Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3401

    #81
    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Synes supportere skal være klubbens vaktbikkje og ikke oppføre seg som familiens lojale Golden Retriver. Å klappe klubben ned i OBOS-serien er ikke å støtte klubben.
    Din mening skal du få ha, men la meg få lov til å synes at ikke alt i klubben er beksvart uten å komme med nedsettende bemerkninger. Vi er fremdeles langt fra OBOS-ligaen, og veldig mye skal gå galt før vi evt. skulle havne der.

    Med tanke på at vi fikk ny trener før sesongen og mistet flere spillere hadde jeg ikke de store forhåpningene. Mange av nøkkelspillerne våre er unge er unge og vil være ustabile. Ja, det ble sagt at Runar skulle fortsette stilen som Haglund jobbet inn, men det vil alltid skje endringer. Selv ikke David Nielsen som var assistent under Deila klarte å videreføre stilen, så å tro at Runar skulle kopiere stilen til Haglund var utopisk.

    Neste sesong har jeg større forventninger for, og om vi fortsatt skulle se liten fremgang kan jeg skifte mening, men enn så lenge har jeg tillit til de som driver klubben. Og det burde jeg få lov til.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 419

      #82
      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Det er vel stråmannargumentasjon. Klubben driver godt og økonomien er på stell og vi ligger midt på tabellen. Det virker som du ikke helt klarer å lese tabellen.
      ...
      Men det er klart hvis du fortsetter å svartmale situasjonen, så gir supportere opp. Det er vel kanskje det du vil eller?
      Jeg stusser litt over det her. Min betraktning var helt generell. Jeg vil heller ha supportere som stiller krav, men rimelige krav, enn supportere som passivt støtter alt klubben gjør, uansett hva.

      Hvordan du først klarer å beskylde meg for stråmannargumentasjon og deretter tolke innlegget mitt til at min agenda er å få supportere til å gi opp aner jeg ikke.

      Ut over det så er det i alle fall tydelig at vi har ulik oppfattelse av hva en veldrevet klubb er.

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 419

        #83
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Din mening skal du få ha, men la meg få lov til å synes at ikke alt i klubben er beksvart uten å komme med nedsettende bemerkninger. Vi er fremdeles langt fra OBOS-ligaen, og veldig mye skal gå galt før vi evt. skulle havne der.
        Igjen. Det var en helt generell kommentar til det sitatet på engelsk om supporternes rolle. Ikke en spådom om at vi kommer til å rykke ned i år.

        Jeg mener supportere også skal være kritisk til det som blir levert, ikke bare akseptere alt og kun fokusere på det positive.

        Der det er rom for forbedringer så skal man også kreve forbedringer.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          #84
          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Jeg stusser litt over det her. Min betraktning var helt generell. Jeg vil heller ha supportere som stiller krav, men rimelige krav, enn supportere som passivt støtter alt klubben gjør, uansett hva.

          Hvordan du først klarer å beskylde meg for stråmannargumentasjon og deretter tolke innlegget mitt til at min agenda er å få supportere til å gi opp aner jeg ikke.



          Ut over det så er det i alle fall tydelig at vi har ulik oppfattelse av hva en veldrevet klubb er.
          Jeg har ikke konkludert at du vil at vi skal gi opp. Jeg satte et spørsmålstegn bak. Ingen av oss klapper klubben ned i OBOS heller. Skjønner ikke hvor du har det fra.

          Når klubben har rettet opp økonomien på ett år og fortsatt er i Tippeligaen og rundt midten av tabellen, har den gjort en imponerende snuoperasjon på ett år.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #85
            Der det er rom for forbedringer så skal man også kreve forbedringer.[/QUOTE]

            Så sett opp hva som må forbedres med et lite budsjett.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #86
              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
              Der det er rom for forbedringer så skal man også kreve forbedringer.
              Så sett opp hva som må forbedres med et lite budsjett.[/QUOTE]

              Alt som jeg har sett av kritikkpunkter mot Torgeir Bjarmann og Runar K er i utgangspunktet kostnadbesparende og krever ikke noe noe høyere budsjett.
              At man kritiserer ansettelsen av Runar og den manglende videreføringen av spillestil er jo nettopp fordi det er så dyrt å hente inn en trener som ikke mener stallen er god nok for hans spillestil. derfor må klubbens fokus være å hente trenere som mener han kan få det beste ut av de spillerne som er der, og de spillerne klubben utvikler. Ikke at man mangler en fysisk sterk spiss eller midtbanespiller.

              At andre kritiserer klubben og de rundt den for å ikke være litt tøffere i uttalelsene og synlig i media handler da heller ikke om et stort eller lite budsjett, men om karakterer.

              At jeg ønsker å bygge organisasjonen fra toppen av handler heller ikke om et lite budsjett, da jeg bare mener dyktige medarbeidere i og rundt sport og marked er vel så viktig som en ettårskontrakt til en midtbanespiller eller lignende nettopp fordi det kan generere mer penger i fremtiden i motsetning til hva en ny høyreback uten videresalgspotensial sannsynligvis kan.

              Fortell meg gjerne hvor jeg, eller for den saks skyld noen andre mener at klubben skal øse ut penger de ikke har igjen. Jeg har inntrykk av at alle er fornøyd med at man har tatt grep for å bedre økonomien, selv om kanskje man er uenig i hvor kuttene er tatt og hvor pengene går.

              Hele modellen jeg i det minste ønsker baserer seg på at man utvikler en del spillere selv og kan bygge på med "rollespillere" fordi man har en definert spillestil i klubben som ikke er treneravhengig. Rollespillere med nødvendig spisskompetanse er ofte langt billigere enn spillere med hele ferdighetsregisteret, noe f.eks Odd har bevist med nettopp en tydelig spillestil over tid.

              Jeg er motstander av at en klubb med dårlig økonomi skal ansette trenere på slump, som ikke mener spillerstallen er optimal for klubbens spillestil. Det er alt for dyrt og en av årsakene til at vi er der vi er nå. Innføringen av en ny spillestil under Tom Nordlie, der vi plutselig skulle bytte ut en 4-4-2 tropp med en 4-3-3 tropp viser hvor ekstremt dyrt dette kan være, da Nordlie sin spillestil krevde helt andre spillertyper enn Uwe sin stil.

              Min påstand er at man ikke har råd til å holde på som man gjør nå. Verken på kort eller lang sikt.

              Runar kan sikkert være en fin trener, men han er i feil klubb til feil tid i mine øyne. At Bjarmann bruker en uke på å kartlegge trenere i hele verden for å ende opp med kompisen sin som den beste kandidaten er også ganske kritikkverdig i mine øyne.

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                #87
                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Så sett opp hva som må forbedres med et lite budsjett.
                Å presente en visjon koster ingenting. Jeg vil gjerne vite mer om hvordan klubben skal tilbake i toppen og hvilken timeplan som skal følges for å nå det målet. Churchill lovet ikke annet enn blod, svette og tårer og fikk folk med seg på det. Vi trenger ikke bli lovet et seriegull i 2017, bare at klubben har noen tanker om hvordan man skal komme seg tilbake i toppen og når og hvordan dette skal skje.

                Mener helt klart at klubben trenger noen hårete mål å strekke seg etter både på og utenfor banen, supporterne trenger en fane å samle seg bak og sponsorer trenger å bli presentert noe de kan tro på og som gjør at de putter penger inn i klubben.

                Av konkrete forbedringer så er det absolutt grunn til å peke på at pr i dag er det vel 2, maks 3 spillere som har kontrakt lenger enn ut neste år. Vi har ingen salgbare spillere, med et par mulige unntak.

                At Stabæk i løpet av et par år har bygget opp et lag som har gått fra 1.divisjon til toppen av Tippeligaen for knapper og glansbilder viser i alle fall at vi ikke er best i klassen når det gjelder å få mye ut av lite.

                Det er viktig at ikke dårlig økonomi blir en sovepute for klubben. Skal vi snu dette så trengs det mer entusiasme fra alle rundt klubben. Den må klubben selv bidra til å skape. Jeg ønsker meg en klubb som ser muligheter og ikke begrensninger.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2907

                  #88
                  Totti21: Runar kan sikkert være en fin trener, men han er i feil klubb til feil tid i mine øyne. At Bjarmann bruker en uke på å kartlegge trenere i hele verden for å ende opp med kompisen sin som den beste kandidaten er også ganske kritikkverdig i mine øyne.

                  Da kan vi regne med at du kommer på neste årsmøte, vinner fram med ditt syn, sørger for å bli valgt som styreformann og snur skuta slik du mener den bør snus? Eller har du noen andre forslag til løsning?

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Da kan vi regne med at du kommer på neste årsmøte, vinner fram med ditt syn, sørger for å bli valgt som styreformann og snur skuta slik du mener den bør snus? Eller har du noen andre forslag til løsning?
                    Med andre ord kan forumet legges ned.

                    Kommentar

                    • Lillestrøm Kirke
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 1470

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      At Bjarmann bruker en uke på å kartlegge trenere i hele verden for å ende opp med kompisen sin som den beste kandidaten er også ganske kritikkverdig i mine øyne.
                      Link?
                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Når klubben har rettet opp økonomien på ett år og fortsatt er i Tippeligaen og rundt midten av tabellen, har den gjort en imponerende snuoperasjon på ett år.
                        Klubben har rettet opp i økonomien? Opplys meg gjerne, for slik jeg ser det er vi i økonomisk deep shit og kommer til å være det i mange år framover.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • 307
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 358

                          #92
                          Det å ha meninger er vel og bra. Det er mange inne her som kan mye om det å drive en klubb. Skulle gjerne sett mange av dere som trenerer, i Styre og det å kunne finne trener og spillere som til en hver tid presterer. De personene finnes her inne. Kom frem. Møt opp på årsmøte i Lillestrøm sportsklubb og legg inn en god sak og bli stemt inn.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2907

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Med andre ord kan forumet legges ned.
                            Hvorfor tomlet du ned innlegget mitt? Mener du ikke at de åpenbart kloke og ressurssterke personene på forumet, med de klareste visjonene og de beste løsningene, bør komme seg inn i de foraene der de faktiske beslutningene tas? Er det ikke makt og gjennomføringsevne som teller, når man sitter på de beste løsningene?

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av 307
                              Det å ha meninger er vel og bra. Det er mange inne her som kan mye om det å drive en klubb. Skulle gjerne sett mange av dere som trenerer, i Styre og det å kunne finne trener og spillere som til en hver tid presterer. De personene finnes her inne. Kom frem. Møt opp på årsmøte i Lillestrøm sportsklubb og legg inn en god sak og bli stemt inn.
                              Man trenger ikke være kunstner for å kritisere.

                              Jeg kan enkelt se forskjellen på en god og en dårlig snekker, uten at jeg er snekker selv. På lik linje kan jeg se forskjellen på en god og en mindre god trener, sportsdirektør spiller eller whatever uten at jeg nødvendigvis gjør en bedre jobb selv.

                              Ambisjonen bør strekke lenger enn å ha bedre spillere og ledere enn de som skriver på dette forumet.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Hvorfor tomlet du ned innlegget mitt?
                                Fordi dette er et debattforum.

                                Og svaret: Still opp på årsmøtet og bestem, kveler debatten (og blir nesten en hersketeknikk IMO), selv om svaret potensielt er fasit

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Mener du ikke at de åpenbart kloke og ressurssterke personene på forumet, med de klareste visjonene og de beste løsningene, bør komme seg inn i de foraene der de faktiske beslutningene tas? Er det ikke makt og gjennomføringsevne som teller, når man sitter på de beste løsningene?
                                For all del. Har da mer tiltro til alle i denna tråden (deg og Frode som representerer "den andre side" inkludert) enn det jeg har til de som vaser rundt i diverse maktposisjoner i Sportsklubben.

                                Men så er det om man er makthungrig og ønsker "å posisjonere seg" da.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2907

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Man trenger ikke være kunstner for å kritisere.

                                  Jeg kan enkelt se forskjellen på en god og en dårlig snekker, uten at jeg er snekker selv. På lik linje kan jeg se forskjellen på en god og en mindre god trener, sportsdirektør spiller eller whatever uten at jeg nødvendigvis gjør en bedre jobb selv.

                                  Ambisjonen bør strekke lenger enn å ha bedre spillere og ledere enn de som skriver på dette forumet.

                                  Jo, jo. Sant nok. Men her var det vel ikke snakk om å plukke opp hammeren og snekre rekkverket sjøl? Men mer å komme i posisjon til å velge ut en ny snekker, og bytte ut den gamle?

                                  Jeg er for øvrig litt usikker på den snekker-analogien. Javisst, kan man enkelt se at en snekker ikke holder mål, om rekkverket er skjevt. Men hvordan ser man (utenfra) at en trener er dårlig? Er det på hvor mye han sier "liksom"? Eller flakkende blikk og usikker kroppsholdning? Er påstått kameratskap med sporsdirektøren et sikkert tegn på inkompetanse?

                                  Nå har forsåvidt et par stykker argumentert atskillig bedre enn som så. Hatt sterke meninger om spillerdispsisjoner, spillemønster, det har vært spekulert i (for å bruke et snilt uttrykk) kvaliteten på samarbeidsklima og interkommunikasjon. Det er nok en litt dypere analyse enn om en snekker er i stand til å sage et bord rett.

                                  Men hvem går god for kvaliteten på disse analysene?

                                  The proof of the pudding, lies in the eating. Rykker LSK ned, har sportsdirektør og trener gjort en dårlig jobb. Og kvaliteten på forumanalysene får vi ikke, før noen tar dem til etterretning og setter i verk tiltak basert på dem. Ville sportsdirektøren gjort en bedre jobb, om hsan hadde styrt etter forumanalytikernes direktiver? Får vi noen gang svar på det?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #97
                                    Har ikke de siste årsmøtene vært preget av en slik hallelujastemning at det knapt har vært mulig å komme med bemerkninger? Vel uansett, hva sier trådstarter om å møte opp å stille noen konkrete spørsmål som vi kan utforme sammen? Eller Lars? Totti har vel lang reisevei? Spørsmålene bør ikke engang være særlig kritiske i formen, det vi i bunn og grunn etterlyser er en visjon og en klar ide om hvor klubben vil, og hvordan man vil komme dit. Det er det minste man kan kreve av en klubb som har uttalt at den ikke verdsetter fjerdeplasser, og siden den gang egentlig bare har vært i nærheten av det en eneste gang. Med samme sportslige leder omtrent hele perioden.

                                    Bjarmann bør få en mulighet til å berolige oss, å vise at mistanken om manglende kompetanse i viktige deler av det å være sportsdirektør i en klubb som for under ti år siden hadde klare og høye ambisjoner, er grunnløs. Kan vi forvente en avvikling av Sportsklubben eller en utvikling?

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2907

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Fordi dette er et debattforum.

                                      Og svaret: Still opp på årsmøtet og bestem, kveler debatten (og blir nesten en hersketeknikk IMO), selv om svaret potensielt er fasit


                                      For all del. Har da mer tiltro til alle i denna tråden (deg og Frode som representerer "den andre side" inkludert) enn det jeg har til de som vaser rundt i diverse maktposisjoner i Sportsklubben.

                                      Men så er det om man er makthungrig og ønsker "å posisjonere seg" da.

                                      Hele bakteppet for mine innlegg, Knut, er kravet: Sportsdirektøren og treneren må gå! Det er ikke bare en meningsytring. Det er et krav. Da diskuterer man ikke lenger bare hvorvidt sportsdirektøren og treneren gjør en god jobb. Men krever også en konsekvens. Og den konsekvensen får man ikke fram på dette forumet. Det er det fremdeles bare årsmøtet som kan ta stilling til. Jeg er heller ikke "enig" i alt som gjøres av sportsdirektør og trener. Jeg fatter ikke en del av spillerdisposisjonene hans. JEg er også kritisk til en del av spillerlogistikken. Men jeg innser min posisjon som forumdebattant, og er ikke i posisjon til å kreve noen konsekvens ut over det jeg kan stilles til ansvar for. Det vil si: Ingen ting.

                                      Det du skriver om tiltro skal jeg forbigå i pinlig taushet.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2907

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Har ikke de siste årsmøtene vært preget av en slik hallelujasteming at det knapt har vært mulig å komme med bemerkninger? Vel uansett, hva sier trådstarter om å møte opp å stille noen konkrete spørsmål som vi kan utforme sammen? Eller Lars? Totti har vel lang reisevei? Spørsmålene bør ikke engang være særlig kritiske i formen, det vi i bunn og grunn etterlyser er en visjon og en klar ide om hvor klubben vil, og hvordan man vil komme dit. Det er det minste man kan kreve av en klubb som har uttalt at den ikke verdsetter fjerdeplasser, og siden den gang egentlig bare har vært i nærheten av det en eneste gang. Med samme sportslige leder omtrent hele perioden.

                                        Bjarmann bør få en mulighet til å berolige oss, å vise at mistanken om manglende kompetanse i viktige deler av det å være sportsdirektør i en klubb som for under ti år siden hadde klare og høye ambisjoner, er grunnløs. Kan vi forvente en avvikling av Sportsklubben eller en utvikling?

                                        Å stille på årsmøtet og stille spørsmål, og kanskje vurdere å stille krav og komme i posisjon til å gjøre en forskjell, ville faktisk vært meget kredibelt med tanke på størrelsen på de bartene enkelte har blåst gjennom i denne og noen andre tråder.

                                        Men også ditto det motsatte, om man lar være.

                                        Kred eller skam? Hva velger man?

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9413

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Det du skriver om tiltro skal jeg forbigå i pinlig taushet.
                                          Trivelig meddebattant du. Vinner meg snart over

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎