Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #41
    Strålende åpningsinnlegg og en tråd som virkelig trenger å se dagens lys.

    Jeg er så lei av at økonomien skyves foran oss som en unnskyldning for alt som er dårlig, og at en for svak spillerstall er årsaken til at vi ikke kan kjempe om medalje, eller i det minste ha det som målsetting.

    Faktum er at vi har det syvende høyeste budsjettet i Tippeligaen 2015 og det skiller heller ikke så fryktelig mye til de tre lagene foran oss på denne lista at det kan kalles en unnskyldning i det hele tatt. Når man også vet at Viking, som har solgt unna spillere på lik linje som oss er klubben med tredje høyeste budsjett, så kan jeg ikke skjønne hvorfor økonomi skal være en unnskyldning for dårlige resultater mot noe annet enn Molde og rbk.

    Så hører jeg til stadighet at vi kutter ned til beinet og er igjennom en hestekur som gjør det umulig å utfordre de andre. Vel, de aller fleste foran oss på tabellen gjør det samme som oss, mens de som ikke går igjennom det samme stort sett har lavere eller tilsvarende budsjett som oss.

    Lag 2014 2015 prosentvis nedgang
    rbk 171 152 11.1%
    vif 80 70 12.5%
    Viking 100 95 5%
    LSK 72 64 11.1%
    Spillerstallen vår er også spennende nok i mine øyne. Torgeir Bjarmann får mye kritikk av meg, men akkurat spillerlogistikken synes jeg han har vært ganske så god på, og skaffet oss mye bra spillere gratis eller igjennom låneavtaler og har i tillegg hatt noen afrikanere som har gitt god fortjeneste på tross av at de er eid i stor grad av investorer.

    Det er ingen grunn til at vi ikke skal kunne være litt mer offensive enn vi faktisk er. Vi har en god spillerstall, et budsjett på øvre halvdel av Tippeligaen og en klubb som har vært lengre sammenhengende i Tippeligaen enn noen annen. Det utgangspunktet er i mine øyne godt på tross av at vi må holde oss til en handlingsplan ift å unngå å havne tilbake i rød sone.

    Ikke minst har vi i de senere år vist at vi kan utvikle mange gode Tippeligaspillere fra egne rekker, som kan vise seg å være gull verdt for oss om vi forvalter de bedre enn vi har gjort i de senere år.

    Jeg er så enig i at man må bygge organisasjonen på nytt fra toppen av.
    Klubben må definere hvordan de skal fremstå på og utenfor banen og jobbe for det igjennom hele klubben fra fotballskolen til a-laget. Dette er naturligvis ikke noe en trener skal involveres i, da han kun er ansatt for å realisere klubbens mål og filosofi. Passer ikke treneren inn i klubbens filosofi, så driter jeg i om det er Jose Mourinho som står og banker på døra og vil forme sitt eget lag.
    Det vil også være helt avgjørende for at økonomien skal stabilisere seg, da spillerstallen ikke trenger utskiftninger basert på en ny trener som har en ny spillestil, men at klubben kan identifisere spillere fra egne rekker og fra andre lag uavhengig av hvem som trener laget. Mer stabilitet og forutsigbarhet på spillersiden vil være økonomisk lønnsomt, og ikke minst vil veien fra juniorlaget til seniorlaget bli kortere om man har trent ferdigheter a-laget trenger i mange år før man kommer opp.

    Uten at man gjør denne jobben, så tror jeg verken økonomien eller resultatene vil bli noe bedre igjen, men sakte forverres til vi kaver midt på tabellen i OBOS. Derfor mener jeg at å få inn riktige folk i rundt sport og marked er viktigere enn en ny midtbanespiller og en ny midtstopper på ettårskontrakt.

    At man kan ansette en person som Henning Berg det ene året, for så å slippe han et par år senere der han blant annet blir kritisert for hvordan han fremstår i media er kanskje det pinligste i nyere tid. Hadde man aldri sett han bli intervjuet på TV under Lyn tiden? Man visste jo eksakt hva man fikk før han signerte, og det forteller meg om folk i systemet som ikke står til ansvar for sin egen inkompetanse og skyver andre folk foran seg.

    Man ansetter en Tom Nordlie som er kjent for å kjøre spillerne steinhardt og ofte kommer på kant med nummer 13,14 og 15 i stallen og hele ledelsen i de klubbene han har vært i. Så sparker man han også fordi han mister tillit i spillergruppen og sliter på de. Hvorfor skal spillerne definere hvem som er riktig trener eller ikke?
    Alt må bygges fra toppen av, og når en spiller kommer til LSK, så skal de eventuelt vite hva som forventes av deg, slik at ikke sånne situasjoner kan oppstå i det hele tatt. Orker du ikke et treningsregime der du veies før ferien og bøtelegges om du ikke er innenfor målene man har satt ift egentrening, så passer du ikke inn i LSK.

    Klubben må sette krav til trenere, spillere og andre ansatte, ikke omvendt.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #42
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Faktum er at vi har det syvende høyeste budsjettet i Tippeligaen 2015 og det skiller heller ikke så fryktelig mye til de tre lagene foran oss på denne lista at det kan kalles en unnskyldning i det hele tatt.
      Et generelt godt innlegg, hvor jeg er enig i mye, akkurat som Fugl1120 sitt initiativ og åpningsinnlegg.
      Men som mange andre LSK-supportere er jeg opptatt av vår økonomi (dessverre, skulle ønske jeg slapp) og fakta, og derfor må jeg spørre om dette er en rein 1:1-sammenligning som kun inneholder sportsbudsjettene til a-lagene? LSK's tall er for meg ukjente, faktisk over doblet, derfor spørsmålet.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2541

        #43
        Opprinnelig skrevet av andee
        LSK's tall er for meg ukjente, faktisk over doblet, derfor spørsmålet.
        Er nok for konsernet LSK. Sportslig budsjett tror jeg ligger på litt under 50 %. Størrelsesorden 30-35 mill? Kun kvalifisert gjetting ut i fra hukommelse og artikler i avisene.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #44
          Opprinnelig skrevet av Børge
          Størrelsesorden 30-35 mill? Kun kvalifisert gjetting ut i fra hukommelse og artikler i avisene.
          Det samme hos meg, "kun tall fra husken og hva jeg har hørt fra folk jeg stoler på".
          Derfor tror jeg det der er alt annet enn epler og epler, og ikke noe som kan brukes i noe som helst argumentasjon. Tallene "mine" er i tillegg en lav utgave av dine (og det før BHR gikk ut, og NAV tok deler av Johans lønn).
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            #45
            Flott at folk viser engasement, men dere som faktisk mener at vi skal bytte ut hele administrasjonen fra "toppen og ned" og bare stake ut en "kurs" så vil alt bli bra trenger en liten realitetssjekk. Hvem skal byttes ut og hvorfor? Regner med at dere har kontroll over toppen og ned hvem som ikke har gjort jobben sin godt nok. Leder for UA? Robert? Resepsjonisten? Styret som vi er med å velge?

            Ting står bedre til i 2015 en de gjorde i 2009/10/11, det er fakta. Nye talenter dukker opp hvert år, ser ingen grunn at de ikke skal fortsette. Økonomien er på bedringens vei.

            Vet faktisk ikke hvorfor så mange av dere ser så svart på fremtiden.

            Til sist: Siden mange mener at klubben bør gjøre noe med motløsheten og likegyldigheten rundt klubben. Er det mange middelshavsfarende lag som er medias yngling om dagen? Som det virkelig er mye liv rundt? Finner du det i Premier League?

            De beste får omtale, de beste samler folk. Der er ikke uten grunn at Liverpool, Manchester United og Arsenal er de lagene med flest supportere i Norge, det er fordihar vært og er best, ikke fordi de er så gode på rekruttering å blest i media. Det kommer av seg selv.
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2907

              #46
              Opprinnelig skrevet av Xavi
              Til sist: Siden mange mener at klubben bør gjøre noe med motløsheten og likegyldigheten rundt klubben. Er det mange middelshavsfarende lag som er medias yngling om dagen? Som det virkelig er mye liv rundt?

              (...)

              De beste får omtale, de beste samler folk. Der er ikke uten grunn at Liverpool, Manchester United og Arsenal er de lagene med flest supportere i Norge, det er fordihar vært og er best, ikke fordi de er så gode på rekruttering å blest i media. Det kommer av seg selv.
              *Kremt* Brann *Host*

              Jada, unntaket som bekrefter regelen. Ellers er jeg 100% enig i resten av ditt innlegg.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3175

                #47
                Opprinnelig skrevet av Xavi
                Ting står bedre til i 2015 en de gjorde i 2009/10/11, det er fakta. Nye talenter dukker opp hvert år, ser ingen grunn at de ikke skal fortsette. Økonomien er på bedringens vei.

                Vet faktisk ikke hvorfor så mange av dere ser så svart på fremtiden.
                Helt enig i den. Forutsetningene er på plass, og vi har alle muligheter - om vi forvalter det vi har riktig.

                Jeg elsket Runar som spiller, men er ikke helt overbevist om Runar som trener (ennå). Sett utenfra er det for meg vanskelig å se en tydelig plan over spillet. Det er også tidvis vanskelig å forstå laguttakene - hvem som spiller og hvor de spiller. Det virker heller ikke som om innsats på trening belønnes i stor nok grad.

                Det er noe litt tungt over holdningen til mange spillerne - spesielt personifisert av Lundemo. Det virker ikke som om de har det så veldig morsomt utpå der.

                Vi fremstår på mange måter som Godset gjorde under dansken - litt defensive, litt unnvikende, litt humørløse. Jeg sier ikke at det å sparke treneren nødvendigvis er løsningen, men det er jo påfallende hvor mye mer akkurat de samme spillerne i Godset sprudlet når en ny mann fikk ansvaret.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  #48
                  Jeg savner også folk som tør å kjefte og være breiale, og er helt enig i at vi har blitt en grå middelhavsfarer. Det bør være mulig å våge å by mer på seg selv og skyte fram kassa OG være nøkterne med økonomien. Vi trekker ikke en eneste tilskuer på at spillere og ledere ser på skoa og mumler floskler hver gang noen stikker en mikrofon opp i trynet på dem.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • HenningSøfting
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Jan 2015
                    • 1

                    #49
                    Beste jeg har hørt på lenge! Sitter med samme følelse og samme oppfatning etter omtrent alle de siste kampene jeg har sett på Åråsen. Det med 1000 års jubileet er jo en skamm! Skulle jo faktisk invitert drammen på kaker og kaffe med fullsatt Åråsen der man markedsførte dette tydelig ut for folket. Får en forferdelig følelse av at vi for kan ende opp som eksempelvis Fredrikstad. En klubb som kanskje kan minne litt om LSK med tanke på supportere og historien til klubbene. Vi skal liksom vente til 2018 før noe skjer. Hadde ting blitt gjort riktig for noen år siden så hadde vi ikke trengt det. Gjør vi ikke noe nå snart så er det kanskje OBOS og lokaloppgjør mot strømmen som er høydepunktet i året. Det er tull!
                    Må få på noe trøkk i og rundt klubben der noen står frem å sier at detta er for dårlig. Savner "typene" i klubben som kan gi oss det lille ekstra "KICKET" med å dra på match.
                    Håper virkelig vi kan få litt håp og litt trua tilbake på at man vet hva man går til når man reiser på match på Åråsen.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Vi fremstår på mange måter som Godset gjorde under dansken - litt defensive, litt unnvikende, litt humørløse. Jeg sier ikke at det å sparke treneren nødvendigvis er løsningen, men det er jo påfallende hvor mye mer akkurat de samme spillerne i Godset sprudlet når en ny mann fikk ansvaret.
                      Her tror jeg du treffer en nerve. Begge kom inn i sine respektive klubber og gjorde for mange forandringer på ting som egentlig ikke trengte de store justeringene. Resultatet ble usikre og passive spillere. Godset handlet raskt og effektivt fordi de drar i samme retning og har klare retningslinjer på hvordan laget skal spille på banen og hvordan klubben skal fremstå i nærmiljøet. En danske selv Deila hadde velsignet som sin etterfølger fungerte ikke, og han forsvant uten noe betydelig prestisjenederlag i noen av leirene.

                      Så, finnes det noe annet enn prestisje og vern om egne interesser igjen på Åråsen?

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Flott at folk viser engasement, men dere som faktisk mener at vi skal bytte ut hele administrasjonen fra "toppen og ned" og bare stake ut en "kurs" så vil alt bli bra trenger en liten realitetssjekk. Hvem skal byttes ut og hvorfor? Regner med at dere har kontroll over toppen og ned hvem som ikke har gjort jobben sin godt nok. Leder for UA? Robert? Resepsjonisten? Styret som vi er med å velge?
                        La meg snu om på flisa; hva er bakgrunnen for at det ikke er deg og dine oppfatninger som trenger en realitetssjekk? Det har aldri vært foreslått å bytte ut hele administrasjonen. Etter at Anita Bjerke ble ansatt for å gjøre nødvendige omstruktureringer og kostnadskutt i LSK i 2014, kuttet vi fra 11 til 6 årsverk. Jeg husker ikke de nøyaktige tallene i hodet, men jeg mener det var ca. 18 ansatte i LSK fordelt på de 11 årsverkene, som ble kuttet ned til 6 ansatte i administrasjonen. Anita var én av disse 6, sammen med Truls Olsen, Espen Søgård og Robert Lauritzen på marked, Linda Djupnes på regnskap og en banemester. Resterende ble faset ut i løpet av året 2014, mens enkelte har bistått LSK også i tiden etter at deres arbeidsforhold opphørte. Jeg er ingen tilhenger av å spekulere i hvem av disse som utfører jobben sin best og dårligst, men du spør meg om hvorfor de skal byttes ut, og det kan jeg svare deg på.

                        Linda bærer en rendyrket støttefunksjon og det er neppe særlig mye å hente på å skifte ut regnskapsfører. Robert har jobbet i LSKs markedsavdeling i 16 år, Espen har jobbet der i 3 år og Truls i ca. 4 år. Felles for alle er at interessen rundt LSK har gått ned, tilskuertallene har gått ned og i fjor hadde vi ikke en gang hovedsponsor. Man kan spørre seg hvor god organisasjonsstrukturen i LSK er, 3 av 5 ansatte (Anitas arbeidsforhold opphører 30/9 fordi hun var for kompetent) arbeider under samleparaplyen "marked". Dette er en forenkling av deres mer definerte arbeidsforhold, der Espen primært jobber mot ungdomsavdelinga, Truls er arrangementsansvarlig og Robert jobber direkte mot næringsliv. Tidligere var Truls ansvarlig for privatmarkedet, men hans stillingsinstruks er nå endret, slik at vi nå ikke har noen som jobber rettet mot det. Når en organisasjon kutter fra 18 ansatte til 6, er det naturlig at en del kunnskap og oppgaver forsvinner i den prosessen. Dersom det ikke legges til rette for kompetanseoverføring fra de som slutter, vil mye forsvinne på veien. Jeg tror ikke det er en særlig dristig antagelse å tro at så har skjedd i LSK, og man kan vanskelig klandre dem for det. Det skal likevel sies at der du mener man er nødt til å ansette folk for å løse oppgaver (eksempelvis mine forslag om stands på byfesten, endring i markedsføringstiltak, drift av hjemmeside mm.), er min oppfatning at man ved å definere hvilke arbeidsoppgaver som er viktigst for LSK å løse, kan løse disse på bekostning av andre arbeidsoppgaver som utføres i dag.

                        Jeg synes det var et ganske illustrerende bilde av hvordan man har arbeidet da nesten samtlige LSK-ansatte i administrasjonen befant seg på treningsfeltet under LSKs fotballskole da Hafslund banka på døra for å kutte strømmen ifjor. Jeg mener man står overfor et prioriteringsproblem når man i en større økonomisk krise benytter nøkkelressurser i klubben til å grille pølser, pumpe baller og hente frukt til unga. LSKs fotballskole er et flott arrangement på alle måter, men det kan ikke gå på bekostning av driften av klubben.

                        Bakgrunnen for at jeg etterspør friskt blod i LSK er at jeg tror 7 år med nedturer ikke bidrar til et inspirerende arbeidsmiljø der man måles på resultater. Jeg er enig med deg i at LSK 2014 på enkelte områder fremstår sunnere enn vi gjorde i fjor, og min oppfatning er at dette nettopp skyldes friskt blod (Anita Bjerke) som nå dessverre er på vei ut igjen. Albert Einstein definerte insanity "doing the same thing over and over again and expecting the same results". Å etterlate LSKs administrasjon til de samme ansatte, bare betydelig færre, som har slitt med å få klubben på rett kjøl i en årrekke fremstår ikke for meg som særlig konstruktivt, og det gir hvert fall ingen grobunn for forventninger til at ting skal bli særlig mye bedre i fremtiden. Når Anita Bjerke avslutter sitt forhold til LSK vil økonomikompetansen i det daglige virke være svært begrenset, og jeg tør ikke tenke på hvilke planer man har får å få oss ut av knipa når avdragsfriheten på høyrentelånene våre utløper i 2017/2018.

                        Et utfordrende aspekt ved en organisasjonskultur der medlemmer velger inn et styre som representerer deres interesser er at man risikerer mangel på langsiktighet. Fordi de fleste i styret til LSK sitter der på frivillig basis, er det høyt gjennomtrekk og man får derfor ikke særlig mye kontinuitet fra det øverste hold. Resultatet av dette kan fort bli at man ikke legger planer for hvor klubben skal være også om 5 eller 10 år, eller at planene som blir lagt ikke blir gjennomført fordi nye styrer enten a) ikke følger opp eller b) har en annen oppfatning av hvordan klubben bør utvikle seg. Dette så vi et kroneksempel på i fjor da styreleder (valgt inn av medlemmene for bare et halvt år siden) hadde fullstendig motstridende interesser av store deler av styret forøvrig, og hvor man nå har et styre med en helt annen strategi. Fritt tatt fra hukommelsen var det vel også et styremedlem som stilte som betingelse at vedkommende kun ville sitte i styret dersom styre ble komponert slik vedkommende selv ønsket. For meg lyser det en rød varsellampe når slike ting skjer, og det er derfor jeg mener at det er uhyre viktig å stake ut en kurs som blir uttalt slik at styrets oppgave blir å etterprøve at denne uttalte kursen blir fulgt i det daglige virke.

                        Du snakker om at det er "forenklet" å stake ut en ny kurs så alt skal bli bra igjen. Personlig har jeg ingen tro på at det noensinne vil bli bra igjen før man nettopp setter seg ned, først fra øverste hold, og definerer LSK som klubb. Hvilke mål er viktigst for klubben, hvilke nøkkeloppgaver må vi løse for at vi skal nå disse målene, hvordan skal vi fremstå utad, hvor tilgjengelig skal vi være for publikum, hvordan skal vi prioritere våre begrensede ressurser? Deretter må man definere roller i administrasjonen for å løse nettopp disse oppgavene slik at det som er viktig blir prioritert. Dersom LSK bestemmer at medieinntektene ikke er tilstrekkelig til at hjemmesiden blir prioritert er det helt fair, men da må man bli enige om det og vie all energi på andre ting. Først når vi har definert alt dette, kan man sette seg ned og definere hvordan LSK skal satse sportslig. Som tidligere nevnt står jeg fullt og helt bak Totti21s forslag om en definisjon av klubbens spillestil fra en sportsdirektør, og at man rekrutterer trenere og spillere som passer inn i den filosofien. På den måten reduserer man sjansen for feilansettelser og minimerer gjennomstrømning av spillere som ikke lenger passer til trenerens filosofi.

                        Kanskje kunne LSK vært tjent med å få ekstern hjelp til å løse disse problemene, når man snakker om å spare seg til fant så tror jeg et svært fornuftig sted å begynne hadde vært å investere i profesjonell hjelp for å få klubben tilbake på et tydelig spor. Jeg er redd at dersom man tenker "nå skal vi holde ut med å bare tenke på kostnadskutt og sparing til 2018, så blir alt så mye bedre", da kommer vi til å sitte der i 2018 og tenke at "i 2021, da blir nok alt bedre". Ting blir ikke bedre av seg selv, og jeg må si at å kvitte seg med en ansatt som har snudd et regnskap fra 6 millioner i driftsunderskudd til et driftsoverskudd på 7 millioner er et langt skritt i motsatt retning av hva jeg oppfatter som et fornuftig neste steg i prosessen til å få klubben på rett kjøl. Det er den type hoder jeg gjerne vil se i klubben, så kan andre enn meg vurdere hvilke tiltak som er nødvendige for å få plass til flere av disse.

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Ting står bedre til i 2015 en de gjorde i 2009/10/11, det er fakta. Nye talenter dukker opp hvert år, ser ingen grunn at de ikke skal fortsette. Økonomien er på bedringens vei.

                        Vet faktisk ikke hvorfor så mange av dere ser så svart på fremtiden.
                        Som jeg skrev, enkelte ting står bedre til i 2015, for eksempel økonomien. Men avstanden mellom klubb og supportere er den samme, vi spiller langt dårligere fotball på banen og identiteten er like fraværende som den har vært de siste åra, om ikke verre. For meg fremstår det som om ditt eneste fokus er økonomien, mens store deler av mine bekymringer er knyttet til immaterielle ting, som engasjement, tydelige ledere og offensive tankesett. Bare fordi vi har lite cash behøver vi vel ikke slutte å være breiale på det sportslige? Forøvrig har jeg ovenfor argumentert for hvorfor jeg ser svart på fremtiden.

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Til sist: Siden mange mener at klubben bør gjøre noe med motløsheten og likegyldigheten rundt klubben. Er det mange middelshavsfarende lag som er medias yngling om dagen? Som det virkelig er mye liv rundt? Finner du det i Premier League?
                        Nettopp dette er poenget, vi er ikke et vanlig middelhavsfarende lag. Vi er Lillestrøm Sportsklubb, storhetsklubben som har vært lenger i toppen enn noen andre. Laget ingen likte å møte og som har vært pionerer på mange fronter i norsk toppfotball. Jeg driter vel i hva andre middelhavsfarere gjør, men LSK skal aldri tillate likegyldighet, vi har aldri vært og skal aldri være "snille gutter" som ingen har et forhold til. Jeg mener det er et av kjerneproblemene i denne klubben, og jeg tror oppriktig at det er en viktig årsak til at folk bryr seg mindre enn hva de gjorde tidligere.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Et generelt godt innlegg, hvor jeg er enig i mye, akkurat som Fugl1120 sitt initiativ og åpningsinnlegg.
                          Men som mange andre LSK-supportere er jeg opptatt av vår økonomi (dessverre, skulle ønske jeg slapp) og fakta, og derfor må jeg spørre om dette er en rein 1:1-sammenligning som kun inneholder sportsbudsjettene til a-lagene? LSK's tall er for meg ukjente, faktisk over doblet, derfor spørsmålet.
                          Tallene er hentet fra klubben selv i en sak adressa.no kjørte før seriestart.

                          LSK brøt ifølge NFF med sin egen handlingsplan og må starte sesongen med ett minuspoeng. Daglig leder i LSK, Anita Westby Bjerke, opplyser at årets budsjett er 64 millioner, ned 8,5 millioner fra i fjor.

                          lenke

                          Du har helt rett i at dette ikke bare gjelder sport, da rbk står oppført med et budsjett på 152 millioner, men der "kun" 78 mill går til sport. Forøvrig har de kuttet 85 millioner i budsjett på sport siden toppåret sitt for 5 år siden, så selv om det er helt andre beløp, så ha de fremdeles vært igjennom en hestekur de også, som Molde har profittert veldig på i mellomtiden.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3401

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Nettopp dette er poenget, vi er ikke et vanlig middelhavsfarende lag. Vi er Lillestrøm Sportsklubb, storhetsklubben som har vært lenger i toppen enn noen andre. Laget ingen likte å møte og som har vært pionerer på mange fronter i norsk toppfotball. Jeg driter vel i hva andre middelhavsfarere gjør, men LSK skal aldri tillate likegyldighet, vi har aldri vært og skal aldri være "snille gutter" som ingen har et forhold til. Jeg mener det er et av kjerneproblemene i denne klubben, og jeg tror oppriktig at det er en viktig årsak til at folk bryr seg mindre enn hva de gjorde tidligere.
                            Problemet er at vi har blitt en middelhavsfarer, desverre. Åtte år siden siste cup-triumf og 26 år siden siste seriegull er en middelhavsfarer. Jeg liker det like lite som alle andre her inne, men det er realiteten. Vi kan peke tilbake på gamle minner, men det løser ikke dagens utfordringer.

                            Jeg er enig i mye du skriver, men å være breiale uten å kunne backe det opp sportslig er for meg latterlig, og vi kan overlate slikt til søpla og Brann. En liten sammenligning er Lundemos uttalelser før forrige sesong om at han skulle kapre en fast plass i start-elleveren. Der og da virket det noe breialt, men han backet det opp og da er det helt kurrant. Verre er det med Orjinta i sin tid eller Edwin som sammenlignet sine scoringer med Messis, og fremstod som lite troverdige. Personlig synes jeg Norlings kommentarer om at Brann burde kjempe om gullet i fjor ringer veldig dårlig, og foretrekker en litt mer ydmyk stil. Runar er kanskje i overkant forsiktig i sine uttalelser, men samtidig vet han nesten ikke hva han får av laget han sender utpå. De fleste som rundspilte Stabæk fikk ikke til noe særlig mot TIL, og man skal være et brukbart orakel for å tippe hva vi får servert til helgen. Da er det greit å ikke slenge for mye med leppa. Jeg synes Kåre fremstår ganske bra til tross for at Bart City gjør det bra.

                            Når det gjelder administrasjonen, så er jeg helt enig i at de bør evalueres. Spesielt markedsavdelingen som stod bak GULL-konseptet for noen år siden, ikke fikk hovedsponsor på plass i fjor, og som sannsynligvis står bak årets Gi-Alt-kampanje bør gås nærmere i sømmene. At de i tillegg klarte å nærmest glemme kamp nr. 1000 lukter det tjenesteforsømmelse av.

                            Til slutt hjelper det ikke at man har media som til degrader ignorerer det positive LSK gjør, men er på pletten når tabbene dukker opp. Det er bare å se innslagene som blir laget om LSK. Hadde vi gått ut å vært breiale uten å kunne backe det opp, så hadde vi blitt latterliggjort for hele landet.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #54
                              Det er ikke breialt å vise tro på seg selv. Og at selvtilliten og troen på det de driver med mangler, viser to uttalelser fra henholdvis Bjarmann og Kristinsson med all tydelighet. Torgeir som mente man ikke kunne gå i kontraktsforhandlinger før laget som endte på femteplass i fjor hadde sikret ny TL-kontrakt. Og Runar som sa seg veldig fornøyd med ett poeng hjemme mot laget man slo 4-0 over to kamper året før.

                              Sånt er ikke ydmykhet, det er ren resignasjon. Og folk distanserer seg.

                              Kommentar

                              • 10theri
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2010
                                • 438

                                #55
                                Syns dette er i overkant defensivt av Runar (Med forbehold av hvilke spørsmål sporten.com journalisten har stilt).
                                – Vi skal ikke juble ennå. Jeg synes vi bør vinne minst tre kamper til, og det er målsettingen vår å få ni eller ti poeng utover høsten for å være helt sikre, sier han til NTB.
                                Vi er like nære bronsen som vi er Tromsø på tabellen. Ikke det at jeg mener vi skal si at vi går for bronse, men da er det lov å ikke dra over seg nedrykksspøkelse.

                                Nyheter om sport og fotball. Fotballoverganger, overgangsrykter, kamper og resultater fra fotballigaer som Premier League og Eliteserien. Siste nytt om Manchester United, Liverpool og Barcelona.
                                Heia Lillestrøm......

                                Kommentar

                                • scages
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1292

                                  #56
                                  Med tanke på de resterende kampene på eget gress i år, kan jeg ikke skjønne annet en at ambisjonen må være å vinne samtlige. Men en er vel fornøyd om LSK hanker in 6 poeng her. Sier jo alt om mentaliteten. Hvor ble det av fandenivoldskheten vi hadde både på banen og tribunen under Uwe?
                                  Last edited by scages; 24.08.2015, 12:22.

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    #57
                                    For min del er denne tråden ferdigdiskutert.
                                    Jeg er uenig i hva Fugl føler er løsningen, jeg står fast at økonomien er fellesnevner til alle problemene.

                                    Få økonomi på plass, så kommer det sportslige og med det vil interessen øke også.

                                    Takk for god debatt.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      #58
                                      Uten penger, så klarer vi ikke å bli et stabilt topplag. Vi har kuttet drastisk i budsjettene de senere åra og vi får håpe at ressursene rundt klubben brukes til å bygge opp klubben igjen og ikke rive den ned.

                                      Stallen vår er lovende og vi har fått inn et par rutinerte mann også, så høsten kan bli fin den.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9413

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                                        For min del er denne tråden ferdigdiskutert.
                                        Jeg er uenig i hva Fugl føler er løsningen, jeg står fast at økonomien er fellesnevner til alle problemene.

                                        Få økonomi på plass, så kommer det sportslige og med det vil interessen øke også.

                                        Takk for god debatt.
                                        Takk for fin fin knebling.

                                        Kommentar

                                        • PetterH
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2012
                                          • 668

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                                          For min del er denne tråden ferdigdiskutert.
                                          Jeg er uenig i hva Fugl føler er løsningen, jeg står fast at økonomien er fellesnevner til alle problemene.

                                          Få økonomi på plass, så kommer det sportslige og med det vil interessen øke også.

                                          Takk for god debatt.
                                          Men du mener altså at forslagene trådstarter har kommet med ikke vil bedre økonomien?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎