte her er så å si umulig for de fleste av oss å ta stilling til ettersom vi ikke vet så alt for mye om saken. Det som er faktum er at slik artikkelen fremstiller det er det ikke styret som er valgt av medlemmene som tar avgjørelsene. Det er selvfølgelig HELT feil - om det er tilfelle. Ser noen trekker inn corporate governance tidligere i tråden, og sett fra et teoretisk ståsted er det naturligvis feil at de såkalte rådgiverne skal ha beslutningsmakt. Nå indikerer riktignok ikke artikkelen at de har beslutningsmakt, og jeg ser faktisk ikke noe galt i å ha rådgivere i en prosess sånn jeg kanskje tror jeg tilfelle.

                          Jeg tror det er ekstremt viktig å ha i bakhodet når vi snakker om LSK opp i mot andre selskaper at LSK er en klubb som skal ivareta medlemmenes interesser og ikke et selskap som skal skape størst mulig verdier for aksjonærene. Verdier i LSKs tilfelle er feks et godt fotballag, sikker økonomi, mange aldersbestemte lag, gode treningsfasilitet, godt omdømme etc. Hva som skaper dette er selvfølgelig et komplisert spørsmål, men jeg tror klubben skal passe seg for å selge unna alt for mye. Rett og slett selge sjela.

                          Jeg har tenkt på noen mulige alternativer som roten til konflikten som nå har kommet opp:

                          1. Heidi Scheie kommer fra det private næringslivet hvor hun er vant til langt tøffere forhandslingsvilkår enn hva som er tilfelle i beslutningsprosesser i LSK. Dermed overkjører hun styre og andre i LSK i beslutningsprosesser ettersom hun få gjennom det hun vil om hun ønsker det.

                          2. Heidi Scheie tar helt nødvendige grep, som burde vært tatt for lenge siden og møter selvfølgelig motstand for dette. Dette kan nok være en kombinasjon ved at LSK i flere år har hatt en styreleder som kanskje har valgt letteste utvei og ikke tatt de tøffe avgjørelsene.

                          3. Heidi Scheie føler at det er for lite støtte/kompetanse i resten og styret og velger helger å søke råd hos personer utenfor styret. Noe jeg egentlig mener er jeg helt greit. Se feks på politikere og deres rådgivere. Det er ikke noe galt i å ha rådgivere, spørsmålet er om disse har noen beslutningsmakt. Det må være helt klart hvor makten til å ta beslutningene ligger.

                          Alternativene kunne sikkert vært langt flere og det ble mye Heidi Scheie, men som artikkelen sier er det jo hun som står mye i sentrum. Jeg ser egentlig ikke på det som spesielt negativ at det kommer et skriv fra administrasjonen til styret med misnøye. Tøffe avgjørelser er av og til nødvendig og da møter man gjerne motstand, slik som nå er tilfellet. Det som derimot er skandaløst er hvordan dette har blitt lekket til media. Jeg mener å lekke et internt skriv til media i seg selv burde være god nok grunn til å få sparken. Maken til amatører.

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 632

                            Opprinnelig skrevet av klippen
                            3. Heidi Scheie føler at det er for lite støtte/kompetanse i resten og styret og velger helger å søke råd hos personer utenfor styret.
                            Ja, Roy Tselentis sitter garantert på kompetanse som andre i styret ikke sitter på!!!



                            Er det et "Kjell Chr. Ulriksen"-inspirert raid på gang?
                            Last edited by Wanker; 25.10.2014, 00:51.
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • Bukkenbruse
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 515

                              Opprinnelig skrevet av Wanker
                              Ja, Roy Tselentis sitter garantert på kompetanse som andre i styret ikke sitter på!!!
                              Det er vel mulig at han har lært noe på de 10 siste årene eller?

                              Kommentar

                              • TomLundby
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 616

                                Honnør til RB som publiserer brevet med mistillit fra de ansatte. Alt for mye i LSK har skjedd bak lukkede dører. Manglende innsyn har bidratt til vanstyret som sakte har ødelagt klubben de siste tiårene.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9390

                                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                  Honnør til RB som publiserer brevet med mistillit fra de ansatte. Alt for mye i LSK har skjedd bak lukkede dører. Manglende innsyn har bidratt til vanstyret som sakte har ødelagt klubben de siste tiårene.
                                  Hadde ikke rb alltid hatt en agenda så.

                                  Kommentar

                                  • PetterH
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2012
                                    • 668

                                    De fleste av oss har nok ingen mulighet til å ta side i denne saken da vi vet altfor lite om den og dens prosesser.
                                    Men vi må ikke hogge hodet av RB for å publisere brevet de har fått i hånden.
                                    Det ville vært verre å ikke publisere det når man først får det tilsendt enn å publisere det.
                                    Mye eller alt tyder på at vi er en ikke-fungerende klubb på alle nivåer om dagen.

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      Det er vel mulig at han har lært noe på de 10 siste årene eller?
                                      Det er jo teoretisk mulig, men kreativiteten som er omtalt her fantes allerede 10 år før artikkelen ble skrevet.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        Med prosessen rundt hvordan Henning Berg fikk sparken friskt i minne mener jeg det er helt på sin plass å mistenke RB for å ha en agenda...
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9390

                                          Opprinnelig skrevet av PetterH
                                          De fleste av oss har nok ingen mulighet til å ta side i denne saken da vi vet altfor lite om den og dens prosesser.
                                          Korrekt. Men nå er "løpet lagt" for å spekulere om hvor "kynisk" og "hensynsløs" Scheie er, og om hvor ødleggende det måtte være for vår - over lang tid - velfungerende klubb.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎