Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Dole
    Skogseid en egoist??
    Nei, derfor jeg sa at du er "inne på noe" ift at han mente at feilen var at ikke flere ble vraket og nevnte akkurat de to. De to navnene ble bare tatt med fra innlegget jeg siterte som et eksempel på at Runar sin vraking av Ofkir ble feil fordi ingen andre ble vraket. Verken for å tenke mest på seg selv, eller prestere svakt som mange har ment Skogseid har gjort i en del kamper.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Når du varsler at egoistene, ikke egoisten, skal vrakes - da er det feil å velge en spiller. Attpåtil en av de yngste. Det går igjen og igjen at de yngste ofres. Hadde feks Moa og Martin sittet på tribuna, hadde jeg ikke reagert noe negativt på det. Her snakkes det om å gjøre en spiller til syndebukk når man snakket om flere før oppvaskmøte.
      Du vet ikke, jeg vet ikke, vi vet ikke hva som blir sagt i garderoben, på møter osv. Dersom Moa har oppført seg idiotisk tross flere advarsler mens de andre kanskje har tatt tak i ting, ja da er det riktig at en 20 åring blir dyttet på tribunen. Vi blir ikke mer enig at flere kunne smakt på treverket i ræva, men RK kan ikke benke 10 mann heller. Hvordan de andre har reagert spiller nok en stor rolle i forhold til hvem som beholder plassen i troppen eller ikke.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3332

        Det ble sagt at Moa gikk fra stadion mens kampen pågikk mot TIL, og det var hovedgrunnen til at han ble satt på tribunen kampen etter.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Opprinnelig skrevet av LS89
          Det ble sagt at Moa gikk fra stadion mens kampen pågikk mot TIL, og det var hovedgrunnen til at han ble satt på tribunen kampen etter.
          Herlig. De får for pokker holde seg på kamp uansett om man spiller eller ikke om det er regelverket. Begynne å oppføre seg som voksne og ta konsekvens av sine valg.

          Håper snart gutta på gresset straks ser alvoret og knyter på seg skoa skikkelig å trøkker til i hver eneste duell. Intet annet hjelper slik ståa er i dag.

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona

            Håper snart gutta på gresset straks ser alvoret og knyter på seg skoa skikkelig å trøkker til i hver eneste duell. Intet annet hjelper slik ståa er i dag.
            Kunne ikke vært mer enig, selv om jeg neppe tror at det er viljen det står på. Alle vil jo i utgangspunktet gjøre sitt beste, men noen ganger er det vanskelig å få det ut. Tippeligaen er dog ikke bedre enn at nesten ethvert lag som får til dette stabilt gjennom en hel sesong havner godt oppe på øvre halvdel.
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              En ting er i alle fall sikkert; viser vi den gløden og den innsatsen som vi viste mot Godset, så tar vi mange poeng hjemme i høst.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2529

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                En ting er i alle fall sikkert; viser vi den gløden og den innsatsen som vi viste mot Godset, så tar vi mange poeng hjemme i høst.
                Hvorfor har man ikke sett den innsatsen i mer enn 1 av de 10 siste kampene? 7 tap, 1 uavgjort og 1 heldig seier hjemme mot SKB som kjørte store deler av kampen. Røyk i cupen mot Sandefjord. En trener som vil legge seg bakpå hjemme mot Stabæk på 15 plass, men møte RBK på 1 plass høyt og kjøre kampen. Kan noen fortelle meg den røde tråden her uten å komme med fabler?

                Det blir med skippertak som GIF har sagt flere ganger. Skippertak borte mot Odd. Skippertak hjemme mot Godset med slitne bein. Aldri to gode kamper på rad. 7 poeng siden starten av mai. Fortsetter man i samme stimen når ikke laget 30 poeng i år.

                Tom Nordlie fikk sparken med bedre poengsnitt enn Runar Kristinsson, bare for å nevne det. Og ja, det var rett valg den gangen.

                Man kan gjerne stikke hodet i sanden og late som at ting ordner seg. Jobber hele tiden med å vinne kamper forteller LSK på SoMe - en plan som har fungert to ganger siden starten av mai.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Kunne ikke vært mer enig, selv om jeg neppe tror at det er viljen det står på. Alle vil jo i utgangspunktet gjøre sitt beste, men noen ganger er det vanskelig å få det ut. Tippeligaen er dog ikke bedre enn at nesten ethvert lag som får til dette stabilt gjennom en hel sesong havner godt oppe på øvre halvdel.
                  Innsats og vilje syntes jeg stort sett gutta viser i bøtter og spann, som mange andre har poengtert tidligere. Vi gjør det også bra mot god motstand, fordi de gode lagene oftere etterlater seg store bakrom, noe vi har spillermatriellet til å håndtere på en ganske enkel måte, og jeg tror også at undervurdering har sitt å si her. Problemet oppstår når vi møter lag som legger seg lavt og stenger rom bakover. Jeg klarer ikke å se hva vi da prøver på. Hvordan skal vi spille oss gjennom? Er planen å komme rundt på kantene eller å tråkle oss gjennom midten? Er langskudd det vi satser på? Et problem med å gi for mye frihet fremover er at vi ikke har noen plan for hvor spillerne skal løpe for å skape rom. Eller hvis det er en plan bak det, så tar enkeltspillerne, nesten alle, å driter i det.

                  Å jobbe hardt i forsvar er forsåvidt en bra ting det, men hvis alle jobber hver for deg blir det et problem. Da skapes rommene, og vi har blitt hardt straffet der mange ganger. Det ser ut som rommene som åpnes ikke blir fylt inn av andre og da blir det for enkelt å spille oss ut. I tillegg har vi hatt en haug av personlige feil, og det hjelper jo lite.

                  Her har du oppskriften på nedrykk. Kun ved hard jobbing sammen som et lag kan vi komme oss ut av dette, og det ser dessverre ut som Runar ikke er mannen som har de rette egenskapene for jobben.
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Hvorfor har man ikke sett den innsatsen i mer enn 1 av de 10 siste kampene? 7 tap, 1 uavgjort og 1 heldig seier hjemme mot SKB som kjørte store deler av kampen. Røyk i cupen mot Sandefjord. En trener som vil legge seg bakpå hjemme mot Stabæk på 15 plass, men møte RBK på 1 plass høyt og kjøre kampen. Kan noen fortelle meg den røde tråden her uten å komme med fabler?

                    Det blir med skippertak som GIF har sagt flere ganger. Skippertak borte mot Odd. Skippertak hjemme mot Godset med slitne bein. Aldri to gode kamper på rad. 7 poeng siden starten av mai. Fortsetter man i samme stimen når ikke laget 30 poeng i år.

                    Tom Nordlie fikk sparken med bedre poengsnitt enn Runar Kristinsson, bare for å nevne det. Og ja, det var rett valg den gangen.

                    Man kan gjerne stikke hodet i sanden og late som at ting ordner seg. Jobber hele tiden med å vinne kamper forteller LSK på SoMe - en plan som har fungert to ganger siden starten av mai.

                    Jeg tenker at laget må ha fokus på det det kan få gjort noe med nå, ikke historikken. Dersom laget fokuserer på full innsats, Runar utvikler seg og legger gode kampplaner, som følges og respekteres av spillerne, så har vi gode muligheter på Åråsen fremover til å ta mange hjemmeseire. Lørdagens kamp blir en svenneprøve. Den må vi få noe ut av sånn som situasjonen er nå. Full innsats er det eneste som gjelder i tillegg til god coaching, god kampplan og en god inngang til kampen sammen med gode treninger fremover nå. Vi har en liten fordel overfor RBK ettersom de fikk "en enorm nedtur" som Hoftun sa etter kampen til TV3. De har fullt fokus på oss nå, men jeg tror de har fått en mental nedtur i tillegg til at dette ble tunge minutter fysisk i varmen der nede som endte med tap. RBK er bedre enn oss i 7 av 10 kamper, men dette kan gå med nevnte momenter på plass. Hva som skjedde i mai, er ikke så viktig nå.
                    Last edited by Frode D. Homb; 04.08.2016, 00:18.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2529

                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Jeg tenker at laget må ha fokus på det det kan få gjort noe med nå, ikke historikken. Dersom laget fokuserer på full innsats, Runar utvikler seg og legger gode kampplaner, som følges og respekteres av spillerne, så har vi gode muligheter på Åråsen fremover til å ta mange hjemmeseire.
                      Historikk henger ved uansett - det er det man byggde opp selvtilliten eller rev den ned. Det kommer man ikke bort fra.

                      Vedrørende kampplan, så ser jeg ikke helt hvordan han skal revolusjonere sitt eget arbeide. Det har vært jevnt over dårlig og kun enkelte ganger vært veldig bra.

                      Aktiv coaching fra sidelinja er et eget kapittel. Jeg har sittet noen rader bak trenerbenken samtlige hjemmekamper i serien. Gjennomgangsmelodien er at Runar Kristinsson sitter i hjørnet sitt på trenerbenken - veldig lite aktiv på sidelinja. En kamp var han skikkelig aktiv. Det var mot Godset. Fremme hele tiden. (Stabæk sin nye trener er hyperaktiv på sidelinja. Klar og tydelig. Geleider og maner spillerne rundt).

                      Jeg håper LSK vinner hver jævla kamp, men trua på det er veldig lav. Ledelsen av laget er rett og slett ikke god nok.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        [QUOTE=Børge;616190]Historikk henger ved uansett - det er det man byggde opp selvtilliten eller rev den ned. Det kommer man ikke bort fra.

                        Da er jo i alle fall Godset-kampen og Ålesund-kampen noe å legge vekt på. Samtidig har vi fått en ny spiller som kan endre et kampbilde og som gir oss flere tenner i angrep.
                        Er uenig i at Runar ikke coacher på sidelinja. Jeg synes han er aktiv.

                        Kommentar

                        • zkinny
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2012
                          • 322

                          [QUOTE=Frode D. Homb;616191]
                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Historikk henger ved uansett - det er det man byggde opp selvtilliten eller rev den ned. Det kommer man ikke bort fra.

                          Da er jo i alle fall Godset-kampen og Ålesund-kampen noe å legge vekt på. Samtidig har vi fått en ny spiller som kan endre et kampbilde og som gir oss flere tenner i angrep.
                          Er uenig i at Runar ikke coacher på sidelinja. Jeg synes han er aktiv.
                          Aktiv?? Han sitter jo stort sett på benken med arma i fanget..

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2529

                            Opprinnelig skrevet av zkinny

                            Aktiv?? Han sitter jo stort sett på benken med arma i fanget..
                            Helt enig. Enkelte omganger, gjerne første omgang, sitter han i hjørnet på benken tilnærmet hele omgangen. Han har vært aktiv på sidelinja gjennom en hel kamp i år. Det var mot Godset.

                            Dette er noe jeg ser. Sitter noen rader bak trenerbenken.
                            Last edited by Børge; 04.08.2016, 08:50. Begrunnelse: Feil i sitering
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              RBK er bedre enn oss i 7 av 10 kamper.

                              Siste 10 kamper mot RBK = 8 tap og 2 uavgjort, så teorien om 7 av 10 er det ikke statistisk grunnlag for å hevde.

                              Vi har etter 18 kamper 20 poeng, og det er som det er!
                              Last edited by Gjest; 04.08.2016, 08:04.

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Opprinnelig skrevet av daf
                                Siste 10 kamper mot RBK = 8 tap og 2 uavgjort, så teorien om 7 av 10 er det ikke statistisk grunnlag for å hevde.

                                Vi har etter 18 kamper 20 poeng, og det er som det er!
                                Kudos for god statistikkinformasjon, men jeg tenkte i år med den stallen vi har. Dette er selvsagt umulig å etterprøve, men jeg tror og tipper, slik mange andre gjør her inne. Synsing er vel et annet ord.

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 845

                                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                  Kudos for god statistikkinformasjon, men jeg tenkte i år med den stallen vi har. Dette er selvsagt umulig å etterprøve, men jeg tror og tipper, slik mange andre gjør her inne. Synsing er vel et annet ord.
                                  I tre av 17 fullførte runder i 2016 har Lillestrøm et bedre resultat enn bart.
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Fotball er spill og motspill. En kamp mellom RBK og LSK vil avgjøres av spill og motspill, ikke hvordan LSK gjør det mot andre motstandere. Jeg tror vi står bra til RBK dersom vi kan ligge kompakte og kontre, mens mot andre lag vil dette fungere dårligere og vi må skape mer selv.

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Fotball er spill og motspill. En kamp mellom RBK og LSK vil avgjøres av spill og motspill, ikke hvordan LSK gjør det mot andre motstandere. Jeg tror vi står bra til RBK dersom vi kan ligge kompakte og kontre, mens mot andre lag vil dette fungere dårligere og vi må skape mer selv.
                                      RBK er hevnlystne, og har godt tak på oss. Men vi kan også sjokkere i enkeltkamper, og har vist vi fungerer godt mot antatt bedre lag. Så lenge alle jobber 100% og er ærlige i returløp o.l., skal vi kunne henge godt med. En som Bonke bør være perfekt her.

                                      Vi er ikke på kvalik enda, men avhengig av ett godt resultat på lørdag for at ikke krisen skal ta klubben helt.
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        Enig. Vi kan rett og slett ikke tape på lørdag. Gjør vi det, er det krise, selv om jeg tror vi med full spiker på hjemmebane kan ta mange poeng på Åråsen i høst. Spillerne og Runar må fokusere på en smart kampplan og Runar må være taktisk smartere enn Kåre. Ellers kan dette bli på håret!

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3332

                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Enig. Vi kan rett og slett ikke tape på lørdag. Gjør vi det, er det krise
                                          Dette sier du til det kjedsommelige hver eneste gang, også med tap mot Tromsø og Stabæk ville det være krise ifølge deg selv. Begynner å bli oppbrukt nå.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎