Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2526

    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
    Vi kan godt diskutere Runar alene når det kommer til antall poeng. Eller, skal vi se bak problemene og ta for oss spillerne som faktisk går fri. Har de 11 på matta null ansvar. De blir jo ikke svette engang...
    Da må han gjøre grep med de spillerne som ikke blir svette eller jobber for laget. Spillerne har individuelt ansvar, men Runar har ansvar for å ta ut de spillerne som vil jobbe.

    Gårsdagens kamp - kan ikke se at noen sluntra unna i jobbinga, men veldig dårlig form på angrepet som spilte mot AAFK som lå lavt. 2 meter med spiss i feltet, men prøvde å tråkle seg gjennom midten. Dette må da treneren se og gi beskjed om hvordan ting skal gjøres?
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      Ja, hvem er det som skal få spillerne til å jobbe om de ikke jobber godt nok?
      Det er vel bare en mann som har mulighet til det, og det er treneren. Jobber ikke spillerne som han ønsker, må han bytte de, og bruke noen andre. Da skjønner de nok, at de må jobbe for å få beholde plass i laget. Ta det tidlig i sesongen, og man får satt en standard. La være, og treneren har ikke gjort jobben sin.
      Men om spillerne har mistet respekten for treneren, ja da er det et stort problem, og man må ha inn en trener som spillerne ønsker å jobbe hardt for ! Snakker man ned spillere i media, så kan de gå sure, og tro på det treneren sier. Der sier faktisk Runar at de er for dårlige.

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        Det er så dårlig (og jevnt) nivå i Tippeligaen at det laget som klarer å gi 100% i hver kamp vil kunne bite fra seg i hver kamp, uansett hvem motstanderen er. Problemet med Lillestrøm er at vi gir 100% i 1 av 10 kamper, gjerne i kamper som "tenner" seg selv, som mot søpla/godset/rbk osv. i de andre 9 kampene er det treneren som må få spillerne til å være forberedt, det mentale er jævlig viktig i tippeligaen. På papiret har vi et lag som bør klare topp 7, men spillerne ser frustrerte ut, de har ikke trua, heller ikke den innsatsen som kreves.

        Jeg mener derfor at et trenerbytte må til skal vi klare å holde oss i år. Med et trenerbytte kan faktisk dette mannskapet kjempe på øvre halvdel. Litt klisje, men få inn Nordlie. Få banket inn litt selvtillit på gutta. Få de til å løpe og spille mer direkte!

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Vi blør definitivt ikke nok. Se på Brann eller Sogndal. Markant forskjell.
          Supportere (på twitter vel og merke) klikka i vinkel når RK benket Moa. Da var han tulling. Det var det eneste riktige spør du meg. Friday skulle også vært benket siste 3 kampene før han reiste.

          Nedrykk eller ikke.... Trener har ansvaret og må stå for det. Om sparken er eneste løsningen er jeg mer usikker på.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2526

            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
            Supportere (på twitter vel og merke) klikka i vinkel når RK benket Moa. Da var han tulling.
            Du vet vel hvorfor? Vrakingen skjedde etter oppvaskmøte og varsling om konsekvenser skulle komme. Eneste konsekvensene som dukka opp var å sette en 20 år gammel spiller på tribuna. Skikkelig bra lederskap å gjøre en 20 år gammel spiller til syndebukk.

            Helt suverent eksempel på dårlig ledelse.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2288

              ^ Benkingen kom vel av at han stakk av før kampen var over og ikke pga den labre innsatsen han viste i den kampen. Hvorvidt det funker å sette noen på tribunen for slik oppførsel er en annen sak, men det er ikke så mange virkemidler i verktøykassa.
              Det har jo blitt etterlyst å benke spillere som ikke leverer, og Moa var vel ikke i sin beste periode heller. I etterkant har jo faktisk Moa tatt seg opp igjen.

              Kommentar

              • 10theri
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2010
                • 438

                Problemet for meg med at Moa ble satt på tribunen i den kampen går mer på at Runar sa tidlig den uka (etter "skandale"kampen) at Moa hadde unnskyldt seg og at jobben på treningsfeltet ville bli avgjørende for om han fikk spille kampen i helga etter eller ikke. Hva gjorde han på trening den uken som fortjente tribuneplass?
                Heia Lillestrøm......

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  For første gang i år begynner jeg seriøst å bli bekymra for nedrykk. Alle lagene bak og rundt oss plukker poeng. Helt åpent om hvem som blir med Start ned. Med seier i går hadde vi hatt 10 poeng til nedrykksplass. Nå er det kun 4. En marerittrunde for oss. Blinker det noen varsellamper på Åråsen snart?
                  ..................

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3323

                    VIF med en solid opptur etter at Deila ble bekreftet. Valser over Molde i kveld, og burde lett puttet enda flere. AAFK med boost etter seieren i helga. Stabæk tar poeng borte mot Godset. Jeg frykter seriøst nedrykk. Men ifølge LSK er det mange lag bak på tabellen, så det er ikke noe å bry seg om.

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      Ja, har ventet på at enga skulle begynne å vinne. I tillegg er Stabæk i brukbar form,Tromsø viser fremgang og Bodø glimtet til før de tapte mot Tromsø.
                      Tror ikke Aalesund vinner mot så mange andre, og start er vel fortapt, men å ha bare 2 lag bak seg, er vel noe brann har hatt dårlig erfaring med!

                      Kommentar

                      • Fugl1970
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2008
                        • 99

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        For første gang i år begynner jeg seriøst å bli bekymra for nedrykk. Alle lagene bak og rundt oss plukker poeng. Helt åpent om hvem som blir med Start ned. Med seier i går hadde vi hatt 10 poeng til nedrykksplass. Nå er det kun 4. En marerittrunde for oss. Blinker det noen varsellamper på Åråsen snart?
                        Tviler jeg på at det gjør. Virker ikke som de har skjønt alvoret.
                        Eneste vi hører er: Vi rykker aldri ned, for gutta jobber jo hardt på feltet hver eneste dag dem...
                        Last edited by Fugl1970; 01.08.2016, 22:19.

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Neste runde kan vi være et poeng unna direkte nedrykk. Er vi det så tror jeg vi bør trykke på panikknappen.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                            Neste runde kan vi være et poeng unna direkte nedrykk. Er vi det så tror jeg vi bør trykke på panikknappen.
                            Tror man skal trykke på den med en gang. Poeng til helga kan man ikke forvente med dagens situasjon.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Hadde jeg visst hvor knappen er så hadde jeg trykket fort. Er det mulig å lage en app ala pokemon go for å finne den. Jeg er klar.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Du vet vel hvorfor? Vrakingen skjedde etter oppvaskmøte og varsling om konsekvenser skulle komme. Eneste konsekvensene som dukka opp var å sette en 20 år gammel spiller på tribuna. Skikkelig bra lederskap å gjøre en 20 år gammel spiller til syndebukk.
                                Helt suverent eksempel på dårlig ledelse.

                                Så fordi han er 20 år så skal ikke ting få konsekvenser? Det som var dårlig var at ikke Friday og Skogseid f.eks fikk kamper på tribunen.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Vi er ikke lenger der at vi mangler en plan i spillet eller utvikler oss i negativ retning.
                                  Nå er det rett og slett en større sportslig krise enn vi har opplevd på veldig mange år. Vi har vært i nærheten av å spille kvalikk eller rykke ned i tidligere sesonger også, men med det kampprogrammet vi har foran oss, den negative utviklingen vi har sett i laget over lang tid, utviklingen til en del av de andre bunnlagene og ikke minst den holdningen man ser i klubben om at "alt ordner seg nok", så tror jeg vi skal bite negler til siste serierunde spilles i år.

                                  Vi trenger ikke en ny spiss. Det behovet eksisterer ikke i det hele tatt. Vi trenger kampledelse på topp norsk nivå og en trener som evner å skvise maks ut av den troppen vi har. Den personen er ikke Runar K, og jo tidligere man faktisk innser dette, jo bedre tid vil en arvtaker få til å redde plassen.

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    Start og Aafk tar turen ned. Både Stabæk og søpla har fått fart på ting med ny trener og beholder plassen.

                                    Vi kommer til å spille kvalikk mot Strømmen.
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Så fordi han er 20 år så skal ikke ting få konsekvenser? Det som var dårlig var at ikke Friday og Skogseid f.eks fikk kamper på tribunen.
                                      Du er jo inne på noe her med Friday og Skogseid. Når Runar K snakker om egoister som skal benkes fremover i flertall, så hadde det jo vært et bra signal til gruppa og omgivelsene rundt hvis man hadde benket flere enn 20-åringen.
                                      At Ofkir var en av de som skulle benkes basert på det Runar K sa var jo ikke veldig overraskende. Men, at han var den eneste er vel det folk her har reagert mest på. Selve tiltaket med at man fremover skulle benke de som tenkte mer på seg selv enn laget var det vel kun positive reaksjoner på.

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1521

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Du er jo inne på noe her med Friday og Skogseid.
                                        Skogseid en egoist??

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2526

                                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                          Så fordi han er 20 år så skal ikke ting få konsekvenser? Det som var dårlig var at ikke Friday og Skogseid f.eks fikk kamper på tribunen.
                                          Når du varsler at egoistene, ikke egoisten, skal vrakes - da er det feil å velge en spiller. Attpåtil en av de yngste. Det går igjen og igjen at de yngste ofres.

                                          Hadde feks Moa og Martin sittet på tribuna, hadde jeg ikke reagert noe negativt på det. Her snakkes det om å gjøre en spiller til syndebukk når man snakket om flere før oppvaskmøte.
                                          Last edited by Børge; 02.08.2016, 10:17.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎