Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

    I dag var min andre kamp på Åråsen for året. Etter to år i eksil kan jeg endelig reise på Åråsen annen hver uke og kjenne betongen under beina. Jeg er usikker på om to år på avstand har vært positivt eller negativt, få litt distanse til en klubb som har vært preget av elendighet siden jubelsesongen i 2007. Da jeg ankom Åråsen i dag, var det meste som før. Sola skinte, tromma gikk og ca. 5000 publikummere var tilstede for å overvære et litt under gjennomsnittlig interessant oppgjør. Tromsø klinger ikke, men de samme trofaste dukker opp gang på gang. De samme ansiktene er stort sett å se på feltet, selv om jeg savner en del fra "gullåra" 2005-2008. Men til tross for at ting ved første øyekast ser ganske uendra ut, har følelsen av å være på Åråsen endret seg fullstendig for min del. Uten å bli alt for dramatisk er min oppfatning at det ligger en mørk sky over Lillestrøm Sportsklubb som vi sliter med å bli kvitt, og som har preget oss i alt for lang tid.

    I mange, mange år har hovedoverskriftene i og rundt klubben handlet om konflikter. Allerede i "gullåra" ble det konflikter mellom nye supportergrupperinger og klubben. Konflikter supporterne seg i mellom. Deretter ble det konflikter internt i klubben, Uwe fikk fyken og Tom kom inn. Konflikter mellom Tom og spillerne, mellom Tom og administrasjonen. En hestekur blir iverksatt etter økonomisk skakk-kjøring, konfliktene mellom supportere og klubb vedvarer. Haglund kommer inn i 2012, et forsøk på en ny satsing blir iverksatt, optimismen er for første gang på mange år i ferd med å bre seg. Det tar ca. 6 måneder fra Haglunds ansettelse til deler av fansen krever hans avgang. Ikke mer enn noen måneder senere begynner økonomisk rot å prege klubben. På et tidspunkt velges Heidi Scheie inn i styret i LSK, og det tar heller ikke denne gang lang tid før en maktkamp oppstår internt i klubben. Som enkelte supportere godt påpeker her inne, man behøver ikke dvele over gamle strider, og klubben har beveget seg videre. Fra 01.01.2015 har Runar Kristinsson, en tidligere gigant som spiller, vært hovedtrener i LSK. Det tok ei lang tid før fansen igjen er splittet, og jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd dette forumet verre enn det er nå. Personangrep og idiotbemerkelser florerer, og jeg må innrømme at jeg oppfatter dette som symptomatisk.

    LSKs mange år med elendige sportslige resultater er hovedgrunnen til at interessen for klubben har avtatt. Det som skremmer meg mest, er hvordan mitt eget engasjement har gått fra å være brennende til å bli fullstendig fraværende. I "gullåra" i 2005-2008 møtte 30-60 mann opp i kjelleren på Martin's 3 timer før kamp for å planlegge tribunelivet, hvordan vi skulle sikre at gutta hadde den beste oppbackinga de kunne få. Det var uaktuelt å ikke være på tribunen minst 1 time før avspark for å synge gutta inn til oppvarming. I dag dukka jeg opp 2 minutter inn i første omgang etter å ha somla ved avreise, og på vei til Åråsen i bilen tenkte jeg at det sikkert ikke var så farlig å miste de første minuttene, det skjer sikkert ikke noe alikevel. Jævlig farlig. Jeg husker muttern alltid sa det til meg da jeg var yngre, at det aldri skjer noe de første minuttene uansett, og jeg kunne ikke utstå en sånn tankegang. Den gang var det helt uinteressant om det skjedde noe eller ikke, hvert eneste sekund hvor Lillestrøm Sportsklubb spilte fotball skulle observeres, for så lenge kula var i spill skjedde det alltids noe. Det er livsfarlig for Lillestrøm Sportsklubb at folk som meg, som en gang var så ihugga at ALT havna bak i køen på kampdag, nå er helt likegyldig. Da Stabæk snudde 0-2 til 3-2 ble jeg slettes ikke overraska, og jeg må innrømme at jeg knapt blei skuffa. I dag ble jeg regelrett imponert av hvordan enkelte fortsatt klarer å forbanne seg over dårlige prestasjoner, og hvordan enkelte orker å gi full gass i 90 minutter på tribunen.

    For meg har LSK fullstendig mistet sin identitet. Jeg snakker ikke om laget som ikke lenger spiller med to tankspisser og klassiske vinger med full innsats i 90 minutter. Det var LSK slik jeg vokste opp med det. Vi har utallige tråder om sportslig utvikling, og jeg mener egentlig at det sportslige bare er toppen av isfjellet. LSK pleide å være tøffe. Vi hadde spillere som sto fram på banen og ga juling. Vi hadde trenere som var tøffe utad og offensive i tankegangen. En administrasjon som utviste ambisjoner og satte LSK på kartet. Jeg tør påstå at i dag er Odd mer fargerikt enn LSK, og det trodde jeg aldri jeg skulle si. Den livløse drittklubben fra Skien med de mest patetiske sanger du kan oppdrive, de er mer underholdende både i media og på banen enn hva LSK er. Vi er faen meg helt usynlige! En sportsdirektør som kun dukker opp i media når han får en mikrofon dytta opp i ansiktet for å forsvare egen ræv. 7 år med trenere som er mindre karismatiske enn eggehvit maling. Vi har ikke en eneste jævla spillerprofil som er underholdende en gang! Vi er så sultefora etter profiler at en 25 år gammal benkesliter som holdt snapchat-kontoen til klubben gående i en uke er det nærmeste vi kommer kulthelt. Han er ikke aleine, jeg minnes de dager da til og med Dan Alberto Fellus ble hausa som vår neste komet. Og kanskje det aller verste, det er at tingenes tilstand er så elendige at vi har akseptert det. Plutselig er det ikke så viktig med trenere med karisma lenger. Eller med spillere som sender idioter som Hulsker i bakken når de oppfører seg som rasshøl. Når Pelle ligger nede med en haug av motspillere rundt seg, står våre gutter skolerette og drikker vann på sidelinja. Vi trenger ikke lenger klovner som Fjøra i media. Jeg synes faen ikke det er greit! Jeg vil ha en trener med karisma, jeg vil ha spillere med tæl og jeg vil ha en administrasjon som tør å stikke seg fram i media og ha en mening!

    Jeg synes pokker meg det er på tide at man sier ifra! Jeg synes det er forjævlig at LSK som klubb dør fordi klubben er så jævla kjedelig. Forventningene til LSK-supportere er ikke så jævla store når det kommer til det sportslige, vi vil holde oss i den øverste divisjonen og vi vil ha innsats og angrepsfotball. Men jeg savner showet ved å følge LSK! Jeg savner at andre supportere hater oss fordi vi er arrogante, breiale og harry. At vi har spillere som tør å være kontroversielle, en ledelse som viser seg fram og et lag som tør å satse. Hele jævla Lillestrøm Sportsklubb kjører med håndbrekket på, både på kontorene og på banen. I dag hadde vi uendelige muligheter til å kjøre folk fram i angrep, men gutta holdt igjen bakover. 11 mann i egen boks på defensiv dødball. Og hvorfor skal det være sånn at vi bare hører om elendighet utad? "Vi må selge fordi økonomien er ræva". "Folk kommer dessverre ikke på kamp, inntektene våre stuper. Kostnadskutt hjelper ikke". "Vi har mye skader og Sandefjord er et godt lag". Hva faen skjedde med ballene i denne klubben? Alle veit at vi har lite cash, drit nå i det da! Alle veit at det suger om du akkurat har slått opp med dama, men man går dritt lei av å høre om det i 2 år etterpå. Hvorfor skal vi plutselig helgardere oss før kamper mot drittlag i stedet for å si at vi skal slå dem? Ikke et vondt ord om Kippe, både som spiller og mann, men han tør jo ALDRI å trå til i intervjusammenheng. Det samme med Henning, Haglund og Runar. Og Erling. Og hele jævla resten av LSK som aldri tør å utvise ambisjoner. Norges tøffeste klubb my ass. Pyseklubb! Man kan si mye om Uwe og Fjøra, men da de var her var det fullstendig texas. Og det likte publikum! Man kan hevde at det kanskje var litt mye, men vi tåler da hvert fall betydelig mer enn nå? 2-6 i Bergen, straffetrening natt til 17. mai! Der har du LSK sånn jegliker det! 0-5 på eget gress mot RBK? Forbigått i stillhet. Toppseriekamp nummer 1000? Fikk høre om det 2 uker etterpå.

    LSK kan ikke fortsette å være en parantes i norsk toppfotball. Det gnager noe jævlig å se at vi sportslig seiler akterut, men enda verre er det å se hvordan klubben sakte men sikkert kveler engasjementet til sine supportere. Hvordan LSK har gått fra å være en samlet familie mot røkla til å bli en splittet konfliktklubb. Jeg er av den oppfatning av at opprydningen må begynne ovenfra i organisasjonskartet. I kontorene på Åråsen har man utviklet en solid form for galgenhumor etter mange år med elendighet. Jeg tror det er nødvendig med friskt blod inn for å revitalisere energien i klubben. Vi trenger folk i de viktige rollene som faktisk oppriktig tror på, og brenner for at LSK skal kunne gjenreise seg som klubb. "Godt nok"-mentaliteten som preger oss i dag holder ikke, vi trenger folk som er villige til å gå den ekstra mila for å vekke supporterne til live igjen. Vi trenger et styre som er ute blant folket og inkluderer, ikke høye herrer i dress som tar viktige avgjørelser på et styrerom. Vi trenger en enkel organisasjonsstruktur med definerte arbeidsområder, og hovedfokus må være fotball! Ikke inntekter, kostnader, gjeld, styreleder, dyre kontorer, høye lønninger. Knekte fortenner, blod på drakta, samba-fotball, gikk-på-trynet-men-vi-elsker-dere-for-det-fotball! LSK er en fotballklubb, ikke en jævla såpeopera.

    I dag så jeg en haug av hengehuer på banen, og jeg må si at hengehuer er noe man har blitt godt vant med dersom man har fulgt LSK de siste åra. Dessverre. En klubb gjennomsyra av mismot og misnøye, og det smitter som faen på de som følger dem. Jeg blir bare trist av å se Lundemo i dag, som lyser frustrasjon over å ikke spille for serielederen i Sverige. Stoltheten av å bære LSK-drakta eksisterer ikke, selv de lokale unggutta vil heller spille for Godset, Molde eller RBK. RBK er i det minste en storklubb, men Godset og Molde? Fy faen. I dag var jeg først og fremst misfornøyd etter 1-0 og tre poeng hjemme mot Tromsø. Det var liksom ingen ting å glede seg over, for ikke er vi i direkte fare for å rykke ned, og ikke tok vi 3 viktige poeng på en dårlig dag i toppstriden. Kampen var forferdelig. Vi definerte oss selv, som en grå og kjip klubb midt på tabellen. Og jeg må rett og slett si at jeg skammer meg over å se Kippe kjøre seiersropet etter kampen i dag, det burde hagla skjellsord i den garderoben etter dagens bedritne forestilling.

    Hvor jeg egentlig skulle med dette innlegget er jeg ikke egentlig helt sikker på. Jeg synes det var et passende tidspunkt å ta opp et tema som har opptatt meg i en lengre tid, for jeg oppfatter at en kombinasjon av likegyldighet og konflikter preger mer enn optimisme og fellesskap. Sportslig ser vi ut til å famle fullstendig i blinde, i dag nådde vi i mine øyne et absolutt bunnpunkt. Men enda verre er det at folk gir fullstendig faen i klubben. I mine øyne er det vår plikt som supportere å si ifra før det er for seint, før vi bare finner ut at dette gidder vi ikke lengre. Dersom det er flere enn meg som deler det samme synspunktet, er jeg interessert i å høre hva andre tenker at man kan gjøre for å nå fram med dette budskapet. Hvordan kan vi få tilbake LSKs identitet? Tøffe i media, reale og inkluderende med sine supportere og full pinne på banen? Oss mot røkla, 11 mann som kriger for hverandre på banen og ikke tenker penger? En klubb som står sammen og backer sine egne, ikke skyver folk fra seg. Jeg synes det er dags at vi tar et større ansvar for klubbens utvikling. Sinte foruminnlegg og e-poster som havner i junkmailen til Torgeir får oss ingen vei.

    Håper at det finnes takhøyde og interesse for å diskutere dette uten at man skal ty til drittslenging. Dette er ikke et innlegg ment som direkte kritikk mot hverken styret, administrasjonen, Torgeir, Runar eller spillerne, men til hele LSK-organisasjonen som sakte men sikkert har blitt, i mine øyne, en trist og kjedelig klubb. Klubben er ikke større enn at supporterne har stor påvirkningskraft, men da må vi også slå sammen våre hoder og komme med konstruktive forslag.

    Kjør debatt!
    Last edited by Fugl1120; 22.08.2015, 01:21.
    Lauken er vår venn!
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2883

    #2
    Jeg vil hylle dette som tidenes beste innlegg på forumet. Jeg er så enig i alt du skriver at jeg nesten fikk tårer i øya, og jeg har bare drikki to øl ikveld!
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Flosshatten
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Aug 2015
      • 4

      #3
      Du høres faen meg ut som svigermora mi..... Problemene klubben har nå stammer fra en hodeløs satsing for en 5-6 år tilbake, hvor alt skulle vokse inn i himmelen, både økonomi og resultater. To mill i årslønn til Riise sier alt!
      Det vi trenger nå er å holde hue over vann i to sesonger til, betale ned gjeld og unngå nedrykk. Første sesong hvor fokus kan være det sportslige, og ikke økonomien, er 2018. Er du lei LSK, får du heller kjøpe deg ei blå drakt og kjøpe sesongkort på Ullevaal! Jeg stod på tribunen da LSK entra Haaugesund stadion i sin første kamp i den 40. sesong i eliten, har planer om å stå der når de entrer matta i sin 100. sesong, da er jeg 104 år, og gleder meg allerede. Fugla til jeg dør!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Opprinnelig skrevet av Flosshatten
        Du høres faen meg ut som svigermora mi..... Problemene klubben har nå stammer fra en hodeløs satsing for en 5-6 år tilbake, hvor alt skulle vokse inn i himmelen, både økonomi og resultater. To mill i årslønn til Riise sier alt!
        Det vi trenger nå er å holde hue over vann i to sesonger til, betale ned gjeld og unngå nedrykk. Første sesong hvor fokus kan være det sportslige, og ikke økonomien, er 2018. Er du lei LSK, får du heller kjøpe deg ei blå drakt og kjøpe sesongkort på Ullevaal! Jeg stod på tribunen da LSK entra Haaugesund stadion i sin første kamp i den 40. sesong i eliten, har planer om å stå der når de entrer matta i sin 100. sesong, da er jeg 104 år, og gleder meg allerede. Fugla til jeg dør!
        Det var fint at det tok 2 innlegg før drittslenginga begynte. Hadde jeg vært lei LSK hadde jeg vel heller ikke skrevet dette innlegget. Forøvrig kunne jeg gjerne tenke meg å høre svigermoren din sin oppfatning, hun høres ut som en klok dame.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          #5
          Beklager men det her var bare tull.

          Så du mener seriøst vi skal bytte ut hele administrasjonen men "folk som brenner for LSK". Veldig generell betegelse du, hvem er disse folkene, hvem skal finne de? Hvorfor har de ikke meldt seg til tjeneste allerede?

          Er også så inni helvete lei argumentet at våre spillere og trenere ikke er så "grå" i media. Har du lyst å se klovner stå å drite seg ut gå på sirkus eller se på rekdal.

          Slutt og lev i fortiden, det beste du kan gjøre er å møte på kamper og prøve å få med kompiser. Det er det beste vi supportere kan gjøre for LSK akkurat nå. Støtt laget og støtt treneren.

          De i styret, Torgeir og Runar, alle de elsker LSK og legger inn masse arbeid for at de skal lykkes, og de fortjener ikke på få all den dritten slengt etter seg. Spesielt styret som de fleste gjør dette på friviliig basis. "Høye herrer" vet du i hele tatt hvem som sitter i styret? Har du tatt deg tid til å lære hvem de er og hvorfor de sitter der? Hva slags kvalifikasjoner de har?

          Det finnes mange grunner til hvofor LSK er der vi er idag, og lite penger er den største delen av det, vi er ute av rød sone og pila peker oppover når det gjelder fremtiden. Vi produserer talenter i bøtter og spann, er nøktern med pengesekken slik at vi ikke havner i uføre en gang til. Jeg tror og håper at LSK vil over tid kunne stadig hevde seg i toppen igjen, og da vil nok endel av medgangssupporterne dukke opp også.

          Men skal vi plutselig kvitte oss med alle i administrasjonen "fordi vi ikke er best lenger" så kan vi like godt legge ned å starte en ny klubb.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9390

            #6
            Opprinnelig skrevet av Flosshatten
            Problemene klubben har nå stammer fra en hodeløs satsing for en 5-6 år tilbake, hvor alt skulle vokse inn i himmelen, både økonomi og resultater. To mill i årslønn til Riise sier alt!
            Det vi trenger nå er å holde hue over vann i to sesonger til, betale ned gjeld og unngå nedrykk. Første sesong hvor fokus kan være det sportslige, og ikke økonomien, er 2018.
            Du har rett i årsak, men jeg er usikker på konklusjonen din.

            Det blir bare færre og færre på Åråsen. Og det har jævli mye å si for det økonomiske. Så å bare holde hode over vann kan bli som å pisse i buksa for å holde varmen, for det finnes knapt "rekruttering av nye tilskuere"... Og når stadig fler av oss som tidligere var aktive på tribunen/var på stadion blir eldre, flytter, stifter famile og generelt prioriterer annerledes, så er vi inne i en negativ spiral.

            "For første gang var det under 4000 på Åråsen på en haug med år" ble det sagt for et par runder sia. Noe som ikke stemmer. Det er fysisk under 4000 hele tia...

            DnB skal ha kudos for sin innsats med å få nye tilskuere på stadion. Sånn som i dag; flere kolleger som bor på Romerike uten tilknyttning til klubben, dro på Åråsen etter å ha fått mails eller sms-beskjeder om denna kampen som kosta 25,- eller hva det var. Da var det egentlig bare å spille som i førsteomgangen mot Stabæk og alle hadde elska det og tatt en tur til (og Fugl1120 hadde ikke startet denne tråden), men nei... Det var så jævli at for kommentator Harald Bredeli var Origi man of the match tett etterfulgt av dama i kiosken som stekte vaffler "for det var det eneste som varma i førsteomgang". Føkkings 0. Null! Avslutninger på mål i førsteomgang. Blir ikke publikum av sånt.

            Og siden Fugl1120 såvidt var inne på det. Hva faen skjer med Snapchatten til LSK? Den var faens god som gull! Er bare å gi 1 føkkings spiller ansvaret i 1 uke før nestemann tar over, og vipps; litt eierskap ovenfor klubben blir følt. Er jo helt natta at kommunikasjonsalternativ #1 for tia ikke skal brukes. Facebook og twitter? Er det 1994 eller?

            Kommentar

            • Flosshatten
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Aug 2015
              • 4

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Det var fint at det tok 2 innlegg før drittslenginga begynte. Hadde jeg vært lei LSK hadde jeg vel heller ikke skrevet dette innlegget. Forøvrig kunne jeg gjerne tenke meg å høre svigermoren din sin oppfatning, hun høres ut som en klok dame.
              En liten reality-check: For NØYAKTIG ett år siden fikk LSK nei når de bestilte COLA til kioskene på krita.... Så ille var det!! Klubben stod med ett bein i grava og det andre på et bananskall.....

              Å tro at man da skal ha alt på stell ett år etter, og være klare til å konkurrere med Molde (på plassen over på tabellen !) som får 100 mill i posten av Gjelsten, eller RBK med 15000 tilskuere på hjemmebane, da er du skikkelig optimist!!!

              Som sagt, ta deg en paracet, ro deg ned, og gjør deg klar for 2018-sesongen, da er vi i gang igjen!!

              Og (ex)-svigermor: Ikke en klok dame, bare jæv.... gnålete!

              Kommentar

              • Flosshatten
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Aug 2015
                • 4

                #8
                Nei, ikke 1994, da blei det sølv.....

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  #9
                  Det virker som det er mange som ikke lever i den virkelige verden. I fjor i slutten av juli så visste vi ikke om klubben kunne betale ut augustlønna. Det er nettopp urealistiske forventninger og press fra virkelighetsfjerne supportere som driver denne galoppen videre. RBK har brukt penger som fulle sjømenn igjen, og VIF og Molde er nesten like ille. Vi kan ikke være med på dette. Det knekker oss. Vi må hente gratis spillere, kjøpe når vi har råd fra Afrika og drive godt i aldersbestemte klasser i egen klubb og rekruttere fra området rundt oss.

                  Kommentar

                  • Speeder
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 951

                    #10
                    Fantastisk innlegg Fulg1120. Beskriver min følelse til punkt og prikke.
                    Tore Galgerud

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #11
                      Dette handler da ikke om at vi ikke forstår de økonomiske utfordringene. Alle her er innforstått med at vi enda lever under en slags gjeldsordning, der vi har minimalt med frihet. At vi i det hele tatt har kunne hentet spillere i sommer, selv etter salg, ser jeg på som veldig positivt og viser at administrasjonen begynner å få ting på stelle. Dyre ut, billige inn som ikke står noe tilbake for de som gikk. Foruten Fofana da.

                      Dette handler om noe dypere en økonomi, vi snakker om noe som ikke behøver å koste så mye. Vi snakker å bygge opp en identitet igjen, en identitet som har falmet de siste 15 årene. Jeg er ikke lenger stolt over å si at jeg er en LSK-supporter, jeg slår meg ikke lenger på brystet og forteller med glød om hvor artig det er på Åråsen.

                      Laget er bra nok det, vi har sett det i 3-4 omganger i år, jævlig bra faktisk. Også etter at Fofana gikk. Vi må forvente at det svinger i prestasjoner, vi må forvente at man taper i cupen mot førstedivisjonslag, vi kan gå på store smeller hjemme på Åråsen. Men vi skal aldri forvente at vi fremstår som noe LSK ikke kan identisere seg som. Vi skal forvente glød og engasjement. Vi skal forvente innstilling som lyser utpå matta. Vi skal forvente at lag igjen har Åråsen som sin hat-arena. Da blir vi LSK igjen.

                      Pr nå er vi en skygge av oss selv. Vi er usynlige i media, selger oss ikke inn på noen som helst måte. Vi har gått fra å være tøffen i klassen til å bli en grå mus, som utad ser ut til å ha mistet all mulig respekt for seg selv.
                      Jeg elsker Lillestrøm sportsklubb, det er den eneste grunnen til at jeg har mine utbrudd til tider. Om noen skulle tro at folk her inne lirer av seg så mye frustrasjon om dem misliker klubben, så bør man tenke noen ganger over hvordan man selv oppfatter tingenes tilstand rundt seg selv

                      Dette er skrevet er en telefon, så unnskyld med eventuelle autokorrekter.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9390

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Det virker som det er mange som ikke lever i den virkelige verden. I fjor i slutten av juli så visste vi ikke om klubben kunne betale ut augustlønna. Det er nettopp urealistiske forventninger og press fra virkelighetsfjerne supportere som driver denne galoppen videre. RBK har brukt penger som fulle sjømenn igjen, og VIF og Molde er nesten like ille. Vi kan ikke være med på dette. Det knekker oss. Vi må hente gratis spillere, kjøpe når vi har råd fra Afrika og drive godt i aldersbestemte klasser i egen klubb og rekruttere fra området rundt oss.
                        Det må da være mulig å ha to tanket i huet samtidig?

                        For økonomien er jo også vevet inn i interessen, identiteten og tilhørigheta til klubben.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          Så du mener seriøst vi skal bytte ut hele administrasjonen men "folk som brenner for LSK". Veldig generell betegelse du, hvem er disse folkene, hvem skal finne de? Hvorfor har de ikke meldt seg til tjeneste allerede?
                          De ansatte i administrasjonen er vanlige, lønnede arbeidstakere. De må rekrutteres, akkurat som andre steder i arbeidslivet. De behøver i og for seg ikke en gang være LSK-supportere, men genuint mer resultatorienterte.

                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          Er også så inni helvete lei argumentet at våre spillere og trenere ikke er så "grå" i media. Har du lyst å se klovner stå å drite seg ut gå på sirkus eller se på rekdal.
                          Jeg mener oppriktig at alle ansatte i klubben er tjent med å by betydelig mer på seg selv. Fotball er en underholdningsbransje, og utspill i media skaper entusiasme og debatt. Jeg må si jeg synes du er skremmende lite kravstor hvis du klarer å engasjere deg over klubbens utspill i media de siste 5 årene. At du er lei argumentet gjør det ikke mindre valid, men det gjør det kanskje relevant dersom du har hørt det alt for mange ganger?

                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          Slutt og lev i fortiden, det beste du kan gjøre er å møte på kamper og prøve å få med kompiser. Det er det beste vi supportere kan gjøre for LSK akkurat nå. Støtt laget og støtt treneren.
                          Jeg drar på kamper når jeg har anledning, du behøver ikke tvile på det.

                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          De i styret, Torgeir og Runar, alle de elsker LSK og legger inn masse arbeid for at de skal lykkes, og de fortjener ikke på få all den dritten slengt etter seg. Spesielt styret som de fleste gjør dette på friviliig basis. "Høye herrer" vet du i hele tatt hvem som sitter i styret? Har du tatt deg tid til å lære hvem de er og hvorfor de sitter der? Hva slags kvalifikasjoner de har?
                          Jeg synes hverken Torgeir eller Runar skal fredes fordi de legger ned masse arbeid. Det er uinteressant hvor mye arbeid de legger ned hvis det ikke er godt nok. Begge er på lønningslista og betales for å legge ned mye arbeid, det skulle egentlig bare mangle, spesielt tatt i betraktning den situasjonen klubben er i. Ja, styret er her på frivillig basis, men det gjør dem ikke skånet for kritikk likevel. Hvor synlige har styret vært siden det tok over i januar? Jeg satte det kanskje litt på spissen, men jeg mener oppriktig at styret deler et ansvar med klubbens administrasjon om å inkludere omverden. Der mener jeg både sittende og tidligere styrer har vært for dårlige.

                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          Det finnes mange grunner til hvofor LSK er der vi er idag, og lite penger er den største delen av det, vi er ute av rød sone og pila peker oppover når det gjelder fremtiden. Vi produserer talenter i bøtter og spann, er nøktern med pengesekken slik at vi ikke havner i uføre en gang til. Jeg tror og håper at LSK vil over tid kunne stadig hevde seg i toppen igjen, og da vil nok endel av medgangssupporterne dukke opp også.
                          Jeg mener den økonomiske "krisen" i LSK er en fryktelig farlig sovepute, fordi alle problemer skyves under nettopp den. Er kommunikasjonen dårlig, er de stakkars ansatte i LSK overarbeidet etter nedbemanninga. Spiller vi elendig er det fordi vi har måttet selge spillere. Står hjemmesiden stille i 1 uke er det fordi vi ikke har råd til å drive den. Absolutt alt av elendighet skyves under "dårlig økonomi"-puta, og det er en jævla uting. Det er et hav av ting LSK kunne gjort uavhengig av økonomisk situasjon som hadde vært helt gratis, men det gjøres ikke fordi det er jævlig lett å skylde på faktorer man ikke kan gjøre noe med. Den elendige økonomien har nærmest gjort klubben uangripelig, fordi man blir fremstilt som en lavpanna idiot om man foreslår annet. Jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer at det er de kritiske røstene som alltid er idiotene.

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Det virker som det er mange som ikke lever i den virkelige verden. I fjor i slutten av juli så visste vi ikke om klubben kunne betale ut augustlønna. Det er nettopp urealistiske forventninger og press fra virkelighetsfjerne supportere som driver denne galoppen videre. RBK har brukt penger som fulle sjømenn igjen, og VIF og Molde er nesten like ille. Vi kan ikke være med på dette. Det knekker oss. Vi må hente gratis spillere, kjøpe når vi har råd fra Afrika og drive godt i aldersbestemte klasser i egen klubb og rekruttere fra området rundt oss.
                          Enten så leste du ikke hele innlegget (hvilket jeg ikke kan klandre deg for, det var svært langt) eller så misforstod du essensen. Min frustrasjon dreier seg ikke først og fremst om at vi ikke kan hamle opp med Molde og RBK, hverken sportslig eller på overgangsmarkedet. Det handler om at vi har surra oss bort fullstendig.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Det virker som det er mange som ikke lever i den virkelige verden. I fjor i slutten av juli så visste vi ikke om klubben kunne betale ut augustlønna. Det er nettopp urealistiske forventninger og press fra virkelighetsfjerne supportere som driver denne galoppen videre. RBK har brukt penger som fulle sjømenn igjen, og VIF og Molde er nesten like ille. Vi kan ikke være med på dette. Det knekker oss. Vi må hente gratis spillere, kjøpe når vi har råd fra Afrika og drive godt i aldersbestemte klasser i egen klubb og rekruttere fra området rundt oss.
                            Sånn som jeg tolker Fugl1120 sitt innlegg, så er det ikke kun spillet og resultatene han bekymrer seg over. Det er at alt er så defensivt og uambisiøst. Ingen som tør å si at "nå skal vi faen meg knuse motstanderne i morgen". Heller ingen som tør å uttale at vi skal kjempe om gull og medaljer om få år. Det koster ikke penger å være offensiv og ambisiøs!!

                            Når det er sagt syntes jeg Runar virket veldig sikker og entusiastisk i intervjuet i garderoben etter kampen i går. Det liker jeg. Endelig virket han sikker på hva han sa, og det har jeg savnet. Tidligere har han virket skjør og veik. Fortsett i samma stilen nå, Runar!
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              #15
                              Jeg er også en tilhenger av å være tøff i tryne, og gå ut litt høyt. Det skal dog nevnes at trenere og spillere har gjort dette på lsk.no før kamper tidligere. Da fikk de fort "jinxemafiaen" her inne på nakken.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Det virker som det er mange som ikke lever i den virkelige verden. I fjor i slutten av juli så visste vi ikke om klubben kunne betale ut augustlønna. Det er nettopp urealistiske forventninger og press fra virkelighetsfjerne supportere som driver denne galoppen videre. RBK har brukt penger som fulle sjømenn igjen, og VIF og Molde er nesten like ille. Vi kan ikke være med på dette. Det knekker oss. Vi må hente gratis spillere, kjøpe når vi har råd fra Afrika og drive godt i aldersbestemte klasser i egen klubb og rekruttere fra området rundt oss.
                                Men hva var resultatene da vi hadde penger da, Frode? Utenom cupgullet, er ikke plasseringen i fjor det beste vi har å vise til? Hovedproblemet har aldri vært penger, hovedproblemet har vært en plan om hvordan man skal bli et stabilt godt TL-lag. Nå blir vi buttfucked av renter på fasiliteter på daglig basis, og vi klarer ikke engang bruke dem til å skaffe oss den sportslige fordelen de bør være der for. Det som skjer på banen setter standarden for alt annet.

                                Så ser jeg en annen nevne 2018 som et magisk år der ting skal snu. Etter argumentene å dømme, bygd på samme vitenskap som å stikke finger'n i munnen og så opp i lufta. Hvilken vei blåser det? Jeg tviler ikke på at typer som Bjarmann elsker klubben, men det skal ikke brukes som noe argument eller stå på lista når folk ansettes i klubben. Som i alle andre yrker, kompetanse trumfer alt. Profesjonalitet og en edruelig distanse er det som bør verdsettes i LSK nå, om noe kan elementer som f.eks. Bjarmanns posisjon i klubben stå i veien for nødvendige forandringer.

                                Underprestering har fulgt denne klubben siden fjerdeplasser ikke var godt nok. Penger har vært en forbannelse mer enn en velsignelse. Personifisert av en pengesterk kar som siden sparkinga av Rösler har mumlet noe om fin fotball, hvis innflytelse og makt i klubben forer ryktemaskinen også etter at han etter sigende skal ha trukket seg mer og mer ut. Diffust og hemmelighetsfullt. Og en sportslig leder med en arbeidsinstruks ingen forstår eller har fått en forklaring på hvordan egentlig fungerer. Kanskje blir han daglig leder igjen også?

                                Typer som Bjarmann vil aldri gjøre oss til en stabilt god klubb, det har han fått mer enn nok tid til å bevise. Og med det vil interessen fortsette å avta. Så ser man hva Godset igjennom sin sportslige leder og trener klarer å få frem i et tilmålt tv-intervju i forbindelse med ansettelsen av BP ut 2018. Flo er kort og konsis på klubbens sportslige forutsetninger og hvordan de ønsker å fremstå ovenfor omgivelsene, treneren kort og konsis på hva laget skal stå for på banen. De utstråler selvtillit og en identitet. Kontrasten til LSK kan knapt bli større. "Godt nok" som kollektiv bedøvelse.

                                Hvem orker ta klubben i en sunn retning?

                                Kommentar

                                • AG-3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 1081

                                  #17
                                  Tror ikke man skal undervurdere den økonomiske smellen vi fikk og fortsatt har. I dagens fotball er det dessverre så enkelt at man MÅ ha en rik onkel på skuldra. Alternativt en vanlig fyr som plutselig vinner 100 tall millioner i Viking Lotto a la Odd.
                                  TL som produkt er ødelagt og "vanlige" lag hadde ikke fylt stadion med gratis inngang engang.
                                  RBK går all in på CL- suksess og ser ut til å lykkes med sin gambling. Bommer de får de det jævlig om litt. Molde og Søpla kommer også til å gå i samme fella. Til og med Sarp som har vært så "flinke" økonomisk, ser ut til å være på vei i fella med å signere masse dyre gamle folk og har null lokale ingredienser på banen.
                                  holder vi ut litt til og får rettet opp skuta så har vi alle muligheter til å stå stødig på alle bein.

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Jeg mener den økonomiske "krisen" i LSK er en fryktelig farlig sovepute, fordi alle problemer skyves under nettopp den. Er kommunikasjonen dårlig, er de stakkars ansatte i LSK overarbeidet etter nedbemanninga. Spiller vi elendig er det fordi vi har måttet selge spillere. Står hjemmesiden stille i 1 uke er det fordi vi ikke har råd til å drive den. Absolutt alt av elendighet skyves under "dårlig økonomi"-puta, og det er en jævla uting. Det er et hav av ting LSK kunne gjort uavhengig av økonomisk situasjon som hadde vært helt gratis, men det gjøres ikke fordi det er jævlig lett å skylde på faktorer man ikke kan gjøre noe med. Den elendige økonomien har nærmest gjort klubben uangripelig, fordi man blir fremstilt som en lavpanna idiot om man foreslår annet. Jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer at det er de kritiske røstene som alltid er idiotene.
                                    Det at du faktisk kaller det en "sovepute" viser jo bare at du ikke helt har forstått hvor seriøst det faktisk er.

                                    RBK har muligheten å holde på spillere som Mike Jensen, Helland osv fordi de har god økonomi. Spillere som nå hjelper de vinne ligaen og komme seg ut i Europa.

                                    Henning Berg sitt mannskap lå på 4 plass før vi måtte kvitte oss med halve stallen pga dårlig økonomi, LSK kunne ikke si nei til tilbudene de ble gitt.

                                    Samme kan sies om Nosa, Ujah, Judas Jr, Ruben Gabrielsen, Fofana, PVM, Palmi, BHR, Mathis Bolly, Magnus Haglund.

                                    Siden synsing er hva vi er best på i forumet her vil jeg tro med økonomisk trygghet kunne mange av disse salgene vært utsatt lenge nok til at vi kunne dra bedre nytte av de sportslig. Desverre er det ikke slik, men jeg synes Torgeir har gjort en flott jobb med å faktisk kunne hente "gratis" erstattere.

                                    Hadde vi hatt Molde penger og forstatt ligget der vi er idag, så hadde kritikken ovenfor trener og Torgeir vært berettiget.

                                    PS: Du sier at klubben kunne gjort masse ting selv uten penger, hva tenker du på da? Konkrete eksempler?
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                                      PS: Du sier at klubben kunne gjort masse ting selv uten penger, hva tenker du på da? Konkrete eksempler?
                                      Jeg veit denne ikke var rettet til meg, men jeg vil svare med mine forslag.

                                      Punkt 1: Bli mer optimistisk. Jeg har ennå ikke hørt trenerene si at "vi skal knuse/slå/latterliggjøre/banke motstanderlaget. Til og med Sandefjord blei snakka opp for faen.

                                      Punkt 2: Mer entusiasme i media. Det steg Runar mange hakk i går kveld, som jeg nevnte i sta, men vi må fortsette med det. Ikke kun etter denne ene heldige 1-0 seieren.

                                      Punk 3: Vi trenger noen spillere som svarer litt uortodoks. Faen, en speller, Knutzon f.eks. kan jo bare ta på seg ansvaret. Han kan lage vitser, være lynende forbanna på tap/dommer/motstanderens maskot (alt mulig altså), eller sinnsykt glad. Utrolig hvor lett det kan være å skape overskrifter og få litt omtale. Synlighet mener jeg med dette punktet.

                                      Dette var bare det første jeg kom på. Myyye vi kan jobbe med som er helt gratis, som gir ekstra oppmerksomhet. Det kan fort være det lille kicket som gjør at en person tenker seg om og kommer på stadion. I tillegg vil det hjelpe med å få en generelt mer offensiv tankegang i gruppa. Tørre å gjøre feil, ikke være redd for å tape.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #20
                                        Ingen klubber i Norge gjør det bra uten penger. En og annen cupfinale kan man klare å vinne, men over tid må man ha penger. Alle lagene som gjør det bra over tid, har penger. Stabæk er ikke så uten ressurser som de fremstiller seg som. De har nok den beste taktikeren og lagbyggeren i Norge, men det kan også Runar bil. Snart går Runar på Nittelva, og når han er ferdig i Lillestrøm, går han ved siden av Kielferga ned til Kiel. Runar har noe på gang. Vi vinner selv når vi stinker. Vi har blitt loppet for spillere det siste året og noe bra er kommet inn. Men merk at vi har mistet våre to beste spillere i Riise og Fofana i sommer. Det tar tid å erstatte dem.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎