LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Kunne like godt delt ut for mest solgte pølser eller på antall regnværskamper.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Kunne like godt delt ut for mest solgte pølser eller på antall regnværskamper.
      Kunne man ikke lagd et slags direktesendt show fra en isolert bunker der alle trenerne må oppholde seg helt til de seg i mellom har blitt enig om hvem som skal få den siste plassen i e-cup? Hadde blitt moro å se Kjetil Rekdal mene at laget hans fortjener det fordi Kjartansson måtte stå over mot oss og ble snytt for en straffe mot Haugesund.

      Helt seriøst mener jeg at enten får man gi fair play prisen til det laget som har færrest kort, eller så er det bare å gi faen. I beste fall kan man åpne opp for ekstrapoeng for hendelser i ekte fair play ånd som når Erling Knudtzon står på beina istedenfor å få straffe eller Brann lar oss score ett mål på de. De kriteriene som ligger bak denne prisen er ekstremt subjektive og noe ingen utenom observatøren på den gjeldene kampen kan forholde seg til. Jeg synes spesielt punktet som går på om man spiller attraktiv fotball er herlig, da vi bare her inne har sett hvor stor forskjell det er i folks syns på hva som er attraktiv fotball.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Sitter og lar inntrykkene fra sesongen sakte sive inn.
        Vi har fortsatt noe å spille for. Hvis vi tar poeng fra Godset, så kan vi bli nr. 4. Det er bra.
        Likevel sitter jeg med en følelse at Haglund og hans team, sammen med en fantastisk spillergruppe, tok utfordringen på strak arm. I vinter tippet alle oss i sumpa. Folk rundt klubben ble usikre. Vi spilte mange treningskamper med en del spørsmålstegn hengende ved laget. Det har vært en økonomisk turbulens i klubben som mangler sidestykke. Vi måtte kvitte oss med en del viktige spillere. LSKs trenere og spillergruppe måtte forholde seg til en ny backrekke i løpet av sommeren. Per Berg og Per Mathisen reddet sesongen og investerte i nye spillere.
        Likevel sitter jeg med følelsen at LSK har pressa maks ut av en spillergruppe, som dog fortsatt må sies å ha potensiale til å bli bedre.

        Jeg håper vi får beholde minst to av de etablerte som spiller på utgående kontrakter. Jeg håper også Haglund blir. Klarer vi kuttene og får beholde alle tre, så kan vi være med igjen i toppen neste år også.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3399

          Etter å fundert over tapene som har kommet de siste ukene, så må vi kanskje se på hva som har endret seg. Det som slo meg i morges er endringene i laget. Vi hadde en velfungerende backrekke med Ringstad/SKM-Amundsen-Ødegård-Riise, som ble brutt opp av Kippes retur.

          Det er vanskelig å si at feilen ligger hos Frode for han spiller generelt gode kamper, men det virker som om resten av lagdelen ikke fungerer som den skal sammen med han. Det er mye mulig at svake motstanderene har gitt laget lite utfordringer mens Frode var ute, og at disse nå blir avslørt.

          Hvorfor Lundemo har blitt satt ut av laget er vanskelig å forstå, men det er mulig at trenerapparatet har sett noe jeg har misset. BHR hadde et godt innhopp sentralt mot Odd, men denne helga var han mer tilbake til sitt normale. BHR har overbevist på backen, og bør spille der i fremtiden. Marius har imponert etter overgangen, men er ikke en moderne back som kommer med fremover (ennå). BHR ville sannsynligvis utfordret Barts backer på en helt annen måte.

          Jeg irriterer med grenseløst om dagen over hvor dypt Johan ligger. Snittplasseringen hans er mellom midtstopperne, og skal han fortsette å ligge så lavt kan han like gjerne ta en av stopperplassene slik at vi får en ekstra mann fremover i banen. Johan gjør en bra jobb, men måten han rykket igjennom midtbaneleddet til søpla og utfordret forsvaret deres med stikkere igjennom er noe jeg så gjerne vil se mer av, men får se så sjeldent.

          Skal vi fortsette å slå baller på Erling i mellomrommet mellom stopper og back må de vinkles mot mål og ikke cornerflagget. Hvis de slås mot cornerflagget må det komme noen helhjertede løp fra midtbanen. Mot Bart kom de på kun 60% fart, og da fikk trønderne tettet strekken skapt av Erlings løp. Selv om jeg er en stor fan av Erling har jeg ingen problemer med å i Pelle eller Friday en kamp fra start nå.

          Sesongen vår avgjøres på Marinlyst neste helg, og jeg håper vi finner tilbake til vinnersporet mot et gods som har slitt denne høsten.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • BroganTrundler
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2014
            • 665

            Vi har jo sett i tidligere kamper at Amundsen er god til å sette igang spillet bakfra, og når Kippe har tatt plassen hans i midtforsvaret mister vi den ekstra dimensjonen. Dette betyr at Johan ofte må ned for å sette igang for oss, noe som gjør at vi mister mye av trykket vi har på midten hvis vi taper ballen midt i en kontring.

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              Kjeppjag Riise tilbake på back. Lundemo sentralt. Amundsen på Kippes plass når vi ikke møter motstandere som krever spesielt luftstyrke (type Odd). Problem solved.
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Finner ikke igjen innlegget (fordi jeg ikke gadd å leite), men en på forumet her skrev at Lundemo nå har møtt veggen pga høy belastning på et høyere nivå enn han er kjent med fra tidligere. Trolig blir han spart for å ikke stagnere totalt. God løsning, selv om vi selvfølgelig kunne hatt bruk for han om dagen.

                Hva med å heller teste Kolstad litt fremover? Eller er han ikke helt på det nivået ennå?
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Kolstad er nok et godt stykke unna. Det er pent og pyntelig med Jørgen, han har en slepen ballfølelse, men det er mye å hente på guts, vilje og fremdrift. Personlig hadde jeg håpet at han skulle utmerke seg en god del mer utover høsten på andrelaget enn det han har gjort. Bonke er langt foran, og helt seriøst mener jeg han bør vurderes mot Godset utifra et forventa kampbilde med Johan ute. Å sette ham på Ødegård, f.eks.

                  Kommentar

                  • Avon
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2011
                    • 267

                    Jeg synes fortsatt forsvaret er klart bedre med Kippe tilbake, de siste kampene før han var tilbake var det bare flaks at vi ikke slapp inn flere mål og tapte, og det mot klart svakere motstand. At vi tapte de to siste skyldes mest at de var effektive, mens vi ikke var det, selv om det er opplagt at Ringstad ikke er i toppform, og man kan diskutere den defensive innsatsen til Palmi og Fofana. Å skylde på Kippe for de to siste tapene eller å diskutere å sette ham ut synes jeg er håpløst.

                    Kommentar

                    • krogen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2009
                      • 228

                      Jeg er litt på at det er Ødegård som har gjort noen svakere kamper i det siste og kunne tenke meg backrekka Riise-Amundsen-Kippe-Kind Mikaelsen i neste hjemmekamp. Borte mot godset er jeg mer usikker.

                      Kommentar

                      • Emil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 306

                        Med fire gjenstående kamper havner vi etter all sannsynlighet mellom 6. og 4.-plass. Opp til tredjeplass er det åtte poeng, det virker svært usannsynlig. Ned til syvendeplass er det seks poeng og 17 mål, det virker også veldig usannsynlig.

                        Lag +/- Poeng FORM (5)
                        4. Strømsgodset +7 44 TTSSU
                        5. Lillestrøm SK +9 40 STSTT
                        6. vif +10 39 TSTTS
                        Strømsgodset har følgende kamper igjen: LSK (H), Haugesund (B) , Molde (H), RBK, (B).
                        Vi har følgende kamper igjen: Godset (B), Start (H), Bodø/Glimt (B), S08 (H).
                        vif har følgende kamper igjen: RBK (B), Odd (H), AaFK (B), Start (H).

                        Jeg vil påstå at vi har det greieste kampprogrammet igjen. Gjør man utregninger så enkelt som at man vinner mot lagene under seg, og taper mot de over seg, vil Godset ende på 50 poeng, vi på 49 poeng, og vif på 45 poeng. Det er selvfølgelig ikke noen god gjetting, men kan være en pekepinn på hvordan det kan ende. Det er i alle fall ingen tvil om at de siste fire, og spesielt bortekampen mot Godset er svært avgjørende for hvilken av de tre plasseringene vi får.

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          Forskjellen på 4 og 6 plass ser ut til å være 1,1 mill.
                          Mye å spille om mao.

                          Får vi 4 plass må jo de 1,1 millionene brukes på å få Vaagan Moen til å signere ny kontrakt!
                          Eventuelt betale strømregninga.

                          Noen som har noen anelse hva spillerne/ trenerapparat får i bonusordninger for god tabellsituasjon?

                          http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligalagene-kjemper-om-144-millioner/8480775.html
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Klimtkongen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2014
                            • 419

                            Tror ikke vi vinner mer enn en av de siste fire dessverre. Vi taper mot Godset og Glimt og tar fire poeng på de to hjemmekampene. Det gir oss 44 poeng.

                            Godset vinner mot oss, men tar bare 1-3 poeng ut over det. Det betyr 48-51 poeng.

                            Søpla vinner sine to hjemmekamper og tar poeng et poeng i Ålesund som betyr 46 poeng.

                            Kommentar

                            • Roll75
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 834

                              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                              Tror ikke vi vinner mer enn en av de siste fire dessverre. Vi taper mot Godset og Glimt og tar fire poeng på de to hjemmekampene. Det gir oss 44 poeng.

                              Godset vinner mot oss, men tar bare 1-3 poeng ut over det. Det betyr 48-51 poeng.

                              Søpla vinner sine to hjemmekamper og tar poeng et poeng i Ålesund som betyr 46 poeng.
                              Hvis ikke jeg roter veldig med hode nå, så har vi allerede møtt glimt borte. Hjemme bør vi slå dem!

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1222

                                Opprinnelig skrevet av Emil

                                Lag +/- Poeng FORM (5)
                                4. Strømsgodset +7 44 TTSSU
                                5. Lillestrøm SK +9 40 STSTT
                                6. vif +10 39 TSTTS
                                Strømsgodset har følgende kamper igjen: LSK (H), Haugesund (B) , Molde (H), RBK, (B).
                                Vi har følgende kamper igjen: Godset (B), Start (H), Bodø/Glimt (B), S08 (H).
                                vif har følgende kamper igjen: RBK (B), Odd (H), AaFK (B), Start (H).
                                Da rett skal sies så har vi faktisk to hjemmekamper på rappen før vi møter Sarpsborg borte i siste. Dvs hjemme både mot Start og Glimt etter matchen i Drammen. Klarer vi minst 1p mot Godset kan vi få to virkelig fine matcher på Åråsen på rappen som kan skape stor interesse. Vinner vi de to kan en 3 plass være veldig innen rekkevidde før siste match i Sarpsborg..

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  Våre fire siste kamper siden ikke alle har det helt klart:

                                  19 okt 1530 Strømsgodset-LSK
                                  26 okt 1800 LSK-Start
                                  02 nov 1800 LSK-Bodø/Glimt
                                  09 nov 1800 Sarpsborg 08-LSK

                                  Jeg håper på fire seire, men er fornøyd med uavgjort borte og seire hjemme.
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Tipper totalt 4p på resterende kamper. Hvor de kommer hen er bingo!

                                    #optimist
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      Får vi poeng borte mot Godset, er mye gjort. Vi skal også ha revansje for tapet i cupen; Sarpsborg skal få unngjelde for å ha ydmyket oss på Åråsen.
                                      To hjemmekamper mot Start og Glimt bør gi minst 4 poeng, kanskje 6 poeng.
                                      Hilsen optimist!

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1468

                                        Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                        26 okt 1800 LSK-Start
                                        02 nov 1800 LSK-Bodø/Glimt
                                        - Vurderer å ta de 50 mila for å få med meg en kamp på Åråsen (alt for mange år siden sist..)
                                        Noen som vet når kamptidspunkt blir bekreftet?

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          De to siste rundene er alltid søndag kl. 18:00. Tredje siste runde spiller LSK på samme tidspunkt:

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎