LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Opprinnelig skrevet av klippen
    Aldri kødd med Fetsund Lenser på den måten igjen.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3975

      Jeg er redd laget faller (enda mer) sammen nå som også cup-drømmen er borte. Kanskje de klarer å mobilisere mot søpla, men jeg tviler på at et lag med en trener på utgående, med flere spillere som ikke blir med videre og flere andre som er langt unna formen, klarer å heve seg og mobilisere fremover, når vi ikke klarte det i dag.

      Jeg tipper dagens fadese en gang for alle også setter en stopper for både Magnus Hagen og antageligvis flere av de etablerte for 2015. For her gikk potensielt store og svært etterlengtede inntekter fløyten.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • ach
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2008
        • 229

        Det er ikke så lett å holde seg tilbake, når man selv kunne betalt millioner av spesidaler for å kunne flydd og sunget som nattergalen.

        Jeg klarer ikke holde min vrede inne. Lik aspetreets frø, som svært sjeldent klarer å forplante seg, så kan det også være mulig at ingen av spillerne LSK henter en sesong spirer. Men det jeg så ut på banen i dag var ikke et resultat av det. Jeg vil plassere denne kampen som den dårligste cupkampen på 9 år. Kun 0-1 seieren borte på Sandermoen gress i 2005 har vært på tilsvarende nivå. Husker vi i det hele tatt hva ekte fotball er? Ekte fotball handler om å gå inn i dueller som om dette er den siste kampen du noen gang skal spille, men samtidig ha en holdning til laget og medspillere som om dere skal spille fotball sammen for alltid.

        Jeg hater hovmod og stolthet, dårlig atferd og forfallet håp. Ta imot mine råd, heller enn sølv, og den kunnskap jeg gir, heller enn utstrakt gull. Jeg mener ikke å henge ut noen på torget, men jeg mener likt som bibelen at åpenlys irettesettelse er bedre enn kjærlighet som holdes skjult.

        Jeg ønsker først å trekke frem Palmi i dag. Hvilken plass har han i dette laget? Det sies at den som gir til de sultne lider ingen nød, mens den som lukker sine sanser for nøden, blir rammet av mange forbannelser. Jeg tenker blant annet på han som er den første som viser misnøye med egne spillere, han som slår først ut med armene når Origi bruker tid med ballen, og han som ikke har øvet med sitt armbrøst slik han har lovet sin mester. Den mette vraker selv den fineste honning.

        Videre vil jeg trekke frem fire ting som alltid har vært for underfulle for meg: Skarvens flukt over himmelen, ormens vei over berget, mannens vei til en ung kvinne og blikkets tyngde gjennom rommet. Men i dag vil jeg offentliggjøre en femte ting; jeg er forundret over Ohi’s bruk av rosa sko. Jeg forstår ikke, jeg fatter ikke. Hvem er mektig nok til å rive seg vekk fra gammel skikk? Jeg er sikker på at Kasey Wehrman heller ville bygd boliger til fjellgrevlinger resten av livet, enn og spilt en kamp i rosa sko. Hvorfor må alle tenke på sitt eget?

        Hva skal til for å få dette laget sammen? Trenger vi en ny leder som viser vei? Jeg tror svaret er delt. Ser man i naturen, så trenger biene sin dronning for å finne frem, men gresshoppene har ikke noen konge, og de drar ut, samlet i flokk, ledet av seg selv. Jeg mener derfor at Haglund kan være en ok leder, men han er for dårlig til å velge spillere som passer sammen. Man må enten ha en suveren dronningbie, eller en stall bestående av spillere med evnen til gresshoppen. Idag har man ingen av delene.

        ACH
        Lenge leve Fedrelandets LSK..!

        Wehrman= den blødende..

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          395000 inn fra sponsorer, hvor mye av det går til å betale boten for reprisen av straffesituasjonen? Bare å gratulere!

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Opprinnelig skrevet av ach
            Det er ikke så lett å holde seg tilbake, når man selv kunne betalt millioner av spesidaler for å kunne flydd og sunget som nattergalen.

            Jeg klarer ikke holde min vrede inne. Lik aspetreets frø, som svært sjeldent klarer å forplante seg, så kan det også være mulig at ingen av spillerne LSK henter en sesong spirer. Men det jeg så ut på banen i dag var ikke et resultat av det. Jeg vil plassere denne kampen som den dårligste cupkampen på 9 år. Kun 0-1 seieren borte på Sandermoen gress i 2005 har vært på tilsvarende nivå. Husker vi i det hele tatt hva ekte fotball er? Ekte fotball handler om å gå inn i dueller som om dette er den siste kampen du noen gang skal spille, men samtidig ha en holdning til laget og medspillere som om dere skal spille fotball sammen for alltid.

            Jeg hater hovmod og stolthet, dårlig atferd og forfallet håp. Ta imot mine råd, heller enn sølv, og den kunnskap jeg gir, heller enn utstrakt gull. Jeg mener ikke å henge ut noen på torget, men jeg mener likt som bibelen at åpenlys irettesettelse er bedre enn kjærlighet som holdes skjult.

            Jeg ønsker først å trekke frem Palmi i dag. Hvilken plass har han i dette laget? Det sies at den som gir til de sultne lider ingen nød, mens den som lukker sine sanser for nøden, blir rammet av mange forbannelser. Jeg tenker blant annet på han som er den første som viser misnøye med egne spillere, han som slår først ut med armene når Origi bruker tid med ballen, og han som ikke har øvet med sitt armbrøst slik han har lovet sin mester. Den mette vraker selv den fineste honning.

            Videre vil jeg trekke frem fire ting som alltid har vært for underfulle for meg: Skarvens flukt over himmelen, ormens vei over berget, mannens vei til en ung kvinne og blikkets tyngde gjennom rommet. Men i dag vil jeg offentliggjøre en femte ting; jeg er forundret over Ohi’s bruk av rosa sko. Jeg forstår ikke, jeg fatter ikke. Hvem er mektig nok til å rive seg vekk fra gammel skikk? Jeg er sikker på at Kasey Wehrman heller ville bygd boliger til fjellgrevlinger resten av livet, enn og spilt en kamp i rosa sko. Hvorfor må alle tenke på sitt eget?

            Hva skal til for å få dette laget sammen? Trenger vi en ny leder som viser vei? Jeg tror svaret er delt. Ser man i naturen, så trenger biene sin dronning for å finne frem, men gresshoppene har ikke noen konge, og de drar ut, samlet i flokk, ledet av seg selv. Jeg mener derfor at Haglund kan være en ok leder, men han er for dårlig til å velge spillere som passer sammen. Man må enten ha en suveren dronningbie, eller en stall bestående av spillere med evnen til gresshoppen. Idag har man ingen av delene.

            ACH
            Wow, dagens innlegg. Måtte lese det 3 ganger. Men takk, kloke ord...

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9413

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              395000 inn fra sponsorer, hvor mye av det går til å betale boten for reprisen av straffesituasjonen? Bare å gratulere!
              Tenkte på det samma. Særlig siden fra vinkelen jeg hadde på tribuna, så virka det som om Lundemo filma(...) (noe reprisen viste at hedersmannen ikke gjorde).

              Men meg og Ken Henry om det :S

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2887

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                395000 inn fra sponsorer, hvor mye av det går til å betale boten for reprisen av straffesituasjonen? Bare å gratulere!
                Ikke ulovlig å vise dommersituasjoner på storskjermen lenger så det koster oss den nette sum av 0,-. Situasjonen bør forøvrig vises på dommerskolen som et eksempel på elendig dømming. Dommer bør fengsles etter det kortet der. TV-bildene holder lett som bevis i en rettssak. Eneste som kan hjelpe han er om han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket, noe som er høyst sannsynlig.
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • LasseN
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 1610

                  Såvidt jeg (og nettavisen) kan skjønne, gjorde LSK ikke noe feil i å vise straffesituasjonen på storskjem. Den ble vist en gang, og skal visstnok være lov.
                  Opprinnelig skrevet av Nettavisen
                  Arrangøren gjorde riktignok ingen feil, da de har lov til å vise situasjonen én gang på storskjerm.
                  LasseN

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    De har lov til å vise alle repriser på stadion nå. Opplevelsen på stadion skal ikke være dårligere enn den på tv ble det sagt.

                    Dog sinnsykt skuffa over kampen. Vi presset på skikkelig i 2. omgang, mennår de fikk sitt andre mål gikk alt til helvete.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av LasseN
                      Såvidt jeg (og nettavisen) kan skjønne, gjorde LSK ikke noe feil i å vise straffesituasjonen på storskjem. Den ble vist en gang, og skal visstnok være lov.
                      Enda bra, Deane var ihvertfall bortpå fjerdedommer umiddelbart etter hendelsen.

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Deane meldte til og med på NRK at situasjonen var så kontroversiell at han ikke ville se den da den dukka opp på storskjermen. NRK meldte også at det LSK gjorde ikke lov, noe som er feil.
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • Patriot
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2010
                          • 437

                          LSK bekrefter at det er lov:
                          Regelene er forandret. Det er lov å vise en reprise
                          https://twitter.com/LillestromSK/status/499973458324099073

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Herlig hvordan fyren på twitter ikke vil høre på at reglene er endret...

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Herlig hvordan fyren på twitter ikke vil høre på at reglene er endret...
                              Han er jo ape fra Hønefoss... de kommer jo stort sett derfra.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                \Jeg tipper dagens fadese en gang for alle også setter en stopper for både Magnus Hagen og antageligvis flere av de etablerte for 2015. For her gikk potensielt store og svært etterlengtede inntekter fløyten.
                                Dette regner jeg med at man har kalkulert inn når man valgte å selge Ruben Gabrielsen når man gjorde. Som jeg skrev tidligere regner jeg med at det man fikk inn for han overgår hva man potensielt sett kunne fått inn ved sportslig suksess resten av sesongen ganske klart. Derfor regner jeg med at de som har tatt beslutningene rundt dette tar det meste av ansvaret for at vi nok får en tøffere høst enn den gode vårsesongen. Her har man vurdert sport opp mot økonomi, og tatt en kalkulert risiko mtp at vi ligger forholdsvis safe på tabellen.
                                At ikke forsvaret kan lastes for mye for nedturen den siste tiden er greit nok, men det er noe resignert over laget etter at vi har kvittet oss med spillere for å spare penger i en til da god sesong. Det gode spillet fra før sommeren og inn i sommeren er byttet ut med kæliking i bakrom mot en enslig Erling Knudtzon og det tror jeg det ligger manglende tro på egne ferdigheter bak. I tillegg ser man at stallen begynner å slite med mange småskader, samtidig som bredden er dårligere enn i våres.

                                Her håper jeg man klarer å mobilisere til en skikkelig kamp mot vif, så får vi bare samle nok poeng til at vi overlever utover dette. Angående neste sesong, så er vel dessverre (i mine øyne) Magnus Haglund ferdig, og vi skal i gang med nok ett 3-5 års prosjekt.

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Herregud, når LSK-ledelsen først klarer å ytre noe, så er det Sollie som lirer av seg det surmaga rælet om Ødegaard. Store deler av fotball-Norge gleder seg over den offensive satsingen på et ungt kjempetalent i en, tross alt, mindre viktig kamp, men LSK skal kritisere.

                                  Fagermo kaller Molde en sjelløs kjøpeklubb - Fugla holder kjeft.
                                  Rekdal uttalte for noen år siden at han håpte at RBK ikke skulle komme til CL - Fugla holder kjeft.

                                  Høgmo gir et norsk talent en sjanse i en treningskamp i stedet for... ja, hvem som helst - Fugla skal markere seg.

                                  Hvilket kognitivt nivå kreves det for å få lov til å ytre seg offentlig på vegne av en allerede image-messig vingeklippet klubb? Natta, Sollie!
                                  Last edited by Fridtjof; 19.08.2014, 21:07.
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    Er faktisk veldig enig i det Sollie sier, spesielt ref Lundemo.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      Det er fair nok å være enig, men herregud, når man for en gangs skyld velger å ta bladet fra munnen, så velger man denne anledningen? Djiisus Kraist!
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Helt enig med Sollie, men makan til sutring. Selvom dette sikkert startet som en personlig ytring på Twitter, så burde det vært understreket til avisen.
                                        Kan ramse opp 10 ting man heller kunne sutret over.

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          Sollie kan ikke forvente å kunne spille privatperson-kortet på Twitter når han skriver i bio-en at han sitter i styret i LSK. Da er man automatisk en offentlig person. Klønete.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎