LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Jeg takker deg indirekte for å spekulere i potensielle spillere i stedet for å bitche om økonomi, tilskuere, treneren, mora hans eller noe annet enerverende som nittini prosent av alle innlegg her inne inneholder.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1551

      Opprinnelig skrevet av Kay
      Det er jo hyggelig, men hadde håpet det var ett tilbud som også lokker flere nye til å kjøpe sesongkort - det trengs.
      Nå så jeg i min ville fantasi for meg et fullsatt Åråsen i hver serierunde neste sesong. Man skulle jo tro det var interessant å selge en billett med 40% rabatt fremfor å la setene stå tomme.

      Om tilbudet kun er til eksisterende sesongkortinnehavere, tipper jeg den nedadgående publikumsinteressen fortsetter neste år dersom ikke Haglund får vesentlig sving på sakene.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Å gi 40% rabatt til de trofaste, som det uansett er store muligheter for at vil fornye sesongkortet pga. nettopp denne trofastheten, virker nærmest som penger ut av vinduet. En kjempefin gest for all del, men flere folk og mer penger i kassa blir det jo ikke av slikt hvis det blir med det tiltaket. Er det helt gjennomtenkt egentlig?

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3970

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Å gi 40% rabatt til de trofaste, som det uansett er store muligheter for at vil fornye sesongkortet pga. nettopp denne trofastheten, virker nærmest som penger ut av vinduet. En kjempefin gest for all del, men flere folk og mer penger i kassa blir det jo ikke av slikt hvis det blir med det tiltaket. Er det helt gjennomtenkt egentlig?
          Bare det å kjøpe sesongkort for å se 15 hjemmekamper med LSK slik vi har fremstått de siste årene, må i seg selv kalles ekstremt trofast!

          Hvis dette tilbudet bare gjelder de som skal fornye, er det selvfølgelig en fin gest til dem, men det er nærmest verdiløst markedsføringsmessig.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            Jeg vurderer å kjøpe to sesongkort på denne prisen, hvis det er mulig. Da jeg ofte prøver å få med meg noen på kamp som ikke har sesongkort, så slipper jeg å stå i kø for å kjøpe billett til dem.
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • 307
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2007
              • 358

              Opprinnelig skrevet av Kay
              Det er jo hyggelig, men hadde håpet det var ett tilbud som også lokker flere nye til å kjøpe sesongkort - det trengs.
              Slapp litt av. Og vent og se. Det står ved kjøps av sesonkort før 10 Des. Det er helt sikkert til andre og. Slutt å finn små negative ting som skal kritiseres. Dette er et supert initiativ fra Lsk.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3172

                Hvis dette stemmer (har kun lest om det her på forumet), så er det en fin gest overfor oss trofaste i grunnfjellet. I tillegg tror jeg som Robiwan at det kan utløse et ekstra kort hos ganske mange hvis det er en mulighet. Å klage på dette offensive tiltaket viser at behovet for å finne noe å klage - unasett - på er blitt altoverskyggende for enkelte.

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Jeg forstod det slik at de trofaste er de som ønsker å kommer hver kamp. Altså at alle som kjøper sesongkort nå får 40%.

                  Om ikke, og det kun er for dere som har sesongkort, så er det veldig merkelig at noen kan se det som negativt. Markedsføring eller ei, de gir en kjempegave til de som har møtt opp uansett hvor trått det har gått det siste året. Det viser i mine øyne storhet og at LSK vil gi noe tilbake.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7053

                    Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2534

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?
                      Forutsettninger:
                      Pris i snitt pr billett i dag: 250,-
                      Ny pris i snitt pr billett: 150,-

                      Ved 5000 i snitt, må man ved refusjon på kr 100,- trekke i underkant av 8400 for å ende opp med samme inntekt.

                      Ved 6000 i snitt, må man ved refusjon på kr 100,- trekke 10 000 for å ende opp med samme inntekt.

                      Med i regnestykket er ikke variabler som økt kiosksalg eller økt salg i shopen. Positive virkninger vil være publisitet, trøkk under kampene (og da spiller alltid spillerene best - det vet vi!) og sannsynligvis en positivitet hos sponsorene.

                      Alt er ca-tall og man vet ikke mange fler vil komme på kamp.

                      Jeg setter pris på reduksjonen i prisen for sesongkort. Hadde kjøpt uansett, men greit å kjenne seg verdsatt. En annen nyhet for 2014, er popcorn og kaffekort - kort med 15 klipp som kan benyttes i kiosken.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?
                        Bad idea. Rent økonomisk altså. Snittprisen for en billett på Åråsen er 204,-. Klarer vi å doble snittet ved å senke prisene med 100,-? Tviler.

                        Om vi vekter snittet ut i fra hvor for kjøper billetter er snittprisen 232,-
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          minus 100.jpg

                          Inntekter med gammel pris og "minus 100"

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Bad idea. Rent økonomisk altså. Snittprisen for en billett på Åråsen er 204,-. Klarer vi å doble snittet ved å senke prisene med 100,-? Tviler.

                          Om vi vekter snittet ut i fra hvor for kjøper billetter er snittprisen 232,-
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Sendte Mail til Lauritzen. Tilbudet gjelder alle.
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Opprinnelig skrevet av 307
                              Slutt å finn små negative ting som skal kritiseres. Dette er et supert initiativ fra Lsk.
                              Nei takk til konstruktiv kritikk fra folk som ønsker klubben blir bedre og mer attraktiv. Det beste er å stikke hode i sanden, sy puter under armene på alle spillere, ha trenere som er svigermors drøm og kompis med alle. En hjemmeside som styres av Komiske Ali. Alt er så mysigt, bortsett fra at ingen bryr seg lenger, publikum svikter og eneste spenningen er om vi skal ligge i sumpa med fare for nedrykk eller være middelhavsfarer.

                              Hvis tanken var å gi alle som allerede kjøper sesongkort rabatt, så er det et hyggelig tiltak som ikke hjelper klubben nevneverdig med å få flere tilskuere, i beste fall begrenser den flukten. Nå har de fortsatt tid til å revurdere tilbudet, takket være konstruktiv diskusjon på forumet!

                              Kommentar

                              • LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

                                Er det noe info om dette sesongkort tilbudet ute på nett?
                                LasseN

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9404

                                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                  Sendte Mail til Lauritzen. Tilbudet gjelder alle.
                                  Takk for initiativ!

                                  Positivt av LSK. Resultat = jeg kjøper sesongkort

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    En ting jeg forsåvidt må rose LSK for, eller egentlig Lauritzen personlig, er responstiden på mailen jeg sendte. Jeg sendte mailen, smurte en brødskive, så kom svaret. Tok kanskje to minutter...

                                    Her er forsåvidt mailen jeg sendte og svaret jeg fikk:

                                    Henvendelse:

                                    "Hei Robert.

                                    Jeg mailer deg angående det annonserte tilbudet på sesongkort for sesongen 2014.

                                    Forstår jeg det riktig når jeg sier tilbudet gjelder for de som allerede har sesongkort og skal fornye? Hvis så er tilfelle, er ikke det en litt merkelig markedsføringsstrategi?

                                    De som hadde sesongkort i år, vil mest sannsynlig kjøpe neste år uansett. Dette vil jo bare medføre tapte billettinntekter. Ville det ikke vært bedre å satse inn mot de som ikke hadde kort i år?"

                                    Svar:

                                    "Hei igjen!

                                    Det vil sannsynligvis som du sier, bidra til at LSK taper penger dersom KUN de som har sesongkort i år kjøper før 10.desember. Håpet er at mange flere vil kjøpe sesongkort, samtidig er vi veldig opptatt av å premiere dagens sesongkortkunder for at de trofast følger klubben i tykt og tynt. Vi kan vel ikke si at dere har fått 100% valuta for deres investering, så dette er en gave og bli gjerne med å spre budskapet slik at flere kjøper sesongkort i 2014"
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Tenk om man nå, samtidig som nyheten sprakk, med noen enkle tastetrykk kunne sikret seg sesongkortet. Tenk så mange impulskjøp klubben nå går glipp av. Det er knapt grunnkurs i markedsføring dette, å smi mens jernet er varmt.

                                      Fantastisk tilbud som fortjener all mulig ros, men i 2013 skjer det meste på nettet! Bli proffe!

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Tror nok på langt nær alle sesongkortinnehaverne i år har bestemt seg for at de skal ha sesongkort neste år. Sånn sett tror jeg en sånn avtale kan føre til at flere velger å fornye. Det er selvfølgelig svært gunstig for LSK å selge mange sesongkort, virket sikrer billettinntekter til hver eneste kamp, i tillegg til at det øker likviditeten deres betraktelig. Det er også viktig å opprettholde incentivene for å være trofast, for at et sesongkort skal lønne seg er man nødt til å møte opp på et visst antall kamper. Derfor er det viktig at det ligger en antagelse i bunn blant kundene om at ikke prisene på enkeltbilletter blir så dumpet neste år at det blir billigere å kjøpe enkeltbilletter.

                                        Dette er en veldig bra gest av LSK, både mot sesongkortinnehavere og annet publikum og BØR kunne føre til en ganske bra økning i salg av sesongkort. Det kan også bli en interessant studie for å finne priselastisiteten med tanke på fremtidige prisreduksjoner på enkeltbilletter. Jeg synes dog det er spesielt at LSK kjører en SÅ god kampanje (40% er et helt vanvittig avslag), uten at jeg klarer å oppdrive noe som helst informasjon på hjemmesiden. Tilbudet ligger også bare som en liten notis på RB-nett i en annen artikkel. Dette er et kanontiltak fra LSK, her må man presse på med markedsføring med en gang tilbudet slippes. Ut i lokalmedia og skap en stor sak på det, ut på nett, både LSK.no og sosiale medier. Her har dere endelig lov til å "misbruke" Facebook-siden med å daglig minne supporterne på at de kan kjøpe sesongkort med 40% avslag. Ikke minst må betalingssystemer og bestillingssystemer være enkle og i orden når salget starter på søndag. Klarer LSK å nå ut med dette tilbudet til mange, tror jeg fort de kan nå utrolig gode tall på sesongkortsiden. Men da må de være på offensiven, for guds skyld, klistre det øverst på LSK.no!
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Tror nok på langt nær alle sesongkortinnehaverne i år har bestemt seg for at de skal ha sesongkort neste år. Sånn sett tror jeg en sånn avtale kan føre til at flere velger å fornye. Det er selvfølgelig svært gunstig for LSK å selge mange sesongkort, virket sikrer billettinntekter til hver eneste kamp, i tillegg til at det øker likviditeten deres betraktelig. Det er også viktig å opprettholde incentivene for å være trofast, for at et sesongkort skal lønne seg er man nødt til å møte opp på et visst antall kamper. Derfor er det viktig at det ligger en antagelse i bunn blant kundene om at ikke prisene på enkeltbilletter blir så dumpet neste år at det blir billigere å kjøpe enkeltbilletter.

                                          Dette er en veldig bra gest av LSK, både mot sesongkortinnehavere og annet publikum og BØR kunne føre til en ganske bra økning i salg av sesongkort. Det kan også bli en interessant studie for å finne priselastisiteten med tanke på fremtidige prisreduksjoner på enkeltbilletter. Jeg synes dog det er spesielt at LSK kjører en SÅ god kampanje (40% er et helt vanvittig avslag), uten at jeg klarer å oppdrive noe som helst informasjon på hjemmesiden. Tilbudet ligger også bare som en liten notis på RB-nett i en annen artikkel. Dette er et kanontiltak fra LSK, her må man presse på med markedsføring med en gang tilbudet slippes. Ut i lokalmedia og skap en stor sak på det, ut på nett, både LSK.no og sosiale medier. Her har dere endelig lov til å "misbruke" Facebook-siden med å daglig minne supporterne på at de kan kjøpe sesongkort med 40% avslag. Ikke minst må betalingssystemer og bestillingssystemer være enkle og i orden når salget starter på søndag. Klarer LSK å nå ut med dette tilbudet til mange, tror jeg fort de kan nå utrolig gode tall på sesongkortsiden. Men da må de være på offensiven, for guds skyld, klistre det øverst på LSK.no!
                                          Send det du skriver der til robert@lsk.no
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎