LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Derimot skal vi vinne hjemme mot Sandnes/Ulf i andre serierunde, og da håper jeg det danner grunnlaget for en sesong de vi må klare å vinne opp mot 10 av 15 hjemmekamper for å ta tilbake Åråsen og publikum.
    Fant dette innlegget fra før seriestart der jeg drømte om ti hjemmeseire i 2014.

    Vinner vi fire av de siste fem hjemmekampene, så har vi tatt ti hjemmeseire i 2014. Det må være ett soleklart mål for resten av sesongen, og sannsynligvis nødvendig om vi skal holde følge i kampen om bronsen helt inn. Da kan man i alle fall si at Åråsen er ett fort igjen for spillerne. Jeg har trua!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Fant dette innlegget fra før seriestart der jeg drømte om ti hjemmeseire i 2014.

      Vinner vi fire av de siste fem hjemmekampene, så har vi tatt ti hjemmeseire i 2014. Det må være ett soleklart mål for resten av sesongen, og sannsynligvis nødvendig om vi skal holde følge i kampen om bronsen helt inn. Da kan man i alle fall si at Åråsen er ett fort igjen for spillerne. Jeg har trua!
      Haugesund, Bodø/Glimt og Start bør vinnes. Odd blir vanskelig, og Rosenborg er alltid himmel eller helvete. Bør være mulig!
      ..................

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3967

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Haugesund, Bodø/Glimt og Start bør vinnes. Odd blir vanskelig, og Rosenborg er alltid himmel eller helvete. Bør være mulig!
        Når vi ser på hvilke kamper som tydeligvis må til for å få våre spillere topp motivert, bør man kanskje være vel så optimistisk for kampene mot Molde, Odd og RBK...?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Vi er de eneste som har fått odd til å fremstå tafatte i hele år. Er ikke redd for dem, derimot er Glimt en kamp vi fort får stryk i. Haugesund og Start er i utgangspunktet de to motstanderne jeg frykter minst, spesielt på Åråsen. Ikke at de ikke har noe å fare med, men det har alltid vært sånn. Kan ikke huske annet enn lett match mot noen av dem hjemme.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Ti hjemmeseire bør jo være en ny mulighet for #VIERLSK til å mobilisere næringslivet og oss supportere til å gi igjen.
            Ikke minst bør man bruke det for alt der verdt for å få folk tilbake til Åråsen.

            Alle har sagt at man må vinne tilbake Åråsen som hjemmearena for at publikum skal komme tilbake. I år er året er vi faktisk er på god vei til å gjøre det.
            Åråsen er snart en bane der lagene som klarer å lure til seg ett poeng skal strekke hendene i været som om det har vunnet kampen når dommeren blåser av. Det er en bane der de er så redd for å slippe inn det avgjørende målet på slutten at de til slutt sparker ballen i eget mål av frykt, og det er en arena der publikum skal lage en atmosfære som gjør at spillerne ikke vet forskjell på om det er vif eller Sogndal som står på motsatt banehalvdel.

            Dette må da snart publikum skjønne at er i ferd med å skje. RB og LSK må bruke den gode hjemmestatistikken for alt den er verdt. Spillere og publikum må mobilisere for ti hjemmeseire, som er det endelige beviset på at Åråsen er vunnet tilbake.

            Siden 2009 når 16-lagsserien kom i gang er det kun Strømsgodset og Viking som har tatt ti hjemmeseire uten å bli topp-4. I de fleste av disse årene har ti hjemmeseire vært grunnlaget for medalje, og det kan det fort bli i år også.

            Ikke siden 2005 under Uwe Rösler har vi sett bedre ut på hjemmebane da vi vant 9 av 13 hjemmekamper. Før dette må vi helt tilbake til sølvsesongen 2001 for å finne lignende tall, da vi vant hele 10 av 13 hjemmekamper som gi en seiersprosent på 76.9%.
            Med full klaff i år, og seier i de siste fem hjemmekampene kan vi nesten matche disse tallene med en seiersprosent på 73.3%

            Det er altså ingen unnskyldning for publikum å holde seg hjemme fordi vi er dårlige hjemme lenger. Vi er rett og slett blant landets beste hjemmelag for øyeblikket, og sannsynligheten for at man kommer på Åråsen for å se bortelaget vinne er kun 20% og synkende for hver kamp vi spiller.

            Kommentar

            • 307
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2007
              • 358

              Det vil komme flere tilskuere på Åråsen hvis trenden fortsetter. Sånn er de som holder med fotball lag men er ikke fanatisk. Nå kommer det drøyt 5000 på hver kamp hvis vi trekker bort Rbk og Vif. Så lenge vi presterer og holder oss der opp kommer også de som kun er med på suksessen. Se på Ålesund. De ligger nå der nede. Mange møter ikke lenger opp. Enga det samme. Folk kommer når laget har suksess. Semien mot Molde i fjor. Nå jeg kom opp på tribunen kommenterte jeg at her er det veldig mange jeg ikke har sett her før. Dersom vi skulle finne på å kjempe om en medalje i høst så tror jeg det vil komme opp mot 10000 på den kampen. Så dersom laget har suksess og folk prater positivt vil folk kommer. Ligger vi nede i sumpa og folk prater negativt så kommer ikke folk, Så enkelt er det.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3967

                Tabellen: (Herlig å bare behøve å vise topp fem!)
                1 Molde 24 18 5 1 54-18 59
                2 Odd 24 14 6 4 40-23 48
                3 Rosenborg 24 12 6 6 48-39 42
                4 Lillestrøm 24 11 7 6 38-25 40
                5 Strømsgodset 24 12 4 8 39-33 40

                LSKs resterende kamper:

                28 sep 2014 15:30 25. runde Stabæk Lillestrøm C More Fotball HD
                03 okt 2014 19:00 26. runde Lillestrøm Rosenborg TV2 Zebra
                19 okt 2014 15:30 27. runde Strømsgodset Lillestrøm
                26 okt 2014 18:00 28. runde Lillestrøm Start
                02 nov 2014 18:00 29. runde Lillestrøm Bodø / Glimt
                09 nov 2014 18:00 30. runde Sarpsborg 08 Lillestrøm

                Nå bør vi kunne klare medalje! I tillegg bør RBK-kampen nå fylle Åråsen! Minst 8000, forhåpentligvis 10.000. Det ville gjort godt i klubbkassa.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • BroganTrundler
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2014
                  • 665

                  I kampen om tredjeplass vil jeg tørre å påstå at vi har det letteste kampprogrammet, men alle lagene skal møte hverandre og det er nok i disse kampene det blir avgjort.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Godset bør vi ta rotta på. Har ikke imponert under Nielsen. Klarer vi også å piske et halv-inspirert bartelag er mye gjort. Resten av lagene vi møter er middelhavsfarere uten noe å spille for.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3967

                      Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                      I kampen om tredjeplass vil jeg tørre å påstå at vi har det letteste kampprogrammet, men alle lagene skal møte hverandre og det er nok i disse kampene det blir avgjort.
                      28 sep 2014 15:30 25. runde Stabæk Lillestrøm
                      - Stabæk kommer fra en tøff cupkamp. Gode muligheter for 3 poeng. Her scorer nok Pelle sitt første TL-mål for oss. Han misliker sikkert Stabæk like mye som gamletrener Tandberg!

                      03 okt 2014 19:00 26. runde Lillestrøm Rosenborg
                      - Her må vi kjenne vår besøkelsestid og hevne altfor mange heldige og dommerhjelpmål fra de siste 20 årene. Vi glemmer ikke Dorsins 2-meters offside mål på overtid for et par år siden! Dorsin var elendig mot FKH i 1. omgang i dag og er helt klart på hell. Dette er kampen hvor vi med fullsatt Åråsen kan feste grepet om bronsen! I tillegg kan det vise seg å være en "fordel" for oss at Pelles flotte mål ble frastjålet ham i dag! Tenk hvilken revansjelyst han vil ha og tenk hvor fantastisk det vil være å score sitt første Åråsen-mål mot de gamle mesterne i det som fort kan vise seg å bli selve bronse-finalen!

                      19 okt 2014 15:30 27. runde Strømsgodset Lillestrøm
                      Godset har Norges største talent i Martin Ødegård. Men her bør Kippe & Co vise at menn er menn og at de tøffeste gutta kommer fra Romerike. Godset er langt fra like stabile under dansken som under Deila. Herlig også å vise Marius Høibråten hvilken megatabbe han gjorde da han dro til veikrysset sør for Oslo. Gode muligheter for poeng, også 3.

                      26 okt 2014 18:00 28. runde Lillestrøm Start
                      og
                      02 nov 2014 18:00 29. runde Lillestrøm Bodø / Glimt
                      Kommenterer disse under ett: Så tette som vi har vært bakover på Åråsen i år, tror jeg at vi kan ta full pott i begge disse hvis vi holder konsentrasjonen oppe, som PVM snakker om i dag. Store sjanser for 3+3 poeng!

                      09 nov 2014 18:00 30. runde Sarpsborg 08 Lillestrøm
                      Skal vi håpe på at Sarpsborg slår Odd i semi'n og går til sin første cupfinale? Gjør de det, vil de ha all konsentrasjon rettet inn mot cupfinalen, som spilles 23. november. De har uansett sannsynligvis sikret plassen i god tid før denne, i tillegg til at vi har mye å hevne etter cuptapet! 1 eller 3 poeng.

                      Jeg tror jo ikke i fullt alvor at vi tar full pott i de resterende seks kampene. Skulle vi mot formodning gjøre det, kan vi kanskje til og med snyte Odd for sølvet, spesielt hvis de går til cupfinalen.

                      Det er selvfølgelig på ingen måte sikkert at vi klarer bronsen, men oppsettet viser at der har vi alt i egne hender og kan avgjøre det selv!

                      Uansett går det mot en resultatmessig fantastisk sesong, med mindre vi skulle falle helt sammen nå på slutten. Intet tyder på det. Tvert imot: Mye tyder på at vi kan bli enda litt bedre nå mot slutten, med Kippe tilbake og med sultne Pelle og Friday på gang, som begge ser ut til å være klare for å være med og prestere på et høyt nivå.

                      Fanken, så moro det er å kunne slippe optimismen litt løs igjen!



                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        ..men Dorsin var 25 cm offside. Palmi Surrerundtasson var 1,55 meter off hj mot molde i semi'n i fjor. Punktum.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2530

                          Fra tråden til PVM:
                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Kan så si, men i et jævli sammensatt bilde har han har vært med på å alienate publikum. Er jo "ingen" på Åråsen selv om vi gjør det jævli bra.
                          Pr d.d. er tilskuersnittet på Åråsen økt med 469 stk. Med RBK, Start og B/G igjen, tror jeg summen av de kampen vil si at man kan klare snitt på 6000 tilskuere i år. Man må tilbake til 2011 for å finne siste LSK snittet med over 6000 tilskuere (6010 stk).

                          Over 5800 tilskuere mot Odds Ballklubb er ikke så aller verst. Og med tanken på at dem ikke var spesielt mange på bortefeltet, synes jeg absolutt ikke det er noe å grine veldig over. Det kommer seg sakte men sikkert. Kanskje 2015 vil gi 2010 snitt på 6675 stk? 2009 var det 7602 i snitt og det er nok å gape litt for høyt.

                          Håper den positive fotballen står seg og resultatene fortsetter å være god. Da burde snitt på 7500 - 8000 stk være innenfor rekkevidde. Det burde være mulig med befolkningsgrunnlaget.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9390

                            Er ikke meninga å være helt mensen, så håper du får rett

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Fra tråden til PVM:

                              Pr d.d. er tilskuersnittet på Åråsen økt med 469 stk. Med RBK, Start og B/G igjen, tror jeg summen av de kampen vil si at man kan klare snitt på 6000 tilskuere i år. Man må tilbake til 2011 for å finne siste LSK snittet med over 6000 tilskuere (6010 stk).

                              Over 5800 tilskuere mot Odds Ballklubb er ikke så aller verst. Og med tanken på at dem ikke var spesielt mange på bortefeltet, synes jeg absolutt ikke det er noe å grine veldig over. Det kommer seg sakte men sikkert. Kanskje 2015 vil gi 2010 snitt på 6675 stk? 2009 var det 7602 i snitt og det er nok å gape litt for høyt.

                              Håper den positive fotballen står seg og resultatene fortsetter å være god. Da burde snitt på 7500 - 8000 stk være innenfor rekkevidde. Det burde være mulig med befolkningsgrunnlaget.
                              Man må huske at LSK satt opp prisen på sesongkort en del i år, for deretter å gi 40% rabatt. Hva de har tenkt å gjøre neste sesong vil nok påvirke sesongkort salget en del. Har de tenkt til å opprettholde (eller øke) grunnprisen før rabatt tror jeg sesongkort salget blir tungt.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2530

                                Opprinnelig skrevet av Kay
                                Man må huske at LSK satt opp prisen på sesongkort en del i år, for deretter å gi 40% rabatt. Hva de har tenkt å gjøre neste sesong vil nok påvirke sesongkort salget en del. Har de tenkt til å opprettholde (eller øke) grunnprisen før rabatt tror jeg sesongkort salget blir tungt.
                                Vil bare minne om at til kampen på søndag ble det solgt en god del løse billetter. Bunnivået i 2013 var på 4052 tilskuere (Hønefoss), men så langt i år er det 4376 tilskuere (S08).

                                Å øke prisene på sesongkortene veldig mye, vil være økonomisk selvmord vil jeg tro. Jeg, som mange andre, vil fortsatt kjøpe. Derimot er det nok mange som vil tenke seg om mer enn en gang.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • BroganTrundler
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2014
                                  • 665

                                  Noen som vet om Europa League-plassen for å vinne Cupen går direkte videre til tapende finalist hvis vinner allerede har blitt utdelt en plass i Europa gjennom sluttplassering i Tippeligaen?

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                                    Noen som vet om Europa League-plassen for å vinne Cupen går direkte videre til tapende finalist hvis vinner allerede har blitt utdelt en plass i Europa gjennom sluttplassering i Tippeligaen?
                                    Stemmer. Om det blir Odd-Molde i finalen, blir det europacup på fjerdeplass i serien.

                                    Kommentar

                                    • BroganTrundler
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2014
                                      • 665

                                      Var det jeg tenkte. Da er det nok best at Molde vinner i dag for å øke sjansene våre for å få en Europa League-plass, selv om det også hadde vært utrolig morsomt hvis vi endte på 3. plass og Trøndra ikke kom til Europa hvis de havner på fjerde.

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648



                                        Nye regler. Etter gamle regler ville tapende finalist fått e-cup uansett dersom vinneren var kvalifisert for Champions league. I Norge vil dette kun være relevant dersom noen tok the double (gitt at man kun har en plass i CL). Nå må man vinne cupen for å få e-cupplass.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Nettavisen har lagd en "norsk tabell" basert på at kun scoringer av Norske spillere ville vært gjeldende:



                                          På denne tabellen som nettavisen av en eller annen grunn har skrapet sammen hadde vi ligget på sølvplass. Heldigvis for oss teller tydeligvis redninger fra utenlandske keepere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎