Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    #21
    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Ingen klubber i Norge gjør det bra uten penger. En og annen cupfinale kan man klare å vinne, men over tid må man ha penger. Alle lagene som gjør det bra over tid, har penger. Stabæk er ikke så uten ressurser som de fremstiller seg som. De har nok den beste taktikeren og lagbyggeren i Norge, men det kan også Runar bil. Snart går Runar på Nittelva, og når han er ferdig i Lillestrøm, går han ved siden av Kielferga ned til Kiel. Runar har noe på gang. Vi vinner selv når vi stinker. Vi har blitt loppet for spillere det siste året og noe bra er kommet inn. Men merk at vi har mistet våre to beste spillere i Riise og Fofana i sommer. Det tar tid å erstatte dem.
    Stabæk har nok ikke så mye større ressurser enn oss. De fant rett og slett bedre spillere på markedet enn LSK. Vi har også hentet spillere, men uttellingen har foreløpig ikke vært den samme for å si det mildt. Jeg veit ikke om vi prøvde å hente Dio f.eks, men han er i allefall i Stabæk nå.

    Riise var ikke en av de beste spillerne i LSK i år. Det mener jeg er en myte. Han løp jævla mye, men med ball var han dessverre elendig. Høyre back er kraftig forsterket etter sommervinduet.

    Vi har vunnet to kamper mens vi virkelig har stinket de siste ti kampene. Den tredje husker jeg ikke hvordan kom. Vi har også tapt mange kamper mens vi virkelig stinker, og det er det lite positivt å få ut av. Jeg gleder meg til å endelig få en seier jeg føler er fortjent igjen!
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #22
      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Ingen klubber i Norge gjør det bra uten penger. En og annen cupfinale kan man klare å vinne, men over tid må man ha penger. Alle lagene som gjør det bra over tid, har penger. Stabæk er ikke så uten ressurser som de fremstiller seg som.
      Ja, Stabæk har lurt oss alle. Driver virksomheten i brakker på et håpløst utdatert stadion for å skjule den sjokkerende sannheten: at det er skitne rike tennisklaskende playboyer som egentlig styrer klubben.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        #23
        Jeg ser også at flere av dere hevder at vi ikke var gode da vi hadde penger også. Da glemmer man at alle i toppdivisjonen, stort sett, med noen unntak, hadde penger, særlig fra tv-avtalen og frem til 2008. Det var en galopp uten sidestykke i norsk fotball. Jeg merker meg at flere av dere snakker ned LSKs historie og tradisjon og skjønner ikke hvordan flere av dere kan kalle dere LSK-supportere.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          #24
          Opprinnelig skrevet av Oddis
          Stabæk har nok ikke så mye større ressurser enn oss. De fant rett og slett bedre spillere på markedet enn LSK. Vi har også hentet spillere, men uttellingen har foreløpig ikke vært den samme for å si det mildt. Jeg veit ikke om vi prøvde å hente Dio f.eks, men han er i allefall i Stabæk nå.

          Riise var ikke en av de beste spillerne i LSK i år. Det mener jeg er en myte. Han løp jævla mye, men med ball var han dessverre elendig. Høyre back er kraftig forsterket etter sommervinduet.

          Vi har vunnet to kamper mens vi virkelig har stinket de siste ti kampene. Den tredje husker jeg ikke hvordan kom. Vi har også tapt mange kamper mens vi virkelig stinker, og det er det lite positivt å få ut av. Jeg gleder meg til å endelig få en seier jeg føler er fortjent igjen!

          Jeg bruker VG-børsen som kilde. Flere av dere her inne ser mildt sagt med subjektive øyne på spillere og klubben. Må si jeg er sjokkert over nivået på flere av dere som rakker ned på klubben og snakker ned spillere.
          Det er vel på tide å avsverge et løfte til klubben her inne. Vi er dessverre blitt klubbens verste fiender. Vi må være edruelige og nøkterne når vi skriver her inne om klubben, dens historie og veien videre.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #25
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Ja, Stabæk har lurt oss alle. Driver virksomheten i brakker på et håpløst utdatert stadion for å skjule den sjokkerende sannheten: at det er skitne rike tennisklaskende playboyer som egentlig styrer klubben.
            Regnskapet for 2015 blir vel offentlig på deres årsmøte. Resten av innlegget ditt er ikke morsomt en gang.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              #26
              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
              Jeg merker meg at flere av dere snakker ned LSKs historie og tradisjon og skjønner ikke hvordan flere av dere kan kalle dere LSK-supportere.
              Trist å lese. Et av de mest brukte argumentene, er å trekke tvil rundt om man faktisk holder med klubben. Det er ikke slik at om man kritiserer klubben, så er man faktisk ikke supporter. At man kritiserer klubben er i grunn ikke noe annet enn at man er bekymret, redd for klubbens fremtid, ikke er fornøyd med resultatene og ønsker Sportsklubben det beste.

              Jeg forstår egentlig ikke at det er så vanskelig å forstå? Er det forsøk på å kvele kritikk ved å forsøke å sette kritikeren i dårlig lys og opp mot klubben?

              Kan man ikke holde seg for god til slike karakteristisker?
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                #27
                Kritikken er ikke konstruktiv, for det meste. Man snakker bevisst ned vår historie og anerkjenner ikke den gode jobben klubben gjør. Det trekkes bare frem det negative. Det er ikke rart mange av oss lurer på hvilken klubb dere egentlig holder med.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                  Det at du faktisk kaller det en "sovepute" viser jo bare at du ikke helt har forstått hvor seriøst det faktisk er.
                  Jeg er fullstendig klar over hvor alvorlig det er. Jeg kaller det en sovepute å unnskylde alt som er feil med LSK med at vi har en dårlig økonomi. Alt er greit fordi økonomien er ræva. Det er greit at vi har måttet selge spillere, men jeg etterlyser LSKs identitet, og den er ikke knyttet opp til pengesekken.

                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                  RBK har muligheten å holde på spillere som Mike Jensen, Helland osv fordi de har god økonomi. Spillere som nå hjelper de vinne ligaen og komme seg ut i Europa.

                  Henning Berg sitt mannskap lå på 4 plass før vi måtte kvitte oss med halve stallen pga dårlig økonomi, LSK kunne ikke si nei til tilbudene de ble gitt.

                  Samme kan sies om Nosa, Ujah, Judas Jr, Ruben Gabrielsen, Fofana, PVM, Palmi, BHR, Mathis Bolly, Magnus Haglund.

                  Siden synsing er hva vi er best på i forumet her vil jeg tro med økonomisk trygghet kunne mange av disse salgene vært utsatt lenge nok til at vi kunne dra bedre nytte av de sportslig. Desverre er det ikke slik, men jeg synes Torgeir har gjort en flott jobb med å faktisk kunne hente "gratis" erstattere.

                  Hadde vi hatt Molde penger og forstatt ligget der vi er idag, så hadde kritikken ovenfor trener og Torgeir vært berettiget.
                  Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Det virker som du tolker at jeg ønsker at vi skal være likere Molde og RBK. Jeg har aldri forsøkt å sammenligne oss med disse klubbene, jeg er klar over at vi ikke har økonomi til å kjempe sportslig mot disse per dags dato. Men det er heller ikke det sportslige jeg har kritisert i denne tråden, men motløsheten som eksisterer i klubben. Jeg savner mye av det jeg forbinder med LSK. Offensive spillere og trenere, oss mot røkla følelsen. Angrepsfotball på Åråsen. Spillere som kriger. En tøff administrasjon som tør å være vågale utad. Du trekker bare fram masse argumenter til hvorfor vi sliter sportslig, og det er vanskelig å være uenig i at tvangssalg har svekka oss. Men det behøver ikke bety at klubben skal brekke under og benytte enhver anledning til å syte over dårlig økonomi. Vi har lite cash i LSK, det har vært realiteten i flere år og kommer sikkert til å være det i flere år framover. Hallen betaler ikke ned seg sjæl og rentene blir ikke plutselig lavere. Tvert i mot får vi en ny trøkk i trynet i det "berømte" 2018 når vi ikke lenger får avdragsfrihet på lånet knyttet til LSK-hallen. Men jeg mener at vi ikke kan fortsette med hakk i plata, vi må akseptere at lite penger er realiteten og stake ut en kurs hvor det er forutsetninga.

                  Frode.D.Homb hevder at ingen klubber i Norge kan levere bra uten penger, men det er bare tull. Odd valgte å stake ut en kurs med fokus på lokale talenter og et fast system som de har høstet fruktene av i en årrekke. Mot Dortmund stilte de med 6 spillere fra eget akademi (Rossbach, Ruud, Bergan, Oldrup Jensen, Grøgaard og Zekhnini), og de har vært på øvre halvdel 4 av de siste 5 åra. Slutt med tullpratet om at en lotto-millionær har løfta Odd til nye høyder, det sikra dem Semb Berge en ekstra sesong og that's it. Strømsgodset bygde et godt lag på relativt billige spillere under Deila. Begge nyere eksempler på at man kan bygge bærekraftig selv om man ikke har særlig mye cash. Forøvrig forventer jeg heller ikke at vi er nødt til å være på øvre halvdel hvert år, men vi skal være oppe og nikke med de store gutta i ny og ne. Fordi vi i enda større grad må selge spillere kan vi ikke forvente mer, men vi kan forvente en tydelig kurs og en offensiv tankegang i klubben. Jeg er sikker på at dersom LSK i mye større grad hadde markedsført satsningen på egne talenter på tilsvarende måte som Odd har gjort, kunne vi høstet mye entusiasme på det. Jeg synes hvert fall det hadde vært en mye bedre tilnærming enn at "vi har ikke råd til klassespillere, så vi må bruke unggutter som Kolstad og Ofkir". Som forøvrig i tillegg har levert bedre enn mange av våre etablerte.

                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                  PS: Du sier at klubben kunne gjort masse ting selv uten penger, hva tenker du på da? Konkrete eksempler?
                  Ja, det sier jeg. Og det finnes ufattelig mange ting med denne klubben som kunne og burde vært løst bedre.

                  - Klubben responderer ikke på forespørsler fra privatpersoner som ønsker å melde seg inn i LSK. Til tross for at de har en egen e-postadresse utelukkende konsentrert rundt innmelding i LSK, blir denne aldri sjekket. Dette har vært til manges store frustrasjon, også undertegnede, og i tillegg til at det hadde tatt klubben en halvtime i uka å sende ut disse fakturaene, taper de garantert også titusenvis av kroner på at dette ikke blir fulgt opp, bare i direkte kostnader. Så har man selvsagt den indirekte kostnaden av å irritere egne supportere.

                  - Klubben har vært totalt fraværende på byfesten, kanskje den aller beste markedsføringsarenaen en fotballklubb kan be om. I stedet for å utnytte det faktum at hele Romerike er samlet og i feststemt humør, har sikkert klubbens ansatte vært på Økern og henta frukt hele uka. Man snakker fantastiske muligheter for spillere, trenere og ledere til å være ute blant folket og skape relasjoner, en fantastisk arena til å selge sesongkort for siste halvdel av sesongen. Men de er fullstendig fraværende, med unntak av når noen av gutta drar på byen på kvelden, drikker seg dritings og melder seg "ute av form" etterpå da, selvsagt.

                  - Vi kjører på med de samme udugelige markedsføringene på kampdager. En eller annen "Vi-skal-slukke-Brann"-plakat med bilde av Kippe med krigsmaling i trynet og en flamme i bakgrunn. Hva med å være hakket mer kreative for at folk skal få opp øya? Med stadig nye kamptidspunkter blir det vanskeligere for publikum å holde oversikt over når kampene spilles, men det er jo KLUBBENS ansvar å sørge for at folk veit det. Når faktum er at TV-avtaler bestemmer når kampene spilles, må jo KLUBBEN stikke seg fram og minne folk på at det er kamp. Vi må synes!

                  - Innføring av 50 kroners tilleggsgebyr ved kjøp av billett i luka. Seriøst, wtf? LSK opererer etter "kundene må tilpasse seg oss", ikke omvendt. Til tider forstår jeg virkelig ikke hvordan en klubb som mangler folk på kampene tenker, for meg er det rimelig bakvendt å gjøre det mindre attraktivt for folk å komme på kamp. Jeg er klar over argumentet med at det er for å ha mindre frivillige i skranken på kamp og whatever, men med 5050 tilskuere på kamp hvorav de fleste har sesongkort er virkelig ikke kø i skranken på Åråsen noe problem uansett. LSK må strekke seg etter å fjerne alle unnskyldninger for ikke å gå på kamp. Det må være MINST mulig stress for folk å dra på kamp, sømløse systemer er alfa omega for om folk velger å dra eller ikke.

                  - Mangel på frieri til eget publikum. Hvor mange ganger er LSK ute og gjør noe for folk i lokalområdet? Det nærmeste man kommer er at DNB kjøper en haug av billetter og selger dem billig, og det er ikke akkurat LSKs fortjeneste. For en snau uke siden leser jeg et innlegg om at tre LSK-spillere skulle stille opp på et arrangement i Høland(?) og kun Kolstad dukker opp. Hvilket signal sender dette? At LSK ikke bryr seg om omgivelsene sine. Hva er tilbakemeldingen fra tidligere sponsorer som ikke lenger ønsker å støtte LSK? At det eneste de hørte fra klubben var den årlige fakturaen på sponsoratet. I mine øyne tar klubben alt for mye forgitt og gir alt for lite tilbake. Oppmerksomhet, anerkjennelse og tilstedeværelse koster ikke penger, det koster innsats. Hva med å tilby LSK-medlemmer (de som faktisk har fått lov til å betale kontigenten) en gratisbillett til en kamp? Hva med å ta initiativ til flere supportermøter, kanskje i egen stue og åpne opp for folk til å komme nærmere klubben? De har mer enn store nok lokaler på Åråsen.

                  - Mangel på konsensus mellom uttalte mål og faktisk leveranse. Gi-alt garantien har nærmest vært en parodi på seg sjæl. Dersom man skal leve etter en Gi-alt garanti så må man da faen meg av og til gå ut på banen og gi jernet så det smeller. Når så vi sist blod på Åråsen? Når så vi sist en spiller ligge nede med krampe fordi han har tømt maskineriet (med unntak av Fofana som fikk krampe etter 1 omgang)? Når så vi gutta krige for hverandre, sugende 90-metersløp og taklinger det lukter svidd av? Spør du meg har vi ikke dyrka ledertyper i LSK siden Nordlie-tiden. Vi hadde kanskje ikke det beste laget, men vi hadde vinnerskaller som hata å tape. Med unntak av Bjørn Helge som stadig tilta (flere ganger helt unødvendig), så har man vel knapt sett det koke over for en eneste LSK-spiller de siste åra.

                  Dette er bare noen punkter som knapt hadde kosta LSK en krone å arbeide mot. Jeg registrerte også at Runar for første gang utviste noe som helst lidenskap i post-match intervjuet på LSK.no i går, og det synes jeg absolutt er superbra. Jeg er opptatt av å anerkjenne alt jeg synes er bra i LSK, men det er dessverre ikke spesielt mye som fungerer som det skal om dagen.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #29
                    Er så lei det uendelige gnålet om at klubben snakkes ned. Er man ikke åpen for kritikk så kommer man ingen vei. Mye er er skrevet i affekt og er lite konstruktivt, men å så tvil om denne sides debattanter er skivebom og vel så det.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Det er vel på tide å avsverge et løfte til klubben her inne.
                      Jeg irriterer meg voldsomt over negativiteten og sytinga på forumet, men det får være grenser for hvor svulstige og ekskluderende vi skal være.
                      "I pledge allegiance to the flag of the Sportsklubb of Lillestrøm, and to the values for which it stands". Nei takk.

                      Dette er et debattforum, riktignok Kanari-Fansens, men åpent for alle som gidder å melde seg på. Da får vi godta at ikke alle er supportere.

                      Vi må være edruelige og nøkterne når vi skriver her inne
                      Edruelige og nøkterne for å skrive her?! Hva skal jeg bruke fritida mi på da? Med det kravet mister du 90% av de som skriver her inne, og da tenker jeg ikke først og fremst på de negative.

                      Edit:
                      Jeg ser at dette ble et sidespor i en viktig diskusjon hvor noen har veldig gjennomtenkte og godt funderte argumenter. Men like lei som jeg er av syting og sutring, er jeg av beskyldningene om at sutrerne egentlig ikke holder med klubben.
                      Møt argumenter med argumenter, ikke med mistenkeliggjøring og drittslenging.
                      Det gjelder forresten begge veier. Jeg er like lei av å høre folk som finner noe positivt i et tap bli kalt for Kristinsson-elskere, lykkepillespisere eller Komiske Ali.
                      Last edited by ulfpulf; 22.08.2015, 15:36.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        #31
                        Jeg tenker at vi har lite penger og spillerne skifter beite oftere enn før. Lager vi et godt miljø rundt klubben og spillerne trives, så vil flere spille for oss og kanskje flere vil bli, unntatt de aller beste som vil utenlands. Det at vi nå mister spillere til andre norske klubber som per nå har mer penger enn oss og er bedre enn oss, er egentlig noe ganske nytt.

                        Det har selvfølgelig skjedd før, men jeg føler at vi må ta i et tak i å lage en god atmosfære rundt klubben. De fra KFL som møtte opp i går, lagde en fantastisk atmosfære, mer av det. Pipinga etter førsteomgangen kom mest fra der hvor jeg satt, på nye hovedtribune.

                        Frode - Komiske Ali

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Jeg er fullstendig klar over hvor alvorlig det er. Jeg kaller det en sovepute å unnskylde alt som er feil med LSK med at vi har en dårlig økonomi. Alt er greit fordi økonomien er ræva. Det er greit at vi har måttet selge spillere, men jeg etterlyser LSKs identitet, og den er ikke knyttet opp til pengesekken.



                          Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Det virker som du tolker at jeg ønsker at vi skal være likere Molde og RBK. Jeg har aldri forsøkt å sammenligne oss med disse klubbene, jeg er klar over at vi ikke har økonomi til å kjempe sportslig mot disse per dags dato. Men det er heller ikke det sportslige jeg har kritisert i denne tråden, men motløsheten som eksisterer i klubben. Jeg savner mye av det jeg forbinder med LSK. Offensive spillere og trenere, oss mot røkla følelsen. Angrepsfotball på Åråsen. Spillere som kriger. En tøff administrasjon som tør å være vågale utad. Du trekker bare fram masse argumenter til hvorfor vi sliter sportslig, og det er vanskelig å være uenig i at tvangssalg har svekka oss. Men det behøver ikke bety at klubben skal brekke under og benytte enhver anledning til å syte over dårlig økonomi. Vi har lite cash i LSK, det har vært realiteten i flere år og kommer sikkert til å være det i flere år framover. Hallen betaler ikke ned seg sjæl og rentene blir ikke plutselig lavere. Tvert i mot får vi en ny trøkk i trynet i det "berømte" 2018 når vi ikke lenger får avdragsfrihet på lånet knyttet til LSK-hallen. Men jeg mener at vi ikke kan fortsette med hakk i plata, vi må akseptere at lite penger er realiteten og stake ut en kurs hvor det er forutsetninga.
                          Trur du virkelig ikke at sportslig suksess og alt det du spør etter henger sammen? Hvordan trur du røkla mot oss, alle hater LSK kom fra? Jo fordi de vi var best, vi hentet spillere fra andre klubber, vi vant serien, vi vant cupen, vi var kjepphøye og folk fra andre klubber irriterte seg grønne.

                          Men uten sportslig suksess er det vanskelig å være kjepphøy og få samme responsen. Se på Molde, ingen brydde seg om de før de fikk mye penger, nå er de plutselig hatlag nummer 2 her inne.

                          Kursen til LSK nå er å spare penger til å betale ned gjeld, mens vi fokuserer på talenter samt å hente gode bosman spillere i tillegg til de 2-3 fra Afrika. Når vi får igang det sportslige vil alt de du ønsker også komme.

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Frode.D.Homb hevder at ingen klubber i Norge kan levere bra uten penger, men det er bare tull. Odd valgte å stake ut en kurs med fokus på lokale talenter og et fast system som de har høstet fruktene av i en årrekke. Mot Dortmund stilte de med 6 spillere fra eget akademi (Rossbach, Ruud, Bergan, Oldrup Jensen, Grøgaard og Zekhnini), og de har vært på øvre halvdel 4 av de siste 5 åra. Slutt med tullpratet om at en lotto-millionær har løfta Odd til nye høyder, det sikra dem Semb Berge en ekstra sesong og that's it. Strømsgodset bygde et godt lag på relativt billige spillere under Deila. Begge nyere eksempler på at man kan bygge bærekraftig selv om man ikke har særlig mye cash. Forøvrig forventer jeg heller ikke at vi er nødt til å være på øvre halvdel hvert år, men vi skal være oppe og nikke med de store gutta i ny og ne. Fordi vi i enda større grad må selge spillere kan vi ikke forvente mer, men vi kan forvente en tydelig kurs og en offensiv tankegang i klubben. Jeg er sikker på at dersom LSK i mye større grad hadde markedsført satsningen på egne talenter på tilsvarende måte som Odd har gjort, kunne vi høstet mye entusiasme på det. Jeg synes hvert fall det hadde vært en mye bedre tilnærming enn at "vi har ikke råd til klassespillere, så vi må bruke unggutter som Kolstad og Ofkir". Som forøvrig i tillegg har levert bedre enn mange av våre etablerte.
                          Det Odd og Godset har gjort er jo akkurat det LSK holder på med nå. Hvor mange talenter har ikke vi fått frem de siste årene? (Gulbrandsen, Ruben, Ajer, Tokstad, Høibråthen, Kolstad, Krogstad, Ofkir, Ohi, Bolly, Nordermoen) Vi har gått fra nesten nedrykk til mer eller mindre stabilt lag midt på tabellen, ifjor snuste vi til og med på medalje. Kanskje vi kan hype opp egne talenter litt mer, men det viktigste er at de får tilitt av Runar, noe andre talenter får med seg.


                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Ja, det sier jeg. Og det finnes ufattelig mange ting med denne klubben som kunne og burde vært løst bedre.

                          - Klubben responderer ikke på forespørsler fra privatpersoner som ønsker å melde seg inn i LSK. Til tross for at de har en egen e-postadresse utelukkende konsentrert rundt innmelding i LSK, blir denne aldri sjekket. Dette har vært til manges store frustrasjon, også undertegnede, og i tillegg til at det hadde tatt klubben en halvtime i uka å sende ut disse fakturaene, taper de garantert også titusenvis av kroner på at dette ikke blir fulgt opp, bare i direkte kostnader. Så har man selvsagt den indirekte kostnaden av å irritere egne supportere.
                          Trur virkelig ikke dette er så stort problem som du skal ha det til, men igjen har du nevt årsaken tidligere, de er få personer med mange oppgaver. Du sier den blir aldri sjekket, men jeg har da sett flere som har fått svar, selv om ikke alle har det. De kan ansette en til, men igjen koster penger.


                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          - Klubben har vært totalt fraværende på byfesten, kanskje den aller beste markedsføringsarenaen en fotballklubb kan be om. I stedet for å utnytte det faktum at hele Romerike er samlet og i feststemt humør, har sikkert klubbens ansatte vært på Økern og henta frukt hele uka. Man snakker fantastiske muligheter for spillere, trenere og ledere til å være ute blant folket og skape relasjoner, en fantastisk arena til å selge sesongkort for siste halvdel av sesongen. Men de er fullstendig fraværende, med unntak av når noen av gutta drar på byen på kvelden, drikker seg dritings og melder seg "ute av form" etterpå da, selvsagt.
                          Jeg var ikke her på Byfesten i år, men det kan godt stemme, og jeg er enig at Klubben burde prøve å ha en større tilstedeværelse under Byfesten. Men hvis ikke du får tak i frivillige koster også dette penger og opprettholde.

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          - Vi kjører på med de samme udugelige markedsføringene på kampdager. En eller annen "Vi-skal-slukke-Brann"-plakat med bilde av Kippe med krigsmaling i trynet og en flamme i bakgrunn. Hva med å være hakket mer kreative for at folk skal få opp øya? Med stadig nye kamptidspunkter blir det vanskeligere for publikum å holde oversikt over når kampene spilles, men det er jo KLUBBENS ansvar å sørge for at folk veit det. Når faktum er at TV-avtaler bestemmer når kampene spilles, må jo KLUBBEN stikke seg fram og minne folk på at det er kamp. Vi må synes!
                          Synes de plakatene er kule, og skjønner ikke helt vitsen å klage på den, din personlige mening at du ikke liker de.

                          Markedsføring koster penger, men har du en kreativ ide, så send de inn til LSK, Robert tar sikkert imot gode tips. Når jeg satt i KFL styret ifjor tok klubben kontakt flere ganger og spurte etter input for å få flere på kampene. Det er lett å si bare vær kreative, men hadde det vært så enkelt burde vel noen i Norge ha funnet ut av det snart. Er vel bare de som gjør det best som fyller stadione sine.

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          - Innføring av 50 kroners tilleggsgebyr ved kjøp av billett i luka. Seriøst, wtf? LSK opererer etter "kundene må tilpasse seg oss", ikke omvendt. Til tider forstår jeg virkelig ikke hvordan en klubb som mangler folk på kampene tenker, for meg er det rimelig bakvendt å gjøre det mindre attraktivt for folk å komme på kamp. Jeg er klar over argumentet med at det er for å ha mindre frivillige i skranken på kamp og whatever, men med 5050 tilskuere på kamp hvorav de fleste har sesongkort er virkelig ikke kø i skranken på Åråsen noe problem uansett. LSK må strekke seg etter å fjerne alle unnskyldninger for ikke å gå på kamp. Det må være MINST mulig stress for folk å dra på kamp, sømløse systemer er alfa omega for om folk velger å dra eller ikke.
                          Synes det gebyret er det minste problemet, det er lett å kjøpe billetter på nett, eller i koisken på vei til matchen. Synes dog klubben kunne lagt press på at det er billigere billetter på nett osv, istedet for at i luka er det 50 kroners gebyr. Det er ikke derfor folk ikke møter opp.


                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          - Mangel på frieri til eget publikum. Hvor mange ganger er LSK ute og gjør noe for folk i lokalområdet? Det nærmeste man kommer er at DNB kjøper en haug av billetter og selger dem billig, og det er ikke akkurat LSKs fortjeneste. For en snau uke siden leser jeg et innlegg om at tre LSK-spillere skulle stille opp på et arrangement i Høland(?) og kun Kolstad dukker opp. Hvilket signal sender dette? At LSK ikke bryr seg om omgivelsene sine. Hva er tilbakemeldingen fra tidligere sponsorer som ikke lenger ønsker å støtte LSK? At det eneste de hørte fra klubben var den årlige fakturaen på sponsoratet. I mine øyne tar klubben alt for mye forgitt og gir alt for lite tilbake. Oppmerksomhet, anerkjennelse og tilstedeværelse koster ikke penger, det koster innsats. Hva med å tilby LSK-medlemmer (de som faktisk har fått lov til å betale kontigenten) en gratisbillett til en kamp? Hva med å ta initiativ til flere supportermøter, kanskje i egen stue og åpne opp for folk til å komme nærmere klubben? De har mer enn store nok lokaler på Åråsen.
                          Her er du litt ute å kjører. Ikke at jeg folger dette tett, men jeg ser stadig vekk at LSK arragerer fotballskoler hvor ungene får møte og spille sammen med A-lags spillere. Var ikke lenge siden det var 30-40 unger som tok bølgen foran fansen i pausen. Her må du nesten bare gjøre litt mere research så ser du at klubben er ganske aktiv i lokalmiljøet. Hvis folk vil komme nærmere klubben er alle treninger åpne, og det er bare å slå av en prat med både Torgeir og andre har du noen spørsmål.

                          Når det gjelder sponsorene er de veldig fornøyd med LSK sitt B2B system, og selv om vi manglet hovedsponsor ganske lenge var det kanskje 20-30% av det totale sponsorbudsjettet. Vet ikke helt hvor du får dine fakta fra der.

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          - Mangel på konsensus mellom uttalte mål og faktisk leveranse. Gi-alt garantien har nærmest vært en parodi på seg sjæl. Dersom man skal leve etter en Gi-alt garanti så må man da faen meg av og til gå ut på banen og gi jernet så det smeller. Når så vi sist blod på Åråsen? Når så vi sist en spiller ligge nede med krampe fordi han har tømt maskineriet (med unntak av Fofana som fikk krampe etter 1 omgang)? Når så vi gutta krige for hverandre, sugende 90-metersløp og taklinger det lukter svidd av? Spør du meg har vi ikke dyrka ledertyper i LSK siden Nordlie-tiden. Vi hadde kanskje ikke det beste laget, men vi hadde vinnerskaller som hata å tape. Med unntak av Bjørn Helge som stadig tilta (flere ganger helt unødvendig), så har man vel knapt sett det koke over for en eneste LSK-spiller de siste åra.
                          Du ønsker en offensiv tankegang i klubben, men så klager du over at de gjorde akkurat det? De ønsket med det Gi-alt garantien og faktisk fremme denne offensiv tankegang så mange vil ha, men det sportslige har ikke klart å levere resultatene, som igjen begrunner argumentet mitt at med det sportslige så kommer alt det andre du ønsker deg også.

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Dette er bare noen punkter som knapt hadde kosta LSK en krone å arbeide mot. Jeg registrerte også at Runar for første gang utviste noe som helst lidenskap i post-match intervjuet på LSK.no i går, og det synes jeg absolutt er superbra. Jeg er opptatt av å anerkjenne alt jeg synes er bra i LSK, men det er dessverre ikke spesielt mye som fungerer som det skal om dagen.
                          Veldig få av dine punkter her som faktisk er gratis, noen kan gjøres med friviliige, men da må nesten folk stille opp å tilby sin tid.

                          Post match intervjuet får mye skryt, det var jo nettopp Torgeir some frontet ideen med og åpne garderoben rett etter match, uten at han har hentet mye gode ord for akkurat det. Klubben prøver så godt de kan, og jeg synes virkelig ikke de fortjener all den kritikken de får.

                          Vi ønsker alle at LSK skal komme tilbake til storhetstiden, men personlig føler jeg at vi må slutte å være så forferdelig kritiske ovenfor egen klubb, å heller dyrke det positive når det dukker opp.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            #33
                            Fugl 1120 har rett iveldig mye, et veldig bra innlegg. Uansett pengemangel kan ikke en "bedrift" som har fotball som kjernevirksomhet kun fokusere på å spare penger, man må også tjene penger. Man må klare å tenke 2 tanker på en gang. Man har slått seg til ro med at klubben overlever nok en sesong, og at vi man ved å selge spillere unngår rødt lys fra forbundet. Men hva med neste år, hvilke ambisjoner har denne klubben? Hvilkeforventninger skapes? Hva tenker den sportselige ledelsen om neste sesong? Hvamed alle spillerne på utgående kontrakt i år eller neste år? Ikke vet jeg, og heller ingen andre tror jeg. En fotballklubb lever av oppmersomhet og forventninger, men LSK klarer ikke å skape noen av delene. Det er bekymringsfullt, og jeg tror sesongkortsalget for neste år vil bli det dårligste noen sinne. Det samme vil skje på sponsorsiden. Derfor handler det ikke bare å overleve sportselig og økonomisk i år, men det viktigste er å overleve som TL-klubb i fremtiden. Her har klubben en megautfordring.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Tittil
                              Fugl 1120 har rett iveldig mye, et veldig bra innlegg. Uansett pengemangel kan ikke en "bedrift" som har fotball som kjernevirksomhet kun fokusere på å spare penger, man må også tjene penger. Man må klare å tenke 2 tanker på en gang. Man har slått seg til ro med at klubben overlever nok en sesong, og at vi man ved å selge spillere unngår rødt lys fra forbundet. Men hva med neste år, hvilke ambisjoner har denne klubben? Hvilkeforventninger skapes? Hva tenker den sportselige ledelsen om neste sesong? Hvamed alle spillerne på utgående kontrakt i år eller neste år? Ikke vet jeg, og heller ingen andre tror jeg. En fotballklubb lever av oppmersomhet og forventninger, men LSK klarer ikke å skape noen av delene. Det er bekymringsfullt, og jeg tror sesongkortsalget for neste år vil bli det dårligste noen sinne. Det samme vil skje på sponsorsiden. Derfor handler det ikke bare å overleve sportselig og økonomisk i år, men det viktigste er å overleve som TL-klubb i fremtiden. Her har klubben en megautfordring.
                              Klubben kan bare tegne korte kontrakter pga vår økonomi. Videre så kjenner jeg mange som er engasjerte og som har forventninger til klubben. Så det siste er bare tull. Det blir så svart/hvitt. Nei, alt er ikke galt. Noe er ikke bra, noe er bra og noe er greit og kan bli bedre.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1224

                                #35
                                Lengden på innlegget tilsier vel ikke at du har mistet interessen for Lillestrøm sportsklubb Mye er sagt og ment her på forumet og undertegnende innrømmer gjerne at jeg har luftet mye frustrasjon her. Jeg tror likevel man skal være meget forsiktig med å tilskrive debatanter her inne sannheten om LSK. Personlige følelser som jeg har mistet intressen kan like gjerne tilskrives at folk er eldre eller har en annen livssituasjon etc. Jula opplevdes annerledes som barn, vinteren opplevdes annerledes før, alt var bedre før. Når det gjelder LSK så var alt bedre før det kan ingen benekte, men da var også fotballspillere i Norge i beste fall halvprofesjonelle. Når penger ble helt avgørende for i alle fall og nærme seg seriegull voktste også nedre romerike og Lillestrøm seg sammen med Oslo. Det var ikke lengre avgjørende å være best for å være attraktiv men du måtte ha mest penger også. Folk som nå flytter til lokalområdet er enga fans, rbk fans eller en helt masse annen rart. Det positive med mye tilflytting til område er at barna som vokser opp her spiller fotball. Derfor er det helt avgjørende for LSK og ikke bare bruke penger på å forsøke å skape et topplag i tippeligaen, men også å satse på de unge. Dette var helt fraværende før i tiden men mye mye bedre i 2015. Det et bare å innse det først som sist. LSK blir aldri et stabilt topplag i tippeligagen igjen. Er vi heldige kan vi oppleve noen fine år av og til men skulle det værste skje så trøster jeg meg med at hjertet banker like hardt for Lillestrøm når Brummundal kommer på besøk.

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  #36
                                  Forventninger skapes gjennom opplevelser og informasjon. At noen fortsatt har forventninger er flott, men dette er de som holder med klubben i tykt og tynnt. Skal man øke publikumsinteressen er det tvilerne og medgangssupporterne man må overbevise. På det området har LSK gjort en slett jobb, Man må tenke fremtid selvom man sliter for å overleve økonomisk

                                  Kommentar

                                  • KjøttKake
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • May 2009
                                    • 26

                                    #37
                                    Godt innlegg, jeg føler på litt av det samme. Ikke at jeg veit så altfor mye om det som skjer innad i LSK, så skal derfor ikke uttale meg så mye heller. Men slik jeg ser det har ikke klubben kommet seg stort lenger enn der de var i 2008. De har fortsatt ikke greid å bygge opp et topplag, slik som man ønsker. Selvfølgelig har økonomi litt å si her, men når klubben fortsatt er omtrent der de var for syv år siden, så må det jo være noe mer som er galt. Men dette er jo selvsagt bare en tanke fra meg. Synest det er vanskelig å klare å sette fingeren på hva som eksakt er problemet, men jeg er sikker på at dette er noe som stikker langt dypere enn den svake økonomien til klubben.
                                    "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

                                    - Uwe Rösler (Våren 2006)

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2129

                                      #38
                                      I mine øyne Tidenes beste innlegg noensinne jeg har lest i noe forum, av Fugl1120. Muligens for at han får frem de samme tanker jeg selv sitter inne med, men ikke greier å uttrykke på en så fantastisk måte. Selv fulgt fugla siden min første kamp som snørrunge i 1975. Hvor Sesonger både med og uten sesongkort.år hvor jeg har sett alt fra 5-15 kamper live pr år.Ellers fulgt med så godt jeg kunne på andre måter. Ett tap søndagen, betydde skikkelig depping, helt frem til neste kamp.Faktisk en følelse jeg savner, men tviler sterkt på at jeg vil kjenne igjen.Det er også Flere år hvor jeg har vært pådriver/gitt 'lovnader'for at firma jeg jobber i garantert får igjen for de flerfoldige hundretusener de har sponset LSK. Men nå har også jeg blitt nesten ' likegyldig'. Men det mest skremmende er at det viser seg å være så mange likesinnede der ute.
                                      Last edited by Playboy1; 22.08.2015, 23:07.

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                        Jeg bruker VG-børsen som kilde. Flere av dere her inne ser mildt sagt med subjektive øyne på spillere og klubben. Må si jeg er sjokkert over nivået på flere av dere som rakker ned på klubben og snakker ned spillere.
                                        Det er vel på tide å avsverge et løfte til klubben her inne. Vi er dessverre blitt klubbens verste fiender. Vi må være edruelige og nøkterne når vi skriver her inne om klubben, dens historie og veien videre.
                                        Den eneste spilleren jeg snakker ned her er Riise, og klubbens spillerstall snakker jeg vel opp? Riise hadde jeg forresten aldri snakket ned dersom han var i klubben. Det jeg skrev var at akkurat i dag så er noen av spillerne til Stabæk bedre, men det trenger ikke å bety at våre ikke kan forbedre seg. Det er vel ofte poenget med å hente unge spillere. Altså å forme de til spillere som gjør nytte for seg i klubben, og kanskje få solgt de til en større liga dersom forholdene legger til rette for det.

                                        Faktum er at vi i sommervinduet har forsterket stallen, da denne nå har en mye bedre balanse. I tillegg er som sagt høyrebacken kraftig forsterket, og vi har fått inn mye mer rutine i laget.

                                        For å komme tilbake til poenget med mitt første innlegg, så vil jeg si vi har mye å jobbe med. Mye kan gjøres gratis, altså opptreden i media før, under og etter kamp. Slike situasjoner er perfekte til å skape litt optimisme og blest. Kanskje også gjenopplive noens følelser for klubben. Vi blir for faen forbigått med stillhet i media etter 90% av kampene. De siste 10% er pga motstanderen. Intervjusonen er et godt sted å begynne, men mentalitetsendringen sitter nok dypere tror jeg. Det vil bli et langtidsprosjekt.

                                        Det er forresten mulig å være supporter av en klubb, og fortsatt si sitt synspunkt om hvilke ting man mener kan forbedres. Det hadde vært skremmende dersom ingen gjorde det, for det hadde betydd at likegyldigheten hadde tatt overhånd. Da er klubben ferdig. I tillegg ville det vel ikke vært noe vits i å ha en DISKUSJONS-forum.

                                        PS! Jeg er absolutt ikke negativ til alt, og er selvfølgelig klar over klubbens pengeproblemer. Mitt første innlegg er mer et par forslag til hvordan vi kan komme oss til en posisjon der vi vil få mer mediedekning, og forhåpentligvis mer oppmerksomhet av den sovende LSK-supporter.
                                        Last edited by Oddis; 23.08.2015, 00:53. Begrunnelse: Tillegg og noe retting
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • Funchaloe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 511

                                          #40
                                          Jeg ser at vi blir færre på feltet hvert eneste år. Det er ene og alene Sportsklubbens feil. Vi er bedre og mer høylytte per person på feltet, men likevel blir vi færre. Det jeg først og fremst legger merke til er likegyldigheten blant den vanlige fugl. Hadde jeg ikke vært et fanatisk tribunemenneske hadde jeg virkelig slitt med motivasjonen for å dra på kamp selv. Fotballen som serveres er dessverre møkk, men enda verre er det at administrasjonen og styret ikke tar affære. Økonomien er møkk, men det er ingen grunn til å være SÅ passive offentlig. Null markedsføring, null tro på resultater. Det er virkelig ikke rart at rekrutteringen er minimal. Vi har et antall ivrige unggutter på Nedre B nå, men de er heller unntaket enn regelen. Husker ikke hvem som sa det, men vedkommende som sa at de vokale supporterne er eneste attraksjon på Åråsen per dags dato har dessverre rett. Vi jobber hardt og gir alt, men vi får lite innsats i retur fra banen. Strengt talt markedsfører vi Sportsklubben bedre enn Sportsklubben gjør selv.

                                          I lengden er det sportslige resultater som drar folk, men med 8 år uten nevneverdige resultater i Norges fotballresesjon er det mer som må til enn resultater. Klubben må jobbe med image og må ut til folk! Vi har mistet en generasjon potensielle LSK fans til Premier League. Derbyet er den fremste kampen som kan markedsføres. Her markedsføres debyet noen dager i forkant. Maksimum fra klubbens side, KFL og UFC litt før. Jeg følger portugisisk fotball tett, og der markedsføres clássicoene og derbyene hardt en måned før kampen. Det er MYE som kan gjøres for å forbedre situasjonen vår, og det er bare et eksempel.

                                          Jeg bruker mange prosenter av pengene mine på LSK. Jeg vil gjerne at det skal fortsette slik, men om Sportsklubben fortsetter i samme kurs går vi konkurs. Den likegyldigheten som brer seg blant LSKs supportere kommer til å føre LSK til konkurs om vi ikke sier fra. Jeg er spesielt enig med fugl1120 i at vi som supportere har et ansvar for å SI FRA! Sier vi ikke fra klart og tydelig kommer dette til å fortsette og vi går definitivt konk. Å se på, å spille for, og å støtte LSK skal være stolthet, ikke noe man gjør av gammel vane. Det er dessverre mitt inntrykk av dagens Åråsen publikum (og spillere), og jeg kan dessverre ikke klandre dem.

                                          I 2012 møtte fansen opp utenfor Åråsen etter et grufullt tap og spill borte mot Stabæk. På åtti og nittitallet var dette standarden hvis vi var rævva. Fortsetter situasjonen videre burde dette gjentas. Dette handler om Sportsklubbens eksistens.
                                          Custodes
                                          Contra o futebol moderno!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎