Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Snakker om å unngå kvalikplassen. Slik ståa er pr. d.d. makter ikke dette laget å være best over to kamper mot et sultent lag fra OBOS-ligaen. 36 poeng så er man sannsynligvis sikret ny kontrakt.
    Med 11 kamper igjen er det 33 poeng å spille om. Og vi trrenger å ta halvparten av dem? Ja, det virker realistisk..:

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      36-34-34-33-33-35-29

      Antall poeng som har vært nødvendig for å sikre seg trettendeplassen i TL siden 16-lagsserien starta i 2009. Vil tro det holder med 33. Hadde det bare vært så enkelt som å opptre kynisk og å tette igjen bakover under Runar, så hadde neppe uroen vært såpass utbredt som den er.

      Man har allerede tillagt seg en kynisk og enkel spillestil, men laget klarer likevel ikke forsvare seg som en enhet.
      De tallene stemmer ikke helt. Du har tatt den poengsummen som 13.plassen oppnådde, ikke hva de egentlig trengte. I fjor var kvalikken på 22 poeng. Da hadde det holdt med 23 og ikke 29 som du nevner her. Samme med 2014 der Brann var på kvalikk med 29. Hadde holdt med 30.

      Men at vi nok må ha minst 30 for å klare oss stemmer nok.
      ..................

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Problemet i år er at det bare er Start som er så hinsides ræva at man ikke kan skjønne hvorfor de i det hele tatt befinner seg på dette nivået. Det pleier å være minst to klubber av den typen, og det pleier å redde oss.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Problemet i år er at det bare er Start som er så hinsides ræva at man ikke kan skjønne hvorfor de i det hele tatt befinner seg på dette nivået. Det pleier å være minst to klubber av den typen, og det pleier å redde oss.
          De er 2 vi og Start

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Problemet i år er at det bare er Start som er så hinsides ræva at man ikke kan skjønne hvorfor de i det hele tatt befinner seg på dette nivået. Det pleier å være minst to klubber av den typen, og det pleier å redde oss.
            Det er fordi et etablert og et delvis etablert Tippeligalag rykket opp. Ingen av dem rykker ned og da må noen andre ut.

            Lag som Mjøndalen kan ta noen poeng på rein og skjær entusiasme på våren, men på høsten så syns det at de egentlig ikke er gode nok. Men når lag som Brann kommer opp så gjelder andre regler. Ålesund har mange år bak seg i Tippeligaen. De gir ikke opp i slutten av August.

            Må nok ha mange flere poeng enn vanlig for å unngå nedrykk i år. Og skrekken er jo å løpe ut på Ullevål i slutten av oktober og vite at de sender oss ned hvis vi ikke vinner.

            Tror dessverre søpla nå har kommet i form og holder seg. Det er oss, Stabæk, Tromsø, Bodø og Ålesund som må sloss om å unngå de to siste. Og jeg er ganske sikker på at vi er i dårligst forfatning av de laga til å sette inn en sluttspurt. Vi kan ikke kjøpe oss ut av det som søpla gjør. Når vi ikke kan kjøpe spillere så er jo et trenerbytte det eneste vi kan gjøre. Men å finne en god trener som over natta kan skape gull av gråstein blir vanskelig. Og jo lenger vi drøyer, jo mindre sannsynlig blir det. Taper vi mot Bodø så MÅ det tas grep.

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Et edruelig innlegg. Vi kan ikke kjøpe oss ut av dette nå. Vi må satse på de vi har. Nedrykk er en realitet som blir klarere og klarere for hver dag. Men spiller gutta som mot Godset og i annenomgang mot RBK, så er det håp. Det bor mye i laget. Men vi må også få det ut mot lag som er like gode som oss.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9370

                Gikk inn på www.altomfotball.no nå og sjekka ut den derre tabellen med rød, gul og grønn og hva faen.

                Den baserer seg på de 10 siste kampa, og utifra den regna jeg meg fram til følgende poengsnitt pr kamp:

                2,4 RBK
                1,9 BRANN
                1,9 SÆRP
                1,7 HAUGESUND
                1,7 ODD
                1,6 GODSET
                1,5 SOGNDAL
                1,4 VIF
                1,4 VIKING
                1,2 BODØ
                1,2 STABÆK
                1,2 TROMSØ
                1,2 AAFK
                1,0 MOLDE
                0,5 LSK
                0,3 START

                Basert på siste 10, rykker vi ned.

                Tar vi siste 5 får vi:

                2,6 RBK
                2,6 VIF
                2,0 BRANN
                1,8 SOGNDAL
                1,4 GODSET
                1,4 HAUGESUND
                1,4 ODD
                1,4 AAFK
                1,2 STABÆK
                1,0 BODØ
                1,0 TROMSØ
                0,8 LSK
                0,8 MOLDE
                0,8 VIKING
                0,2 START

                Regner vi oss så fram til en sluttabell ut ifra poengsnittet siste 5, ender vi opp ca sånn her:

                34p AAFK
                32p TROMSØ
                30p BODØ
                29p LSK og STABÆK
                Nedrykk START

                Kvalikk på målforskjell da ell?

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2526

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Gikk inn på www.altomfotball.no nå og sjekka ut den derre tabellen med rød, gul og grønn og hva faen.

                  Den baserer seg på de 10 siste kampa, og utifra den regna jeg meg fram til følgende poengsnitt pr kamp
                  Du kan sende den til sportslig utvalg i LSK. Tror ikke dem har fått med seg utviklingen.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Bra spill eller ei. Det at vi ikke tapte i dag var ekstremt viktig for oss. Nå har vi en liten matchball hjemme mot FKH som kan gi oss en liten luke ned til direkte nedrykk i det minste. Stabæk taper fort mot Viking i morgen mens de møter Aafk i et innbyrdes bunnoppgjør som vil gi oss en god mulighet til å riste en av de litt av oss.

                    Ikke ofte jeg synes det har vært ok at LSK har vært så forsiktige på 1-1, men i dag hadde vi ekstremt mye å tape på å gamble for mye fremover.

                    Kommentar

                    • Klimtkongen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2014
                      • 419

                      Ja...vi tapte ikke. Men vi vant heller ikke. Vi får håpe Viking gjør jobben, ellers begynner det her å se stygt ut. Dette var en av de antatt lette kampene der vi skulle ta tre poeng. Det er ikke så mange igjen av dem dessverre.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                        Dette var en av de antatt lette kampene der vi skulle ta tre poeng. Det er ikke så mange igjen av dem dessverre.
                        Akkurat det samme tenker nok heldigvis Glimt også. Sånn sett kommer vi greit ut av dette, selv om tre poeng hadde gjort en stor forskjell.
                        Allikevel er det som jeg skrev før kampen helt avhengig av at man nå vinner hjemme mot FKH for at man skal si at dette var et bra resultat. Da bør man som sagt ha skaffet seg en liten fordel. Taper man nå poeng mot FKH, så ser det mørkere ut enn før disse kampene. Da har vi igjen Sogndal hjemme, Stabæk borte og Start hjemme der vi kanskje kan kalles oss favoritter. Resten av kampene er vi i beste fall underdogs, selv om det kanskje kan kle Runar K sitt opplegg vel så bra som å være favoritter.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3323

                          Lar meg bite i at VIF står med fire strake seire etter annonseringen av Deila og spiller faktisk meget underholdende fotball. Ingen tvil om at det mentale spiller inn. Synd å se vi står i grøfta å bare ser på. Eller deltar om du vil.

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Akkurat det samme tenker nok heldigvis Glimt også. Sånn sett kommer vi greit ut av dette, selv om tre poeng hadde gjort en stor forskjell.
                            Allikevel er det som jeg skrev før kampen helt avhengig av at man nå vinner hjemme mot FKH for at man skal si at dette var et bra resultat. Da bør man som sagt ha skaffet seg en liten fordel. Taper man nå poeng mot FKH, så ser det mørkere ut enn før disse kampene. Da har vi igjen Sogndal hjemme, Stabæk borte og Start hjemme der vi kanskje kan kalles oss favoritter. Resten av kampene er vi i beste fall underdogs, selv om det kanskje kan kle Runar K sitt opplegg vel så bra som å være favoritter.
                            Om vi starter med Gary og Malec på topp, så blir det nok mange mål mot FKH, så er helt overbevist om 3 poeng der ;-)

                            Laget er godt nok det, men når man ser disposisjoner av laget og hvor tafatt mange spillere virker, så tror jeg man skal være heldige med 1 poeng, selv om det må være ett krav at det blir 3.

                            Tror ikke på en reprise av godset kampen, FKH vil nok ikke gi mye rom.

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              Opprinnelig skrevet av Trooond
                              Om vi starter med Gary og Malec på topp, så blir det nok mange mål mot FKH, så er helt overbevist om 3 poeng der ;-)

                              Laget er godt nok det, men når man ser disposisjoner av laget og hvor tafatt mange spillere virker, så tror jeg man skal være heldige med 1 poeng, selv om det må være ett krav at det blir 3.

                              Tror ikke på en reprise av godset kampen, FKH vil nok ikke gi mye rom.
                              En overbevisende kamp mot god motstand. Der dem ikke har 120 minutter i beina fra midtuka eller har avgjort kampen til pause har vi ikke sett på lang tid. Får holde med Molde, Haugesund og Viking i dag. I verste fall er vi et poeng unna kvalik og to unna direkte nedrykk om noen timer.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                For første - og forhåpentligvis siste - gang holder vi alle i dag med kjøpelaget fra fiskeværet på Romsdalskysten når de møter AAFK. Når mindre enn 5 minutter gjenstår, står det 0-2 på Danskebåten stadion. Gabrielsen med assist på 0-1 og Björn som presser keeper til kjempetabbe før 0-2 i følge referatene. Solskjær reddes av tidligere LSK-gutter!

                                Hvis dette står seg, er vi fortsatt 2 poeng foran kvalikplassen. Vi får håpe Viking slår Stabæk i Stavanger. Da vil vi fortsatt være 5 poeng foran direkte nedrykk.

                                (Hjertesukk: Det er for faen meg FOR JÆVLIG at denne tråden i det hele tatt finnes!)
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Jannis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 266

                                  Tromsø og Ålesund taper sine kamper i dag, nå får vi heie på Viking at de gjør sin jobb......

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    Foreløpig gjør de ikke det...

                                    I øyeblikket to poeng over direkte nedrykk. Det er skremmende.

                                    Kommentar

                                    • Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

                                      Viking har tatt over, blir fortsatt 5 poeng, men det var et varselsskudd.

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                                        Viking har tatt over, blir fortsatt 5 poeng, men det var et varselsskudd.
                                        Ble 2-2. Det er to poeng til kvalik og fire til nedrykk. Kommer til å bli en laaang høst.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2864

                                          Jeg gruer meg så intenst til kampen på Ullevål. Om vi ikke har sikra plassen innen den tid så vet jeg ikke om jeg klarer å møte. Se for der det; sendt ned i første av søpla!!! Fy faen! Hvem var det som sa at vi skulle gjøre det samme med Enga? Tidenes jinx
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎